Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ustny egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego od 2012 roku
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
EGZAMIN MATURALNY EGZAMIN MATURALNY części ustnej Składa się z części ustnej, ocenianej w szkole, części pisemnej oraz z części pisemnej, ocenianej.
Poziom rozszerzony Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie Opracowała Anna Horodelska.
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Obowiązkowy Egzamin z Matematyki Obowiązkowy Egzamin z Matematyki 2010.
NOWA FORMUŁA EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA POLSKIEGO OD 2015 ROKU
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Egzamin maturalny z języka polskiego od 2015 roku
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
EGZAMIN MATURALNY OD 2012 ROKU OPRACOWANIE NA PODSTAWIE ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 30 KWIETNIA 2007R.(z późn. zm.) I KOMUNIKATÓW.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY MATEMATYKA EGZAMINY.
EGZAMIN MATURALNY EGZAMINY OBOWIĄZKOWE CZĘŚĆ USTNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY JĘZYK MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ CZĘŚĆ PISEMNA JĘZYK POLSKI JĘZYK OBCY.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
Zmiany w egzaminie maturalnym w roku szkolnym 2011/2012
Matura 2015.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Od roku szkolnego 2014/2015. Co spowodowało, że egzamin maturalny musiał się zmienić ? Zmiana podstawy programowej Zużycie się dotychczasowej formuły.
Modyfikacja egzaminu maturalnego
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
ISTOTA ZMIAN W EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA POLSKIEGO OD 2015 ROKU
XIII LO semestr I do r. Wystawienie przewidywanych ocen semestralnych r. Poinformowanie rodziców o przewidywanych ocenach semestralnych.
Egzamin maturalny z języka polskiego od 2015 roku Struktura i forma
Nowa formuła egzaminu maturalnego od 2015 roku
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Filmik matura:) Zmiany? Najpierw dokonać wyboru… PRZEDMIOTY OBOWIĄZKOWE PISEMNY USTNY PRZEDMIOTY DODATKOWE ALE OBOWIĄZKOWE /wszystkie pisemne oraz na.
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
NOWA MATURA, czyli nie taki diabeł straszny jak go maluj ą …
Poziom rozszerzony Opracowała Anna Horodelska Na podstawie standardów wymagań Centralnej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie.
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Matura 2015 Język polski Informacje zebrane na podstawie Materiałów do Informatora opracowanych w ramach projektu Pilotaż nowych egzaminów maturalnych,
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Matura z polskiego w pigułce
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
EGZAMIN MATURALNY Sesja egzaminacyjna w 2016 roku
Egzamin maturalny w 2016 roku.1 Egzamin maturalny w 2016 roku Szkolenie dla maturzystów.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
MATURA 2018.
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Matura od roku 2015 Język polski – poziom rozszerzony
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin ósmoklasisty.
INFORMACJE O EGZAMINIE MATURALNYM Z JĘZYKA POLSKIEGO
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Egzamin ósmoklasisty Harmonogram:
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Egzamin ósmoklasisty z języka polskiego
Informacje ogólne o egzaminie
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Informacje na temat matury z języka polskiego od 2015 roku

Charakterystyka egzaminu Egzamin z języka polskiego Część pisemna Poziom podstawowy 170 min. Część ustna 30 min.

Część ustna Egzamin w tej części sprawdza umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, zgodny z zasadami poprawności językowej, logiki i retoryki. Egzamin w tej części sprawdza umiejętność tworzenia wypowiedzi na określony temat, zgodny z zasadami poprawności językowej, logiki i retoryki. Inspiracją do wypowiedzi jest tekst kultury. Inspiracją do wypowiedzi jest tekst kultury.

Część ustna Trwa około 30 minut Trwa około 30 minut Składa się z 3 części: przygotowania, wypowiedzi monologowej (dotyczącej wylosowanego polecenia) i rozmowy z zespołem egzaminującym (na temat monologu) Składa się z 3 części: przygotowania, wypowiedzi monologowej (dotyczącej wylosowanego polecenia) i rozmowy z zespołem egzaminującym (na temat monologu)

Część ustna – wypowiedź monologowa Zdający losuje zadanie zawierające tekst kultury (literacki, ikoniczny, z zakresu wiedzy o języku) i odnoszące się do niego polecenie Zdający losuje zadanie zawierające tekst kultury (literacki, ikoniczny, z zakresu wiedzy o języku) i odnoszące się do niego polecenie Ma nie więcej niż 15 minut na przygotowanie wypowiedzi Ma nie więcej niż 15 minut na przygotowanie wypowiedzi Przez 10 minut wygłasza monolog na zadany w poleceniu temat Przez 10 minut wygłasza monolog na zadany w poleceniu temat

Część ustna – rozmowa z zespołem egzaminującym Trwa około 5 minut Trwa około 5 minut Dotyczy wyłącznie wygłoszonej przez zdającego wypowiedzi monologowej Dotyczy wyłącznie wygłoszonej przez zdającego wypowiedzi monologowej Ma wyjaśniać, pogłębiać, rozwijać poruszone w monologu kwestie Ma wyjaśniać, pogłębiać, rozwijać poruszone w monologu kwestie

