Partnerskie Projekty Szkół

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OASE elektroniczny system składania wniosków w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
PROJEKTY PARTNERSKIE SZKÓŁ
Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Wykonawca główny: Włoska Agencja Narodowa Wykonawcy współuczestniczący: Austriacka Agencja Narodowa Grecka Agencja Narodowa Polska Agencja Narodowa Idea.
Program Uczenie się przez całe życie PROGRAM COMENIUS Przedszkole w edukacyjnych programach współpracy europejskiej Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Kalendarz wydarzeń 2010 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
PARTNER II System komunikacji oraz przygotowania beneficjentów i projektów finansowanych z Funduszy Strukturalnych w Województwie Śląskim Urząd.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
Partnerskie Projekty Szkół Aspekty merytoryczne Raportu Końcowego
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
PROGRAM COMENIUS Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół spotkanie z Beneficjentami.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS WYKAZ DOKUMENTÓW JAKIE NALEŻY POSIADAĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wizyty Studyjne Zasady udziału w wizytach studyjnych w roku szkolnym /20 10 Materiały informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja.
Rola koordynatora projektu
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentura Comeniusa Program Comenius.
Program Grundtvig Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Asystentury Grundtviga część finansowa.
Program Leonardo da Vinci
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS - Instrukcja Zagraniczna mobilność
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Program Comenius Asystentura Comeniusa Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Urszula Grzyb Regionalne Centrum Informacji dla Naukowców Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Centrum Transferu Technologii Politechnika.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
GENERATOR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE. Generator wniosków o dofinansowanie umożliwia przygotowywanie i edycję wniosków o dofinansowanie. Jest to pierwszy.
Program Wiedza Edukacja Rozwój
Kształcenie podyplomowe pielęgniarek i położnych w obszarach związanych z potrzebami epidemiologiczno- demograficznymi – System SOWA Dorota Ludorowska.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Generator wniosków o dofinansowanie LSI MAKS2 Elbląg,
Końcowy raport z postępu realizacji projektu. 2 Wzór raportu końcowego formularz zgodny ze wzorem na stronie na początku należy zaznaczyć OS kokres sprawozdawczy.
Zmienia życie, otwiera umysły. eTwinning jest platformą współpracy dla pracowników szkół z krajów europejskich, które komunikują się, współpracują.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Systemy internetowe do obsługi projektów
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Partnerskie Projekty Szkół Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu „Uczenie się przez całe życie” Partnerskie Projekty Szkół Aspekty merytoryczne raportu końcowego, baza EST

Raport końcowy – jak wypełnić formularz, na co zwrócić uwagę? PLAN PREZENTACJI: Raport końcowy – jak wypełnić formularz, na co zwrócić uwagę? Baza EST – jak zaprezentować projekt i jego rezultaty? Przykłady dobrej praktyki w Programie Comenius – kryteria wyboru PROGRAM COMENIUS

RAPORT KOŃCOWY (do 30 WRZEŚNIA 2012) PUNKT F. CZĘŚĆ B: PUNKT E. CZĘŚĆ A: dotyczy projektu partnerskiego jako całości: z uwzględnieniem zadań wszystkich partnerów; ZA JEJ PRZYGOTOWANIE ODPOWIADA CAŁA GRUPA PUNKT F. CZĘŚĆ B: dotyczy Państwa organizacji: działań zrealizowanych lokalnie oraz mobilności; WYPEŁNIANA INDYWIDUALNIE PRZEZ KAŻDĄ PLACÓWKĘ ODPOWIEDZI NA PYTANIA W RAPORCIE MAJĄ FORMĘ OPISÓW (PYTANIA OTWARTE), DANYCH SZCZEGÓŁOWYCH Z ELEMENTAMI OPISOWYMI, a także WYBORU WSKAZANYCH ODPOWIEDZI Z MENU ROZWIJANEGO PROGRAM COMENIUS

Raport polskiego beneficjenta = polska wersja językowa; Raport końcowy – eform Każdy beneficjent otrzymuje od swojej NA indywidualny link do swojej wersji raportu; Raport polskiego beneficjenta = polska wersja językowa; Formularz e-form można zapisać i wypełnić na własnym komputerze, bez dostępu do Internetu; Każdy formularz ma swój nr ID i numer kontrolny; PROGRAM COMENIUS

Wypełniony formularz składa się on-line; Raport końcowy – eform Wypełniony formularz składa się on-line; Przed wysłaniem on-line konieczne jest zatwierdzenie całości, co umożliwia sprawdzenie poprawności danych; Potwierdzenie wysyłki jest integralną częścią formularza (raportu); Instrukcja obsługi formularza od strony technicznej znajduje się na stronie http://eforms.llp.org.pl/ /zakładka „Jak wypełnić i złożyć wniosek”. PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – eform PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – eform PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – eform PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – eform PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – eform PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – eform PROGRAM COMENIUS

Po złożeniu on-line, wypełniony raport końcowy trzeba: wydrukować, co dalej? Po złożeniu on-line, wypełniony raport końcowy trzeba: wydrukować, podpisać i podstemplować (podpisy dyrektora i przedstawiciela Organu Prowadzącego), przesłać na adres Narodowej Agencji. Prosimy o przesłanie wyłącznie samego wypełnionego formularza raportu, bez dodatkowych dokumentów i innych materiałów, w tym produktów projektu. PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy – co dalej? Beneficjenci wylosowani do kontroli desk-check zostaną poproszeni o przesłanie na adres NA: Certyfikaty uczestnictwa wystawione przez partnera goszczącego; Dokumenty potwierdzające samą podróż. W zależności od środka transportu zalecane jest zachowanie następujących dowodów: bilety, karty pokładowe, oświadczenia o wykorzystaniu własnego środka transportu, faktury. PROGRAM COMENIUS

