Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA"— Zapis prezentacji:

1 TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Centrum Komunikacji Społecznej Urzędu m.st. Warszawy Badanie Tajemniczy Klient

2 Spis treści Badanie Tajemniczy Klient METODOLOGIA BADANIA 3
WYNIKI BADANIA Otoczenie - wygląd urzędu Wygląd zewnętrzny urzędnika i jego stanowisko pracy 14 Zachowanie się urzędnika wobec interesanta - ogólnie 16 Badanie Tajemniczy Klient Urzędnik - obsługa przedstawionej sprawy Urzędnik - sposób załatwienia przedstawionej sprawy 23

3 Metodologia badania Badanie Tajemniczy Klient Metoda Technika
obserwacja uczestnicząca Technika Tajemniczy Klient Wielkość próby 17 urzędów – 340 wizyt (20 wizyt per Urząd) Badanie Tajemniczy Klient Definicja próby Punkty Informacyjne, stanowiska WOM oraz Delegatury BAiSO w urzędach dzielnicy: Bemowo, Białołęka, Bielany, Ochota, Praga Południe, Praga Północ, Rembertów, Śródmieście, Targówek, Ursus, Ursynów, Wawer, Wesoła, Wilanów, Włochy, Wola, Żoliborz Dobór próby adresowy według listy urzędów Termin realizacji

4 Wyniki badania Warszawa, 19 grudnia 2012

5 Kryteria oceny Badanie Tajemniczy Klient OTOCZENIE - WYGLĄD URZĘDU
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY URZĘDNIKA I JEGO STANOWISKO PRACY URZĘDNIK - ZACHOWANIE SIĘ WOBEC KLIENTA URZĘDNIK - OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY URZĘDNIK - SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY Badanie Tajemniczy Klient

6 Otoczenie – wygląd urzędu
Badanie Tajemniczy Klient

7 Urząd dzielnicy Wesoła
FUNKCJONOWANIE URZĘDU ŚREDNI CZAS OCZEKIWANIA NA OBSŁUGĘ PRZED PI/ WOM/ DELEGATURĄ BAiSO ŚREDNIA LICZBA OSÓB W KOLEJCE DO PI/ WOM/ DELEGATURY BAiSO OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (1) Badanie Tajemniczy Klient Odsetek odpowiedzi „TAK”

8 Urząd dzielnicy Wesoła
OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (2) Gdzie znajdują się karty informacyjne? Badanie Tajemniczy Klient

9 Urząd dzielnicy Wesoła
OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (3) Czy karty informacyjne, które są na terenie urzędu są uporządkowane Badanie Tajemniczy Klient Czy karty informacyjne na terenie urzędu są w miejscu, w którym łatwo je zauważyć?

10 Urząd dzielnicy Wesoła
OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (4) Gdzie znajdują się formularze / wnioski? Badanie Tajemniczy Klient

11 Urząd dzielnicy Wesoła
OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (5) Czy formularze / wnioski, które są na terenie urzędu są uporządkowane Badanie Tajemniczy Klient Czy formularze / wnioski na terenie urzędu są w miejscu, w którym łatwo je zauważyć?

12 Urząd dzielnicy Wesoła
OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (6) Gdzie znajdują się wzory wypełnionych formularzy / wniosków?1 Badanie Tajemniczy Klient

13 Urząd dzielnicy Wesoła
OTOCZENIE – WYGLĄD URZĘDU (7) Czy odległość blatów stolików od wzorów wypełnionych formularzy wniosków na tablicach w skoroszytach jest odpowiednia? Czy liczba blatów stolików do pisania formularzy wniosków jest wystarczająca? Czy liczba miejsc siedzących dla oczekujących jest wystarczająca? Czy są dostępne bezpłatne gazetki wydawnictwa urzędu na terenie urzędu? Czy działa system numerkowy? Czy któryś z pracowników podszedł i zaoferował pomoc? 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) Badanie Tajemniczy Klient 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2009 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20) 2012 (N=20) 2011 (N=20) 2010 (N=20)

14 Wygląd zewnętrzny urzędnika i jego stanowisko pracy
Badanie Tajemniczy Klient

15 Urząd dzielnicy Wesoła
WYGLĄD ZEWNĘTRZNY URZĘDNIKA I JEGO STANOWISKO PRACY Czy urzędnik jest ubrany “na służbowo”? Czy na biurku urzędnika jest porządek? Czy na biurku są naczynia? Badanie Tajemniczy Klient Czy na biurku urzędnika znajdują się tylko przedmioty związane z pracą? Czy urzędnik ma identyfikator z imieniem i nazwiskiem? Gdzie umieszczony był identyfikator

