prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI MIASTEM WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW
Decydujmy razem Spotkanie informacyjno-rekrutacyjne
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Rozwój społeczności lokalnych
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
1 Konferencja: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego (gminach i powiatach) Projekt współfinansowany.
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Rada Szkoły Rada Szkoły - Zespołu Szkół im. Generała Nikodema Sulika w Dąbrowie Białostockiej.
Debata na temat: Czy samorząd uczniowski jest w szkole potrzebny?
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
PARTYCYPACJA PUBLICZNA – czym jest?
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Zadania samorządu uczniowskiego
WITAMY NA DEBACIE pt. Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
S AMODZIELNOŚĆ CZY W SPÓŁPRACA ? C ZYLI JAKĄ SIŁĘ MA SU ? Sejmik Dzieci i Młodzieży r. Iwona Lewińska, Damian Soboń
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Szkolna debata Jakie działania szkolne i lokalne są warte zrealizowania przez samorząd uczniowski – nasze pomysły i dobre praktyki? 28 kwietnia 2010 LO.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
PRZEMOCY MÓWIMY NIE! KOALICJA NA RZECZ OSÓB ZNAJDUJĄCYCH SIĘ
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Udział Warszawy w projekcie MY GENERATION. Projekt My Generation Efektywne strategie w promocji pozytywnego potencjału młodej generacji ( Effective strategies.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Wspieranie sektora pozarządowego w powiecie mławskim cel: ROZWÓJ ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH I AKTYWNOŚCI SPOŁECZNEJ MIESZKAŃCÓW POWIATU MŁAWSKIEGO Spotkanie.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
„Samorząd - realnie czy na papierze?”
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Młodzieżowa Rada Gminy
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Aktywność, czyli o naszym społecznym zaangażowaniu Przeprowadziłyśmy ankietę wśród gimnazjalistów, w ankiecie wzięło udział 80% naszych koleżanek i kolegów.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
Samorząd Uczniowski.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Nasza „mała” demokracja
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
OBYWATELSKA POLITYKA EDUKACYJNA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie) Koncepcja zwiększania szans edukacyjnych uczniów szkół wiejskich ,,Szkoła marzeń’’ prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie) Bożena Tagowska btagowska@ckp.poczta.pl

Edukacyjne plany strategiczne samorządu terytorialnego a projekt ,,Szkoła marzeń’’ Decydowanie o przyszłości lokalnej oświaty. Długookresowe plany edukacyjne Gminna Rada Oświatowa Projekty rozwojowe nastawione na wyrównywanie szans edukacyjnych musza znaleźć oparcie w edukacyjnych planach strategicznych samorządu terytorialnego Lokalna polityka oświatowa – kluczowa rola samorządu terytorialnego. W polskim systemie prawnym szkoła nie jest podmiotem, który może samodzielnie i efektywnie planować własne działania długookresowe, jeśli wymagają one nakładów finansowych.

W tworzeniu długookresowych planów edukacyjnych powinni uczestniczyć: nauczyciele klienci oświatowi rodzice młodzież administracja samorządowa pracodawcy

Na przykład z jednej szkoły: dyrektor szkoły nauczyciel – szkolny lider programu „Szkoła marzeń” przedstawiciel rodziców z każdej uczestniczącej szkoły radny (najlepiej gdyby to był przewodniczący komisji oświaty) radny (przewodniczący Gminnej Komisji Zwalczania Problemów Alkoholowych) kierownik GOK (gminnego ośrodka kultury), lub kierownik GOPS (gminny ośrodek pomocy społecznej), lub lokalnego stowarzyszenia, lokalny pracodawca przedstawiciel parafii

Problem barier edukacyjnych uczniów szkół wiejskich jest problemem środowiska a nie jedynie szkoły. Dlatego, też jako całość, powinien być przez to środowisko podjęty i rozwiązywany.

