Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Demokracja w szkole.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Absencja uczniowska w szkole –
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
GIMNAZJUM NR 38 IM. K ARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO P ROJEKT PILOTAŻOWY J AK PRZECIWDZIAŁAĆ ABSENCJI UCZNIOWSKIEJ W SZKOLE ? Realizacja: rok szkolny 2007/2008.
Absencja w III LO Program pilotażowy (rok szkolny 2007/2008)
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
PODSUMOWANIE ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ DEBATA UCZEŃ ATEN – DEMORKACJA BLIŻEJ SZKOŁY.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł NR 94 W WARSZAWIE. SUKCES NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI I POTRZEB KAŻDEGO UCZNIA BEZPIECZNA I ŻYCZLIWA SZKOŁA.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Uczeń, który opuścił 25 godzin w semestrze bez usprawiedliwienia, otrzymuje naganę wychowawcy klasy (ustne upomnienie w obecności klasy bez wpisywania.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Praca metodą projektu edukacyjnego
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1 Pilotaż „Jak przeciwdziałać absencji uczniowskiej w szkole?” W ramach kampanii społecznej „Lubimy szkołę - nie wagarujemy”

Cel: Obniżenie absencji uczniów Osiągnięcie frekwencji na poziomie min.85% w wybranych klasach Poprawa frekwencji o 10% w porównaniu z rokiem 2006/2007

Monitorowanie frekwencji Ranking klas – analiza porównawcza (uczniowie ze 100% frekwencją, klasy z najwyższą i najniższą frekwencją) Zebrania Zespołu Wychowawczego Raporty dotyczące frekwencji informujące pedagoga o nieobecnościach uczniów w szkole i działaniach podjętych przez wychowawców

Działania zrealizowane w ramach pilotażu: Szkolenie Rady Pedagogicznej Ustalenie ścisłych procedur usprawiedliwiania i zwalniania uczniów Usprawiedliwienia i zwolnienia tylko w odpowiednio przeznaczonych do tego zeszytach Pod każdym zwolnieniem musi być podpis wychowawcy i Dyrektora szkoły Usprawiedliwianie nieobecności bezpośrednio po powrocie do szkoły, nie później niż w przeciągu tygodnia

Działania zrealizowane w ramach pilotażu cd.: Zapisy w WSO dotyczące dopuszczalnej ilości godzin nieobecnych nieusprawiedliwionych w semestrze Wprowadzenie specjalnych zeszytów obecności na lekcjach dla uczniów nie realizujących obowiązku szkolnego Zapis w Statucie Szkoły uściślający procedury związane z frekwencją Zorganizowanie konkursu na klasę z najwyższą frekwencją w szkole

Działania zrealizowane w ramach pilotażu cd.: Nagradzanie uczniów ze 100% frekwencją (jednorazowy bilet zwalniający z pytania) Spotkania z przedstawicielami instytucji współpracujących ze szkołą w dziedzinie przeciwdziałania absencji w szkole (prelekcje dotyczące odpowiedzialności nieletnich wobec prawa) Przygotowanie artykułów w gazetce szkolnej na temat frekwencji Organizacja imprez szkolnych

Ewaluacja: Cel: Sprawdzenie efektywności wdrażanych rozwiązań zwianych z pilotażem Zakres: Wszystkie wdrożone działania Narzędzie: Wywiad kierowany do wychowawców

Ewaluacja cd.: Wywiad kierowany do wychowawcy Czy wszystkie rozwiązania dotyczące poprawy frekwencji udało się Pani/Panu wprowadzić i zrealizować? Jakie rozwiązania okazały się najskuteczniejsze? Czy w trakcie realizacji projektu pojawiły się pomysły innych rozwiązań i czy zostały one wdrożone? W jakim stopniu udało się zaangażować do projektu rodziców? Czy wprowadzone rozwiązania przyczyniły się do wzrostu frekwencji? Czy chciałaby Pani/Pan kontynuować projekt w przyszłym roku szkolnym?

