II KONSULTACJE SPOŁECZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Advertisements

Wykorzystanie środków europejskich w latach w województwie dolnośląskim
FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
11 Konkurs nr RPOWZ/1.1.3/2012/1 (3 konkurs na nowe technologie w ramach RPO WZ na lata ) Wnioskodawcy: Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Lokalny program rewitalizacji Metodyka przygotowania dokumentu LPR
III KONSULTACJE SPOŁECZNE
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Narodowa Strategia Spójności
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
1 Fundusze strukturalne Unii Europejskiej w latach
Prezentacja projektów Miasta planowanych do realizacji w latach [ budowanie świadomości ] Wystąpienie Władysław Bieda – Burmistrz Miasta Limanowa.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Plan Odnowy Miejscowości
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
WYNIKI KONSULTACJI SPOŁECZNYCH W POWIECIE ŻARSKIM - ANALIZA ANKIET Starostwo Powiatowe w Żarach 25 kwietnia 2012r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Szczecin Miasto Młodości i Przyszłości
Wsparcie dla rozwoju technologii
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat mławski otrzymał ponad.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
STRATEGIA ROZWOJU POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO DO 2025 ROKU.
Strategia Rozwoju Gminy Chrzanów na lata WYNIKI BADANIA ANKIETOWEGO WŚRÓD MIESZKAŃCÓW.
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat III ZADANIA REWITALIZACYJNE GÓRA,
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
Odnowa i rozwój wsi W latach kontynuacją Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój.
Biuro Funduszy Europejskich Europejski Fundusz Społeczny dla szkół ponadgimnazjalnych Marta Krause Biuro Funduszy Europejskich Urząd Miasta Poznania 12.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Warsztat konsultacyjny
PROGRAM WSPÓŁPRACY Transgranicznej Polska - rosja OLSZTYN,
Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Warsztat konsultacyjny
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ZIELONA GÓRA
Zapis prezentacji:

II KONSULTACJE SPOŁECZNE „STRATEGIA ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO MIASTA MIELCA NA LATA 2007-2015 Z PROGNOZĄ DO ROKU 2020” II KONSULTACJE SPOŁECZNE

ANALIZA SWOT Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet dobrze działająca specjalna strefa ekonomiczna dobrze wykształcona kadra dostępność komunikacyjna (lotnisko, kolej, drogi) pozyskiwanie nowych inwestorów i środków unijnych poprawa wizerunku miasta - ulice, chodniki, oznakowanie koncentracja przemysłu nowoczesne stacje uzdatniania wody, składowiska odpadów kapitał stały i potencjał ludzki po dawnej WSK dobra infrastruktura otoczenia biznesu SILNE STRONY Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet dynamiczny rozwój MSP i tworzenie miejsc pracy odważny samorząd zrównoważony budżet miasta Mielca właściwa polityka władz miasta w sprawie infrastruktury stanu dróg i obwodnic zasoby ludzkie i ich fachowe wykształcenie spadek bezrobocia w związku z powstaniem nowych zakładów pracy SILNE STRONY Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet brak mielczan we władzach województwa i kraju drogi brak aktywności społeczności lokalnej młodziez wykształcona w złych kierunkach niskie zarobki produkcje uciążliwe dla środowiska dworzec kolejowy budownictwo mieszkaniowe zaśmiecone, niezabudowane tereny miasta, parki kultura, sport, bezpieczeństwo na stadionach odpływ młodych - bardzo często wykształconych do pracy za granicę SŁABE STRONY Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet obwodnica miasta Mielca wykorzystanie i zagospodarowanie istniejących obiektów słaba komunikacja kolejowa brak dostępu komunikacji lotniczej słaby rozwój sportu nie dostosowanie kształcenia młodzieży do lokalnego rynku pracy brak szkolenia młodych kadr brak koncepcji rozwoju młodzieży słaba polityka wg małych przedsiębiorstw SŁABE STRONY Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet rozwój produkcji samolotów z wykorzystaniem lotniska rozwój bazy rekreacyjno-sportowej rozwój strefy SSE fundusze zewnętrzne rewitalizacja zasobów mieszkaniowych planowanie inwestycji przyszłościowych budownictwo mieszkaniowe dobre przygotowanie młodzieży do pracy SZANSE Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet budowa wału i na nim drogi rz. Wisloka Euro-Park wspieranie inwestorów nowy inwestor dla Zakładów Lotniczych promocja Mielca na arenie międzynarodowej nowe inwestycje znanych firm i korporacji utworzenie filii wyższych uczelni technicznych uwzględniających specyfikę firm w SSE SZANSE Wybrane z ankiet

