PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK SZKOLNY 2009/2010 Źródła planowania: Ustawa o systemie oświaty. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego. Program.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Organizacja pracy przedszkola
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
„POZNAJMY SIĘ” Z A P R O S Z E N I E NA DNI OTWARTE
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Program spotkania: 1. Sprawozdanie z dotychczasowej realizacji projektu 2. Przedstawienie planów na najbliższe miesiące Czas trwania spotkania max. 45.
Planowanie i dokumentowanie pracy świetlicy szkolnej
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
Z A P R O S Z E N I E do Punktów Przedszkolnych ZŁOTA RYBKA I,II na DNI OTWARTE 2014 pod hasłem: „Poznajmy się” pod hasłem: „Poznajmy się”
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki monitorowania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2013/14 w małopolskich przedszkolach.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi

ROZWIJANIE POSTAW SPOŁECZNYCH U DZIECI POPRZEZ UDZIAŁ W ZAJĘCIACH INTEGRACYJNYCH Z WYKORZYSTANIEM METOD PEDAGOGIKI ZABAWY CEL PRIORYTETOWY

ŹRÓDŁA PLANOWANIA Ustawa o Systemie Oświaty Podstawa programowa wychowania przedszkolnego Program wychowania przedszkolnego „Zanim będę uczniem” E. Tokarska, J. Kopała Priorytety Łodzkiego Kuratora Oświaty na rok 2013/2014 Piorytety Ministra Edukacji Narodowej na rok 2013/2014

HARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA ZADANIAODPOWIEDZIALNI, WSPÓŁPRACA DOWODYTERMIN 1.Zorganizowanie Dnia Przedszkolaka – zabawy integracyjnej dla dzieci z wszystkich grup przedszkolnych prowadzonej metodą pedagogiki zabawy. M. RogowskaWpis do dziennika, strona internetowa, fotografie w kronice IX Zorganizowanie Dnia Dziecka na Rudzkiej Górze – zabawy integracyjnej dla dzieci z wszystkich grup przedszkolnych. K. Szczepanek A. Wieczorek - Zajkiewicz Wpis do dziennika, strona internetowa, fotografie w kronice VI 2014 OBSZAR: współpraca ze środowiskiem lokalnym, rodzinnym

HARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA 3.Zorganizowanie Pikniku Rodzinnego – zabawy integracyjnej dla dzieci i ich Rodziców z wykorzystaniem pedagogiki zabawy. D. Sznajder, wszyscy nauczyciele Wpis do dziennika, strona internetowa, fotografie w kronice VI 2014

HARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA ZADANIAODPOWIEDZIALNI, WSPÓŁPRACA DOWODYTERMIN 1.Przygotowanie przez nauczycieli warsztatu pracy niezbędnego do prowadzenia zajęć wykorzystując metodę pedagogiki zabawy. Wszyscy nauczyciele dokumentacja nauczyciela IX Opracowanie przykładowych zabaw prowadzonych metodą pedagogiki zabawy do wykorzystania w codziennej pracy. P. Kłosdokumentacja nauczyciela IX 2013 OBSZAR: organizacja

3.Przygotowanie i poprowadzenie rady szkoleniowej nt. pracy z programem „Puchatkowe spotkania – czyli przyjemne rozmowy o trudnych sprawach”. D. SznajderProtokół Rady Pedagogicznej IX 2013 HARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA

OBSZAR: działalność dydaktyczna, wychowawcza i opiekuńcza ZADANIAODPOWIEDZIALNI, WSPÓŁPRACA DOWODYTERMIN 1.Cykliczne prowadzenie zajęć integrujących grupę z wykorzystaniem pedagogiki zabawy i jej technik: gest, ruch, taniec, malowanie, dotyk, dźwięk, odgrywanie ról, pantomima. Wszyscy nauczyciele dokumentacja nauczyciela 1 x w miesiącu

2.Wdrożenie programu wspierającego zdrowie emocjonalne małego dziecka „Puchatkowe spotkania – czyli przyjemne rozmowy o trudnych sprawach”. Wszyscy nauczyciele Wpis w dzienniku 1 x w tygodniu 3.Zorganizowanie i prowadzenie zabawy integracyjnej dla wszystkich dzieci w przedszkolu pod hasłem „Zabawy na każdą porę roku” wykorzystując metodę pedagogiki zabawy. Wszyscy nauczyciele Harmonogram imprez 5 x w roku wg harmo - nogramu HARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA

4.Prowadzenie zabaw integracyjno – ruchowych w grupie przedszkolnej z wykorzystaniem chusty animacyjnej. Wszyscy nauczyciele Wpis do dziennika 2 x w miesiącu 5.Zapoznanie dzieci z tańcami integracyjnymi wg propozycji stowarzyszenia KLANZA. Wszyscy nauczyciele Wpis do dziennika 2 x w miesiącu 6.Integracja zespołu grupowego poprzez wykorzystanie elementów EDUKACJI PRZEZ RUCH podczas tworzenia zbiorowych prac plastycznych. Wszyscy nauczyciele Wpis do dziennika 1 x w miesiącu HARMONOGRAM PRACY WYNIKAJĄCY Z ROCZNEGO PRIORYTETU PRZEDSZKOLA