Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Obowiązkowy egzamin maturalny z matematyki od 2010 roku
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Projekty edukacyjne w szkole
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZESPOŁOWY PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Przedmioty ścisłe w szkole i na studiach
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Szkolenie uczniów klas drugich Egzamin z kwalifikacji E.12.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Zmiany w prawie oświatowym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany przez Klub Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS Narodowego Banku Polskiego.

PROGRAM MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY

PODSTAWOWY CEL PROJEKTU MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY Uczymy w jaki sposób możemy zwiększyć swoje zasoby, czyli uczymy, że ekonomia nie jest wcale taka trudna, a na rynku każdy może znaleźć dla siebie miejsce. Ponadto cele projektu to: 1.Propagowanie i kształtowanie wśród uczniów postaw przedsiębiorczych 1.Propagowanie i kształtowanie wśród uczniów postaw przedsiębiorczych, nie tylko związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, ale także dotyczących prostych sytuacji dnia codziennego. 2.Kształcenie umiejętności pracy w grupie oraz nauka planowania projektu edukacyjnego 2.Kształcenie umiejętności pracy w grupie oraz nauka planowania projektu edukacyjnego.

DEFINICJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO § 21a dodany do Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83 poz. 562, z późn. zm.) na podstawie nowelizacji z dnia 20 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 1046). Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod.

ETAPY PROJEKTU EDUKACYJNEGO § 21a dodany do Rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83 poz. 562, z późn. zm.) na podstawie nowelizacji z dnia 20 sierpnia 2010 r. (Dz. U. Nr 156, poz. 1046). Projekt gimnazjalny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i ma obejmować następujące działania: 1.Wybranie problemu projektu. 2.Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów jego realizacji. 3.Wykonanie zaplanowanych działań. 4.Publiczne przedstawienie rezultatów projektu.

JAK ZAPIS § 21A ROZPORZĄDZENIA PRZEŁOŻYĆ NA DZIAŁANIA W MŁODYCH PRZEDSIĘBIORCZYCH?

OKREŚLENIE PROBLEMU Uczniowie pod opieką nauczyciela w zespołach maksymalnie sześcioosobowych rozwiązują następując problemy: I część MP Zarządzamy własnymi finansami – W jaki sposób gospodarować ograniczonymi zasobami? II część MP Zakładamy i prowadzimy firmę – W jaki sposób założyć firmę i tak nią zarządzać aby utrzymała się na rynku i przynosiła zysk?

OKREŚLENIE PROBLEMÓW SZCZEGÓŁOWYCH Problem główny możemy rozpisać na problemy szczegółowe np. dla każdego modułu Zakładamy i prowadzimy firmę : Moduł I – Co trzeba zrobić aby założyć działalność gospodarczą? Moduł II – Kto jest moim klientem, a kto nim jeszcze może być? Moduł III – Co zrobić aby znaleźć nabywców produkowanych towarów i usług? Moduł IV – Kiedy osiągnę zysk prowadząc firmę? Moduł V – Jaka jest moja przyszłość w biznesie?

MŁODZI PRZEDSIĘBIORCZY A NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO Z WOS-u W III etapie edukacyjnym, jako wymaganie ogólne (cele kształcenia) określono pkt VI Rozumienie zasad gospodarki rynkowej, czyli Uczeń rozumie procesy gospodarcze oraz zasady racjonalnego gospodarowania w życiu codziennym; analizuje możliwości dalszej nauki i kariery zawodowej. W wymaganiach szczegółowych są to następujące zagadnienia: Praca i przedsiębiorczość (pkt 24 NPP), Gospodarka rynkowa (pkt 25 NPP), Gospodarstwo domowe (pkt 26 NPP), Pieniądz i banki (pkt 27 NPP), Gospodarka w skali państwa (pkt 28 NPP), Przedsiębiorstwo i działalność gospodarcza (pkt 29 NPP).

PLANOWANIE W zakładamy i prowadzimy firmę: instrukcję, harmonogram pracy, uczniowie otrzymują w materiałach pomocniczych instrukcję, harmonogram pracy, czyli wszystko to co pozwoli im zarówno dokonać podziału zadań, jak i zaplanować co i kiedy będą wykonywać; karty projektu i karty zadania uczniowie mogą skorzystać z zaproponowanej karty projektu i karty zadania dostępnej na stronie CEO i dostosować ją do swoich potrzeb; nauczyciele w czasie kursu internetowego zapoznają się ze sposobami planowania w projektach edukacyjnych na przykładzie MP.

DZIAŁANIE W zakładamy i prowadzimy firmę: uczniowie w poszczególnych modułach wykonują przypisane im zadania; oceniana na bieżąco stosują zasady oceniania kształtującego praca uczniów jest oceniana na bieżąco przez mentorów, którzy stosują zasady oceniania kształtującego, wskazując na te elementy zadań, które wykonali dobrze, a także na te, które wymagają poprawy; uczniowie otrzymują NaCoBeZu na co mentor będzie zwracał uwagę oceniając ich sprawozdanie w każdym module uczniowie otrzymują NaCoBeZu tak aby wiedzieli dokładnie na co mentor będzie zwracał uwagę oceniając ich sprawozdanie.

PUBLICZNA PREZENTACJA I OCENA samoocenę, ocenę koleżeńską oraz ocenę nauczyciela kartach oceny i ocenie punktowej Ostatni moduł w Zakładamy i prowadzimy firmę jest związany z ocenianiem i publiczną prezentacją efektów pracy uczniów. Dla uczestników przygotowaliśmy materiały i tak ułożyliśmy treść modułu, że wspólnicy spółki dokonują podsumowania i oceniają swoją działalność. Mamy tutaj zarówno samoocenę, ocenę koleżeńską oraz ocenę nauczyciela. Wszystkie te trzy elementy oceniania zostały połączone w kartach oceny i ocenie punktowej, dodatkowo zilustrowanej materiałami pomocniczymi. Prezentacja projektu może odbyć się zarówno w postaci posiedzenia wspólników otwartego dla zaproszonych gości, jak i podczas oddzielnie zorganizowanej uroczystości szkolnej, w czasie której uczniowie pokażą jaką wiedzę i umiejętności zdobyli w projekcie.

Młodzi Przedsiębiorczy to naprawdę dobry sposób na gimnazjalny projekt edukacyjny. Dziękujemy za uwagę!