Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Strategia Rozwoju Poznania’ 2030

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Strategia Rozwoju Poznania’ 2030"— Zapis prezentacji:

1 Strategia Rozwoju Poznania’ 2030
Posiedzenie Komitetu Roboczego Strategii, 9 lipca 2009 r.

2 Spis treści Harmonogram prac Mapa strategii Misja Cele strategiczne
Programy

3 P- praca (nauka) O- odpoczynek Z- zamieszkanie
Miasto know-how C1- rozwój przedsiębiorczości innowacyjnej i podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej C2-poprawa jakości życia w zakresie form spędzania wolnego czasu, budownictwa i przemieszczania C3- zwiększenie znaczenia miasta jako ośrodka nauki, edukacji i kultury C4- stworzenie silnej metropolii Miasto o bogatej tradycji i utrwalonym stylu przedsiębiorczego działania, funkcjonujące jako europejska metropolia i zmierzające do realizacji potrzeb samego miasta oraz otaczającego obszaru

4 1. Kolejne etapy prac nad Strategią
Komitet Roboczy Strategii. Dyskusja nad wizją Poznania'2030, misją, celami strategicznymi i programami. Komitet Roboczy Strategii Wizja Poznania'2030, misja, cele strategiczne, programy realizacyjne. Posiedzenie Rady Strategii "Kierunki rozwoju Poznania".

5 daje zatrudnienie wspierając przedsiębiorców i przyciągając inwestorów
3. Misja Poznań, jako miasto, o bogatej tradycji i utrwalonym stylu przedsiębiorczego działania, funkcjonujące jako europejska metropolia i zmierzające do realizacji potrzeb samego miasta oraz otaczającego obszaru: stwarza warunki dla rozwoju i efektywnego wykorzystania kapitału ludzkiego daje zatrudnienie wspierając przedsiębiorców i przyciągając inwestorów wyróżnia się zwartą zabudową z tętniącym życiem historycznym centrum i układem terenów zieleni zmierza do realizacji innowacyjnych projektów architektonicznych zapewnia mieszkańcom i odwiedzającym różnorodne formy spędzania wolnego czasu w zakresie sportu i rekreacji dbając o stan środowiska poprawia funkcjonalność miasta zapewnia opiekę socjalną, zdrowotną oraz bezpieczeństwo stwarza warunki dla rozwoju ponadregionalnej funkcji kulturowej miasta

6 4. Cele strategiczne CEL I.
Rozwój przedsiębiorczości innowacyjnej i podnoszenie atrakcyjności inwestycyjnej. (KONKURENCYJNA GOSPODARKA) CEL II. Poprawa jakości życia w zakresie form spędzania wolnego czasu, budownictwa i przemieszczania. (JAKOŚĆ ŻYCIA) CEL III. Zwiększenie znaczenia miasta jako ośrodka nauki, edukacji, kultury i sportu. (AKADEMICKI POZNAŃ) CEL IV. Stworzenie silnej metropolii. (STOLICA REGIONU)

7 Poznań dla turystów / Konferencyjny Poznań
5. Programy Gospodarka i nauka Gospodarka komunalna Przestrzeń dla przedsiębiorstw Funkcjonalny Transport Wiedza dla przedsiębiorstw Czysty Poznań Europejska jakość nauki i edukacji Rozwój zasobów lokalowych i terenów pod inwestycje mieszkaniowe Usługi społeczne Społeczeństwo oparte na wiedzy Poznań po godzinach Gospodarka przestrzenna Poznańskie Rynki i Place Obywatelski Poznań Poznań dla turystów / Konferencyjny Poznań Rzeka w Mieście Tereny poprzemysłowe Kulturalny Poznań Aktywny Poznań Parki przemysłowe Wysoka jakość edukacji i wychowania Osiedla Modernistyczne