Tworzenie lokalnej koalicji na rzecz zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów. Współpraca szkoły z różnymi instytucjami lokalnymi może stanowić dobry punkt wyjścia do zbudowania lokalnej koalicji instytucji i liderów środowiska lokalnego na rzecz zwiększania szans edukacyjnych uczniów szkól wiejskich.

liderzy środowiska lokalnego współpraca szkoła instytucje lokalne liderzy środowiska lokalnego lokalna koalicja instytucji

KROK I Stworzenie gminnego zespołu Stworzenie gminnego/powiatowego zespołu do spraw tworzenia koalicji na rzecz zwiększenia szans edukacyjnych i życiowych dzieci i młodzieży

Struktura oświaty w gminie ilość szkół, dzieci organizacja dowożenia dzieci zajęcia pozalekcyjne wyniki egzaminów zewnętrznych losy absolwentów Sytuacja społeczno – ekonomiczna w gminie Krok II podstawowe dane o terenie sytuacja demograficzna główne źródła dochodu mieszkańców perspektywy rozwojowe pomoc społeczna – zakres oferta dla młodzieży wchodzącej w życie dorosłe

Krok II Przygotowanie informacji o oświacie Np. Na terenie Powiatu …funkcjonuje…szkół , w których uczy się 1005 dzieci. Wykaz przedstawia tabela… Wykaz szkół podstawowych i gimnazjów w Powiecie…. Szkoły te sukcesywnie są wyposażane w sprzęt komputerowy, pomoce dydaktyczne, tworzone są pracownie komputerowe, pracownie i sale do nauki języków obcych. W celu podnoszenia konkurencyjności naszych szkół oraz, aby uczniowie mieli zapewnione jak najlepsze warunki do zdobywania wiedzy i umiejętności… Jest to dla nas bardzo ważne i stąd też zabiegamy o pozyskiwanie środków finansowych z różnych źródeł, z przeznaczeniem na unowocześnienie bazy szkół, aby w pełni sprostać oczekiwaniom obecnych i przyszłych uczniów i słuchaczy powiatowych szkół Przy szkołach działają następujące uczniowskie kluby sportowe …

KROK III Spotkania środowisk reprezentujących różne grupy tworzące społeczność lokalną. Cel: zaangażowanie danej grupy w zwiększanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz w decydowanie o przyszłości lokalnej oświaty.

Mają one na celu zaangażować KROK III Spotkania środowiskowe Mają one na celu zaangażować te grupy w zwiększanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży i w decydowaniu o przyszłości lokalnej oświaty.

Co powinno wydarzyć się na spotkaniu środowiskowym? Wybrane zostaną cele i priorytety lokalnej oświaty (np profil absolwenta lok. oświaty ) Zebrane zostaną pomysły i wypracowane decyzje. Wybrany zostanie przedstawiciel do reprezentowania środowiska na lokalnym forum i w dalszych działaniach koalicji.

Sesja plakatowa Szkoły zapoznają ze swoimi działaniami przedstawiciele środowiska lokalnego prezentując plakat. Przedstawiciele społeczności lokalnych dopisują na plakatach: w czym mogą pomóc szkole przy realizacji projektu. Wspólne zastanowienie się nad tym w jaki sposób będziemy współpracować. Uczestnicy zapoznają się wzajemnie z plakatami

Krok IV Spotkania przedstawicieli koalicji ze szkolnymi zespołami „Szkoły marzeń”. Przegląd postępów w projekcie (lokalny przepływ informacji i współdziałanie pomiędzy osobami i instytucjami).

Krok V Lokalne forum oświatowe (dwudniowy, wyjazdowy warsztat dla przedstawicieli społeczności lokalnej). zebranie rezultatów odbytych spotkań środowiskowych przyjęcie kierunków rozwoju lokalnej oświaty (priorytety) przygotowanie rekomendacji dla nowych władz samorządowych (dotyczących działań samorządu w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych) – wiosna 2006.

Krok VI Gminna prezentacja zrealizowanych projektów szkolnych połączona z konferencją oświatową prezentującą wyniki lokalnego forum oświatowego (maj/czerwiec 2006).

INICJATOR ROZWOJU PARTNERSTWA SZKOŁA JAKO CENTRUM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ INICJATOR ROZWOJU PARTNERSTWA WDRAŻA PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ ,,Tworzenie lokalnej koalicji na rzecz zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów.’’

Wykorzystanie doświadczenia i materiałów programu POST (Polityka Oświatowa Samorządu Terytorialnego) prowadzonego przez CEO od roku 1996. Pomoc CEO samorządom terytorialnym (36 gmin i powiatów) w tworzeniu długookresowych planów edukacyjnych z udziałem klientów oświatowych (nauczycieli, rodziców, młodzieży, administracji samorządowych, pracodawców).

KROK V Lokalne forum oświatowe

prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie) ,,Szkoła marzeń’’ prezentacja- konsultant ROK DODNiIP (woj.dolnośląskie) Bożena Tagowska btagowska@poczta.ckp.pl