Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
Poznawanie metody projektu
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Praca metodą projektu edukacyjnego
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
ROLA DYREKTORA SZKOŁY W MIĘDZYNAROWYM PROJEKCIE WSPÓŁPRACY SZKÓŁ KONFERENCJA 5 LISTOPADA 2010.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wytyczne przygotowanie prezentacji
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
Przykłady dobrych praktyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Opracowała: Ewa Wierzba Gimnazjum im
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23

PROJEKT POWSTAŁ Z MYŚLĄ O :

GRUPA DOCELOWA :

OGÓLNIE O PROJEKCIE UCZNIOWSKIM

PROJEKT  REALIZOWANY W GRUPIE  TEMAT POWINIEN BYĆ WYBRANY WSPÓLNIE Z UCZNIAMI  PROJEKT MA CEL I PLAN  PROJEKT KOŃCZY SIĘ PREZENTACJĄ OSIĄGNIĘĆ

Dlaczego projekt uczniowski? Fakty: Lepsze wyniki w nauce Poprawa umiejętności uczenia się Poprawa koncentracji uczniów na zadaniu

Dlaczego projekt uczniowski? Fakty: Poprawa umiejętności interpersonalnych Poprawa interakcji miedzy uczniami Zwiększona motywacja do pracy

ETAPY PROJEKTU

Rola ucznia w projekcie  Uczniowie samodzielnie pracują nad zadaniami projektu, a postępy każdego z nich wpływają na ocenę całego zespołu.  Planują swoje działania i dzielą się obowiązkami.  Realizują plan.  Oceniają swoją pracę i efekty.

Rola nauczyciela w projekcie  Wprowadza w tematykę projektu.  Pomaga wybrać problem i określić cele.  Doradza i pomaga w trudnościach.  Pomaga w kontaktach z sojusznikami.  Ułatwia podsumowanie efektów.

Nauczyciel musi wzmacnia ć motywacje:  DOCENIAJ! Warto podkreślać każdy, nawet drobny sukces  PROMUJ OSIĄGNIĘCIA Chwal na forum, przed innymi, w mediach  POKAZUJ OSOBISTE KORZYŚCI O tym jakie zdobywają umiejętności, wiedzę, znajomości, co może im się przydać w życiu

Nauczyciel musi wzmacnia ć motywacje:  DBAJ BY GRUPA REALIZOWAŁA RÓWNIEŻ SWOJE POMYSŁY Nie narzucaj im swoich pomysłów, naprowadzaj  ROZMAWIAJCIE O PROBLEMACH Wspólnie rozwiązujcie problemy, wysłuchaj ich obaw  ŚWIĘTUJ Z UCZNIAMI KAŻDY SUKCES

Typy projektów Badawcze Uczące Zmieniające Promujące

Karta projektu - wzór sh/GOTOWE_PREZENTACJE/prezentacj a_MAP_2/pdf/W_e6_KARTA_PRACY_kar ta_projektu.pdf

HARMONOGRAM

Przykładowe tematy projektów

HARMONOGRAM

Praca konkursowa:  praca zbiorowa grup uczniowskich (grupa projektowa - 6 osób)  forma pracy – prezentacja multimedialna zawierająca 10 slajdów  praca powinna być dostarczona w wersji elektronicznej na nośniku CD/DVD, w formie prezentacji wersja max PowerPoint 2007 (dopuszczalny format plików: pps, ppt, pptx; płyta podpisana nazwą szkoły, tytułem projektu)  uczestnik konkursu (grupa projektowa) może złożyć maksymalnie 1 pracę konkursową, a szkoła może wytypować do 3 najlepszych prac konkursowych

I pamiętajcie, że…

bibliografia „Jak organizować i prowadzić gimnazjalne projekty edukacyjne. Poradnik dla dyrektorów, szkolnych organizatorów i opiekunów projektów” J. Strzemieczny. ORE