P ROGRAM L EONARDO DA V INCI VETP RO – V OCATIONAL E DUCATION AND T RAINING FOR P ROFESSIONALS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

w programie „Uczenie się przez całe życie”
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Niemcy – Saksonia) W terminie od r. W ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Styrii (Austria) w terminie od 15
Guide Me! Miary jakości w grupowym doradztwie dla osób poszukujących pracy Małgorzata Klimka Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Europejska Baza Produktów (European Shared Treasure)
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
1 1.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
Program Leonardo da Vinci Mobilność VETPRO - Wymiana doświadczeń Rozwój kwalifikacji zawodowych pracowników publicznych służb zatrudnienia – wymiana doświadczeń
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
lecz dla życia się uczymy”
Zespół Szkół Łączności
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
Projekty transferu innowacji Leonardo da Vinci realizowane przez Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów Marcin Słowikowski.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Czyli CO I JAK BY MIEĆ ZAWÓD.  W ramach programu Leonardo da Vinci PL1-LEO Tytuł projektu: „Interdyscyplinarny wymiar kształcenia zawodowego.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Program Leonardo da Vinci VETPro – Vocational Education and Training for Professionals Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej.
ZNANE ZAWODY NOWE MOŻLIOWOŚCI PEWNA PRZYSZŁOŚĆ.
Zak up współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Praktyki zagraniczne dla osób kształcących się i szkolących zawodowo.
P ROGRAM O PERACYJNY K APITAŁ L UDZKI WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW E UROPEJSKIEGO F UNDUSZU S POŁECZNEGO P RIORYTET III W YSOKA JAKOŚĆ SYSTEMU OŚWIATY PODDZIAŁANIE.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
Technik mechatronik Monter mechatronik
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
AKTUALNE EDUKACYJNE PROGRAMY POMOCOWE DLA SAMORZĄDÓW I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ZWIĄZANYCH Z SAMORZĄDEM LOKALNYM BARTŁOMIEJ KUSTOŃ.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„Kwalifikacje zawodowe sukcesem na rynku pracy”
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Szczęście sprzyja odważnym”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

P ROGRAM L EONARDO DA V INCI VETP RO – V OCATIONAL E DUCATION AND T RAINING FOR P ROFESSIONALS

Projekty wymiany doświadczeń VETPRO są to wyjazdy zagraniczne osób odpowiedzialnych za kształcenie i szkolenie zawodowe i/lub rozwój zasobów ludzkich w instytucjach szkoleniowych i przedsiębiorstwach w celu transferu ciekawych rozwiązań oraz doskonalenia i modernizacji metod/praktyk w zakresie kształcenia zawodowego.

wymiana doświadczeń oraz zdobycie wiedzy w zakresie kształcenia zawodowego w informatyce, mechatronice, elektronice, górnictwie porównanie polskiego i hiszpańskiego systemu kształcenia zawodowego w zawodach nauczanych przez ZSTiO zachęcenie nauczycieli do aktywnego korzystania z programów sektorowych LLP Cele projektu

Szkolenie dla nauczycieli (konkurs 2012) program / akcja Leonardo da Vinci / VETPro – Vocational Education and Training for Professionals kraj, miastoHiszpania (Grenada) uczestnicy 8 nauczycieli przedmiotów zawodowych + 1 nauczyciel j. angielskiego zawodow. okres realizacji – (1 tyg.) tytuł projektu Wymiana doświadczeń nauczycieli sposobem na podniesienie jakości nauczania i zwiększenie wymiaru europejskiego Zespołu Szkół Technicznych nr projektu PL1-LEO wartość projektu EUR

1.nauczyciele przedmiotów zawodowych (7 nauczycieli) informatycznych mechanicznych mechatronicznych górniczych 2.nauczyciele języka angielskiego zawodowego (1 nauczyciel) Adresaci projektu

podróży do/z Grenady, pobyt (zakwaterowanie, wyżywienie), ubezpieczenie, wycieczki, wejściówki do muzeów, przygotowanie uczestników do wyjazdu (kurs przygotowawczy, materiały dydaktyczne). Finansowanie

uczestnictwo w przygotowaniu: o język angielski (ok. 40 godzin), o przygotowanie kulturowe (10 godzin), o przygotowanie pedagogiczne (5 godzin). sporządzenia materiałów upowszechniających o raport (publikacja), o prezentacja multimedialna, o strona internetowa projektu. Obowiązki uczestników

pobranie, wypełnienie i dostarczenie do koordynatora wypełnionego „kwestionariusza zgłoszeniowego” wraz z wymaganymi załącznikami Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 05 grudnia 2012 roku rozmowa z anglistą sprawdzająca poziom języka angielskiego (wymagana jest znajomość na poziomie podstawowym) stworzenie listy uczestników przez komisję rekrutacyjną Rekrutacja do projektu

Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria: minimum 3 letni staż pracy w oświacie, komunikatywna znajomość języka angielskiego, wkład w rozwój oświaty, własne inicjatywy, osiągnięcia w karierze zawodowej. Kryteria uczestnictwa

PROGRAM SZKOLENIA NIEDZIELA ( ) - DZIEŃ I Transfer z lotniska Obiad. Zebranie z pracownikami firmy. Oprowadzenie po Granadzie (najstarsza dzielnica Albaicín, Centrum Nauk Arabskich, Carmen de la Victoria) Kolacja.