Wybrane z ankiet emigracja zarobkowa ludzi zamykanie małych przedsiębiorstw prywatnych patologia młodzieży, która nie ma pomysłów na czas wolny brak pracowników o zawodowym wykształceniu brak mieszkań komunalnych brak odpowiedniego dworca PKP i PKS ZAGROŻENIA Wybrane z ankiet

brak jednolitej polityki w sprawie przyszłości przemysłu lotniczego w Mielcu i wykorzystania lotniska brak środków finansowych na badania i rozwój słabe przebicia projektów w Mielcu w województwie zagrożenie degradacji środowiska wzrost konkurencyjności miast regionu Rzeszowa i państw zewnętrznych ZAGROŻENIA Wybrane z ankiet

WSTĘPNE PODSUMOWANIE ANKIETY

CHARAKTERYSTYKA PRÓBY CEL BADANIA Zebranie opinii mieszkańców miasta Mielec o warunkach życia w mieście, barierach rozwojowych, najpilniejszych problemach inwestycyjnych i społecznych do rozwiązania w latach 2007-2015. CHARAKTERYSTYKA PRÓBY W badaniu udział wzięły 251 osoby. Próba prawdopodobnie odzwierciedla opinię ogółu mieszkańców lecz nie można jej traktować jako reprezentatywnej dla całości populacji miasta Mielca. Uzyskane wyniki stanowią jednak sygnał wskazujący najważniejsze problemy obecnie istniejące w mieście.

PYTANIE: Czy uważa Pan/Pani, że działania strategiczne powinny być odważne i dynamiczne, czy raczej ostrożne i zachowawcze? 91% ankietowanych odpowiedziało, iż działania strategiczne powinny być odważne i dynamiczne.

Jaka jest Pani/Pana ocena warunków życia w Mielcu? Średnia lokalny rynek pracy Zła 2,8 szkoły podstawowe Dobra 3,9 gimnazjum 3,7 szkoły średnie 3,8 opieka społeczna Przeciętna 3,1 opieka zdrowotna 3 warunki mieszkaniowe bezpieczeństwo mieszkańców 3,2 dostępność do kultury i rozrywki dostępność do sportu i rekreacji wodociągi i jakość wody kanalizacja 3,6 stan dróg i komunikacji lokalnej 2,7 stan środowiska naturalnego gastronomia 3,3 placówki handlowe placówki usługowe PYTANIE: Jaka jest Pani/Pana ocena warunków życia w Mielcu?

5 NAJWAŻNIEJSZYCH DZIAŁAŃ: PYTANIE: 5 NAJWAŻNIEJSZYCH DZIAŁAŃ: Remonty i budowa dróg, obwodnicy i mostów. Aktywne wspieranie lokalnych przedsiębiorców i poszukiwanie inwestorów zewnętrznych. Budowa infrastruktury przy drogach (parkingi, chodniki, oświetlenie, zatoki i wiaty przystankowe). Wsparcie skoncentrowanego budownictwa mieszkaniowego (nowe osiedla). Zwiększenie nakładów na inwestycje sprzyjające rozwojowi turystyki (budowa infrastruktury sportowej i rekreacyjnej). Proszę wskazać maksymalnie 5 działań najważniejszych i 5 działań zbędnych dla mieszkańców i rozwoju m. Mielec, na które powinny być (lub nie) wydawane w pierwszej kolejności pieniądze z budżetu miasta.

5 DZIAŁAŃ ZBĘDNYCH: Poszukiwanie nowych miast partnerskich. Rozbudowa usług gastronomiczno – hotelarskich. Współpraca z miastami partnerskimi. Budowa i modernizacja budynków użyteczności publicznej. Promocja i wsparcie korzystania z odnawialnych źródeł energii.

7 NAJWAŻNIEJSZYCH CELÓW : Poprawa lokalnego rynku pracy i likwidacja bezrobocia. Modernizacja istniejących i budowa nowych szlaków komunikacyjnych (drogi krajowe, lotnisko, kolej, obwodnica). Zatrzymanie procesu emigracji z miasta osób młodych i wykształconych. Dynamiczne działania samorządu w kierunku pozyskiwania jak największych środków z UE na rozwój miasta. Efektywne wspieranie lokalnych przedsiębiorców i poszukiwanie inwestorów zewnętrznych. Modernizacja i odnowa miasta. Rozwój infrastruktury sportowo-rekreacyjnej. PYTANIE: Jaki powinien być najważniejszy cel działalności dla samorządu lokalnego w Mielcu?

