P ROGRAM L EONARDO DA V INCI VETP RO – V OCATIONAL E DUCATION AND T RAINING FOR P ROFESSIONALS
Projekty wymiany doświadczeń VETPRO są to wyjazdy zagraniczne osób odpowiedzialnych za kształcenie i szkolenie zawodowe i/lub rozwój zasobów ludzkich w instytucjach szkoleniowych i przedsiębiorstwach w celu transferu ciekawych rozwiązań oraz doskonalenia i modernizacji metod/praktyk w zakresie kształcenia zawodowego.
wymiana doświadczeń oraz zdobycie wiedzy w zakresie kształcenia zawodowego w informatyce, mechatronice, elektronice, górnictwie porównanie polskiego i hiszpańskiego systemu kształcenia zawodowego w zawodach nauczanych przez ZSTiO zachęcenie nauczycieli do aktywnego korzystania z programów sektorowych LLP Cele projektu
Szkolenie dla nauczycieli (konkurs 2012) program / akcja Leonardo da Vinci / VETPro – Vocational Education and Training for Professionals kraj, miastoHiszpania (Grenada) uczestnicy 8 nauczycieli przedmiotów zawodowych + 1 nauczyciel j. angielskiego zawodow. okres realizacji – (1 tyg.) tytuł projektu Wymiana doświadczeń nauczycieli sposobem na podniesienie jakości nauczania i zwiększenie wymiaru europejskiego Zespołu Szkół Technicznych nr projektu PL1-LEO wartość projektu EUR
1.nauczyciele przedmiotów zawodowych (7 nauczycieli) informatycznych mechanicznych mechatronicznych górniczych 2.nauczyciele języka angielskiego zawodowego (1 nauczyciel) Adresaci projektu
podróży do/z Grenady, pobyt (zakwaterowanie, wyżywienie), ubezpieczenie, wycieczki, wejściówki do muzeów, przygotowanie uczestników do wyjazdu (kurs przygotowawczy, materiały dydaktyczne). Finansowanie
uczestnictwo w przygotowaniu: o język angielski (ok. 40 godzin), o przygotowanie kulturowe (10 godzin), o przygotowanie pedagogiczne (5 godzin). sporządzenia materiałów upowszechniających o raport (publikacja), o prezentacja multimedialna, o strona internetowa projektu. Obowiązki uczestników
pobranie, wypełnienie i dostarczenie do koordynatora wypełnionego „kwestionariusza zgłoszeniowego” wraz z wymaganymi załącznikami Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 05 grudnia 2012 roku rozmowa z anglistą sprawdzająca poziom języka angielskiego (wymagana jest znajomość na poziomie podstawowym) stworzenie listy uczestników przez komisję rekrutacyjną Rekrutacja do projektu
Komisja Rekrutacyjna wybierze osoby, które w największym stopniu spełniają następujące kryteria: minimum 3 letni staż pracy w oświacie, komunikatywna znajomość języka angielskiego, wkład w rozwój oświaty, własne inicjatywy, osiągnięcia w karierze zawodowej. Kryteria uczestnictwa
PROGRAM SZKOLENIA NIEDZIELA ( ) - DZIEŃ I Transfer z lotniska Obiad. Zebranie z pracownikami firmy. Oprowadzenie po Granadzie (najstarsza dzielnica Albaicín, Centrum Nauk Arabskich, Carmen de la Victoria) Kolacja.
PONIEDZIAŁEK ( ) - DZIEŃ II 8.00 Śniadanie Wizyta na Uniwersytecie w Granadzie w Centrum Usług Informatycznych i Sieci Komunikacyjnych (CSiRC- Centro de Servicios de Informática y Redes de Comunicaciones). Wydział zajmujący się kształceniem w dziedzinie sieci komputerowych i systemów teleinformatycznych Obiad Wizyta w Escuela Arte Granada, prywatnej szkole, której program nauczania dotyczy między innymi tworzenia stron www, programowania Web z użyciem języka skryptowego PHP i systemów zarządzania bazami danych MySQL, efektów specjalnych z użyciem oprogramowania After Effects, animacji 3D osób, projektowania i edycji grafki infoarchitektury 3D/STUDIO oraz Vray, systemu Sketchup, projektowania typograficznego, użycia i edycji, projektowania wnętrz za pomocą technik komputerowych, tworzenia multimediów, fotografii profesjonalnej, cyfrowej obróbki obrazu Kolacja.
WTOREK ( ) - DZIEŃ III 7.00 Śniadanie Wyjazd do Kordoby. Wizyta w rejonie geologiczno-górniczym w Peñarroya-Pueblonuevo. ( Jedno z największych miejsc wydobywczych minerałów w Hiszpanii, połączone z muzeum górnictwa Obiad. Zapoznanie się z placówką szkoleniową Academia Córdoba. Zwiedzanie miasta ( Mezquita ). Powrót do Granady Kolacja.
ŚRODA ( ) - DZIEŃ IV 8.00 Śniadanie Wizyta w Szkole Zawodowej Virgen de las Nieves ( Profile edukacyjne szkoły to m.in. elektrotechnika i elektronika, mechanika, mechatronika, automatyka, utrzymanie ruchu linii produkcyjnych, systemy telekomunikacyjne i informatyczne, w tym języki programowania, systemy operacyjne, sieci komputerowe, systemy telefonii i telewizji. Szkoła przedstawi również działanie programu TIC 2.0 (Technologia Informacji i Komunikacji) Obiad Wizyty w firmach o działalności związanej z projektowaniem graficznym i grafiką komputerową ( Gami, Sonilaser ) oraz w prywatnej szkole Infoart zajmującej się głównie animacją komputerową (firmy umożliwiają odbycie praktyki uczestnikom programu LdV-IVT) Kolacja.
CZWARTEK ( ) - DZIEŃ V 8.00 Śniadanie Wizyta w Specjalnej Szkole Zawodowej Ciudad de los Niños, edukacja w takich obszarach jak: wykonywanie i utrzymanie instalacji urządzeń elektrycznych i elektronicznych (telefonia, przekaz danych na odległość, mikrokomputery, sieci, instalacje elektryczne, telewizja przemysłowa CCTV, systemy alarmowe, systemy sterowania stosowane w przemyśle), elektromechanika samochodowa (diagnostyka, naprawa, systemy sterowania, sterowane urządzenia wykonawcze, itp.) Obiad Wizyta w Kolegium Inżynierów Górnictwa ( Colegios de Ingenieros Técnicos de Minas ). Kolegium kształci inżynierów górnictwa w specjalizacjach: eksploatacja kopalni, mineralurgia i metalurgia, instalacje elektromechaniczne w kopalniach, zasoby energetyczne, materiały wybuchowe. Dyskusja dotycząca nowych możliwości zawodowych dla profesjonalistów z dziedziny inżynierii górnictwa w Andaluzji Kolacja.
PIĄTEK ( ) - DZIEŃ VI 8.00 Śniadanie Wizyta w Centrum Nauk Wirtualnych Uniwersytetu w Granadzie (CEVUG) - spotkanie z twórcą programu do e-learningu SWAD. Centrum promuje techniki kształcenia na odległość z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej (głównie kierunki informatyczne: inżynieria informatyczna, grafika komputerowa, itp.) Zwiedzanie Alhambry Omówienie rezultatów projektu Kolacja.
SOBOTA ( ) – DZIEŃ VII 9.00 Śniadanie. Transfer na lotnisko. Powrót do Polski.
Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” /