„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ZAGRAJMY O SUKCES” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
INNOWACJA PEDAGOGICZNA O CHARAKTERZE PROGRAMOWYM
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Co to jest TIK?.
Szkoła - pracodawca.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Ochrona przyrody ożywionej i nieożywionej
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Wychowanie ekologiczne
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC” innowacyjny program zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu ”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania szkołami podstawowymi w Ozorkowie”.

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wstęp Program ”Otwarta droga ku przyszłości. Stworzenie i realizacja innowacyjnych programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych oraz zarządzania i administrowania szkołami podstawowymi w Ozorkowie” ma na celu stworzenie programów nauczania na zajęciach pozalekcyjnych . Ma on na celu: wyrównanie szans edukacyjnych uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 i Szkoły Podstawowej nr 5 wykorzystanie innowacyjnych metod nauczania-Platforma Edukacyjna (OPE) podnoszenie umiejętności informatycznych –„społeczeństwo informacyjne” podnoszenie atrakcyjności oferty edukacyjnej szkół realizacja polityki równych szans, równości płci oraz zrównoważonego rozwoju W projekcie biorą udział uczniowie klas IV i V ze Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki oraz ze Szkoły Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi im. Marii Curie – Skłodowskiej w Ozorkowie. Zajęcia pozalekcyjne z bloku przyrodniczego będą odbywały się jednocześnie w obu szkołach według harmonogramu, opracowanego przez nauczycieli współpracujących ze sobą.

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CEL GŁÓWNY Głównym celem programu jest zdobycie umiejętności poznania walorów przyrodniczych Ozorkowa i okolic oraz nabyciem umiejętności posługiwania się komputerem w celu gromadzenia i przetworzenia informacji. Uczniowie będą mieli możliwość poznania zasad działania i korzyści płynących z Otwartej Platformy Edukacyjnej.

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CELE OGÓLNE: Poznanie walorów przyrodniczych Ozorkowa i okolic. Nabycie umiejętności sprawnego posługiwania się komputerem w poszukiwaniu, gromadzeniu i przetwarzaniu informacji przyrodniczych z wykorzystaniem Otwartej Platformy Edukacyjnej. Doskonalenie umiejętności obserwacji i opisywania środowiska przyrodniczego. Umiejętność pracy w grupie

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW Metody nauczania oparte na słowie opowiadanie wykład pogadanka dyskusja praca z książką oparte na obserwacji i pomiarze pokaz pomiar rzeczy, zjawisk i procesów oparte na działalności praktycznej zajęcia terenowe metoda projektów uczniowskich Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wskazane metody oraz formy pracy grupowej pozwolą na optymalne zaktywizowanie uczniów w procesie edukacji przyrodniczej. Jest to niezwykle ważne założenie, gdyż tylko własna aktywność ucznia gwarantuje skuteczność uczenia się i nauczania. W realizacji tego programu podkreślamy szczególną rangę zajęć terenowych gdyż pomogą one uczniowi rozwinąć wiele cech i umiejętności praktycznych takich, jak wnikliwa obserwacja, dostrzeganie związków i zależności w przyrodzie czy wnioskowanie przyczynowo – skutkowe bezpośrednio w terenie. Podczas pracy terenowej kształtujemy także odpowiedzialność, umiejętność sporządzania notatek z obserwacji, przetwarzania danych, posługiwania się przyrządami pomiarowymi i praktycznego wykorzystywania wiedzy przyrodniczej. Podczas zajęć duży nacisk będzie położony na wykorzystanie technologii Informacyjnej, w tym Otwartej Platformy Edukacyjnej. Uczniowie będą gromadzić dokumentację fotograficzną i filmową, pozyskiwać informacje z Internetu, książek i innych źródeł. Będą także prowadzić wirtualny zeszyt zawierający notatki z zajęć. Efektem końcowym projektów uczniowskich będzie opracowanie w ramach promocji środowiska prezentacji multimedialnej oraz folderu pt. „Walory przyrodnicze Ozorkowa i okolic”.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE ORAZ MATERIAŁY NIEZBĘDNE DO REALIZACJI PROGRAMU Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ŚRODKI DYDAKTYCZNE ORAZ MATERIAŁY NIEZBĘDNE DO REALIZACJI PROGRAMU -kompasy -mapy Ozorkowa i okolic - książka „Rezerwaty przyrody woj. Łódzkiego” -Przewodniki do rozpoznawania roślin i zwierząt

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROGRAMU Ewaluacja wstępna polegająca na badaniu opracowanego programu przed jego realizacją. Będzie ona polegała na - rozmowach z uczniami dotyczących proponowanych w programie treści oraz metod ich realizacji -uwzględnienia pomysłów i propozycji uczniów Ewaluacja kształtująca polegająca na badaniu programu w toku jego realizacji poprzez: -obserwację pracy uczniów i ich zaangażowanie w zajęcia -kontrolę zawartości wirtualnych zeszytów -rozmowy z rodzicami Ewaluacja podsumowująca polegająca na analizie końcowych efektów realizacji programu. Będzie ona przeprowadzona w formie: -ankiet ewaluacyjnych dla dzieci i rodziców -prezentacji projektów uczniowskich na konferencji podsumowującej (prezentacja multimedialna oraz folder pt. „Walory przyrodnicze Ozorkowa i okolic” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Skład zespołu: -metodyk Marianna Dobrosz -Violetta Maciejewska (Koordynator) – SP nr 5 Katarzyna Kurc – SP nr 5 Marta Dobrowolska – SP nr 5 Sława Tuszyńska – SP nr 4 Marek Szabela – SP nr 4 Jacek Kędzierski – SP nr 4 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękujemy za uwagę. Zespół Bloku Przyrodniczego