Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marketing usług transportowych
Advertisements

Śląski System Informacji Turystycznej
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
PRODUKT PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
DYSTRYBUCJA Przygotowali: .....
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Technik Organizacji Reklamy
Zarządzanie Przedsiębiorstwem Turystycznym
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Marketing usług agroturystycznych
Regionalny Inkubator Ekonomii Społecznej w Policach.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Produkt i usługa Działania marketingowe Projekt jest współfinansowany.
Strategie promocji.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Technik Organizacji Reklamy
TECHNIK HANDLOWIEC.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Konferencja Gdańsk - PODR
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Krzysztof Margol. Cele projektu: -zbudowanie modelowego systemu uzyskiwania przychodów przez wiejskie organizacje pozarządowe; - zwiększenie potencjału.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
OFERTA SPONSOROWANIA VIII OGÓLNOPOLSKIEGO KONGRESU MIESZKANICZNIKÓW W ŁODZI organizowanego w dniach 19 – 20 listopada 2016 r.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym Prezentację przygotowały: Kramarz Paulina Poźniak Magdalena Rusznica Katarzyna Wasąg Agnieszka Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego Prowadzący: mgr Łukasz Stokłosa

Turystyka należy do najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki, a wachlarz produktów turystycznych ulega stałemu poszerzeniu. Sukces przedsiębiorstwa turystycznego zależy od umiejętnego rozpoznania sytuacji rynkowej, zbudowania atrakcyjnego produktu turystycznego, jego właściwej promocji i sprawnego zarządzania. Rosnące wymagania odbiorców usług turystycznych i rosnąca konkurencja na rynku stawiają nowe wyzwania przed kadrami w turystyce.

Pojęcie promocji Promocja jest formą komunikowania się sprzedawcy z rynkiem, dlatego też nazywana bywa również komunikacją marketingową. Decyzje o podejmowaniu działań promocyjnych w każdej działalności, zatem i w turystycznej, wynikają z konieczności: poinformowania o nowej propozycji, ofercie, przekonania o szczególnych walorach oferty lub miejsca docelowego, podtrzymania popytu, pozbycia się w krótkim terminie przygotowanych produktów, przeciwdziałania konkurencji, budowania lub utrzymania pozytywnego wizerunku

Promocja - istotny instrument konkurencji na globalnym rynku turystycznym System komunikacji rynkowej Aby odnieść sukces na rynku, przedsiębiorstwo musi rozpoznać potrzeby konsumenta i zaoferować we właściwym miejscu i czasie stosowny produkt oraz zachęcić potencjalnego konsumenta do dokonania zakupu. Oddziaływanie przedsiębiorstwa na odbiorców wymaga stworzenia odpowiedniego systemu komunikowania się z rynkiem, którego podstawą jest system promocji. Instrumenty komunikacji rynkowej Narzędziami komunikacji z rynkiem w szerokim tego słowa znaczeniu są wszystkie elementy kompozycji marketingowej (produkt, cena, kanały i formy sprzedaży, promocja), w znaczeniu ścisłym – różne sposoby bezpośredniego i pośredniego aktywizowania sprzedaży (promocja sprzedaży).

Cele promocji przedsiębiorstwa turystycznego Do celów promocji przedsiębiorstwa turystycznego zalicza się: budzenie potrzeby poznania nowej oferty przedsiębiorstwa, przekonywanie o szczególnych walorach oferty firmy, podtrzymywanie popytu na produkty już znane, przekonywanie o potrzebie nabycia większego wolumenu produktów (np. częstsze wyjazdy, przedłużenie pobytu), zachęcanie do zakupów usług świadczonych w określonym czasie (np. przed sezonem, po sezonie), kreowanie popytu na usługi świadczone na określonych warunkach (np. czartery, grupowe wycieczki).

Instrumenty Promocji Działania promocyjne cechuje duża różnorodność, wynikająca z odmiennego charakteru instrumentów i środków promocji, do których zaliczamy: drukowane materiały promocyjne, public relations (PR), reklamę (pocztową, radiową, telewizyjną, internetową) sprzedaż osobistą, targi, promocja sprzedaży.

Instrumenty promocji Drukowane materiały promocyjne Drukowane materiały promocyjne to ulotki i broszury reklamowe służące do prezentacji oferty firmy. Wiele produktów turystycznych ma postać niematerialną, toteż broszura jest ich jedynym materialnym świadectwem. Estetyka materiałów promocyjnych daje przedsmak doznań, jakie czekają turystę po zakupie produktu. Public relations Działania PR cechuje duża różnorodność, obejmują one bowiem zarówno kształtowanie przyjaznego klientom wizerunku personelu, jak i tworzenie lobby w parlamencie, organizowanie konferencji prasowych itd.  Reklama Reklama jest instrumentem komunikowania się z szeroką publicznością - odpłatną formą prezentowania oferty.

