Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot InterEOL Edukacja Interkulturowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Comenius Regio –
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Pathways for Graduates KONFERENCJA TEMATYCZNA UPOWSZECHNIAJĄCA REZULTATY PROGRAMU UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE SZCZECIN.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Metoda Teach-IT.net … od „Multimediów w dydaktyce”
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
Prezentacja nowego produktu Europejski repertuar dobrych praktyk na zajęciach akademickich w językach obcych Danuta Romaniuk Centrum Kształcenia Nauczycieli.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
MOODLE MOOCS – PRZYPADKI UŻYCIA W PROJEKCIE SP4CE (PARTNERSTWO STRATEGICZNE NA RZECZ KREATYWNOŚCI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI) Anna GRABOWSKA (PRO-MED) Ewa KOZŁOWSKA.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Szkoła Nauczycielem stoi
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot InterEOL Edukacja Interkulturowa On Line Prezentacja projektu Marek Szafraniec konsultant RODN „WOM” w Katowicach

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot „Powrót Nadziei” Krzysztof Jackowski Jeśli nie spojrzymy na globalizację jako na próbę niesienia porozumienia między kulturami, ucierpią na tym również inne dążenia ludzkości. Prof. dr Roman Herzog, były prezydent Niemiec Obca kultura jest tajemnicą, którą można zgłębić jedynie przez dialog, zrozumienie i otwarcie na innych. Potrzeba dialogu kulturowego..., potrzeba wymiany duchowej, by móc zaakceptować istniejące między nami różnice. Kardynał Karl Lehmann, biskup Mainz

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Idea i cel projektu InterEOL - Interkulturowa Edukacja OnLine Ideą i głównym celem 3-letniego projektu InterEOL - Interkulturowa Edukacja OnLine jest: przygotowanie nauczycieli i uczniów z Polski, Czech i Niemiec do dialogu i współdziałania w kształtowaniu Europy różnych kultur poprzez budowanie i transfer wiedzy o regionach partnerskich przy wykorzystaniu ICT oraz nowych metod pedagogicznych, w tym Metody WebQuest.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot MODEL KSZTAŁCENIA MODEL KSZTAŁCENIA Edukacja Interkulturowa Kompetencja etnokulturowaKompetencja komunikacyjna HermeneutykaKonstruktywizm Doświadczenie hermeneutyczne Kreacja Twórczość RefleksjaTransformacja On Line

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zakładane efekty projektu  Projekt w sposób globalny poprawi jakość systemu edukacji.  Proponuje całościowe podejście do edukacji interkulturowej, tworząc nową metodykę i jakość edukacyjną w tym obszarze w oparciu o teorię konstruktywizmu i zasady hermeneutyki.  Tworzy nową kulturę uczenia się.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Geneza projektu  Potrzeby przygotowania nauczycieli i uczniów do uczestniczenia w dialogu międzykulturowym w warunkach rozszerzania się Unii Europejskiej.  Funkcjonowanie w świadomości społecznej wielu uprzedzeń i stereotypów.  Konieczność, szczególnie w krajach wstępujących do Unii, wzmocnienia europejskiego wymiaru edukacji poprzez pogłębianie osobistych doświadczeń nauczycieli i uczniów w budowaniu ich wiedzy o wielokulturowości regionów z wykorzystaniem ICT oraz nowatorskich metod i narzędzi pedagogicznych.  Ułatwienie zarówno transferu wiedzy jak i kształcenia kompetencji informatycznych, komunikacyjnych, etnokulturowych i interkulturowych.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Podstawowe dokumenty  Educational Multimedia Task Force  Integrated Research Effort on Multimedia in Education and Trainning (European Commision, Luxemburg 2001)  Education and Training in Europe: diverse system, shared goals for Training (European Commision, Luxemburg 2002)  eEurope 2005.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Cele szczegółowe Zakłada się, że w wyniku realizacji projektu, objęci nim nauczyciele i uczniowie będą: dostrzegać wkład przedstawicieli różnych grup etnicznych, wyznaniowych, narodowościowych w różne sfery życia społecznego, w rozwój dziedzictwa kulturowego środowiska lokalnego i regionu, uświadamiać sobie istnienie uprzedzeń, stereotypów, mitów w postrzeganiu ludzi innych kultur oraz potrzebę wiedzy i bezpośrednich kontaktów w ich przezwyciężaniu, stosować i korzystać z ICT do poznawania i prezentacji wielokulturowego dziedzictwa, komunikowania się, wymiany doświadczeń, porozumiewania się w różnych językach z uczestnikami projektu, na zasadzie wzajemności, wykorzystywać WebQuesty i inne autorskie opracowania mutimedialne do budowania i prezentacji zdobytej wiedzy i doświadczeń. współtworzyć międzynarodową, ogólnodostępną bazę multimedialną pomocy dydaktycznych wspomagających dialog interkulturowy, a w dalszej perspektywie nauczanie na odległość, umacniać świadomość swojej roli w kształtowaniu wspólnej Europy w duchu tolerancji, poszanowania różnorodności kultur jako warunku bezpieczeństwa i pokoju społecznego

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Innowacje w projekcie Innowacje wprowadzane w tym projekcie dotyczą: nowego spojrzenia na dziedzictwo lokalne, regionalne, narodowe i europejskie poprzez dostrzeganie wkładu ludzi różnych kultur w jego rozwój, nowych technologii informacyjnych, nowoczesnych metod nauczania akcentujących i ułatwiających samodzielne uczenie się poprzez doświadczenie i działanie, nowych form współpracy i prowadzenia dialogu interkulturowego pomiędzy partnerami – m.in. przy wykorzystaniu możliwości i zasobów Internetu oraz platform internetowych do nauczania i komunikowania się na odległość.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Innowacyjność projektu Innowacyjność przedstawianego projektu przejawia się w jego następujących aspektach: bezpośrednim zaangażowaniu nauczycieli i uczniów przy tworzeniu multimedialnych pomocy dydaktycznych, budowaniu programu europejskiej świadomości opartego na afirmacji odrębności i różnorodności, na uznaniu podmiotowości i tożsamości licznych wspólnot etnicznych, wyznaniowych, regionalnych i narodowych, zintegrowaniu technologii informacyjnej (Internetu i multimediów) edukacją interkulturową, co spowoduje, że ta technologia pośredniczyć będzie nie tylko w przekazywaniu wiedzy i umiejętności, ale również w kontaktach międzyludzkich pomiędzy partnerami projektu i osobami w nim uczestniczącymi (grupami celowymi), zastosowaniu mało rozpowszechnionej w Europie, ściśle określonej metody nauczania jaką jest WebQuest do samodzielnego lub grupowego konstruowania własnej wiedzy poprzez doświadczenie i działanie w oparciu o zasoby Internetu.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Metody kształcenia W projekcie będą stosowane następujące metody kształcenia: 1.Metoda WebQuestów – metoda nauczania oparta na teorii konstruktywizmu, czyli budowaniu własnej wiedzy przez doświadczenie, wykorzystująca w sposób innowacyjny zasoby Internetu i zawierająca elementy uczenia się zespołowego. 2.Metoda uczenia się przez doświadczenie która opiera się na konkretnym doświadczeniu; obserwacji i refleksji; wnioskowaniu i uogólnieniu; sprawdzeniu – testowaniu prawdziwości przyjętych rozwiązań. 3.Metoda projektu edukacyjnego: metoda uczenia się oparta na bliższym, codziennym doświadczeniu uczących się poprzez realizację projektów badawczych oraz działań lokalnych. 4.Metoda pracy grupowej oparta na trzech różnych modelach: Modelu Sokratejskim, Modelu Pracy Grupowej i Modelu Małych Grup

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Beneficjencji bezpośredni projektu 1.Władze lokalne i regionalne z krajów partnerskich (około 100 osób). 2.Instytucje i organizacje szkolące nauczycieli z krajów partnerskich (około 200 osób). 3.Placówki i uczelnie wyższe kształcące nauczycieli z krajów partnerskich (około 100 osób). 4.Nauczyciele (około 256) i uczniowie (3000 do 4000 osób) szkół uczestniczących w projekcie, w tym szkoły, z których część osób pochodzi ze środowisk mniejszościowych, w tym uczniowie niepełnosprawni i zagrożeni wykluczeniem z regionów partnerskich.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Beneficjenci pośredni 1.Władze lokalne, regionalne i krajowe ze wszystkich państw europejskich. 2.Instytucje i organizacje szkolące nauczycieli z całej Europy. 3.Placówki i uczelnie wyższe kształcące nauczycieli z całej Europy. 4.Nauczyciele i uczniowie wszystkich typów szkół, w tym szkoły, z których część pochodzi ze środowisk mniejszościowych, w tym uczniowie niepełnosprawni i zagrożeni wykluczeniem z całej Europy.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Spodziewane efekty 1.Nastąpi wzrost świadomości roli mniejszości etnicznych, wyznaniowych i narodowych w budowie wspólnej Europy w duchu tolerancji, poszanowania różnorodności kultur jako warunku bezpieczeństwa i pokoju społecznego. 2.Nawiązany zostanie dialog interkulturowy i wymiana doświadczeń między różnymi wspólnotami i grupami przy użyciu ICT, a nabyta w ten sposób wiedza o innych regionach i kulturach przyczyni się do przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów w myśleniu o ludziach innych kultur, a tym samym do wspierania walki z rasizmem i ksenofobią.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Partnerzy projektu

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Działania w projekcie

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zadanie 1 – Konferencja Wybór obszarów tematycznych DziałaniaEfekty  spotkanie partnerów projektu  badania diagnostyczne,  zorganizowanie i udział w konferencji,  wybór obszarów tematycznych,  konsultacje online  tłumaczenie materiałów  ewaluowanie, upowszechnianie i e-learning i komunikacja online  arkusze diagnostyczne,  raporty z badań,  referaty i materiały konferencyjne,  lista obszarów tematycznych,  strona www projektu,  arkusze ewaluacyjne i ankiety,  publikacje w mediach

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zadanie 2 – Przygotowanie kursu Opracowanie programu i materiałów szkoleniowych DziałaniaEfekty  tworzenie i tłumaczenie materiałów,  konsultowanie i opiniowanie materiałów,  recenzowanie materiałów,  tłumaczenia i druk materiałów,  ewaluowanie, upowszechnianie i e-learning i komunikacja online.  program kursu i materiały szkoleniowe (curriculum, manual i podręcznik dla uczestników kursów)  recenzje,  publikacje w mediach,  informacje na stronie www.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zadanie 3 - Kursy dla kadry edukacyjnej DziałaniaEfekty  szkolenie nauczycieli i studentów,  tworzenie WebQuestów,  organizacja spotkania partnerów,  ewaluowanie, upowszechnianie i e-learning i komunikacja online.  kursy dla nauczycieli,  WebQuesty,  arkusze ewaluacyjne i ankiety,  raporty ewaluacyjne,  publikacje w mediach,  informacje na stronie www.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zadanie 4 - Standaryzacja WQ i konkursy DziałaniaEfekty  organizacja spotkania partnerów,  standaryzowanie WebQuestów  tworzenie przez uczniów prac cyfrowych (multimedialnych),  zorganizowanie konkursów,  tłumaczenia materiałów,  ewaluowanie, upowszechnianie i e-learning i komunikacja online.  multimedialne prace uczniów,  arkusze ewaluacyjne i ankiety,  raporty z badań w szkołach,  konkursy narodowe,  konkurs międzynarodowy,  publikacje w mediach,  informacje na stronie

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zadanie 5 – Zakończenie projektu DziałaniaEfekty  zbudowanie ogólnodostępnej bazy danych multimedialnymi pomocami dydaktycznymi,  spotkanie z partnerami,  podsumowanie i ewaluacja projektu,  tłumaczenia materiałów,  opracowanie raportów końcowych,  upowszechnienie wyników projektu.  ogólnodostępna internetowa baza danych z multimedialnymi pomocami dydaktycznymi,  arkusze ewaluacyjne i ankiety  recenzje WebQuestów,  raporty końcowe,  publikacja wyników projektu w mediach i na stronie www.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Czas trwania projektu

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Upowszechnienie rezultatów Główną zaletą opracowanego programu i wdrożonej metody w edukacji interkulturowej jest to, że dzięki swoim nowatorskim i uniwersalnym walorom dają się zastosować zarówno: w edukacji dzieci i młodzieży, jak i w kształceniu ustawicznym dorosłych na wszystkich etapach życia; w kształceniu ogólnym, jak i zawodowym; w nauczaniu stacjonarnym (w klasie) i w otwartym na odległość (np. w ramach projektowanego e-learningu); w kształceniu formalnym, jak i nieformalnym w celu podniesienia poziomu wiedzy, umiejętności i kompetencji, ale także rozwoju osobowości we wszystkich jej aspektach.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Perspektywy rozwoju projektu  stworzenie sieci tematycznej Programu Socrates Comenius 3, poszerzononej o partnerów z innych krajów europejskich, której celem będzie pogłębienie i kontynuacja współpracy placówek edukacyjnych zaangażowanych w realizację projektu InterEol,  realizacja kolejnych projektów w ramach innych komponentów programu Socrates (np. Grundtvig, Lingua i Minerwa), a także w ramach Programu Leonardo da Vinci w przypadku kształcenia zawodowego uczniów i dorosłych oraz funduszy strukturalnych.

Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Zamiast podziękowania „Projekt nie jest snem… ale sen, który się spełnia może się stać projektem”. „Bóg chce; Człowiek marzy; Rodzi się projekt” Zarządzanie projektem Pakiet szkoleniowy dla młodzieży Rady Europy