The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Światło w życiu w Bydlinie Projekt interdyscyplinarny
Co to jest TIK?.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Fotografia naszym życiem
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
im. Adama Mickiewicza w Łebie
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Szkoła z klasą 2.0 czyli TIK wśród nas
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Debata klasy Vc 3 grudnia 2012 r.. ankieta.
„Ortograffiti w mojej szkole”
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
KODEKS 2.0 OBOWIĄZUJĄCY W ZESPOLE SZKÓŁ IM. JANA PAWŁA II W JASIONCE.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
TARGI 2.0 KODEKS 2.0. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie !
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Jak korzystać z internetu? Porady Młodych Dziennikarzy.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
SPIS TREŚCI Adres strony Elementy strony PORUSZANIE SIĘ PO STRONIE.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkolny Kodeks 2.0  .
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World Cel The Most Vibrant Cities of the Anglo-Saxon World Opis Narzędzia Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy mgr Katarzyna Staszczyszyn & kl. IIb Efekty Prezentacja Wnioski Informacje

Cele projektu Cel uczniowie sami wyszukują potrzebne im informacje w Internecie, wybierają i uporządkowują fakty i informacje by sporządzić listę ich zdaniem najciekawszych miejsc w danym mieście uczniowie samodzielnie formułują krótkie i zróżnicowane wypowiedzi pisemne uczniowie wykorzystują programy komputerowe by stworzyć prezentacje multimedialne danych miast uczniowie korzystają z materiałów autentycznych, czytając samodzielnie, domyślając się znaczenia nieznanych słów z kontekstu jak i rozumiejąc ogólny sens tekstów zawierających fragmenty niezrozumiałe uczniowie przygotowują stronę internetową, która zgromadzi wszystkie przygotowane przez uczniów informacje Opis Narzędzia Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy Efekty Prezentacja Wnioski Informacje

Opis projektu Cel Cel Uczniowie pracowali w 6 grupach, z których każda zajmowała się jednym z czterech podanych miast (Sydney, Auckland, New York i Toronto). Uczniowie skończyli realizować podręcznik, i praca nad projektem była podsumowaniem ich dotychczasowej nauki. Uczniowie przygotowują krótkie przewodniki dotyczące każdego z miast, zawierające: - ogólne informacje na temat miasta (położenie, ludność, ...) - ciekawe miejsca (maks. 6) - informację na temat: zakwaterowania, wyżywienia - opis jednego corocznego święta i opis jego obchodów - opis weekendowej wycieczki do danego miejsca Każda grupa przygotowała przewodnik po swoim mieście w formie prezentacji Power Point. Ponadto, zostały przygotowane plakaty informacyjne o miastach oraz gry. Plakaty zawisły w szkolnej świetlicy, powstała specjalna strona internetowa- przewodnik po miastach, z której można ściągnąć prezentacje uczniów. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Narzędzia i programy Cel Cel Wyszukiwarki internetowe – posłużyły wyszukiwaniu informacji na temat danych miast, a przede wszystkim znalezieniu stron domowych, turystycznych i informacyjnych Wyszukiwarka grafiki Google – niezastąpiona przy szukaniu zdjęć opisywanych miast Słowniki elektroniczne i tradycyjne – wykorzystane do tłumaczenia trudnych słówek, do zrozumienia treści oglądanych witryn, szukania synonimów MS Word - tworzenie stron do książkowej wersji przewodnika MS Power Point – przygotowanie prezentacji-przewodników dla wybranych miast Flash – stworzenie mapy świata z zaznaczonymi miastami, urozmaicenie grafiki na stronie projektu Programy graficzne – przydatne przy obrabianiu zdjęć, przygotowaniu grafiki na stronę internetową Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Organizacja pracy (1) Cel Cel Opis Opis Uczniowie zostali podzieleni na cztery grupy, z których każda zajmowała się pracą nad jednym wybranym miastem. Skład grup: Auckland: Arek Gabzdyl, Szymon Kozłowski, Dawid Talik, Paweł Malik, Rafał Michalak New York: Klaudia Kozieł, Katarzyna Jasionowicz, Klaudia Skurzok, Justyna Lebiedzik Sydney: Bartosz Leczykiewicz, Łukasz Bujok, Kamil Bożek Toronto: Kamil Pałach, Witold Firuzek, Marcin Greń W każdej grupie różni uczniowie mieli przypisane inne zadania, zgodne z umiejętnościami i upodobaniami. Nie oznacza to jednak, że jedna osoba za resztę robiła np. prezentację. Te osoby były po prostu leaderami w danym zadaniu i koordynowały pracę reszty grupy. Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Organizacja pracy (2) Zadanie do wykonania Osoba odpowiedzialna Cel Cel Zadanie do wykonania Osoba odpowiedzialna Pamiętaj o... Zebranie informacji potrzebnych do opisania miast Klaudia Kozieł, Marcin Greń, Arkadiusz Gabzdyl, Bartłomiej Leczykiewicz Skorzystaniu z różnych źródeł, książek i atlasów Opisanie miast Korzystaniu z bogatego słownictwa, słownika, sprawdzeniu poprawności tekstu Przygotowanie plakatu Justyna Lebiedzik, Witek Firuzek, Paweł Malik, Kamil Bożek Czytelnej i atrakcyjnej prezentacji danego miasta Przygotowanie prezentacji Power Point Marcin Greń, Bartłomiej Leczykiewicz, Szymon Kozłowski, Katarzyna Jasionowicz Pokazaniu fotografii, odnośnikach Strona internetowa Bartłomiej Leczykiewicz, Marcin Greń Nie każdy ma bardzo szybki internet Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Rola nauczyciela Jako nauczyciel: Cel Cel Jako nauczyciel: pomogłam uczniom wybrać miasta do projektu wyznaczyłam zadania pomogłam w szukaniu i zrozumieniu znalezionych informacji wyborze zdjęć dobieraniu odpowiednich słów kluczowych przy wyszukiwaniu pokazałam dobre słowniki internetowe pilnowałam terminów pomagałam rozwiązywać problemy natury informatycznej Wszystkie decyzje związane z projektem, np. wybór miast, kryteria oceniania, harmonogram pracy, itd., omawialiśmy wspólnie, wspólnie podejmowaliśmy decyzje. Uczniowie świetnie sobie radzili podczas pracy nad projektem. Byłam niezbędna przy selekcji materiałów, problemach komputerowych, językowych i czasem przy mobilizacji do pracy. Jeśli chodzi o prezentację projektu, to przygotowałam uczniom szablon pod stronę, pomogłam zainstalować bazę MySQL, oraz zadbałam o dobór szaty graficznej na stronę. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Plan pracy Cel Plan pracy pokrywa się z podziałem obowiązków przedstawionym na slajdzie „Organizacja (2).” Poniżej wymienionym obowiązkom przyporządkowano ilość lekcji potrzebną na zrealizowanie danego zadania. Zebranie informacji oraz zdjęć potrzebnych do opisania miast – 2 lekcje Opisanie miast – 4 lekcje Przygotowanie plakatu – 4 lekcje Przygotowanie prezentacji Power Point – 4 lekcje Przygotowanie gier – 2 lekcje Strona internetowa – ok. jeden tydzień Podano ilość lekcji przeznaczoną na kolejne działania. Większość zadań była wykonywana w tym samym czasie (np. podczas robienia prezentacji Power Point, część uczniów już pracowała nad plakatami), tak więc rzeczywisty czas realizowania projektu był krótszy. Opis Narzędzia Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy Efekty Prezentacja Wnioski Informacje

