Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Zmodernizowany system doskonalenia nauczycieli i wspomagania szkół oraz przedszkoli w powiecie m. Wałbrzych Wałbrzych lipiec 2013.
"Nowoczesny Nauczyciel
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
"Nowoczesny Nauczyciel
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ZAŁOŻENIA PROJEKTU „Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Strzelińskim”
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
Pilotaż sukcesem zmian
Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca.
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Wrocławskim Działalnie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Platforma e-learningowa
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
PROCESOWE WSPARCIE SZKOŁY „Zmiana. Dodaje otuchy, ma moc uzdrawiającą, ożywia, zaskakuje, otwiera nowe możliwości, przynosi świeże doświadczenie… Z całą.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie świdnickim.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Prezentacja efektów projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” (pierwszy etap realizacji) Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli.
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
TŁO 3 „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim”
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleśnickim poprzez zrealizowanie 33 rocznych planów wspomagania (RPW)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SORE Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Spotkanie z dyrektorami/ koordynatorami projektu w przedszkolach/szkołach Serdecznie witam w imieniu Zespołu Roboczego Katowice, dnia 4 lipca 2013 r.
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół działania Ośrodka Rozwoju Edukacji.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
  „Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli- drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
Zapis prezentacji:

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie Lubelskim” Pilotaż projektu systemowego ORE „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół” Projekt realizowany przez Powiat Lubelski z merytorycznym wsparciem PODN w Lublinie, PPP i BP

2 Informacja o projekcie Program: Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: III. Wysoka jakość systemu edukacji Działanie: 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji: – Obszar realizacji: powiat lubelski Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

3 Grupy docelowe – odbiorcy wsparcia Przedszkola: 3 Szkoły podstawowe: 48 Gimnazja: 19 Szkoły Ponadgimnazjalne: 13 (5 LO, 7 T, 1 ZSZ) Nauczyciele: 1109, w tym: Dyrektorzy: 63 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

4 Cel główny projektu Podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Lubelskim poprzez stworzenie planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół i przedszkoli w obszarach wymagających szczególnego wsparcia Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Procesowe wspomaganie rozwoju szkoły DIAGNOZA PLANOWANIE ZMIAN WDRAŻANIE ZMIAN  DOSTARCZANIE NARZĘDZI OCENA EFEKTÓW SZKOŁA WNIOSKI

6 Główne działania Zadanie 1. Powiatowy Program Wspomagania (PPW) - Opracowanie PPW (IX-XI.2013,2014) - Przekazanie PPW do szkół, przedszkoli, organów prowadzących szkoły - Monitorowanie wdrażania PPW w szkołach/przedszkolach - Opracowanie Raportu z wdrażania PPW (VII.2014,2015) Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

7 Główne działania Zadanie 2. Roczny Plan Wspomagania 1. Diagnoza potrzeb szkoły/przedszkola (IX-X.2013,2014) 2. Wybór tematów oferty doskonalenia z listy ORE 3. Opracowanie Rocznego Planu Wspomagania dla każdej szkoły/przedszkola 4. Zorganizowanie cyklu warsztatów, konsultacji zespołowych i indywidualnych w szkołach/przedszkolach (XI-VI.2013, 2014) Doskonalenie pracy nauczycieli Przełożenie nowych umiejętności nauczycieli na praktykę szkolną 5. Przygotowanie sprawozdania z RPW Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

8 Główne działania Zadanie 3. Sieci współpracy i samokształcenia Zorganizowanie 4 sieci współpracy i samokształcenia, w tym 1 dla dyrektorów (XI-VI , ) Zaplanowanie tematyki pracy sieci Spotkania uczestników sieci w grupach – średnio co 2 miesiące Praca na platformie edukacyjnej ORE w celu wymiany doświadczeń i samokształcenia Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

9 Tematyka sieci współpracy i samokształcenia 1. Pozapedagogiczne obowiązki dyrektora szkoły 2. Jak wspierać dziecko w uczeniu się matematyki? 3. Jak rozwijać twórcze myślenie uczniów? 4. Nauczyciele pracują zespołowo Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

10 Korzyści z realizacji projektu Wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli i dyrektorów, np. o metody, techniki i narzędzia diagnozowania potrzeb szkoły/przedszkola Większe zintegrowanie nauczycieli i poszerzenie zakresu współpracy wewnątrzszkolnej i międzyszkolnej Wspólne wypracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań dydaktycznych Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

11 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, szkołami, przedszkolami Upowszechnienie dobrych praktyk Promocja działalności szkół i przedszkoli w środowisku

12 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Blisko szkoły czyli funkcjonowanie w jej najbliższym otoczeniu; Praca na potrzeby szkoły - oferta i przebieg procesu doskonalenia dostosowany do aktualnych potrzeb konkretnej szkoły - towarzyszyć szkole w całym procesie doskonalenia: od diagnozy potrzeb po monitorowanie efektów wprowadzonych zmian Wykorzystanie potencjału różnych instytucji, które świadczą usługi na rzecz doskonalenia nauczycieli

13 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wsparcie szkoły przez szkolnych organizatorów rozwoju edukacji (SORE) w procesie identyfikacji potrzeb i formułowania celów zapewnienie szkole możliwości korzystania z ekspertów, materiałów i przydatnych kontaktów wsparcie szkoły przez szkolnych organizatorów rozwoju edukacji (SORE) w realizacji i koordynacji poszczególnych działań rozwojowych wsparcie finansowe na pokrycie kosztów tych działań (w ramach projektu)

Kompleksowy rozwój szkoły wprowadza trwałą zmianę jakościową jego efekty są dostępne dla całej grupy uczestników (również przyszłych!) pod względem ekonomicznym jest bardziej opłacalny niż jednostkowe doskonalenie angażuje wszystkich członków grupy, albo całą szkołę wymaga zarządzania – spontaniczne inicjatywy upadają bez lidera! wymaga nowego sposobu myślenia lidera!

15 Dziękuję Imię i nazwisko SORE Kontakt Biuro Projektu: Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie ul. Karłowicza Lublin tel Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego