Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Projekt „Uwaga! Sposób na sukces”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Każdy w nas nosi w sobie teatr maleńki Klasa teatralna
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Dojrzałość szkolna dziecka
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
„Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości , aby swe zdolności rozwijać.” J.F Kennedy.
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Psychologia w zarządzaniu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Aktywne przetwarzanie informacji
PROFILAKTYKA.
Społeczna Akademia Nauk
Dydaktyka ogólna.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
KIEDY DZIECKO TRZEBA UMIEŚCIĆ w pieczy zastępczej?
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Projekt „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych”
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Jak uczyć uczniów… zgodnie z nowoczesną wiedzą
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
Dojrzałość szkolna dziecka
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Postawa nauczyciela wobec trudnych zachowań uczniów
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Rodzice, dzieci, nauczyciele – adekwatne formy profilaktyki od substancji psychoaktywnych 15 kwietnia 2016 r.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Motywowanie ucznia do aktywnego uczestniczenia w procesie dydaktycznym 1. Dlaczego należy podjąć trud szukania nowych sposobów na aktywizowanie uczniów?
Sfera emocjonalna u dzieci z dysfunkcją słuchu
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny- cz.II Aleksandra Klimza
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Program szkolenia Integrowanie – niezbędny element oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych. Przełamanie barier w komunikowaniu się. Rozpoznawanie.
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:

umiejętności komunikowania się inteligencja ogólna i zdolności specjalne (np. plastyczne) umiejętność uczenia się (techniki uczenia się) inteligencja emocjonalna (zdolność rozpoznawania własnych emocji w określonej sytuacji; kierowanie emocjami)

kompetencje merytoryczne nauczyciela stymulacja ze strony domu wiedza nauczyciela dotycząca tego, jak uczyć zdolności nauczyciela do rozpoznawania potrzeb uczniów inteligencja emocjonalna nauczyciela motywacja nauczyciela do korzystania z wiedzy – zapał i wysoka motywacja (lub wypalenie zawodowe) stereotypy spostrzegania zdolności dzieci do uczenia się umiejętności interpersonalne zdolności – umiejętności lingwistyczne

wiarygodność nauczyciela uwzględnianie strategii ucznia w uczeniu znajomość własnego systemu sensorycznego (kanał wzrokowy, słuchowy lub kinestetyczny) u nauczyciela rozpoznawanie kanałów sensorycznych dzieci atrakcyjność przekazywania treści presja grupy rówieśniczej, moda na uczenie się lub nie uraz o treści „i tak się nie nauczę” oczekiwania rodziców sytuacja osobista wywołująca napięcie emocjonalne

zdolność motywowania się nawiązywanie i podtrzymywanie związków z innymi stan organizmu (stan zaspokojenia podstawowych potrzeb) stan organizmu na tu i teraz poziom rozwoju umiejętności technik szkolnych

identyfikacja z klasą, dobre samopoczucie w zespole stopień akceptacji nauczyciela stopień akceptacji roli ucznia szybkość zapamiętywania tradycje rodzinne zdolność kojarzenia faktów skupienie uwagi fizyczne warunki uczenia się (np. biurko) zaciekawienie zagadnieniem