Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Comenius Regio –
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zadania realizowane przez Katowicko – Częstochowski Oddział SNM w ramach projektu „Swansea i Śląsk dla edukacji” w ramach programu Comenius Regio „podejmowanie.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
C omenius Partnerskie Projekty Regio Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Staże europejskie drogą do sukcesu
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia 2011 roku na Katowicko-Częstochowski Oddział Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki

Zadania realizowane przez Katowicko – Częstochowski Oddział SNM w ramach projektu Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się w ramach programu Comenius Regio podejmowanie działań na rzecz nauki czytania i matematyki – poznanie trudności uczniów i szkół i upowszechnianie przykładów dobrej praktyki.

Poznanie trudności uczniów i szkół KCzO SNM uczestniczył w diagnozowaniu trudności w uczeniu się matematyki – w oparciu o doświadczenie zawodowe i obserwacje nauczycieli praktyków, w tym opracowaną ankietę skierowaną do nauczycieli Oddział przygotował i przeprowadził ankietę Opracował wyniki ankiety Wnioski przygotował i przesłał do opublikowania w czasopiśmie Nauczyciele i Matematyka + Technologia Informacyjna (NiM+TI) w celu wykorzystania w/w wniosków przez wszystkich członków SNM w Polsce

Poznanie trudności uczniów i szkół Poznanie przyczyn trudności umożliwia podjęcie działań (zależnych od szkoły) w celu zmniejszenia lub pokonania trudności w uczeniu się matematyki. Najczęstsze przyczyny trudności w uczeniu się matematyki u uczniów wskazane przez nauczycieli to: narosłe braki w wiedzy i umiejętnościach matematycznych (100% odpowiedzi), brak umiejętności czytania ze zrozumieniem(80%), brak motywacji do podejmowania wyzwań (80%), brak wsparcia ze strony rodziców (kontekst socjologiczny) (68 %), mała liczba godzin na utrwalanie wiadomości i umiejętności (84 %).

Przeanalizowaliśmy raporty z badania osiągnięć uczniów szkół biorących udział w projekcie. Na podstawie wyników ankiet i analiz raportów wysnuliśmy wniosek, że uczniowie w Polsce, w odróżnieniu od uczniów w Walii, nie wykazują szczególnych różnic w uczeniu się matematyki w zależności od płci. Uwaga: Wyniki badań PISA 2009 w zakresie umiejętności matematycznych 15-latków wskazują na istnienie powyższych różnic: w ciągu 3 lat w grupie dziewcząt zanotowano wzrost, a w grupie chłopców spadek umiejętności matematycznych.

Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki Wiedzę i pomysły pozyskane w Walii podczas wizyty Katarzyny Sikory przekazywaliśmy innym nauczycielom podczas warsztatów Kilka słów o nauczaniu matematyki w Walii na podstawie doświadczeń w ramach Comenius Regio : w dn. 25 IX 2010 w Bielsku-Białej w dn. 30 IX 2010 w RODN WOM w Katowicach w dn I 2011 w Bydgoszczy podczas XX Krajowej Konferencji SNM opracowując materiały do publikacji pokonferencyjnej po XX KK SNM

Upowszechnianie przykładów dobrej praktyki W ramach upowszechniania przykładów dobrej praktyki nauczycieli matematyki – członków SNM, zorganizowaliśmy szereg konferencji i warsztatów z udziałem partnerów lokalnych projektu. Chcielibyśmy, aby nasze sprawdzone pomysły pomogły innym efektywniej nauczać matematyki.

Zorganizowane przez nas spotkania, to: Wieczorne spotkanie z matematyką – warsztaty w dniu 4 marca Warsztaty w dn. 28 lutego Temat: Gry i zabawy matematyczne do wykorzystania na zajęciach szkolnych.

Zorganizowane przez nas spotkania, to: Konferencja metodyczna w dniu 7 marca 2011 na temat: Od gry dydaktycznej do projektu. Konferencja w dniu 7 kwietnia 2011: Metody i środki dydaktyczne w nauczaniu matematyki.

Kurs języka angielskiego Cztery osoby – członkowie KCzO SNM uczestniczyły w 80-godzinnym kursie języka angielskiego w Empik School w Katowicach. Każda z tych osób rozwinęła znajomość języka angielskiego, co obecnie i w przyszłej pracy będzie niewątpliwie przydatne.

Przykłady wykorzystania j. angielskiego: Zorganizowaliśmy spotkanie w dniu 9 lutego 2010 w Biurze Katowicko – Częstochowskiego Oddziału SNM w Chorzowie dla uczestników programu Comenius Regio z Walii oraz gości z Kuratorium Oświaty w Katowicach. Dnia 29 marca 2011r. podczas wizyty Gości z Walii w Polsce w Zespole Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie odbyła się lekcja matematyki w języku angielskim.

Przykłady wykorzystania j. angielskiego: - Uczestniczyliśmy w konferencji: Edukacja imigrantów, gdzie wysłuchaliśmy bez pomocy tłumacza wykładu p. Helen Myers i p. Annie Bilby z EMLAS, Swansea, Wielka Brytania. - W V 2010 Katarzyna Sikora, a w VI 2011 Zofia Majerska, uczestniczyły w wizycie roboczej w Swansea w Walii, prowadząc konwersacje w j. angielskim.

Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio Przygotowaliśmy prezentacje w języku polskim i języku angielskim na temat działań i osiągnięć naszego KCzO SNM oraz na temat Chorzowa i regionu śląskiego. Prezentacje te pozostaną jako gotowy materiał do wykorzystania przez Oddział w przyszłej pracy.

Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio Oddział otrzymał laptop, który posłuży do opracowania materiałów i prezentacji służących do upowszechniania efektów projektu.

Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio Nawiązaliśmy współpracę z partnerami projektu; m. in. Przedszkole nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu zamierza: przystąpić w kolejnym roku szkolnym do konkursu w Chorzowie: MATPROJEKT - Matematyka metodą projektów, zaprosić KCzO SNM do przeprowadzenia warsztatów Origami matematyczne.

Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio KCzO SNM zamierza zaprosić partnerów lokalnych projektu Comenius Regio do udziału: w konferencji metodycznej Nauczanie przyszłościowe matematyki w RODN WOM w Katowicach w X 2011; w spotkaniu metodycznym nt. Autorskie gry matematyczne w nauczaniu na różnych poziomach w dn. 21 X 2011 w Zespole Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie, przy ul. Ryszki 55.

Promocja projektu Opublikowaliśmy artykuł: SNM a Comenius Regio w NiM+TI nr 73

Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio Zamierzamy uczestniczyć w przyszłości w różnego rodzaju projektach UE w celu dalszego własnego rozwoju oraz doskonaleniu swojego warsztatu pracy. Członkowie Katowicko – Częstochowskiego Oddziału Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki