Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA.
Zgoda pacjenta na zabieg, leczenie – zagadnienia prawne i etyczne.
Projekt zrealizowany przez: ASM Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o Kutno ul. Grunwaldzka 5 tel. 024/ fax. 024/ Instytut.
Rodzaje danych i podstawy prawne ich przetwarzania w branży ubezpieczeniowej adw. dr Paweł Litwiński 1 1.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Raport z badania ilościowego CATI wśród liderów komunikacji Kwiecień 2006 Autor: Olga Wagner Koordynacja:
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Projektowanie umowy Waloryzacja wynagrodzenia po zawarciu umowy
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
badania rynku turystycznego
Badania opinii publicznej
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Omówienie kwestii związanych z próbą badawczą Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację badania pracodawców Toruń, 26 marca 2012.
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Badanie potrzeb i opinii społeczeństwa
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
Zmiany w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej (IRiESP)
Nowoczesne metody sprzedaży.
Kilka uwag ogólnych o danych zastanych (wtórnych)
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Metody zbierania danych empirycznych
Metodologia badań społecznych Wykład X
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Opieka farmaceutyczna
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy Podsystem monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego PEFS.
EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
Komentarz do raportu Henryk Banaszak Zakład Statystyki, Demografii i Socjologii Matematycznej przetargów na badania sondażowe z roku 2014.
Współdziałanie organów administracji publicznej
Dokumentacja procesowa i techniczna z oględzin miejsca zdarzenia
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
ESS a badania rynku i opinii EUROPEJSKI SONDAŻ SPOŁECZNY, RUNDA 4 „Polska a Europa. Kontynuacje i zmiany” Warszawa, 13 stycznia 2010 Prezentujący: Stanisław.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
EKSPERYMENTY I OBSERWACJE NA LEKCJACH BIOLOGII I PRZYRODY
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
Prezentacja wyników zawartych w Rocznym sprawozdaniu audytowym Departament Wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego 01 Mój region w Europie.
OCHRONA PRAW WIERZYCIELI W KONTEKŚCIE POŻYCZEK CHWILÓWKOWYCH Na podstawie wyników badań
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Głos Polaków w sprawie wina
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
ANKIETOWANIE Opracowanie: Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Zespół ekspercki opracowujący narzędzie do monitoringu stopnia wdrażania standardów funkcjonowania młodzieżowych ośrodków wychowawczych Rozporządzenie.
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
DLA PRACODAWCÓW I OSÓB KIERUJĄCYCH PRACOWNIKAMI
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY Białołęka
Zapis prezentacji:

Jak prawidłowo publikować wyniki badań? Mgr Magdalena Szpunar

Przy publikowaniu wyników badania należy podać: nazwę instytutu, który zrealizował badanie nazwę instytutu, który zrealizował badanie termin przeprowadzenia badania termin przeprowadzenia badania metodę zbierania danych metodę zbierania danych liczebność zrealizowanej próby i metodę jej doboru liczebność zrealizowanej próby i metodę jej doboru charakter próby: płeć, wiek, cechy istotne dla badania charakter próby: płeć, wiek, cechy istotne dla badania dokładne sformułowanie pytania dokładne sformułowanie pytania

Dodatkowe informacje pomocne przy publikacji wyników badania odsetek odpowiedzi nie wiem, trudno powiedzieć odsetek odpowiedzi nie wiem, trudno powiedzieć podstawę procentowania podstawę procentowania wielkość błędu statystycznego wielkość błędu statystycznego możliwe błędy sondażu możliwe błędy sondażu

Zgodnie z kodeksem ESOMAR badacz powinien: przekazać Klientowi stosowne szczegóły techniczne dotyczące prowadzonych dla niego przedsięwzięć badawczych. przekazać Klientowi stosowne szczegóły techniczne dotyczące prowadzonych dla niego przedsięwzięć badawczych. Przedstawiając wyniki rynkowego przedsięwzięcia badawczego, Badacz musi dokonać wyraźnego rozdziału między samymi ustaleniami a ich interpretacją przez Badacza oraz opartymi na nich rekomendacjami. Przedstawiając wyniki rynkowego przedsięwzięcia badawczego, Badacz musi dokonać wyraźnego rozdziału między samymi ustaleniami a ich interpretacją przez Badacza oraz opartymi na nich rekomendacjami. W przypadku publikacji przez Klienta ustaleń z przedsięwzięcia badawczego, Klient odpowiada za to, aby nie wprowadzały one w błąd. Badacz musi służyć radą i wcześniej wyrazić zgodę na formę i zawartość publikacji, a także powinien podjąć działania w celu skorygowania wprowadzających w błąd stwierdzeń na temat badania oraz jego ustaleń. W przypadku publikacji przez Klienta ustaleń z przedsięwzięcia badawczego, Klient odpowiada za to, aby nie wprowadzały one w błąd. Badacz musi służyć radą i wcześniej wyrazić zgodę na formę i zawartość publikacji, a także powinien podjąć działania w celu skorygowania wprowadzających w błąd stwierdzeń na temat badania oraz jego ustaleń. Badacze nie mogą zezwalać na użycie swojego imienia w odniesieniu do przedsięwzięć badawczych jako gwarancji przeprowadzenia ich w zgodzie z niniejszym Kodeksem, o ile nie są przekonani, że przedsięwzięcie pod każdym względem spełnia warunki niniejszego Kodeksu. Badacze nie mogą zezwalać na użycie swojego imienia w odniesieniu do przedsięwzięć badawczych jako gwarancji przeprowadzenia ich w zgodzie z niniejszym Kodeksem, o ile nie są przekonani, że przedsięwzięcie pod każdym względem spełnia warunki niniejszego Kodeksu.

