Strategia edukacyjna samorządu gdyńskiego Ewa Łowkiel - Wiceprezydent Miasta Gdynia Gdynia, dn. 28 listopada 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Województwo Podkarpackie
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Rodzic jako doradca zawodowy
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
Reforma kształcenia zawodowego rok szkolny 2012/2013
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Wydział Oświaty Urzędu Miasta Poznania Rekrutacja w poznańskich szkołach 2003.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
DEBATA Edukacja a rynek pracy w Powiecie Gostyńskim 11 grudnia 2007r.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
PO KL sukcesy i wyzwania oraz dobre praktyki w rozwiązywaniu problemów woj. podlaskiego Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Bezrobotni absolwenci szkół wyższych i ponadgimnazjalnych w województwie pomorskim Joanna Witkowska Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Gdańsku Ogólnopolska.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 ul. Gen. J. Hallera Ruda Śląska
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Szkoła sukcesu ! 1.Zdawalność egzaminu maturalnego w 100% ! 2.Należymy do szkół znajdujących się na wysokich miejscach w rankingach ! 3.EWD od lat w.
Wyniki ZS Egzamin gimnazjalny, matura, egzaminy zawodowe.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Dualne kształcenie zawodowe
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
I Liceum Ogólnokształcące im. M
Zapis prezentacji:

Strategia edukacyjna samorządu gdyńskiego Ewa Łowkiel - Wiceprezydent Miasta Gdynia Gdynia, dn. 28 listopada 2008

Miasto Gdynia zapewnia - Dostępność dokształcenia w liceach (licea dwujęzyczne, sportowe, mistrzostwa sportowego, matury IB, klasy akademickie) technikach, zasadniczych szkołach zawodowych oraz technikach i liceach uzupełniających -Zróżnicowaną i elastycznie kształtowaną ofertę edukacji zawodowej ściśle powiązaną z trójmiejskim rynkiem pracy. -Pełną informację dla rodziców i uczniów poprzez: rokrocznie wydawany informator o gdyńskich szkołach ponadgimnazjalnych dla każdego ucznia kończącego gimnazjum giełdę szkół spot reklamowy folder informacyjny dotyczący świadczeń Miasta na rzecz uczniów Gdynia uczniom

WYBORY UCZNIÓW ZE WZGLĘDU NA TYP SZKOŁY Szkoły samorządowe LICEA Licea profilowaneTECHNIKASZKOŁY ZAWODOWE Ogółem uczniów : 5460Ogółem uczniów: 335Ogółem uczniów : 3018Ogółem uczniów : 924 % ucz. z Gdyni liczba ucz. z Gdyni % ucz. spoza Gdyni liczba ucz. spoza Gdyni % ucz. z Gdyni liczba ucz. z Gdyni % ucz. spoza Gdyni liczba ucz. spoza Gdyni % ucz. z Gdyni liczba ucz. z Gdyni % ucz. spoza Gdyni liczba ucz. spoza Gdyni % ucz. z Gdyni liczba ucz. z Gdyni % ucz. spoza Gdyni liczba ucz. spoza Gdyni 71,3%389228,7%156873,1%24526,9%9055,8%168444,2%133456,8%52543,2%399 LICEATECHNIKASZKOŁY ZAWODOWE Ogółem uczniów : 396Ogółem uczniów :62Ogółem uczniów : 0 Szkoły dla młodzieży z innym niż JST organem prowadzącym Gdynianie: 6346 Ogółem uczniów: 9737

Działania miasta mające na celu podniesienie efektywności kształcenia 1.Zwiększenie liczby godzin zajęć edukacyjnych według następujących kryteriów: a)2 godziny na oddział w liceach ogólnokształcących, technikach i liceach profilowanych. b)1 godzinę na oddział w zasadniczych szkołach zawodowych i technikach uzupełniających. c)1 obowiązkową godzinę na nauczanie matematyki w klasach pierwszych i drugich liceów ogólnokształcących oraz w klasach pierwszych, drugich i trzecich techników. d)zwiększenie w szkołach zawodowych i technikach godzin do dyspozycji wychowawcy do jednej godziny tygodniowo. e)Dodatki za wychowawstwo: szkoły ponadgimnazjalne 180 zł/etat Koszt roczny działań w 2008r: zł

2.Finansowanie porozumień z uczelniami wyższymi – klasy akademickie i patronackie: I Akademickie Liceum Ogólnokształcące Zespół Szkół Budownictwa Okrętowego Koszt w roku 2008: zł 3.Zawieranie umów z pracodawcami: Meblarska Spółdzielnia Pracy Dąb – Zespół Szkół Budowlanych Zakłady Odzieżowe Wybrzeże Spółdzielnia Inwalidów – Zespół Szkół Usługowych Stocznia Gdynia S.A. – Zespół Szkół Budownictwa Okrętowego SIM Gdynia – Zespół Szkół Mechanicznych Mercedes Benz – Zespół Szkół Mechanicznych

4.Współfinansowanie Olimpiad: XXXIV Olimpiada Nautologiczna XV Olimpiada Informatyczna Bałtycka Olimpiada Informatyczna Współfinansowanie udziału uczniów w międzynarodowych olimpiadach, konkursach i konferencjach Koszt w 2008r: zł 5.Rozwój nowoczesnych technologii: wsparcie w realizacji zadania publicznego Młoda informatyczna Gdynia w formie otwartego konkursu ofert dla organizacji pożytku publicznego zawody komputerowe młodzieży szkolnej o mistrzostwo Gdyni Koszt w 2008r: zł 6.Aplikowanie o wszystkie środki zewnętrzne w szczególności wspomagające wyrównywanie szans edukacyjnych. Środki pozyskane w roku 2007/2008: zł – w tym jeden projekt unijny.

7.Zbiorczy Analizator Matur umożliwia zestawienie i porównanie analiz egzaminów maturalnych obiektywnie ocenia efektywność edukacji na wszystkich poziomach kształcenia bada tendencje i kierunki rozwoju szkół i ich osiągnięcia w układzie wieloletnim (monitoring, przewidywanie) stymuluje efektywność kształcenia poprzez promocję wysokiej jakości na wszystkich poziomach.

Liczba zdających egzamin maturalny w poszczególnych typach szkół w powiatach województwa

W Gdyni w 2008 osiągnięto największą zdawalność w regionie!

W większości egzaminów (przedmiot i poziom) w Gdyni wyniki są wyższe niż w okręgu i kraju

Praktycznie we wszystkich egzaminach w 2008r. wyniki w Gdyni znacznie odbiegały na korzyść od wyników w regionie.

Progres, Stabilizacja, Stagnacja, Regres

Środki, które samorząd gdyński przeznacza dodatkowo na edukacje, wspierają szkoły, umożliwiają tworzenie atrakcyjnych ofert, ale wysokie wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych są przede wszystkim efektem pracy nauczycieli i dyrektorów gdyńskich szkół.