Przebieg egzaminu ustnego Przebieg egzaminu Czas trwania Czynności organizacyjne Zdający losuje zadanie egzaminacyjne - Przygotowanie wypowiedzi monologowej Zdający przygotowuje się do wypowiedzi (sporządza konspekt, plan, notatki) Nie więcej niż 15 minut Wypowiedź monologowa Zdający wygłasza monolog (egzaminujący nie mogą przerywać) Około 10 minut Rozmowa Zdający uczestniczy w rozmowie z zespołem egzaminacyjnym Około 5 minut

Część ustna - ocenianie Meritum wypowiedzi monologowej – 16 pkt. Meritum wypowiedzi monologowej – 16 pkt. Organizacja wypowiedzi monologowej – 8 pkt. Organizacja wypowiedzi monologowej – 8 pkt. Język i styl wypowiedzi monologowej i rozmowy – 8 pkt. Język i styl wypowiedzi monologowej i rozmowy – 8 pkt. Meritum wypowiedzi dialogowej i przestrzeganie zasad uczestniczenia w rozmowie – 8 pkt. Meritum wypowiedzi dialogowej i przestrzeganie zasad uczestniczenia w rozmowie – 8 pkt.

Część ustna – ocena Zdający maksymalnie może otrzymać Zdający maksymalnie może otrzymać 40 pkt. Wymagany próg 30 % - 12 pkt. Wymagany próg 30 % - 12 pkt.

Część pisemna – poziom podstawowy Egzamin sprawdza umiejętność wykonywania na tekście nieliterackim operacji dowodzących jego rozumienia na rożnych poziomach (część testowa) oraz tworzenia wypowiedzi argumentacyjnej (rozprawka) w związku z tekstem literackim zamieszczonym w arkuszu.

Część pisemna – poziom podstawowy Zdający otrzymuje jeden arkusz Zdający otrzymuje jeden arkusz Zdający ma 170 minut Zdający ma 170 minut Zdający sam decyduje o rozłożeniu w czasie pracy nad testem i wypracowaniem Zdający sam decyduje o rozłożeniu w czasie pracy nad testem i wypracowaniem

Część pisemna - test Składa się z dwóch zestawów Składa się z dwóch zestawów Każdy zestaw obejmuje tekst lub dwa teksty, które łącznie mają nie więcej 500 słów Każdy zestaw obejmuje tekst lub dwa teksty, które łącznie mają nie więcej 500 słów Każdy zestaw obejmuje wiązkę pytać (5-7) zamkniętych i/lub otwartych Każdy zestaw obejmuje wiązkę pytać (5-7) zamkniętych i/lub otwartych Tekst ma charakter publicystyczny, popularnonaukowy lub polityczny Tekst ma charakter publicystyczny, popularnonaukowy lub polityczny

Część pisemna - test Zadania mogą dotyczyć m.in.: Wyszukiwania informacji Wyszukiwania informacji Wnioskowania Wnioskowania Określania tematu Określania tematu Zadawania pytań do tekstu Zadawania pytań do tekstu Określania tezy Określania tezy Streszczania Streszczania Rozpoznawania informacji i opinii Rozpoznawania informacji i opinii

Część pisemna - wypracowanie Wypracowanie Rozprawka Interpretacja tekstu poetyckiego

Rozprawka Zadanie składa się z polecenia oraz tekstu epickiego lub dramatycznego Zadanie składa się z polecenia oraz tekstu epickiego lub dramatycznego Polecenie wymaga odwołania się do załączonego tekstu oraz innego tekstu kultury Polecenie wymaga odwołania się do załączonego tekstu oraz innego tekstu kultury Praca nie może liczyć mniej niż 250 słów Praca nie może liczyć mniej niż 250 słów

Interpretacja tekstu poetyckiego Zadanie składa się z polecenia i utworu poetyckiego lub jego fragmentu Zadanie składa się z polecenia i utworu poetyckiego lub jego fragmentu Praca polega na przedstawieniu propozycji odczytania utworu poetyckiego Praca polega na przedstawieniu propozycji odczytania utworu poetyckiego Zadaniem zdającego jest postawienie tezy interpretacyjnej i jej udowodnienie Zadaniem zdającego jest postawienie tezy interpretacyjnej i jej udowodnienie Uzasadnienie tezy powinno znajdować potwierdzenie w załączonym tekście poetyckim oraz w kontekstach (biograficznym, filozoficznym, historycznoliterackim, kulturowym, politycznym Uzasadnienie tezy powinno znajdować potwierdzenie w załączonym tekście poetyckim oraz w kontekstach (biograficznym, filozoficznym, historycznoliterackim, kulturowym, politycznym Praca interpretacyjna powinna polegaćna przedstawieniu propozycji odczytania utworu poetyckiego, czyli zaprezentowaniu zrozumianych przez zdającego sensów tekstu. Zadaniem zdającego jest uzasadnienie postawionej tezy/hipotezy interpretacyjnej za pomocą argumentów pozwalających na jej uprawomocnienie.Uzasadnienie powinno znajdować potwierdzenie nie tylko w tekście, ale także w kontekstach (np. biograficznym, historycznoliterackim, f ilozoficznym, kulturowym

Część pisemna - ocenianie Zdający łącznie może uzyskać 70 pkt: Zdający łącznie może uzyskać 70 pkt: 20 pkt. za test 50 pkt. za wypracowanie Wymagany próg 30 % - 21 pkt. Wymagany próg 30 % - 21 pkt.