Od Szkoły do Kariery – Metodologia Doradztwa Zawodowego ukierunkowanego na Ucznia z wykorzystaniem narzędzia Test Ścieżki Kariery s2cpt Małgorzata Klimka,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
SZKOLENIE „Testowanie technik grupowego doradztwa kariery opracowanych w międzynarodowym projekcie NAVIGUDE” Społeczna Akademia Nauk Warszawa, 11 października.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
PREZENTACJA PROJEKTU CLOEMC III
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Zamek Książ System Informacji Branżowej narzędziem pomocy w planowaniu kariery i aktywności zawodowej.
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Działania PPPP w Tarnowie
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Kilka słów o genezie projektu FAMICO
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Rodziny wielojęzyczne
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
Społeczna Akademia Nauk
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Not Only Fair Play Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Krok 2. Moje zasoby – w czym jestem dobry?
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Od Szkoły do Kariery – Metodologia Doradztwa Zawodowego ukierunkowanego na Ucznia z wykorzystaniem narzędzia Test Ścieżki Kariery s2cpt Małgorzata Klimka, Grażyna Budzińska Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autorów i Komisja Europejska ani Narodowa Agencja nie ponoszą odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.

Transfer innowacji Innowacyjny projekt „Opracowanie skutecznego narzędzia wspierającego budowanie ścieżek karier uczniów szkół ponadgimnazjalnych, w celu zapobiegania bezrobociu” realizowany był w latach 2008-2010 przez Turcję, Grecję, Słowenię, Węgry oraz Wielką Brytanię.

Idea projektu S2CPT od Szkoły do Kariery Działania w ramach projektu, są zgodne z ideą strategii lizbońskiej, w zakresie doradztwa zawodowego przez całe życie, w którego skład wchodzi: dostarczanie informacji, poradnictwo, wspieranie, określanie kompetencji, doradztwo, definiowanie i rozwój zainteresowań, nauka podejmowania decyzji, zarządzanie karierą.

Idea projektu S2CPT od Szkoły do Kariery Główną rolą sytemu jest stworzenie innowacyjnego, internetowego narzędzia, wspierającego doradztwo zawodowe w szkołach, S2CPT ma stanowić kompleksowy system integrujący środowiska dzieci, rodziców i nauczycieli w działaniach kształtujących ścieżki karier uczniów, Rolą systemu jest dostarczenie wsparcia szerokiemu gronu odbiorców poprzez dostęp internetowy.

Partnerzy projektu Polska – Społeczna Akademia Nauk, Turcja – Bahcesehir University, Turcja – Local Authority of Education of Istanbul, Hiszpania - Associació Catalana De Formació Polivalent Aplicada (BAOBAB), Austria - Analyse, Beratung, interdisziplinäre Forschung (Abif), Litwa - Jaunimo karjeros centras (JKC).

System S2CPT – kompleksowe curriculum Narzędzie dla uczniów do samodzielnej identyfikacji predyspozycji zawodowych oraz stylów uczenia, Narzędzie dla rodziców, wspierający zrozumienie procesu kształtowania ścieżek kariery ich dzieci, Narzędzie dla doradców i nauczycieli, służące budowaniu sieci kontaktów oraz wymianie doświadczeń z nauczycielami i doradców z innych krajów.

Metodologia CPT DORADCY System online/oparty na www Program doradztwa Określamy rodzaje osobowości uczniów w oparciu o teorię RIASEC Dr J. Holland Określamy style uczenia się uczniów w oparciu o teorię technik nauczania Dunn i Dunn DORADZTWO ZAWODOWEE Zindywidualizowany raport DORADZTWA ZAWODOWEGO Program zawodowy dla uczniów Program zawodowy dla rodziców Uczniowie Rodzice

Baza merytoryczna systemu S2CPT Koncepcja typów osobowości zawodowej Johna Hollanda Koncepcja stylów uczenia Rity i Kena Dunn

Samopoznanie predyspozycji zawodowych na bazie koncepcji Johna Hollanda

Samopoznanie predyspozycji na bazie koncepcji Rity i Kena Dunn Czas rozpoczęcia nauki Wytrwałość Ciągłość – koncentracja Umiejętność wykonywania różnorodnych zadań Praca grupowa Praca z autorytetem Środowisko fizyczne Pora dnia Przetwarzania danych i zmysłów w nim uczestniczących Sposobów myślenia

Konstrukcja testu CPT Seria pytań dotyczących zainteresowań Seria pytań dotyczących stylów uczenia się Raport dla doradcy i dla ucznia

Odbiorcy projektu Uczniowie szkół ponadpodstawowych, Rodzice i opiekunowie, Nauczyciele, pedagodzy szkolni, doradcy zawodowi.

Działania w projekcie S2CPT Konferencja od Szkoły do Kariery Analiza zawartości narzędzia Analiza potrzeb przeprowadzona wśród Uczniów, Doradców Zawodowych oraz Rodziców, Raport dotyczący konstrukcji raportu testu, opracowany w oparciu o opinie doradców zawodowych, Opracowanie listy zawodów i profesji

Konferencja od Szkoły do Kariery Społeczna Akademia Nauk w Łodzi, 11 styczeń 2012

Konferencja od Szkoły do Kariery

Analiza struktury narzędzia Doradcy zawodowi w każdym z krajów partnerskich, podjęli się wykonania testu CPT w wersji pierwotnej i oceny przydatności wszystkich pytań dla dalszej modyfikacji narzędzia.

Analiza potrzeb We wszystkich krajach partnerskich, zebrano opinie Uczniów, Nauczycieli bądź Doradców Zawodowych oraz Rodziców, na temat potrzeb każdej z tych grup w działaniach doradczych skierowanych do młodzieży.

Raport Polscy doradcy zawodowi, służyli radą jak udoskonalić raport generujący się, po wykonaniu testu, aby służył uczniom do jak najpełniejszej samooceny predyspozycji oraz zainteresowań.

Co program umożliwia Uczniom? Poznawanie zainteresowań i rozwijanie pozytywnej autopercepcji; Świadomość znaczenia ulepszeń i zmian; Przekonanie o korzyściach z sukcesu akademickiego; Odkrywanie zależności pomiędzy życiem zawodowym a nauką; Doskonalenie umiejętności rozumienia i wykorzystania informacji o karierze; Zrozumienie osobistej odpowiedzialności i istoty dobrych nawyków zawodowych; Rozwijanie świadomości zgodności interpersonalnej; Rozwój umiejętności podejmowania decyzji; Rozwijanie umiejętności planowania i rozwiązywania problemów; Znajomość procesu planowania kariery.

Co program zapewnia Nauczycielom? Informacje dotyczące planowania kariery i nauki; Wspiera umiejętności doradcze; Informacje dotyczące branż i życia zawodowego; Informacje dotyczące etyka w doradztwie; Informacje dotyczące sposób wykorzystania i zastosowania CPT.

Co program zapewnia Rodzicom? Informacje o istocie procesu planowania kariery dzieci; Wsparcie w pomocy dzieciom w podejmowaniu decyzji dotyczących ich kariery zawodowej (ale nie podejmowanie za nie decyzji).

Informacje kontaktowe www.s2cpt.eu Społeczna Akademia Nauk ul. Sienkiewicza 9, 90-113 Łódź, www.spoleczna.pl www.dpf.swspiz.pl Koordynator projektu Marta Kędzia e-mail: mkedzia@spoleczna.pl tel: +48 42 664-22-78

Dziękujemy za uwagę. Małgorzata Klimka, Grażyna Budzińska