Raport końcowy posłuży Narodowej Agencji do: co dalej? PROGRAM COMENIUS Raport końcowy posłuży Narodowej Agencji do: rozliczenia i zakończenia projektu, jako podstawa wypłaty drugiej raty dofinansowania, celów monitoringowych, statystyk, wyłonienia dobrych praktyk.

http://llp.est.org.pl/ Raport końcowy – co dalej? BAZA EST : do 30 września 2012 TERMIN PRZESŁANIA HASEŁ : czerwiec 2012 http://llp.est.org.pl/ PROGRAM COMENIUS

System upowszechniania dobrych praktyk mający na celu: Europejska Baza Produktów - European Shared Treasure System upowszechniania dobrych praktyk mający na celu: Zebranie i wykorzystanie efektów zdecentralizowanych projektów partnerskich realizowanych w ramach programu „Uczenie się przez całe życie”, Ukazanie tych projektów w świetle celów związanych z poprawą jakości systemów edukacji i szkoleń Unii Europejskiej. PROGRAM COMENIUS

Europejska Baza Produktów a umowa finansowa WPIS DO BAZY EST TO OBOWIĄZEK BENEFICJENTÓW PROGRAMU COMENIUS PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ (UMOWA FINANSOWA, ART. I.8 - UPOWSZECHNIANIE): „Beneficjent jest obowiązany do umieszczenia informacji dotyczących postępów i rezultatów działania do bazy danych European Shared Treasure (EST), znajdującej się na stronie internetowej www.est.org.pl” TERMIN UZUPEŁNIANIA WPISÓW: 30.09.2012 TERMIN PRZESŁANIA HASEŁ PRZEZ NA: 06.2012 PROGRAM COMENIUS

Baza EST – strona logowania PROGRAM COMENIUS

Strona projektu - partnerzy PROGRAM COMENIUS Strona projektu - partnerzy

wyboru i promocji najlepszych praktyk, Baza EST – co dalej? PROGRAM COMENIUS Baza EST posłuży do: promocji i upowszechniania rezultatów projektów partnerskich w Polsce i w Europie, wyboru i promocji najlepszych praktyk, informowania instytucji edukacyjnych, mediów i decydentów o produktach wypracowanych w projektach, statystyk.

Raport końcowy i baza EST– najlepsze projekty PROGRAM COMENIUS 2006: 41 projektów 2007: 51 projektów 2008: 25 projektów 2009: 57 projektów 2010: 83 projekty 2011: 49 projektów Przykłady dobrej praktyki w Programie Comenius PPS: Najwyżej ocenione raporty końcowe przez zespół PPS; Projekty najwyżej ocenione podczas monitoringów: przez zespół PPS przez koordynatorów wojewódzkich; Star Projects – najwyżej ocenione wpisy w bazie EST

Kryteria wyboru przykładów dobrej praktyki PROGRAM COMENIUS raport zawiera dużo informacji, daje pełen obraz działań zrealizowanych w ramach projektu, także podczas mobilności, w określonym obszarze (np. tematyka, zaangażowanie uczniów, działania monitorujące, promocja i upowszechnianie , organizacja mobilności, współpraca z OP) projekt zdecydowanie się wyróżnia i zasługuje na upowszechnienie, udało się zrealizować dodatkowe działania, pogłębić treści projektu, odpowiedzieć na konkretne potrzeby uczestników, wpływ projektu na uczestników jest wysoki i wykazany w sposób przekonujący, w Polsce w projekt zaangażowanych było wielu partnerów (np. inni nauczyciele, rodzice, dziadkowie, mieszkańcy gminy, inne szkoły lub instytucje, władze samorządowe, przedstawiciele NGO), w ramach projektu nawiązano współpracę z otoczeniem szkoły (media, władze lokalne, NGO, lokalni sponsorzy), produkty wypracowane przez uczestników projektu, są wyjątkowo ciekawe i przydatne, odpowiadają grupie wiekowej uczestników i tematyce oraz założeniom projektu,

Kryteria wyboru przykładów dobrej praktyki PROGRAM COMENIUS działania są wyjątkowo ciekawe i uzasadnione realizacją projektu, odpowiadają grupie wiekowej uczestników oraz tematyce i założeniom projektu, ewaluacja i monitoring były prowadzone na bieżąco, ich wyniki zostały opisane w raporcie i – przede wszystkim – uwzględnione w projekcie, w raporcie przedstawiono sposób, w jaki reagowano na potrzeby uczestników czy ewentualne problemy, projekt był bardzo dobrze promowany i upowszechniany na poziomie szkoły i lokalnej społeczności, przy aktywnym udziale uczestników, w raporcie w sposób wyczerpujący pokazano, jak rezultaty projektu będą wykorzystywane w przyszłości, sam projekt i przebieg jego realizacji wskazują na trwałość rezultatów, wpis w Bazie EST został dokonany starannie i z myślą o przydatności zamieszczonych w Bazie produktów dla jej potencjalnych użytkowników.

Dziękuję za uwagę! Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu „Uczenie się przez całe życie” Dziękuję za uwagę!