Droga Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu do Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością ISO 9001 ---- Wojewódzka Biblioteka.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Digitalizacja druków w Polsce
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
REGIONALNA STRATEGIA INNOWACJI aktualizacja na lata
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
MENEDŻER JAKOŚCI.
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
System Zarządzania Jakością w Ministerstwie Sprawiedliwości
Kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem informacji
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
1 Sprawozdanie z realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich II i III kwartał 2004 r.
Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna e-Region Krystyna Nowak
Norma modelowa ISO 9001.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Wewnętrzny, dedykowany System Zarządzania Jakością
Jarosław Kuchta Dokumentacja i Jakość Oprogramowania
Środki pozabudżetowe w kreowaniu polityki bibliotecznej
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 6
Prezentacja projektu Bożena Ciechanowska Nowoczesne Urzędy – Kompetentne Kadry w Powiecie Lipnowskim Lipno,
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Adam Walicki - 30 września 2010
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Konferencja „Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej”
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Usługi Doradcze IMPLEMENT Małgorzata Zaborska
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Czy nowa struktura zwiększy popularność biblioteki?
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Renata Malesa Instytut Informacji Naukowej I Bibliotekoznawstwa UMCS
Opolski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia WYNIKI I WNIOSKI Z KONTROLI podmiotów, realizujących zadania określone ustawą o przeciwdziałaniu.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Program Błękitnej Tarczy-nowa inicjatywa na rzecz bezpieczeństwa zbiorów i użytkowników bibliotek naukowych Krzysztof SAŁACIŃSKI Zastępca Dyrektora Biura.
Dr Artur Jazdon Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu Problematyka organizacji zasobów w nowoczesnej bibliotece akademickiej.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
ISO 9001:2008 SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ w SP ZOZ WSPR w BIAŁYMSTOKU.
POLITYKA TERYTORIALNA w Województwie Kujawsko-Pomorskim
Struktura organizacyjna GCUW
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

Droga Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu do Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością ISO Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Joanna Zoń Grzegorz Barecki Wojewódzka Biblioteka Publiczna  Książnica Kopernikańska w Toruniu Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 Wojewódzka Biblioteka Publiczna – Książnica Kopernikańska w Toruniu powstała 19 lutego 1923 roku jako pierwsza na Pomorzu polska biblioteka naukowa.

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 Pełnomocnik ds. Systemu Zarządzania Jakością Dyrektor Radca Prawny Kadry - stanowisko ds. osobowych i socjalnych Archiwum Zakładowe Główny Księgowy Stanowisko ds. BHP i p.poż. Dział Administracyjny Dział Informatyczny Ośrodek Czytelnictwa Chorych i Niepełnosprawnych Ośrodek Edukacji Europejskiej Regionalne Centrum Edukacji Innowacyjnej Dział Informacyjno-Bibliograficzny Dział Wydawnictw Ciągłych Dział Zbiorów Specjalnych Dział Gromadzenia i Uzupełniania Zbiorów Dział Inwentaryzacji Ciągłej Dział Opracowania i Klasyfikacji Zbiorów Dział Ochrony i Konserwacji Zbiorów Zastępca Dyrektora Dział Udostępniania Zbiorów Dział Metodyczno-Sprawozdawczy Struktura organizacyjna Filia nr 1 Filia nr 2 Filia nr 3 Filia nr 4 Filia nr 5 Filia nr 6 Filia nr 7 Filia nr 8 Filia dla dzieci nr 9 Filia dla dzieci nr 10 Filia nr 11 Filia nr 12 Filia nr 13 Filia nr 14 Filia nr 16 Filia nr 19 Dział Finansowy Kancelaria

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Droga do ISO luty 2002 – podjęto decyzję o rozpoczęciu działań w celu uzyskania certyfikatu ISO marca 2002 – powołano pełnomocnika Dyrektora do spraw Systemu Zarządzania Jakością 4 kwietnia 2002 – przeprowadzono szkolenia dla zespołu kierowniczego 29 kwietnia 2002 – powołano sześcioosobowy Zespół Wiodący do spraw dokumentowania i wdrażania Systemu Zarządzania Jakością kwiecień 2002 – przeprowadzono analizę istniejącego systemu zarządzania Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 kwiecień 2002 – określono misję organizacji

21 czerwca 2002 – ustanowiono Politykę Jakości listopad 2002 – wytyczono strategię organizacji ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- wrzesień 2002 – powołano trzynastoosobowy zespół wewnętrznych auditorów jakości 18 listopada – 6 grudnia 2002 – przeprowadzono wewnę- trzny audit jakości oraz ustanowiono 19 procedur udoku- mentowanych 31 marca 2003 – certyfikacja Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 Droga do ISO

