Bookarnia „Hades” Spółka cywilna

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Armii Krajowej w Bielsku-Białej
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Technicznych i Handlowych w Bielsku-Białej Szkolenie biblioteczne.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
od biblioteki szkolnej do centrum informacji multimedialnej
Zarządzanie projektami
Zespołu Szkół nr 1 w Zakrzówku
Monitoring Plus Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Badanie ukrytego potencjału lokalnego rynku pracy Priorytet 2 - Wzmocnienie rozwoju zasobów.
„Baby Taxi Dorota Ejlak i wspólnicy Spółka jawna”
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
BIBLIOTEKA Publicznego Gimnazjum im. Jana Pawła II w Tyczynie.
E-Akademia Przyszłości LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE Projekt Edukacyjny rok szkolny 2011/2012.
„Czy jest nam potrzebny ogólnodostępny plac zabaw?”
ostrowskie biblioteki
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
„Zainteresowania naszych rówieśników”.
Miejska Biblioteka Publiczna w Chojnicach poprzez swoją działalność stara się sprostać stale rosnącym potrzebom edukacyjnym społeczeństwa, zwiększając.
Biblioteka szkolna Zespołu Szkół Nr1 im. Tadeusza Kościuszki w Lubiczu
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
Biblioteka szkolna Gimnazjum nr 12 w Tychach
SOLARIUM „SUNNY DAY” AUTORZY: Magdalena Nowak Joanna Lewandowska
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 w Łodzi
Następna strona Czyli: gdzie, co, jak i dlaczego?
Szkolne centrum informacji składa się z trzech pomieszczeń: czytelni, w której uczniowie mają dostęp do księgozbioru i do 8 komputerów podłączonych do.
Szkolne Centrum Informacyjne Biblioteka Szkolna
„Lokalny rynek pracy” MODUŁ Klasa I.
Quick-School.
Witamy w bibliotece Zespołu Szkół Nr 35 w Warszawie Zapraszamy do obejrzenia prezentacji naszej oferty.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
Celem tej prezentacji jest przedstawienie programu Młodzi przedsiębiorczy i przybliżenie wam podstaw firmy.
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Jak jest? W Gorzowie Wlkp. Jest bardzo dużo takich przedsiębiorstw, jak: apteki banki biura nieruchomości Jest bardzo mało, albo wcale: kręgielni basenów.
WROTSTAR S.C. MARTA MAĆKAŁA, ALEKSANDRA KACZAŁKO, AGATA KAPELARZ, ŁUKASZ LEDER, MAKSYMILIAN KOZŁOWSKI, MIKOŁAJ JANKOWSKI.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach Filia w Opatowie.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
GODZINY OTWARCIA SCI Wypożyczalnia Czytelnia Poniedziałek8:00 – 14:30 Wtorek8:15 – 15:30 Środa8:15 – 14:30 Czwartek8:15 – 15:00 Piątek8:00 – 11:30.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
M&E Miniprzedsiębiorstwo produkcyjno – handlowe.  Jesteśmy mini przedsiębiorstwem działającym w VIII Liceum Ogólnokształcącym im. Komisji Edukacji Narodowej.
Agencjasukurs Oferta reklamowa 2012/13 agencjasukurs Oferta reklamowa Kwartalnik skomputeryzowanych nauczycieli bibliotekarzy OFERTA REKLAMOWA Biblioteka.
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO
MÓJ ZAWÓD.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży opracowanie: Katarzyna Gozdawa-Grajewska Anna Węgrzyn Sylwia.
Schoolbucks company Nr ewidencyjny
Kanapkowy Raj Abram i wspólnicy spółka jawna
Zapis prezentacji:

Bookarnia „Hades” Spółka cywilna Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany przez Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS Narodowego Banku Polskiego.

Grupa realizująca projekt Uczniowie: Iga Górska Ewa Guz Magdalena Pachulska Anna Zwierzycka Karolina Gelińska Patrycja Ładanaj Opiekun zespołu: Justyna Zabrodzka

Podstawowe informacje o spółce Bookarnia „Hades” Spółka cywilna ul. 10 Lutego 5 81-364 Gdynia bookarniahades@hotmail.com Wspólnicy spółki: Iga Górska, Ewa Guz, Magdalena Pachulska, Anna Zwierzycka, Karolina Gelińska, Patrycja Ładanaj. Wspólnicy zobowiązują się wnieść w formie wkładów: 13000 zł. Przedmiotem działalności spółki jest prowadzenie bookarni (wypożyczanie książek i sprzedaż kawy, herbaty, deserów).

