1  Monika  Emil  Tomasz  Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta  Łukasz  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
w Skoczowie wraz z opiekunem Barbarą Mendroch
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Uczestnicy projektu: uczniowie klasy II gimnazjum Nauczyciel prowadzący: Magdalena Terpiłowska 1 MOJA SZKOŁA – DAWNIEJ I DZIŚ Gimnazjum Specjalne Nr 5.
Zespół Placówek Oświatowych im. hm Janka Bytnara „Rudego”
Matematyka ciekawa, ciekawsza…
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
„KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE Z PROGRAMEM C.a.R.”
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Co to jest TIK?.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Kujawsko – Pomorski Festiwal Gimnazjalnych Projektów Edukacyjnych Moja wieś w Internecie prezentacja z realizacji projektu.
Na lekcjach informatyki w gimnazjum
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Wirtualny portret Ukraińców mieszkających na Ziemi Wałeckiej
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
Źródła energii na świecie
Szkolny Kodeks 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
PROJEKT EDUKACYJNY KLASY II B
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Tworzywa sztuczne wokół nas
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Gimnazjum nr1 w Piszu Bożena Obrycka
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Lekcje z komputerem, 2006.
Szkoła z klasą 2.0. Co to Szkoła z klasą 2.0? Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
KONKURS PLASTYCZNY ZAWODY PRZYSZŁOŚCI - MAKIETA GRUPA PROJEKTOWA: Klaudia Zielińska Ewelina Socha Katarzyna Tomiczek Klaudia Binda Dominik Jordan Szymon.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
TIK w szkole.
Szkolny Kodeks 2.0  .
Zapis prezentacji:

1  Monika  Emil  Tomasz  Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta  Łukasz  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina  Marika Janusz Sternicki Wirtualne Muzeum Staroci Publiczne Gimnazjum w Łochowie

CELE PROJEKTU 1. Gromadzenie różnego rodzaju źródeł historycznych i ich krytyczna analiza, (gromadzenie nie tylko pozostałości kultury materialnej, ale również informacji osób starszych o ich stosowaniu) 2. Doskonalenie umiejętności stosowania różnych technik informatycznych (wyszukiwanie informacji w Internecie, tworzenie prezentacji w PowerPoint i tekstu w edytorze tekstu Word - format tekstu). 3. Doskonalenie umiejętności pracy w zespole (współpraca, terminowość, odpowiedzialność)

OPIS PROJEKTU „Wirtualne Muzeum Staroci” było przedsięwzięciem interdyscyplinarnym, łączącym historię, język polski oraz informatykę ze szczególnym uwzględnieniem stosowania różnego rodzaju narzędzi (Word, PowerPoint, programów graficznych, komunikacji elektronicznej). Jego głównym celem było (jest) gromadzenie wszelkich pozostałości kultury materialnej ubiegłych stuleci naszych terenów oraz uzmysłowienie młodzieży potrzeby takich działań. W ramach podjętych działań zgromadziliśmy blisko 50 przedmiotów (rolniczych oraz domowych), które zostały sfotografowane i opisane. Młodzież przygotowując fiszki, korzystała z informacji uzyskanych od mieszkańców wsi, Internetu oraz literatury pięknej. Efektem naszego przedsięwzięcia są trzy prezentacje multimedialne (dwie – narzędzia rolnicze i jedna – przedmioty domowe) oraz strona Stworzone prezentacje – opatrzone stosownym komentarzem – mogą być wykorzystane w ramach edukacji regionalnej na wszystkich etapach kształcenia. Przedsięwzięcie realizowało 18 osób z klas II i III, podzielonych na 4 grupy zadaniowe (dwie grupy – narzędzia rolnicze, dwie – przedmioty domowe, oraz jedna osoba odpowiedzialna za stronę www). W końcowej fazie projektu poszczególne grupy połączyły swoje siły tworząc prezentacje.

NARZĘDZIA I PROGRAMY KOMPUTEROWE  PRZEGLĄDARKA (INTERNET EXPLORER) – wyszukiwanie informacji  MICROSOF OFFICE 2003 (POWERPOINT, WORD) – tworzenie prezentacji, fiszek  PHOTOSHOP, COREL 11 PL – obróbka zdjęć cyfrowych (kadrowanie zdjęć)  BREEZEBROWSER (do zmniejszania wielkości zdjęć)  MACROMEDIA FLASH 8.0 (strona  KOMUNIKATOR GADU – GADU  POCZTA ELEKTRONICZNA  WINDOWS MOVIE MAKER – obróbka filmów

