POKOCHAĆ TEATR NAUCZYCIEL: Agnieszka Masłowska UCZESTNICY:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Od lunety Galileusza do ...
Nauczyciel prowadzący: Barbara Molenda-Wołowiec
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Koordynator projektu: Uczestnicy: Agnieszka Domańska klasa Ib
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
„Procentowe przystanki naszej rzeczywistości”
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Co to jest TIK?.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Multimedialne centrum informacji
Fotografia naszym życiem
KOMUNIKACJA MULTIMEDIALNA ĆWICZENIA
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Sejm Dzieci i Młodzieży
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
STOWARZYSZENIE RODZICÓW NA RZECZ POMOCY SZKOŁOM PRZYJAZNA SZKOŁA.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
TARGI
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Tytuł projektu: Teatr od starożytności do współczesności - dzieje teatru wykonana przez uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Bieńkowicach pod.
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Jak zrobić dobrą i ciekawą relację i… wygrać konkurs!
Tworzywa sztuczne wokół nas
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Matematyka – Twierdza Szyfrów
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Lekcje z komputerem, 2006.
5 lat kujawsko – pomorskiego w Unii Europejskiej
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
Zapis prezentacji:

POKOCHAĆ TEATR NAUCZYCIEL: Agnieszka Masłowska UCZESTNICY: Koło dziennikarskie i filmowe Publicznego Gimnazjum nr 1 w Tarnowskich Górach

CELE PROJEKTU: Uczniowie: poszerzą wiedzę na temat teatru ( historia, rodzaje, znaki), zapoznają się z przedstawieniami teatralnymi różnego typu ( klasyczne, współczesne) i poszerzą swoją wiedzę w zakresie odczytywania różnych tekstów teatralnych, potrafią wykorzystać różne narzędzia i programy komputerowe w przygotowaniu prezentacji z hiperłączami, zdjęć, wywiadu, scenariusza, reportażu, zaproszenia, afisza, okładki płyty, filmu , potrafią zaprezentować owoc swojej pracy przed innymi umieszczą wybrane materiały na stronie youtube opracują wartościową pomoc dla nauczycieli i uczniów w postaci płyty ze wszystkimi materiałami.

OPIS PROJEKTU Uczniowie, którzy podjęli się realizacji tego projektu, to osoby dość ambitne i żywe, dlatego temat ( podsunięty przeze mnie, ale od razu zaaprobowany przez młodzież) bardzo się spodobał. Nie wystarczyła im jednak sama teoria. Chcieli zobaczyć teatr od środka, chcieli poznać różnego typu sztuki ( nie tylko związane z lekturami szkolnymi), chcieli wreszcie sami napisać scenariusz i zaprezentować swoje umiejętności przed innymi. Projekt pt. " Pokochać teatr" miał zapoznać uczniów z teatrem w różnych jego aspektach: historią ( od starożytności do współczesności), rodzajami (antyczny, elżbietański, lalkowy), znakami teatralnymi (rekwizyt, kostium, światło,muzyka, ruch sceniczny), " od kuchni" ( wizyta w teatrze, jego zwiedzanie), różnymi rodzajami przedstawień teatralnych ( 7 wyjazdów na spektakle), aktorami i ich pracą. Praca nad zadaniem wykraczającymi poza podstawę programową bardzo im się podobała. Wzajemnie się wspierali i uczyli nowych technik komputerowych. Efekt końcowy zaskoczył nawet mnie. Całość nagrali na płyty (samodzielnie wykonali projekt płyty i okładki ),które stanowić będą dla ucznia zbiór cennych informacji na temat teatru, a nauczycielom polonistom służyć będą jako pomoc dydaktyczna na kilka jednostek lekcyjnych. Część materiałów można będzie zobaczyć na stronie youtube i stronie internetowej szkoły.

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE I INTERNETOWE WYKORZYSTANE W PROJEKCIE MS Word – redagowanie i składanie tekstów MS Power Point – przygotowanie prezentacji „Pokochać teatr” ( historia, rodzaje teatru, znaki teatralne) Gimp, Corel, Adobe Photoshop – obróbka zdjęć, projekt płyty, okładki i zaproszenia MS Movie Maker, Pinacle Studio – obróbka filmów i wywiadu Audacity – tworzenie i edycja muzyki MS Publisher – projekt afisza 3Ds max, Quest 3D – prezentacja trójwymiarowa o teatrze starożytnym Internet Explorer – wyszukiwanie informacji potrzebnych do realizacji projektu Youtube – zamieszczenie filmów i wywiadu ze Zbigniewem Stryjem Technologia LightScribe – etykiety na płyty Nero – nagrywanie płyt