Podział zadań w firmie PREZES Iga Górska DYREKTOR DZIAŁU PRODUKCJI Ewa Guz DYREKTOR DZIAŁU MARKETINGU Magdalena Pachulska DYREKTOR DZIAŁU SPRZEDAŻY Anna Zwierzycka DYREKTOR DZIAŁU FINANSOWO-KSIĘGOWEGO Karolina Gelińska DYREKTOR DZIAŁU ADMINISTRACJI I KADR Patrycja Ładanaj

Cele działalności przedsiębiorstwa Rozpowszechnianie czytelnictwa wśród młodzieży i dorosłych Zapewnienie atrakcyjnego sposobu spędzania wolnego czasu Maksymalizacja zysków Misją naszego przedsięwzięcia jest uśmiech na twarzy klienta czytającego ulubioną lekturę przy filiżance relaksującego napoju

Opis usługi Naszym klientom oferujemy spędzenie wolnego czasu w magicznym miejscu – bookarni „Hades”. Każdy kto przekroczy próg naszego lokalu poczuje się wyjątkowo – nasz personel zadba o to, aby przy filiżance ulubionej kawy, herbaty lub innego napoju poczytać sobie wybraną lekturę, opracowanie naukowe lub czasopismo. Do dyspozycji mamy następujące pozycje do wypożyczenia: Literaturę piękną, Opracowania naukowe, Encyklopedie Poradniki Nowości czytelnicze Czasopisma, prasę ogólnopolską i regionalną

Oferta bookarni „Hades” Kawy: Piekielna kawa (z dodatkiem chilli, czerwonego pieprzu) 10 zł Szatan (mocna kawa sypana) 10 zł Lucyfer (kawa z gorzką czekoladą) 12 zł Mały Belzebub (espresso małe) 7 zł Raj na ziemi (kawa z laskami wanilii) 12 zł Gorące napoje: Wulkaniczna lawa (gorąca czekolada z piankami) 8 zł Grzeszna rozkosz (duża gorąca czekolada z bitą śmietaną i posypką) 13 zł Herbaty: Piekielne pobudzenie (herbata z guaraną) 7, 50 zł Diabelskie orzeźwienie (zielona herbata) 6 zł Szalone zioło (yerba mate) 10 zł Desery: Wezuwiusz (fontanna z czekolady z kawałkami owoców) 20 zł Zastygła lawa (mus czekoladowy z migdałami) 13 zł Pucharek Belzebuba (3 gałki lodów, owoce, posypka) Koktajle: Krwawa rozkosz (truskawkowy) 10 zł Szatański owoc (bananowy) 10 zł Zielone piekiełko (kiwi) 10 zł Wypożyczalnia książek i czasopism: 1 h wypożyczenia książki 1,50 zł ½ h wypożyczenia czasopisma 50 gr

Potencjalni nabywcy naszych usług Młodzież w wieku 15 - 28 lat Płeć: mężczyźni i kobiety Młodzież ponadgimnazjalna i studenci Nie posiadają własnych dochodów lub ich dochody są niewielkie Szukają lektur szkolnych, opracowań naukowych, Nie stać ich na kupno nowych książek, a te znajdujące się w bibliotece są trudno dostępne Dorośli w wieku 50 – 80 lat Płeć: mężczyźni i kobiety Emeryci Otrzymują stałe wynagrodzenie z tytułu emerytury lub renty Mają mnóstwo wolnego czasu Szukają nowości czytelniczych Z powodu niskich emerytur nie mogą pozwolić sobie na zakup nowych książek

Portret potencjalnego klienta Mam 22 lata Spędzam ok. 40 h miesięcznie w czytelni Studiuję germanistykę Piję dziennie 3–6 kaw Otrzymuję 230 zł Mieszkam w woj. stypendium pomorskim Rodzice opłacają mi Czytam 5 – 7 książek akademik miesięcznie

Opis II etapu programu Określiliśmy rodzaj naszej działalności Scharakteryzowaliśmy otoczenie rynku Doszliśmy do wniosku, że na lokalnym rynku brakuje miejsca, gdzie można poczytać książkę i wypić kawę Zdecydowaliśmy, że istniejącą lukę wypełni nasza bookarnia Doszliśmy do wniosku, że w mieście, gdzie zamierzamy prowadzić bookarnię nie ma podobnego miejsca Określiliśmy, że najbliższa konkurencja znajduje się w innym mieści oddalonym o 15 km Zebraliśmy informacje od sojuszników naszego projektu na temat wskaźników popytu i podaży na naszą usługę Określiliśmy rodzaj naszej działalności Opisaliśmy usługi, które chcemy oferować klientom Stworzyliśmy cennik usług Zdefiniowaliśmy cechy, które będą wyróżniać nasze usługi na rynku Zbieraliśmy informacje na temat grupy docelowej Przygotowaliśmy wzór ankiety i przeprowadziliśmy ją na terenie naszego miasta Przedstawiliśmy wyniki badań na wykresie i wyciągnęliśmy wnioski

Opis II etapu programu Badania marketingowe Badanie „zza biurka” – zbieranie danych statystycznych na temat grup docelowych: studentów i emerytów w woj. pomorskim Badanie w terenie – przeprowadzenie wywiadów ulicznych oraz ankiet na terenie naszego miasta Opis II etapu programu

Wypowiedzi benificjentów Co to jest bookarnia? Czy lubi Pan czytać książki, czasopisma przy filiżance ulubionej kawy? Czego brakuje Pani zdaniem w tradycyjnej kawiarni?