Prawa badanych Współpraca badanych w rynkowym przedsięwzięciu badawczym jest na każdym etapie całkowicie dobrowolna. Podczas nakłaniania do współpracy Badani nie mogą być wprowadzani w błąd. Anonimowość Badanych musi być ściśle chroniona. Jeżeli Badany, przychylając się do prośby Badacza, zezwala mu na wydanie danych w postaci umożliwiającej jego identyfikację, to: Współpraca badanych w rynkowym przedsięwzięciu badawczym jest na każdym etapie całkowicie dobrowolna. Podczas nakłaniania do współpracy Badani nie mogą być wprowadzani w błąd. Anonimowość Badanych musi być ściśle chroniona. Jeżeli Badany, przychylając się do prośby Badacza, zezwala mu na wydanie danych w postaci umożliwiającej jego identyfikację, to: (a) Badany musi być wcześniej powiadomiony, komu i w jakim celu informacja zostanie wydana, a także (a) Badany musi być wcześniej powiadomiony, komu i w jakim celu informacja zostanie wydana, a także (b) Badacz musi zapewnić, że informacja będzie użyta wyłącznie do działalności badawczej i że odbiorca informacji zgodził się postępować na warunkach niniejszego Kodeksu. (b) Badacz musi zapewnić, że informacja będzie użyta wyłącznie do działalności badawczej i że odbiorca informacji zgodził się postępować na warunkach niniejszego Kodeksu.

Prawa badanych 5. Badacz musi użyć wszelkich środków ostrożności, aby Badani nie byli w żaden sposób bezpośrednio poszkodowani lub dotknięci w następstwie udziału w rynkowym przedsięwzięciu badawczym. 6. Badacz musi być szczególnie uważny podczas wywiadów z dziećmi i młodzieżą. Wywiady z dziećmi muszą być poprzedzone rozmową z rodzicami lub opiekunami w celu uzyskania ich zgody. 7. Badani muszą być powiadomieni (zazwyczaj na początku wywiadu) o użyciu technik obserwacji lub sprzętu rejestrującego, chyba że są użyte w miejscach publicznych. Na życzenie Badanego zapis lub odpowiednia część zapisu musi być zniszczona lub zatarta. Anonimowość Badanych nie może być naruszona w następstwie użycia wspomnianych metod. 5. Badacz musi użyć wszelkich środków ostrożności, aby Badani nie byli w żaden sposób bezpośrednio poszkodowani lub dotknięci w następstwie udziału w rynkowym przedsięwzięciu badawczym. 6. Badacz musi być szczególnie uważny podczas wywiadów z dziećmi i młodzieżą. Wywiady z dziećmi muszą być poprzedzone rozmową z rodzicami lub opiekunami w celu uzyskania ich zgody. 7. Badani muszą być powiadomieni (zazwyczaj na początku wywiadu) o użyciu technik obserwacji lub sprzętu rejestrującego, chyba że są użyte w miejscach publicznych. Na życzenie Badanego zapis lub odpowiednia część zapisu musi być zniszczona lub zatarta. Anonimowość Badanych nie może być naruszona w następstwie użycia wspomnianych metod. 8. Badani muszą mieć możliwość łatwego sprawdzenia tożsamości oraz tego, że Badacz działa w dobrej wierze. 8. Badani muszą mieć możliwość łatwego sprawdzenia tożsamości oraz tego, że Badacz działa w dobrej wierze.

Oprac. na podst. Komunikat w sprawie publikowania wyników badań opinii społecznej i rynku PTBRiO oraz Kodeks ICC ESOMAR Oprac. na podst. Komunikat w sprawie publikowania wyników badań opinii społecznej i rynku PTBRiO oraz Kodeks ICC ESOMAR