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH (1) Grupa realizująca projekt „Pokochać teatr” liczyła 28 osób. Był to zespół międzyklasowy ( klasa I i II gimnazjum ). Uczniowie sami dobierali się w grupy zadaniowe według zainteresowań, umiejętności, sympatii czy miejsca zamieszkania. Podział został zamieszczony w harmonogramie, jednak ze względu na specyfikę projektu, niektóre tematy wykonywały 2 osoby, inne 5 osób. Uczniowie otrzymali różne zadania. Były to między innymi: Prezentacje w Power Poincie - Historia teatru, Rodzaje teatru, Znaki teatralne - wykonane przez trzy grupy ( ci uczniowie pracowali również nad poniższymi zadaniami ) Wykonywanie i obrabianie zdjęć ( 3 uczniów ) Projekt zaproszenia, okładki i nadruku płyty ( 3 uczniów) Montaż filmów i wywiadu ze Zbigniewem Stryjem ( 5 uczniów ) Prezentacja trójwymiarowa o teatrze starożytnym ( 2 uczniów) Umieszczenie materiałów na stronie youtube ( 2 uczniów ) Wypalanie i kopiowanie płyt ( 2 uczniów )

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH(2) Przygotowanie quizu ( 3 osoby ) Zredagowanie słowniczka teatralnego ( 2 osoby ) Praca nad autorskim scenariuszem filmu „ Pokochaj teatr, pokochaj mnie” ( 4 osoby ) Przygotowanie muzyki i narracji ( 2 osoby ) Przygotowanie afisza i dekoracji na lekcję pokazową ( 3 osoby ) Każda grupa miała swojego lidera – koordynatora, sekretarza i sprawozdawcę – konsultanta. To oni pilnowali terminów, dbali o estetykę i poprawność prac. Wszyscy jednak zdobyli masę nowych umiejętności i wiadomości.

ROLA NAUCZYCIELA Okazałam się niezbędna jako koordynator, informatyk, osoba korygująca i podpowiadająca, organizator wielu wyjazdów. Uczniowie bardzo cenili sobie moje uwagi, znajomość komputera, zaangażowanie i czas, jaki poświęcam temu zadaniu. Udzielałam wskazówek przy układaniu pytań do wywiadu z aktorem 2. Pomogłam chłopcom przy prezentacji, a konkretnie ograniczyłam ilość animacji, wybrałam jedną czcionkę oraz pokazałam, jak wstawić hiperłącza do odpowiednich slajdów 3. Nauczyłam podstaw obsługi kamery cyfrowej ( grupa uczniów) 4. Uczestniczyłam w selekcjonowaniu zdjęć 5. Nadzorowała pracę nad montażem filmów 6. Pomagałam wyszukiwać informacje potrzebne do realizacji projektu 7.Organizowałam zaplecze potrzebne do pracy, np. dostęp do pracowni internetowej, aparatu cyfrowego, kamery itp. 8. Motywowałam uczniów do pracy 7. Organizowałam wyjazdy do teatrów, lekcje teatralne, wywiad z aktorem

OPIS KOLEJNYCH DZIAŁAŃ UCZNIÓW (1) 1. Z wizytą w teatrze: 2 lekcje teatralne w „Teatrze Nowym” w Zabrzu udział w przedstawieniach: „ Dziady cz. II”, „ Zemsta”, „Romeo i Julia”, „Tutam”, „Scenariusz dla trzech aktorów”, „Kolega Mela Gibsona”, „Kwartet dla czterech aktorów” 2. Wywiad z aktorem Zbigniewem Stryjem: przygotowanie pytań montaż i obróbka zdjęć i filmu Umieszczenie wywiadu na stronie youtube 3. Kulisy teatru: zredagowanie informacji stanowiących narrację w reportażu filmowym montaż i obróbka zdjęć i materiału filmowego umieszczenie filmu na stronie youtube

OPIS KOLEJNYCH DZIAŁAŃ UCZNIÓW (2) 4. Projekt zaproszenia, okładki i nadruku płyty: przygotowanie kilku wzorów Korekta selekcja i wybranie najlepszych prac wydruk próbny drukowanie całego nakładu 5. Praca nad filmem pt. „Pokochaj teatr, pokochaj mnie: - tworzenie scenariusza - dobór obsady kilkudniowe kręcenie poszczególnych scen wybór odpowiedniej muzyki montaż filmu 6. Historia teatru, rodzaje teatru, znaki teatralne: gromadzenie informacji selekcja materiału dobór odpowiednich zdjęć, ich obróbka graficzna wykonanie prezentacji

OPIS KOLEJNYCH DZIAŁAŃ UCZNIÓW (3) 7. Teatr starożytny: wyszukanie odpowiednich informacji redagowanie tekstu narracji wybór odpowiednich elementów teatru starożytnego wykonanie prezentacji 8. „ Znam teatr na sześć” – quiz: - przygotowanie pytań i kilku wariantów odpowiedzi wykonanie quizu 9. Przygotowanie afisza i dekoracji na lekcje pokazowe.