Opis II etapu programu Wyniki badań Ankieta została przeprowadzona wśród mieszkańców naszego miasta. Przebadanych zostało 120 osób, w tym: 83 kobiety i 37 mężczyzn Grupa wiekowa od 14 do 63 lat 20% z wykształceniem wyższym, 33% z wykształceniem zawodowym, 37% z wykształceniem średnim i 10% z wykształceniem podstawowym Średni dochód od 120 zł do 2300 zł ANKIETA Kobieta Mężczyzna Wiek: …………………………………………. Wykształcenie: ………………………….. Średni dochód: …………………………… Jak często czyta Pan/Pani książki? raz w tygodniu raz w miesiącu raz w roku wcale 2. Ile wydaje Pan/Pani miesięcznie na zakup książek lub czasopism? do 10 zł od 11 do 25 zł od 26 do 50 zł powyżej 50 zł Ile jest Pan/Pani w stanie zapłacić za filiżankę dobrej kawy? do 5 zł od 6 do 10 zł powyżej 10 zł 4. Jak spędza Pan/Pani wolny czas? uprawiam sport oglądam telewizję czytam książki lub czasopisma inaczej (jak?)…………………………

Co nam się udało zrealizować? Nasza grupa bardzo zżyła się ze sobą. Spędziliśmy razem mnóstwo czasu, przygotowując ulotki reklamowe, ankiety, nagrywając film reklamowy czy projektując logo. Każda decyzja wymagała akceptacji grupy, więc opanowaliśmy do perfekcji sztukę negocjacji. (Magdalena Pachulska) Tak bardzo zaangażowałam się w pracę nad projektem, że uwierzyłam, iż naprawdę prowadzimy bookarnię! Wszystko starałyśmy się robić perfekcyjnie, jakby to była prawdziwa firma, przynosząca nam zyski. (Ewa Guz) Dużo nauczyłam się podczas realizacji projektu. Wiem, jak założyć własną działalność gospodarczą, na czym polega strategia marketingowa, jak tworzy się portret potencjalnego klienta. (Iga Górska)

Pomysł na prezentację Prezentację multimedialną na temat firmy planujemy pokazać podczas Dni Otwartych w naszej szkole. Będą wtedy obecni uczniowie klas VI wszystkich szkół podstawowych z Redy i okolic oraz ich rodzice. Liczymy także na obecność władz miasta i powiatu oraz lokalnej telewizji. Zaprezentujemy również naszą piosenkę reklamową oraz rozdamy każdemu z uczestników ulotkę z adresem i logiem bookarni „Hades”.

Nasze działania Gdzie? W szkole (dyskusje, rozmowy, negocjacje, burza mózgów) Przy komputerze (zbieranie informacji o US, ZUS, UG, szukanie danych statystycznych, tworzenie logo firmy, obróbka zdjęć, opracowanie wyników badań) W terenie (przeprowadzenie ankiet, nagranie filmu, wywiady) Sojusznicy Nasi rodzice (wskazówki, dobre rady) Dyrekcja szkoły (udostepnienie pracowni komputerowej, wypożyczenie kamery video) Pani bibliotekarka (pokazanie księgozbioru, omówienie nowości czytelniczych, podział literatury ze względu na gusta czytelników) Właścicielka pobliskiej kawiarni (pomoc w określeniu cen napojów, szybki kurs kelnerski – „obsługa tacy”)

Nasze działania reklamowe Hasło reklamowe „Książka, herbatka, kawa – w bookarni zawsze jest zabawa” Nasze usługi planujemy zareklamować w regionalnej telewizji jako 30-sekundowy spot reklamowy emitowany 5 razy dziennie przez okres 2 tygodni. Dodatkowo zamierzamy wydrukować 5 tysięcy ulotek w formacie A6, które zostaną rozprowadzone na terenie województwa pomorskiego

Bibliografia Zdjęcia: pochodzą z prywatnych zbiorów autorów, cliparty pobrano ze strony http://office.microsoft.com/pl Literatura: Kompendium przedsiębiorczości, Warszawa 2008, Z. Makieła, T. Rachwał, Podstawy przedsiębiorczości. Podręcznik dla liceum ogólnokształcącego, profilowanego i technikum, Warszawa 2004, Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, pod red. J. Lichtarskiego, Wrocław 1997, E. Nojszewska, Podstawy ekonomii, Warszawa 1995, http://mlodziprzedsiebiorczy4.nq.pl/index.php?sec=dodatkowe&dodId=1 http://www.nbportal.pl/pl/np/artykuly/gospodarka/podaz_popyt http://www.nbportal.pl/pl/np/porady/poradniki/inwestowanie/firma-rozwijam-skrzydla

Dziękujemy za uwagę! www.mlodziprzedsiebiorczy.pl