16 Zachowanie urzędnika wobec interesanta
Badanie Tajemniczy Klient

17 Urząd dzielnicy Wesoła
ZACHOWANIE URZĘDNIKA WOBEC INTERESANTA (1) Czy urzędnik podjął się obsługi sprawy? Czy urzędnik przywitał Cię? Badanie Tajemniczy Klient Czy urzędnik rozpoczął obsługę sprawy od razu?

18 Urząd dzielnicy Wesoła
ZACHOWANIE URZĘDNIKA WOBEC INTERESANTA (2) Czy urzędnik podczas rozmowy starał się podtrzymywać kontakt wzrokowy z Tobą? Czy urzędnik mówił wyraźnie? Czy podczas rozmowy z Tobą urzędnik jadł posiłek / pił herbatę, kawę lub inny napój? Czy urzędnik okazywał zniecierpliwienie? Czy podczas rozmowy z Tobą urzędnik zajmował się prywatnymi sprawami? Czy urzędnik uprzejmie Cię pożegnał? Badanie Tajemniczy Klient

19 Urzędnik - obsługa przedstawionej sprawy
Badanie Tajemniczy Klient

20 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (1) Czy urzędnik dopytywał o szczegóły przedstawionej przez Ciebie sprawy? Czy urzędnik używał zrozumiałej terminologii? Badanie Tajemniczy Klient Czy urzędnik opuszczał stanowisko pracy w trakcie rozmowy z Tobą?

21 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (2) Czy urzędnik wydał Ci druk formularza / wniosku lub poinformował, gdzie możesz znaleźć taki formularz / wniosek? Czy urzędnik zaproponował wyjaśnienie formularza/ wniosku / lub wyjaśnił, jak go wypełnić? Badanie Tajemniczy Klient

22 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – OBSŁUGA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (3) Czy urzędnik podczas wyjaśniania przedstawionej przez Ciebie sprawy...? Czy urzędnik podczas wyjaśniania przedstawionej sprawy wydał kartę informacyjną? Badanie Tajemniczy Klient

23 Urzędnik - sposób załatwienia przedstawionej sprawy
Badanie Tajemniczy Klient

24 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (1) SPRAWY, O KTÓRYCH URZĘDNIK POINFORMOWAŁ SAM (bez dopytywania) Badanie Tajemniczy Klient

25 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (2) W jaki sposób urzędnik SPONTANICZNIE, bez Twojego dopytywania poinformował Cię o opłatach/braku opłat, jakie są wymagane przy załatwianiu przedstawionej przez Ciebie sprawy? Czy PO DOPYTANIU urzędnik... Badanie Tajemniczy Klient

26 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (3) Czy urzędnik poinformował, gdzie można uiścić opłatę? Czy urzędnik poinformował o terminie odpowiedzi na przedstawioną sprawę? Badanie Tajemniczy Klient

27 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (4) Czy urzędnik upewnił się, że zrozumiałeś jego /jej wyjaśnienia? Badanie Tajemniczy Klient Czy urzędnik poinformował Cię, że istnieje możliwość telefonicznego poinformowania o odbiorze decyzji? Czy podczas rozmowy odczuwałe(a)ś niechęć ze strony urzędnika?

28 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (5) Zachowanie Urzędnika Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy był uprzejmy i miły? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób zrozumiały? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób kompetentny? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy poświęcił Ci dużo uwagi/ czasu? Czy jesteś zadowolony ze sposobu obsługi przez urzędnika? Badanie Tajemniczy Klient Zsumowane odpowiedzi „zdecydowanie TAK” i „raczej TAK”

29 Urząd dzielnicy Wesoła
URZĘDNIK – SPOSÓB ZAŁATWIENIA PRZEDSTAWIONEJ SPRAWY (6) Zachowanie Urzędnika Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy był uprzejmy i miły? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób zrozumiały? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy udzielał informacji w sposób kompetentny? Czy urzędnik w czasie załatwiania sprawy poświęcił Ci dużo uwagi/ czasu? Czy jesteś zadowolony ze sposobu obsługi przez urzędnika? Badanie Tajemniczy Klient

30


Pobierz ppt "TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google