REZULTATY PRACY UCZNIÓW (1) 1.Film "Kulisy teatru" http://pl.youtube.com/watch?v=1CQNqabskf4 2.Wywiad z aktorem Zbigniewem Stryjem – film http://pl.youtube.com/watch?v=E993aCrgptc

REZULTATY PRACY UCZNIÓW (2) 3.Prezentacje z wiedzy o teatrze: Historia teatru

REZULTATY PRACY UCZNIÓW (3) Rodzaje teatru Znaki teatralne - słowniczek pojęć

REZULTATY PRACY UCZNIÓW (4) 4.Trójwymiarowa prezentacja o teatrze starożytnym 5."Znam teatr na sześć" - quiz 6.Film według scenariusza jednej z grup pt. „Pokochaj teatr, pokochaj mnie” http://pl.youtube.com/watch?v=Plf_l3xEb_w oraz http://pl.youtube.com/watch?v=q7Q3Cer2jfI

REZULTATY PRACY UCZNIÓW (5) 7. Zaproszenie 8. Projekt nadruku i okładki płyt

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU ( 1) Prezentacja (pokazy dla dwóch grup) odbywała się od 9.00 do 13.00. Wzięło w niej udział 150 uczniów szkoły, spora grupa nauczycieli, dyrekcja szkoły oraz pani wizytator. Po uroczystym przywitaniu gości i przedstawieniu celu prezentacji, nastąpiła chwila relaksu w postaci udźwiękowionej prezentacji ze zdjęciami zwierząt oraz scenki teatralnej pt. „Partnerski model rodziny”. Następnie prowadzący opowiedzieli krótko o projekcie, nad którym pracowaliśmy, o poszczególnych grupach i ich zadaniach. Nadszedł czas na prezentacje. Były to kolejno: Film "Kulisy teatru" Wywiad z aktorem Zbigniewem Stryjem Prezentacja z wiedzy o teatrze zawierająca historię i rodzaje teatru oraz słowniczek pojęć teatralnych Trójwymiarowa prezentacja o teatrze starożytnym "Znam teatr na sześć" - quiz Film według scenariusza jednej z grup pt. „Pokochaj teatr, pokochaj mnie” Scenki teatralne „Teatrzyku Zielona Gęś” Reklama płyt z nadrukiem według pomysłu uczniów, zawierających wszystkie zadania

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU (2) „ Jestem zdumiona, ile potraficie, ile posiadacie wiedzy i umiejętności. Trudnych informatycznych umiejętności(…)” – stwierdziła pani wizytator. „ Najbardziej cieszy mnie to, że pokochaliście teatr, że odwiedzacie go często i chętnie” – powiedziała pani dyrektor.

Co uczniom dała praca metodą projektu i czego nauczyli się?: WNIOSKI (1) Co uczniom dała praca metodą projektu i czego nauczyli się?: - wielką satysfakcję, że tyle potrafią - uczniowie zaprzyjaźnili się, lepiej poznali każdy swobodnie porusza się po Internecie, potrafi wyszukać właściwe do tematu informacje, swobodnie mailuje i przesyła wiadomości, dobrze radzi sobie z programem Word posiadają ogrom wiedzy teatralnej zdobytej nie tylko dzięki prezentacji w Power Poincie, ale także odwiedzając teatr ( podczas przedstawień, a także oglądając jego kulisy) - każdy potrafi zrobić prezentację w Power Poincie, wykonać i obrobić zdjęcia w Gimpie, a spora grupa i w Corelu większość oswoiła się z kamerą, potrafi zgrać materiał i wykonać prosty filmik w Movie Makerze radość, że ich praca została doceniona.

CZEGO NAUCZYŁEŚ (-AŚ) SIĘ PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU? WNIOSKI (2) CZEGO NAUCZYŁEŚ (-AŚ) SIĘ PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU? „Super jest robić filmy w Movie Makerze, ale nie myślałem ,że to wymaga tyle czasu. Z kolegą chcemy zrobić film z wycieczki ” „ Wreszcie potrafię wstawić hiperłącza” „ Nie myślałem, że potrafię być taki systematyczny. Widać, że potrafię, jeśli coś lubię” „ Nauczyłam się obrabiać zdjęcia” „ Uwielbiam jeździć do teatru. Niektóre sztuki są naprawdę fajne”.

Co zyskałam, realizując projekt? doświadczenia w pracy metodą projektu WNIOSKI (3) Co zyskałam, realizując projekt? doświadczenia w pracy metodą projektu nowe umiejętności informatyczne sympatię wielu uczniów poznałam wiele dzieł teatralnych rozmawiałam z Renatą Dancewicz i Zbigniewem Stryjem Jak te doświadczenia wykorzystam w przyszłości? będę pracowała nad kolejnymi projektami, bo to jest fajna sprawa rozbudzę u wielu uczniów chęć do działania i kreatywność, którą zawsze stawiam bardzo wysoko skorzystam z pomysłów innych uczestników kursu przekażę zdobytą wiedzę i umiejętności informatyczne kolejnym uczniom.