NAJWIĘKSZY PROBLEM PYTANIE: Brak miejsc pracy. Zły stan dróg i komunikacji. Zanieczyszczone środowisko. Patologie społeczne. Niewystarczająca ilość i niski standard mieszkań. Przestępczość. Słabo rozwinięta baza turystyczna i rekreacyjno – wypoczynkowa. Słaby rozwój usług. Słaby rozwój handlu. Zły stan zabytków. Który z wymienionych obszarów jest Państwa zdaniem największym problemem miasta Mielec? NAJMNIEJSZY PROBLEM

Jakie problemy społeczne należy rozwiązać w procesie rozwoju miasta? PROBLEMY DO ROZWIAZANIA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI PYTANIE: Bezrobocie. Emigracja z miasta młodych i dobrze wykształconych osób. Bieda. Przestępczość młodocianych. Chuligaństwo. Przestępczość. Alkoholizm. Przemoc w rodzinie. Niedobór organizacji pomagających w znalezieniu pracy (przekwalifikowanie, szkolenia). Narkomania. Brak dostępu do nowoczesnej technologii (komputer, internet). Utrudniony dostęp do dobrych szkół. Jakie problemy społeczne należy rozwiązać w procesie rozwoju miasta? PROBLEMY NAJMNIEJ WAŻNE

Działania dotyczące zatrzymania (ściągnięcia) młodych i wykształconych ludzi w mieście. Działania dotyczące rozwoju zasobów ludzkich na rzecz zapobiegania bezrobociu (dostęp do szkoleń, kursów dokształcających i pozwalających na przekwalifikowanie, wdrażanie systemów jakości). Działania służące przeciwdziałaniu wykluczeniu i patologiom społecznym oraz wzmocnieniu więzi rodzinnych. PYTANIE: Proszę wskazać maksymalnie TRZY działania do realizacji w obszarze rozwoju społecznego miasta.

PROBLEMY DO ROZWIAZANIA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI PYTANIE: Brak lub słaba aktywność ośrodków kulturalno-rekreacyjnych i sportowych w pobliżu miejsca zamieszkania. Słaba samoorganizacja społeczna i współpraca między mieszkańcami a władzami publicznymi. Zły stan infrastruktury wokół budynków. Brak poczucia bezpieczeństwa w okolicy zamieszkania. Zły stan estetyczny otoczenia. Słaby przepływ informacji w sprawach dotyczących najbliższego otoczenia zamieszkania. Brak instytucji, organizacji integrujących mieszkańców danych osiedli. Jakie problemy związane z jakością życia należy rozwiązać w procesie rozwoju miasta? PROBLEMY NAJMNIEJ WAŻNE

Poprawa funkcjonalności struktury ruchu kołowego, ruchu pieszego i estetyki przestrzeni publicznych. Remonty nieruchomości i modernizacja infrastruktury umożliwiające rozwój działalności społecznej i kulturalnej, w tym mających za zadanie odbudowę więzi społecznych wśród mieszkańców terenów zagrożonych wykluczeniem społecznym. Przebudowa lub remonty publicznej infrastruktury związanej z rozwojem funkcji rekreacyjnych i sportowych umożliwiających integrację osób zdrowych i niepełnosprawnych. 3. Remonty nieruchomości i modernizacja infrastruktury umożliwiające rozwój małej i średniej przedsiębiorczości. PYTANIE: Proszę wskazać maksymalnie TRZY działania do realizacji w obszarze infrastruktury i obiektów budowlanych miasta?

CHARAKTERYSTYKA ANKIETOWANYCH PŁEĆ: Kobiety: 48% Mężczyźni: 52% WIEK ANKIETOWANYCH: 15-24 lata: 14% 25-35 lat: 15% 36-64 lata: 63% Pow. 65 lat: 8% WYKSZTAŁCENIE: Podstawowe/zawodowe: 5% Średnie ogólne/zawodowe: 23% Wyższe: 72% GRUPA ZAWODOWA: Bezrobotni: 8% Sektor prywatny, w tym pracownicy: 6%, pracodawcy: 3% Sektor publiczny: 59% Inne (uczniowie, studenci, emeryci): 24%