PONIEDZIAŁEK ( ) - DZIEŃ II 8.00 Śniadanie Wizyta na Uniwersytecie w Granadzie w Centrum Usług Informatycznych i Sieci Komunikacyjnych (CSiRC- Centro de Servicios de Informática y Redes de Comunicaciones). Wydział zajmujący się kształceniem w dziedzinie sieci komputerowych i systemów teleinformatycznych Obiad Wizyta w Escuela Arte Granada, prywatnej szkole, której program nauczania dotyczy między innymi tworzenia stron www, programowania Web z użyciem języka skryptowego PHP i systemów zarządzania bazami danych MySQL, efektów specjalnych z użyciem oprogramowania After Effects, animacji 3D osób, projektowania i edycji grafki infoarchitektury 3D/STUDIO oraz Vray, systemu Sketchup, projektowania typograficznego, użycia i edycji, projektowania wnętrz za pomocą technik komputerowych, tworzenia multimediów, fotografii profesjonalnej, cyfrowej obróbki obrazu Kolacja.

WTOREK ( ) - DZIEŃ III 7.00 Śniadanie Wyjazd do Kordoby. Wizyta w rejonie geologiczno-górniczym w Peñarroya-Pueblonuevo. ( Jedno z największych miejsc wydobywczych minerałów w Hiszpanii, połączone z muzeum górnictwa Obiad. Zapoznanie się z placówką szkoleniową Academia Córdoba. Zwiedzanie miasta ( Mezquita ). Powrót do Granady Kolacja.

ŚRODA ( ) - DZIEŃ IV 8.00 Śniadanie Wizyta w Szkole Zawodowej Virgen de las Nieves ( Profile edukacyjne szkoły to m.in. elektrotechnika i elektronika, mechanika, mechatronika, automatyka, utrzymanie ruchu linii produkcyjnych, systemy telekomunikacyjne i informatyczne, w tym języki programowania, systemy operacyjne, sieci komputerowe, systemy telefonii i telewizji. Szkoła przedstawi również działanie programu TIC 2.0 (Technologia Informacji i Komunikacji) Obiad Wizyty w firmach o działalności związanej z projektowaniem graficznym i grafiką komputerową ( Gami, Sonilaser ) oraz w prywatnej szkole Infoart zajmującej się głównie animacją komputerową (firmy umożliwiają odbycie praktyki uczestnikom programu LdV-IVT) Kolacja.

CZWARTEK ( ) - DZIEŃ V 8.00 Śniadanie Wizyta w Specjalnej Szkole Zawodowej Ciudad de los Niños, edukacja w takich obszarach jak: wykonywanie i utrzymanie instalacji urządzeń elektrycznych i elektronicznych (telefonia, przekaz danych na odległość, mikrokomputery, sieci, instalacje elektryczne, telewizja przemysłowa CCTV, systemy alarmowe, systemy sterowania stosowane w przemyśle), elektromechanika samochodowa (diagnostyka, naprawa, systemy sterowania, sterowane urządzenia wykonawcze, itp.) Obiad Wizyta w Kolegium Inżynierów Górnictwa ( Colegios de Ingenieros Técnicos de Minas ). Kolegium kształci inżynierów górnictwa w specjalizacjach: eksploatacja kopalni, mineralurgia i metalurgia, instalacje elektromechaniczne w kopalniach, zasoby energetyczne, materiały wybuchowe. Dyskusja dotycząca nowych możliwości zawodowych dla profesjonalistów z dziedziny inżynierii górnictwa w Andaluzji Kolacja.

PIĄTEK ( ) - DZIEŃ VI 8.00 Śniadanie Wizyta w Centrum Nauk Wirtualnych Uniwersytetu w Granadzie (CEVUG) - spotkanie z twórcą programu do e-learningu SWAD. Centrum promuje techniki kształcenia na odległość z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej (głównie kierunki informatyczne: inżynieria informatyczna, grafika komputerowa, itp.) Zwiedzanie Alhambry Omówienie rezultatów projektu Kolacja.

SOBOTA ( ) – DZIEŃ VII 9.00 Śniadanie. Transfer na lotnisko. Powrót do Polski.

Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” /