Instrumenty promocji c.d. Sprzedaż osobista To jeden z najbardziej skutecznych instrumentów promocji. Bezpośredni kontakt z klientem umożliwia handlowcowi zindywidualizowanie prezentacji oferty, dostosowanie jej do konkretnych potrzeb i wymagań. W przypadku sektora turystyki sprzedaż osobista polega na przyjmowaniu zamówienia lub rezerwacji, podróże akwizycyjne Targi Targi i giełdy turystyczne są użyteczne nie tylko dla wystawców. Warto je odwiedzać, również po to, by przyjrzeć się ofertom firm konkurencyjnych i poznać ogólne trendy panujące na rynku. Promocja sprzedaży -loterie, konkursy, -informacja turystyczna na miejscu i na rynkach emisji ruchu turystycznego, -dystrybucja pakietów turystycznych turoperatorów, -zmienne ceny: bilety lotnicze i pokoje hotelowe podczas weekendu, po sezonie przy zamówieniu grupowym itd., -oferty w witrynach biur podróży, -kupony upoważniające do uzyskania katalogu, broszury, zniżki.

Współpraca z izbami turystyki Współpraca z izbami turystyki stwarza możliwość uczestnictwa w rozmaitych inicjatywach promocyjnych. Regionalne izby turystyki wykonują często następujące zadania: koordynują działania promocyjne; prowadzą doradztwo strategiczne i poradnictwo dla organizacji turystycznych; monitorują standardy jakości, np. dokonują oceny usług hotelarskich; pomagają w rozwijaniu sieci punktów informacyjnych i kanałów dystrybucji w celu zapewnienia konsumentom dostępu do informacji i ułatwienia zakupu.

Promocja internetowa przedsiębiorstw turystycznych W wydawnictwach przedsiębiorstw turystycznych (np. w ogłoszeniach prasowych często można dostrzec adres witryny internetowej. Coraz częściej można go także spotkać wśród informacji umieszczonych przez przedsiębiorstwa na nośnikach zewnętrznych. Przedsiębiorstwa korzystają także z portali turystycznych (np. Pascal, Wakacje), gdzie udostępniają informacje o usługach i produktach innych przedsiębiorstw. Możliwości rozszerzenia swojej obecności w Internecie daje współpraca z takimi portalami jak : onet, wirtualna polska itp. oraz wypromowanymi już stronami internetowymi.

partnerstwa z branżą miejsca docelowego Najczęściej spotykane formy partnerstwa z branżą miejsca docelowego to: bezpłatne lub zniżkowe usługi noclegowe dla uczestników podróży studyjnych i dziennikarskich, sponsorowanie posiłków lub transportu, umieszczanie danych adresowych i logo firm w broszurach promocyjnych, dofinansowanie udziału branży na stoiskach targowych lub udostępnianie bezpłatnej powierzchni, współfinansowanie reklamy.

partnerstwo z branżą rynku generującego Natomiast partnerstwo z branżą rynku generującego prowadzone jest najczęściej przez placówki Narodowej Organizacji Turystycznej i może przybierać następujące formy: organizacja podróży studyjnych dla przedstawicieli potencjalnych klientów grupowych organizacja szkoleń dla sieci sprzedaży turoperatora, organizacja podróży dziennikarskich, aby w części praktycznej reportażu prasowego ukazała się rekomendacja biura X jako sprzedawcy produktu, prezentacja miejsca docelowego w biuletynie partnera, adresowanym do klientów w ramach marketingu bezpośredniego. prezentacja miejsca docelowego na portalu internetowym udostępnianie powierzchni stoiska na targach dla konsumentów.

Podróż studyjna (Study Tour) Zadaniem wszystkich placówek promocyjnych jest organizowanie podróży studyjnych przedstawicieli lokalnej branży turystycznej sprzedającej kraj promowany lub zamierzający wprowadzić takie produkty do oferty. Zapraszanymi mogą być również osoby: opiniotwórcze, niekoniecznie wprost z sektora turystycznego. Osoby, dla których warto organizować podróże studyjne: • właściciele/zarządzający biurem turoperatorskim, • odpowiedzialni w biurze turoperatorskim za produkcję lub marketing, • agenci podróży, sprzedawcy, •przedstawiciele przewoźników, •przedstawiciele świata kultury i sztuki, •prezesi stowarzyszeń turystycznych, automobilklubów itp. Cel podróży: •poznanie atrakcji i infrastruktury, •zebranie maksymalnie najwięcej informacji praktycznych, •promocja, •edukacja.

Organizacja i finansowanie promocji za granicą Tworzenie instytucji odpowiedzialnych za promocję turystyczną na rynkach emisji ruchu turystycznego jest zjawiskiem powszechnym we współczesnej turystyce, gdyż pozwala to na: •budowanie obrazu turystycznego kraju/regionu, •dostarczanie lokalnym turoperatorom informacji o stanie infrastruktury turystycznej, atrakcjach, walorach, umożliwiających zbudowanie i wprowadzenie do sprzedaży produktu turystycznego, •pobudzanie popytu turystycznego. W krajach europejskich promocja za granicą prowadzona jest przez przedstawicielstwa instytucji odpowiadających za promocję turystyczną, najczęściej pod ogólną nazwą Narodowej Organizacji Turystycznej, lub rzadziej przez stosowne jednostki organizacyjne ambasad. Organizacja i finansowanie promocji za granicą

Bibliografia Zygmunt Kruczek, Bartłomiej Walas, Promocja i informacja  turystyczna , PROKSENIA Kraków 2004 C. Marcinkiewicz, Marketing usług turystycznych. Częstochowa 2001. Aleksander S. Kornak, Zarządzanie turystyką, PWN Warszawa 1996