Ewaluacja cd.: Ewaluacja została oparta na danych uzyskanych z wywiadów, których udzieliło 10 wychowawców Gimnazjum nr 44 w Łodzi. Wszyscy badani nauczyciele podjęli działania zmierzające do osiągnięcia celów projektu. Udało im się wprowadzić i zrealizować wszystkie rozwiązania mające na celu poprawę frekwencji. Zdaniem wychowawców najbardziej skutecznymi metodami walki z absencją uczniów okazały się: podopisywanie zwolnień z lekcji zarówno przez wychowawcę, jak i Dyrektora szkoły obniżenie oceny z zachowania za przekroczenie dopuszczalnej liczby godzin nieobecnych nieusprawiedliwionych w semestrze natychmiastowe zgłaszanie rodzicom nieobecności dziecka w szkole

Ewaluacja cd.: W trakcie trwania pilotażu wychowawcy wprowadzili dodatkowe metody egzekwowania obowiązku szkolnego, w tym: wykonywanie pozalekcyjnych prac społecznych na rzecz szkoły przez uczniów nagminnie spóźniających się i opuszczających pierwsze godziny lekcyjne uczestnictwo w dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych z wychowawcą Według nauczycieli głównym i bezpośrednim czynnikiem mającym wpływ na osiągnięcie celów pilotażu była postawa rodziców „wagarujących” uczniów, a zwłaszcza brak ich zaangażowania w tym zakresie ( np.: nieusprawiedliwianie nieobecności w wyznaczonym terminie ), jak również brak w ogóle zainteresowania problemem wagarowania.

Ewaluacja cd.: Znamiennym natomiast wydaje się, że bardzo istotnym, aczkolwiek pośrednim czynnikiem mającym wpływ na osiągnięcie celów była zróżnicowana postawa nauczycieli. Niektórzy nauczyciele byli bardziej zdeterminowani przy realizacji projektu, a ich postawa przejawiała się w dwojaki sposób. Po pierwsze nauczyciele skuteczniej współpracowali z rodzicami, poprzez m.in. usilne wymaganie od nich dołożenia maksimum wysiłku w przedmiotowym zakresie. Po drugie zaproponowali własne rozwiązania zmierzające do zwiększenia frekwencji uczniów.

Ewaluacja cd.: Pilotaż dotyczący poprawy frekwencji wskazał w sposób jednoznaczny jak ważnym problemem jest zjawisko absencji uczniów . Uświadomił również to, jak wielkim wysiłkiem, determinacją i pomysłowością musi wykazać się wychowawca, aby zmobilizować uczniów do systematycznego uczęszczania do szkoły, a rodziców do skutecznego nadzorowania realizacji obowiązku szkolnego przez swoje dzieci. Tym samym cieszy fakt, że wychowawcy dostrzegają zalety pilotażu i widzą potrzebę jego kontynuowania w nowym roku szkolnym. Badani wychowawcy byli bowiem jednogłośni w tym zakresie. Z uwagi na fakt, iż niektóre z przyjętych rozwiązań zostały wdrożone w już trakcie trwania pilotażu, prawidłowym wydaje się to, że projekt mający na celu poprawę frekwencji uczniów zostanie w pełni zrealizowany i odniesie zamierzony efekt w roku szkolnym 2008/2009.

Nowe pomysły inspirowane pilotażem: Powołanie Zespołu Kontrolującego Frekwencję Umieszczenie w gazetce szkolnej stałej rubryki przedstawiającej ranking klas związany z frekwencją Przygotowanie kalendarza pracy szkoły

Podziękowanie Pragnę podziękować opiekunom z IEU Pani Beacie Owczarskiej i Pani Hannie Kołodziejczyk zawsze gotowym służyć poradą i wsparciem oraz nauczycielom, pedagogom, którym problem absencji uczniów nie jest obojętny, którzy zawsze chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami, przekazywali nowe pomysły, sprawdzone rozwiązania.

Dziękuję za uwagę Joanna Filipczak – koordynator projektu