WIZJA, MISJA, CELE STRATEGICZNE, CELE FINANSOWE

Wizją miasta MIELEC w 2015 roku jest: "MIELEC, nowoczesnym i bezpiecznym miastem, które zapewnia warunki wszechstronnego rozwoju, zwłaszcza dogodnego życia, osiedlania się, kształcenia oraz prowadzenia działalności gospodarczej i społecznej. Miastem, w którym mieszkańcy mogą na europejskim poziomie zaspokajać swoje potrzeby oraz rozwijać i kształtować swoje postawy, uzdolnienia, aspiracje zawodowe, intelektualne, kulturalno-duchowe i twórcze jak również dbać o swój rozwój fizyczny". WIZJA Wizją miasta MIELEC w 2015 roku jest:

Misja spełniająca wizję: Misją władz miasta MIELCA jest stwarzanie warunków do długofalowego, zrównoważonego rozwoju opartego na wiedzy, przedsiębiorczości, zapewniającego wzrost zatrudnienia i poprawę warunków życia mieszkańców z zachowaniem wartości kulturowych i środowiskowych. Misja spełniająca wizję:

I. UTRZYMANIE ODPOWIEDNIEGO TEMPA WZROSTU ROZWOJU MIASTA ORAZ ZWIĘKSZENIE ATRAKCYJNOŚCI POSIADANEGO RYNKU PRACY. CELE STRATEGICZNE II. BUDOWANIE WIZERUNKU MIASTA PRZYSZŁOŚCI, MIEJSCA GDZIE WARTO MIESZKAĆ, UCZYĆ SIĘ, PRACOWAĆ I WYPOCZYWAĆ. III. ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ PRZESTRZENNY MIASTA ZAPEWNIAJĄCY DBAŁOŚĆ O ŚRODOWISKO I ZACHOWANIE DÓBR KULTURY..

CELE STRATEGICZNE IV. PODNIESIENIE KONKURENCYJNOŚCI GOSPODARCZEJ MIELCA W REGIONIE PODKARPACIA. V. WYKORZYSTANIE I WZMOCNIENIE POTENCJAŁU NAUKOWEGO, KULTURALNEGO I ŚRODOWISKOWEGO DLA POPRAWY JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW ORAZ PRZYCIĄGANIA NOWYCH MIESZKAŃCÓW DO MIELCA.

Utrzymanie wzrostu dochodów i kosztów gminy miejskiej Mielec według równania: wskaźnik inflacji + 1,5% CELE FINANSOWE 2. Utrzymanie 17%-wego (z budżetu gminy) -poziomu dofinansowania wydatków majątkowych ( z przeznaczeniem na inwestycje).

3. Zaplanowanie realizacji inwestycji na terenie Mielca w zależności od przyjętego po analizie możliwości finansowania inwestycji WARIANTU pozyskiwania środków finansowych: CELE FINANSOWE

ROZWIĄZANIE TYPU: A WARIANT I 60% MOŻLIWOŚCI ZADŁUŻENIA GMINY MIEJSKIEJ WIELKOŚC ŚRODKÓW PRZEZNACZANYCH NA INWESTYCJE z budżetu FINANSOWANIE INWESTYCJI WARIANT I 60% + 80% z 17%budżetu przeznaczonego na inwestycje jako 100% kosztów inwestycji WARIANT II 50% WARIANT III 40% WARIANT IV 30%

ROZWIĄZANIE TYPU: B WARIANT MOŻLIWOŚCI ZADŁUŻENIA GMINY MIEJSKIEJ WIELKOŚC ŚRODKÓW PRZEZNACZANYCH NA INWESTYCJE z budżetu FINANSOWANIE INWESTYCJI WARIANT I 60% + 80% z 17%budżetu przeznaczonego na inwestycje jako 15 % kosztów inwestycji WARIANT II 50% WARIANT III 40% WARIANT IV 30%

WSTĘPNA PROGNOZA FINANSOWA

TABELA NR 1. PROGNOZA PRZYCHODÓW I KOSZTÓW gminy miejskiej Mielec 2007-2015 WYSZCZEGÓLNIENIE 2 007 2 008 2 009 2 010 2 011 2 012 2013….. 1 DOCHODY BUDŻETU 108 072 995 111 098 208 116 097 627 121 786 411 128 119 304 134 653 389 141 386 058   Wskaźnik inflacji + 1,5% 4,5% 4,9% 5,2% 5,1% 5,0% 2 WYDATKI BUDŻETU 111 098 207 w tym wydatki majątkowe / inwestycje + zakupy inwestycyjne /17% budżetu 18 702 149 19 543 746 20 501 389 21 567 461 22 667 402 23 800 772 3. Nadwyżka /deficyt budżetu (1-2) -3 025 212,00 0,00