Efekty (1) - Prezentacje Cel Cel Opis Opis Uczniowie wykonali prezentacje w programie Power Point pokazujące opisywane przez nich miasta. Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Kliknij w obrazek by pobrać wybraną prezentację Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Przygotowane zostały plakaty promujące opisywane miasta Efekty (2) - Plakaty Cel Cel Przygotowane zostały plakaty promujące opisywane miasta Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Efekty (2) - Plakaty Cel Cel Z przygotowanych plakatów powstała gazetka w świetlicy szkolnej. Przy okazji zareklamowaliśmy adres strony, która również jest efektem pracy nad projektem. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Efekty (3) - Gry Cel Cel Bardziej rozrywkowym elementem pracy nad projektem było opracowanie gry związanej z miastami. W ten sposób powstały puzzle i gry planszowe. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Efekty (4) – Strona internetowa Cel Cel Powstała również strona internetowa prezentująca efekty pracy poszczególnych zespołów. Można na niej przeczytać informacje na temat danych miast, obejrzeć zdjęcia oraz ściągnąć prezentacje. Strona posłuży jako źródło wiedzy do konkursu wiedzy o miastach krajów Anglosaskich. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Menu wykonane we Flashu Informacje Odwiedź stronę

Prezentacja Cel Cel W szkolnej świetlicy powstała gazetka przedstawiająca prace uczniów oraz podająca adres strony projektu. Podczas zebrania ogólnego rodziców gazetka wisiała w świetlicy. Dyrekcja poinformowała rodziców o przeprowadzonych przez nas działaniach i zachęciła do odwiedzenia strony zrobionej przez uczniów. Uczniowie naszej szkoły również oglądali gazetkę i chętnie odwiedzają stronę internetowej. Na głównej stronie szkoły również został zamieszczony link do naszej strony. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela „Niespodziewałam się, że da się połączyć wiedzę z geografii, informatyki i języka obcego w tak ciekawy sposób” (uczeń kl. II) Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski „Jestem pod wrażeniem umiejętności komputerowych mojego syna. Teraz widzę, że potrafi wykorzystać komputer w kreatywny sposób.” (rodzic ucznia kl. II) Informacje Stworzone przez uczniów gry i prezentacje służą jako pomoc dydaktyczna. W oparciu o stronę 2 czerwca odbędzie się konkurs wiedzy o przedstawianych miastach.

Wnioski (1) Cel Cel Uczniowie przede wszystkim zdobyli wiedzę dotyczącą miast, o których pisali. Dowiedzieli się, gdzie one się znajdują, z jakich miejsc słyną. Jeśli chodzi o umiejętności komputerowe, to uczniowie bardziej sprawnie posługują się wyszukiwaniem informacji, wiedzą co to są słowa kluczowe i jak je stosować. Część z uczniów po raz pierwszy korzystała z wyszukiwarki grafiki, która bardzo im się spodobała. Oprócz tego, uczniowie poznali dobre słowniki internetowe, zobaczyli jak sprawdzać znaczenia słówek w słowniku anglojęzycznym. W przypadku prezentacji i Worda, z początku, największe kłopoty sprawiało im kopiowanie danych, które często były wcześniej formatowane na stronie internetowej i wklejone do dokumentu nie wyglądały tak, jakby życzyli sobie tego uczniowie. Praktyka czyni mistrza – po czasie uczniowie nie mieli już z tym kłopotów. Opis Opis Narzędzia Narzędzia Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje

Wnioski (2) Cel Cel Opis Opis Narzędzia Narzędzia „Pracując nad projektem poznałem Auckland. Wstyd przyznać, ale wcześniej nie wiedziałbym w jakim kraju to miasto się znajduje” Organizacja Organizacja Rola nauczyciela Rola nauczyciela Plan pracy Plan pracy Efekty Efekty „Fajnie było pracować w grupie i zajmować się projektem. To o wiele ciekawsze niż normalna lekcja, i fajniejsze niż nauka gramatyki” Prezentacja Prezentacja Wnioski Wnioski Informacje „Najbardziej podobało mi się rysowanie plakatu. Bardzo lubię rysować i chętnie pomogłem kolegom i koleżankom z innych grup”

Informacje mgr Katarzyna Staszczyszyn e-mail: messha@gmail.com Cel Opis Narzędzia mgr Katarzyna Staszczyszyn e-mail: messha@gmail.com Gimnazjum Nr 2 w Skoczowie ul. Bielska 17 43-430 Skoczów tel.: 33 853 37 15 www.g2skoczow.pl www.g2skoczow.pl/english Organizacja Rola nauczyciela Plan pracy Efekty Prezentacja Wnioski Informacje