Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5."— Zapis prezentacji:

1 Kondycja branży pośrednictwa nieruchomości w opinii jej przedstawicieli Raport z badania

2 Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5

3 1 Informacje o badaniu

4 Termin realizacji badania
Metodologia badania Technika badawcza Grupa docelowa Termin realizacji badania Maj: Badanie ilościowe Badanie z wykorzystaniem techniki CAPI (tablet) Bezpośrednie wywiady z uczestnikami Konferencji „Spotkanie Liderów Nieruchomości” przeprowadzone metodą CAPI (komputerowo wspomagany wywiad osobisty) z użyciem tabletów Wielkość próby: 179 respondentów Grupa docelowa: Osoby dorosłe (18+) Przedstawiciele agencji nieruchomości 4

5 2 Wyniki badania

6 Ocena sprzedaży na rynku nieruchomości w Q1 2016r.
Jak ocenia Pan/Pani sprzedaż na rynku nieruchomości w I kw r.? TOP 2 BOXES 84% BOTTOM 2 BOXES 2% 6

7 Czynniki kształtujące popyt na rynku nieruchomości
3,4 Co Pana(i) zdaniem wywiera w tej chwili największy wpływ na popyt na rynku nieruchomości? (Wskazanie 5 odpowiedzi, w kolejności od najważniejszej do najmniej ważnej) N=179 7

8 Czynniki wpływające na wybór biura nieruchomości
3,4 Co Pana(i) zdaniem decyduje o wyborze przez klienta konkretnego biura nieruchomości? (Wskazanie maksymalnie 3 odpowiedzi) N=179 8

9 Rozwój biura nieruchomości i perspektywy na przyszłość
Czy obroty Pana(i) biura w I kw r. były wyższe, niż w analogicznym okresie 2015r.? Jak ocenia Pan(i) perspektywę rozwoju swojej firmy (w przeciągu najbliższych 5 lat)? 9

10 Funkcjonowanie biura nieruchomości
Jaki system wynagrodzeń jest stosowany w Pana(i) firmie? W którym kwartale w Pana(i) firmie zawieranych jest najwięcej transakcji? N=179 N=179 10

11 Funkcjonowanie biura nieruchomości
Jaki procent umów zawieranych w Pana(i) firmie stanowią umowy na wyłączność? Jaki procent ofert w Pana(i) firmie dotyczy rynku pierwotnego? Jaki procent ofert w Pana(i) firmie stanowią oferty wynajmu? 11

12 Współpraca z klientami
Jaki procent klientów negocjuje prowizję na umowie? 57% Średnia N=179 Jaki szacunkowy procent ofert stanowią umowy pośrednictwa bez prowizji jednej strony? 32% Średnia N=179 12

13 Cel zakupu i finansowanie transakcji
W jakim celu kupowane są nieruchomości mieszkaniowe? W jaki sposób finansowane są transakcje? N=179 N=179 13

14 Preferowany rodzaj i najpopularniejsza powierzchnia nieruchomości
Jaki typ nieruchomości cieszył się szczególnym zainteresowaniem w I kw. 2016r. (względem poprzedniego roku w I kw.)? Jaki metraż nieruchomości cieszy się obecnie największą popularnością? Najpopularniejszy metraż: 52 m2 49 m2 2040 m2 138 m2 899 m2 102 m2 104 m2 737 m2 Mieszkania z rynku wtórnego 57% 26% Mieszkania z rynku pierwotnego Działki rolne 6% 4% Domy Działki budowlane 4% 2% Powierzchnie biurowe Lokale usługowe 1% 1% Magazyny przemysłowe Małe podstawy procentowania! N=179 Pokazano średnią wielkość powierzchni w m2 14

15 Tendencje cenowe na rynku nieruchomości
3,4 Jakie tendencje cenowe obserwuje Pan(i) w przypadku: N=179 15

16 Konkurencja i zagrożenia
3,4 Kto Pana(i) zdaniem jest największym konkurentem dla Pana(i) biura nieruchomości? (Wskazanie maksymalnie 2 odpowiedzi) Na wykresie przedstawiono 2 pierwsze wskazania , maksymalnie. 2 odpowiedzi N=179 16

17 Konkurencja i zagrożenia
3,4 Jakie Pana(i) zdaniem największe zagrożenia stoją przed biurem nieruchomości w ciągu najbliższego roku? (Wskazanie maksymalnie 2 odpowiedzi) N=179 17

18 Perspektywy rozwoju na rynku nieruchomości
Jakie Pana(i) zdaniem usługi powinno oferować nowoczesne biuro nieruchomości? (Wskazanie 3 odpowiedzi, w kolejności od najważniejszej do najmniej ważnej) N=179 Jak ocenia Pan(i) perspektywy na rynku nieruchomości (na najbliższych kilkanaście miesięcy)? 18

19 Dziękujemy TNS Polska | ul. Wspólna Warszawa | | 19


Pobierz ppt "Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5."

Podobne prezentacje


Reklamy Google