TABELA NR 2. MOŻLIWOŚCI INWESTYCYJNE /WIELKOŚCI ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZEZNACZONYCH NA INWESTYCJE/ 1. WARIANT I 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 1.1. 60% - możliwości zadłużenia budżetu 61 817 753 66 658 925 69 658 576 73 071 847 76 871 583 80 792 033 84 831 635 1.2 Zaplanowane wydatki majątkowe(80% z 17%budżetu przeznaczonego na inwestycje) 14 961 719 15 634 997 16 401 111 17 253 969 18 133 922 19 040 618 1.3. Możliwości inwestycyjne bez dotacji zewnętrznych/100 % wartości inwestycji/ 76 779 472 81 620 644 85 293 573 89 472 958 94 125 552 98 925 955 103 872 253 1.4. Możliwości inwestycyjne/ 1.3. jako 15%-wkład własny+ wysokość dotacji zewnętrznych 85% 511 863 149 544 137 627 568 623 820 596 486 387 627 503 679 659 506 367 692 481 685 1.4.1. Wysokość pozyskanych środków zewnętrznych (85% wartości inwestycji) 435 083 677 462 516 983 483 330 247 507 013 429 533 378 127 560 580 412 588 609 432

2. WARIANT II 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2.1. 50% - możliwości zadłużenia budżetu 51 010 454 55 549 104 58 048 814 60 893 206 64 059 652 67 326 695 70 693 029 2.2 Zaplanowane wydatki majątkowe(80% z 17%budżetu przeznaczonego na inwestycje) 14 961 719 15 634 997 16 401 111 17 253 969 18 133 922 19 040 618 2.3. Możliwości inwestycyjne bez dotacji zewnętrznych/100 % wartości inwestycji/ 65 972 173 70 510 823 73 683 810 77 294 317 81 313 621 85 460 616 89 733 647 2.4. Możliwości inwestycyjne/ 2.3. jako 15%-wkład własny/-wysokość dotacji zewnętrznych 85% 439 814 486 470 072 155 491 225 402 515 295 446 542 090 810 569 737 441 598 224 313 2.4.1. Wysokość pozyskanych środków zewnętrznych (85% wartości inwestycji) 373 842 313 399 561 331 417 541 591 438 001 129 460 777 188 484 276 825 508 490 666

3. WARIANT III 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 3.1. 40% - możliwości zadłużenia budżetu 40 203 154 44 439 283 46 439 051 48 714 564 51 247 722 53 861 356 56 554 423 3.2. Zaplanowane wydatki majątkowe (80% z 17%budżetu przeznaczonego na inwestycje) 14 961 719 15 634 997 16 401 111 17 253 969 18 133 922 19 040 618 3.3. Możliwości inwestycyjne bez dotacji zewnętrznych/100 % wartości inwestycji/ 55 164 873 59 401 002 62 074 048 65 115 676 68 501 691 71 995 277 75 595 041 3.4. Możliwości inwestycyjne/ 3.3. jako 15%-wkład własny+ wysokość dotacji zewnętrznych 85% 367 949 705 396 204 686 414 033 897 434 321 558 456 906 279 480 208 499 504 218 924 3.4.1. Wysokość pozyskanych środków zewnętrznych (85% wartości inwestycji) 312 757 249 336 773 983 351 928 812 369 173 324 388 370 337 408 177 224 428 586 085

4. WARIANT IV 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 4.1. 30% - możliwości zadłużenia budżetu 29 395 855 33 329 462 34 829 288 36 535 923 38 435 791 40 396 017 42 415 818 4.2. Zaplanowane wydatki majątkowe (80% z 17%budżetu przeznaczonego na inwestycje) 14 961 719 15 634 997 16 401 111 17 253 969 18 133 922 19 040 618 4.3. Możliwości inwestycyjne bez dotacji zewnętrznych/100 % wartości inwestycji/ 44 357 574 48 291 182 50 464 285 52 937 035 55 689 761 58 529 938 61 456 435 4.4. Możliwości inwestycyjne/ 4.3.jako 15%-wkład własny + wysokość dotacji zewnętrznych 85% 295 865 018 322 102 181 336 596 779 353 090 022 371 450 703 390 394 689 409 914 423 4.4.1. Wysokość pozyskanych środków zewnętrznych (85% wartości inwestycji) 251 485 265 273 786 854 286 107 263 300 126 518 315 733 097 331 835 485 348 427 260

III KONSULTACJE SPOŁECZNE Zapraszamy na: III KONSULTACJE SPOŁECZNE 04.04.2007