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu marca 2003 roku Polskie Centrum Badań i Certyfikacji (PCBC) w Warszawie i międzynarodowa sieć jakości – IQNet (The International Certification Network) przyznały Książnicy Kopernikańskiej Certyfikat Systemu Jakości potwierdzający spełnianie wymagań normy PN – EN ISO 9001 : 2001 w zakre- sie: gromadzenia opracowywania przechowywania i ochrony zbiorów bibliotecznych oraz ich udostępniania dostarczania informacji bibliotecznych, w tym informacji specjalistycznych prowadzenia działalności edukacyjnej, kulturalnej oraz terapeutycznej dla osób niepełnosprawnych Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Cele jakości nadanie właściwych priorytetów procesom usługowym ukierunkowanym na wymagania Klienta objęcie specjalnymi programami grup użytkowników w ra- mach przedziałów wiekowych: dzieci, młodzież, osoby starsze modernizacja i tworzenie nowoczesnych, odpowiadają- cym standardom i potrzebom Klientów bibliotek filialnych miasta Torunia zbudowanie odpowiadającej standardom bibliotecznym Biblioteki Głównej pozyskiwanie dla Książnicy materiałów na różnych nośni- kach Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Cele jakości utworzenie Regionalnego Centrum Mikrofilmowania i Digi- talizacji Materiałów Bibliotecznych gromadzenie i upowszechnianie materiałów i informacji na temat regionu Kujaw i Pomorza przestrzeganie wskaźników IFLA uzupełniania zbiorów uruchomienie modułu komputerowego udostępniania zbiorów współpraca z bibliotekami samorządowymi województwa rozwój Ośrodka Informacji i Edukacji Europejskiej rozwój Regionalnego Centrum Edukacji Innowacyjnej Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Cele jakości tworzenie ujednoliconej, elektronicznej bibliografii woje- wództwa sprawowanie organizacyjno - merytorycznego nadzoru nad bibliotekami Torunia i województwa utrzymywanie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001 Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Polityka jakości […] Naczelnym celem systemu zarządzania jakością usług świadczonych przez Książnicę Kopernikańską jest uzyskanie pełnego zadowolenia i satysfakcji wszystkich grup Klientów. Nasze usługi cechuje profesjonalizm, kompleksowość, terminowość i najwyższy poziom. […] Polityka Jakości Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Procesy ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA Zarządzanie Książnicą Kopernikańską ZARZĄDZANIE ZASOBAMI REALIZACJA USŁUGI POMIARY, ANALIZA I DOSKONALENIE Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004

ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Podprocesy NADZÓR NAD DOKUMENTACJĄ I ZAPISAMI JAKOŚCI PRZEGLĄD SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ procedura Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 procedura – opisany i udokumentowany proces

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Podprocesy SPRAWY KADROWE SZKOLENIA I PODNOSZENIE KWALIFIKACJI ZARZĄDZANIE INFRASTRUKTURĄ REMONTY, NAPRAWY I KONSERWACJA ZAOPATRZENIE PLANOWANIE BUDŻETU ROCZNEGO REALIZACJA BUDŻETU ROCZNEGO procedura Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 procedura – opisany i udokumentowany proces

ZARZĄDZANIE ZASOBAMI ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Podprocesy UBYTKOWANIE - SELEKCJA ZBIORÓW UBYTKOWANIE ZBIORÓW ZAGUBIONYCH UBYTKOWANIE ZBIORÓW - BRAKI INWENTARYZACJA ZBIORÓW AKTUALIZACJA STANU MAJĄTKOWEGO ZBIORÓW ZARZĄDZANIE ZAKŁADOWĄ SIECIĄ INFORMATYCZNĄ PRZECHOWYWANIE I ARCHIWIZACJA AKT procedura Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 procedura – opisany i udokumentowany proces

REALIZACJA USŁUGI ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Podprocesy OPRACOWANIE ZBIORÓW ZWARTYCH OPRACOWANIE ZBIORÓW SPECJALNYCH OPRACOWANIE WYDAWNICTW CIĄGŁYCH MAGAZYNOWANIE ZBIORÓW USŁUGI INTROLIGATORSKIE I POLIGRAFICZNE GROMADZENIE ZBIORÓW ZWARTYCH GROMADZENIE WYDAWNICTW CIĄGŁYCH procedura Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 procedura – opisany i udokumentowany proces

REALIZACJA USŁUGI ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Podprocesy UDZIELANIE INFORMACJI WYPOŻYCZENIA MIĘDZYBIBLIOTECZNE WYPOŻYCZENIA ZEWNĘTRZNE UDOSTĘPNIANIE PREZENCYJNE MIKROFILMOWANIE MATERIAŁÓW BIBLIOTECZNYCH DIGITALIZACJA MATERIAŁÓW BIBLIOTECZNYCH DZIAŁALNOŚĆ EDUKACYJNA, KULTURALNA I TERAPEUTYCZNA procedura Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 procedura – opisany i udokumentowany proces

POMIARY, ANALIZA I DOSKONALENIE ---- Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Zidentyfikowane Podprocesy ANALIZA EFEKTYWNOŚCI KOSZTOWEJ AUDITY WEWNĘTRZNE DZIAŁANIA KORYGUJĄCE I ZAPOBIEGAWCZE DYSCYPLINA PRACY PRZESTRZEGANIE PRZEPISÓW BHP I P.POŻ. NADZOROWANIE WYROBU NIEZGODNEGO Z WYMAGANIAMI procedura Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 procedura – opisany i udokumentowany proces

Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ul. Słowackiego Toruń tel faks Wojewódzka Biblioteka Publiczna - Książnica Kopernikańska w Toruniu ---- Ogólnopolska Konferencja Od strategii organizacji do polityki jakości. Etapy wdrażania ISO 9001 Toruń, czerwca 2004 Instytucja finansowana przez Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego Kontakt