8 MAPA STRATEGII MIASTA POZNANIA
WIZJA 2030: MISJA: PRACA ODPOCZYNEK ZAMIESZKANIE Know-how WIZERUNEK Budowanie wizerunku miasta w którym dobrze się odpoczywa Budowanie wizerunku miasta w którym komfortowo się mieszka Budowanie wizerunku sprawnie zarządzanego miasta Budowanie wizerunku miasta o gospodarce Opartej na wiedzy Budowanie wizerunku sprawnie zarządzanego miasta Wspieranie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw, w szczególności poprzez rozwój współpracy z poznańskimi uczelniami i instytucjami naukowo-badawczymi. Zwiększenie liczby turystów pozostających dłużej w Poznaniu Stworzenie ośrodka przyciagaąacego przedsiębiorców I inwestycje Stworzenie ośrodka zachęcającego do spędzania wolnego czasu w mieście INTERESARIUSZE Stworzenie ośrodka przyciagającego studentów i naukowców Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych, infrastrukturalnych i prawno-administracyjnych dla przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem branż wysokich technologii, branż kreatywnych oraz sektora MŚP. Poprawa czystości miasta Stworzenie ośrodka zachęcającego do zamieszkania Podnoszenie efektywności zarządzania Poprawa efektów kształcenia Zwiększenie liczby osób uprawiających sport i korzystających z rekracji Poprawa sytuacji w zakresie instytucji i produktów kulturalnych Poprawa zdolności i wiarygodności finansowej Podnoszenie efektywności wykorzystania zasobów rzeczowych i intelektualnych Podnoszenie jakości nauki Procesy Podnoszenie jakości odpoczynku Podniesienie efektywności funkcjonowania transportu Podnoszenie efektywności zarządzania zasobami infrastrukturą Tworzenie warunków dla rozwoju kapitału ludzkiego i etosu przedsiębiorczości Podnoszenie jakości procesu kształcenia Podnoszenie jakości zamieszkania Dążenie do jak największej absorbcji środków unijnych Poprawa zarządzania zasobami lokalowymi oraz gruntami pod inwestycje. Rozwój ponadregionalnej funkcji kulturowej miasta Podnoszenie efektywności procesu metropolizacji Stworzenie nowoczesnego systemu zarządzania przestrzenią BADANIA I ROZWÓJ Odzyskanie i zagospodarowanie wartościowych terenów inwestycyjnych i przestrzeni publicznej w śródmieściu Wprowadzanie europejskich standardów w nauce i dydaktyce Zwiększenie liczby obiektów sportowo-rekraacyjnych Rozwój przestrzeni Budowa gospodarki opartej na wiedzy Budowa silnego ośrodka akademickiego Rozwój Infrastruktury sportowo-rekracyjnej Rozwój systemu zarządzania Doskonalenie struktury organizacyjnej I nowoczesnych metod zarządzania

9 Zestawienie programów operacyjnych i celów pośrednich
wypracowanych przez zespoły tematyczne Komitetu Roboczego Strategii Rozwoju Poznania - stan na dzień r. Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji 9

10 GOSPODARKA I NAUKA 1 Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych, infrastrukturalnych i prawno-administracyjnych dla przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem branż wysokich technologii, branż kreatywnych oraz sektora MŚP Przestrzeń dla biznesu 1 2 Wiedza (know-how) dla przedsiębiorstw 1 2 3 2 Wspieranie konkurencyjności i innowacyjności przedsiębiorstw, w szczególności poprzez rozwój współpracy z poznańskimi uczelniami i instytucjami naukowo-badawczymi Cyfrowy Poznań 1 2 3 3 Tworzenie warunków dla rozwoju kapitału ludzkiego i etosu przedsiębiorczości Europejska jakość nauki i edukacji 2 3 Inspirujący Poznań 1 2 3

11 1 1 4 2 4 3 1 2 4 2 3 1 4 GOSPODARKA PRZESTRZENNA
Odzyskanie wartościowych terenów inwestycyjnych i przestrzeni publicznych w mieście Poznańskie Rynki i Place 1 4 2 Strategia gospodarowania przestrzenią Rzeka w Mieście 4 3 Tworzenie optymalnych warunków przestrzennych, infrastrukturalnych i prawno-administracyjnych dla przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem branż wysokich technologii, branż kreatywnych oraz sektora MŚP Tereny poprzemysłowe 1 2 Parki przemysłowe 4 Wzrost atrakcyjności miasta dla jego mieszkańców i przyjezdnych 2 3 Osiedla Modernistyczne 1 4

12 5. Programy 1 2 3 5 3 2 3 4 5 1 3 4 GOSPODARKA KOMUNALNA
Polityka mieszkaniowa Poznania Funkcjonalny Transport 2 Strategia gospodarki odpadami 3 5 3 Stworzenie nowoczesnego, skutecznego systemu zarządzania miastem Czysty Poznań 2 3 4 Wzrost atrakcyjności miasta dla jego mieszkańców i przyjezdnych Rozwój zasobów lokalowych I terenów pod inwestycje mieszkaniowe 5 1 3 4 Zrównoważony rozwój transportu

13 5. Programy 1 1 1 2 2 2 3 3 2 1 USŁUGI SPOŁECZNE
Europejska jakość nauki i szkolnictwa wyższego USŁUGI SPOŁECZNE 1 Wysoka jakość edukacji i wychowania 1 Podniesienie jakości kształcenia, opieki i wychowania 1 Aktywny Poznań 2 2 Wykreowanie Poznania jako centrum kultury i turystyki o randze międzynarodowej Poznań dla turystów / Konferencyjny Poznań 2 3 Inspirowanie i wspieranie inicjatyw obywatelskich wśród mieszkańców Obywatelski Poznań 3 Poznań po godzinach 2 Społeczeństwo oparte na wiedzy 1

14 Dalsze sekwencje procesu budowy Strategii; ujawniające się problemy:
analiza propozycji programów, hierarchizacja, identyfikacja zakresów powielających się i zakresów brakujących, wybór portfela programów Strategii, konsultacje tych wyborów, powołanie zespołów merytorycznie odpowiedzialnych za realizację programów, doprecyzowanie przez te zespoły zakresów merytorycznych programów, Ponowna weryfikacja portfela pod względem możliwości realizacyjnych: zasobów kadrowych, organizacyjnych i finansowych, rekomendacje do projektu dokumentu Strategii.

15 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Strategia Rozwoju Poznania’ 2030"

Podobne prezentacje


Reklamy Google