 Agnieszka  Róża  Natalia  Edyta narzędzia rolnicze  Monika  Emil  Tomasz ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH zespoły gromadziły informację i dokumentacje fotograficzną przydzielonych narzędzi rolniczych, w tym cele prowadzili wywiady z mieszkańcami, wyszukiwali informacje w Internecie oraz w literaturze pięknej (fiszki) wykonanie slajdów swoich narzędzi wg przyjętej koncepcji opracowanie krótkich notek i przekazanie wraz ze zdjęciami administratorowi strony  Łukasz strona internetowa  projekt strony internetowej i je administrowanie IIC IIID

narzędzia domowe ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁÓW UCZNIOWSKICH zespoły gromadziły informacje i dokumentacje fotograficzną przydzielonych narzędzi domowych, w tym celu prowadzili wywiady z mieszkańcami, wyszukiwali informacje w Internecie oraz w literaturze pięknej (fiszki) wykonanie slajdów swoich narzędzi wg przyjętej koncepcji opracowanie krótkich notek i przekazanie wraz ze zdjęciami administratorowi strony wykonanie planszy „Mój region. Łochów i okolice”  Ewa  Monika  Katarzyna  Karolina  Żaneta  Martyna  Anna  Klaudia  Karolina  Marika  Łukasz strona internetowa  projekt strony internetowej i je administrowanie IID IIID

ROLA NAUCZYCIELA wybór ostateczny tematu projektu i koordynowanie działań zespołów przeprowadziłem zajęcia w sali informatycznej dotyczące zasad tworzenia „dobrej prezentacji” oraz tekstu sformatowanego skontaktowałem uczniów z zaprzyjaźnionym gospodarzem, który posiadał kilka interesujących przedmiotów pozyskałem konto na stronę internetową ustaliłem termin publicznej prezentacji, oraz zorganizowałem odpowiedni sprzęt (rzutnik multimedialny, laptop, nagłośnienie) zaakceptowałem program i prowadziłem publiczną prezentację dokonałem oceny pracy uczniów

DZIAŁANIA UCZNIÓW wywiad z mieszkańcami okolicznych wsi i tworzenie dokumentacji fotograficznej wyszukiwanie informacji w Internecie lektura literatury pięknej („Chłopi”, „Nad Niemnem”, „Placówka”) uzupełnianie fiszek, w oparciu o informacje uzyskane od mieszkańców, znalezione w Internecie i w literaturze pięknej zaprojektowanie strony www. przekazywanie materiałów administratorowi strony

DZIAŁANIA UCZNIÓW nagranie filmów („Wypiekanie opłatka” i „Szatkownica”) i obróbka programem Windows Movie Marker stworzenie szablonów i wykonanie prezentacji opracowanie programu publicznej prezentacji zaprojektowanie zaproszeń dla nauczycieli i rodziców opracowanie gazetki „Mój region. Łochów i okolice” gromadzenie przedmiotów niezbędnych do publicznej prezentacji

REZULTATY PRACY UCZNIÓW  strona internetowa  trzy prezentacje (1. „Przedmioty codziennego użytku …”, 2. „Narzędzia rolnicze (1)”; 3. „Narzędzia rolnicze (2)” z nagranym komentarzem  filmy („Wypiekanie opłatka”, „Szatkownica”) zamieszczone w prezentacji „Przedmioty codziennego użytku …”

REZULTATY PRACY UCZNIÓW  zdjęcia, które ilustrują prezentacje oraz zamieszczone są na stronie internetowej  program publicznej prezentacji  fiszki  plansza „Mój region. Łochów i okolice”  relacja z przebiegu projektu w „Gazetce szkolnej”

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU  Prezentacja prac uczniów odbyła się w ramach „DNIA REGIONALNEGO" w naszej szkole.  Prezentacja kilkunastu zgromadzonych narzędzi na zasadzie miniquzu.  Nauczyciel pokazywał zgromadzonym uczniom narzędzie, i stawiał pytanie: jak się nazywa i do czego służył?  Po odpowiedziach z sali uczniowie uczestniczący w projekcie - "eksperci"- opowiadali szczegółowo na jego temat, towarzyszyło temu praktyczne zastosowanie niektórych narzędzi np. wiercenie otworów świdrem, czy heblowanie deski.

PREZENTACJA PUBLICZNA PROJEKTU  przedstawiając przedmioty wykorzystaliśmy stworzone prezentacje, zwłaszcza te slajdy, które przedstawiały "nieobecne" ze względu na swoją wielkość przedmioty.  przedstawione zostały trzy prezentacje multimedialne: w tym dwie dotyczące narzędzi rolniczych, w tym jedna z nagranym komentarzem; trzecia - narzędzia codziennego użytku (w tym dwa filmiki: "Wypiekanie opłatka" i "Szatkownica".  odczytane zostały fragmenty literatury pięknej ilustrujące zgromadzone przedmioty

WNIOSKI w ramach projektu uczniowie poznali narzędzia rolnicze i domowe, które kilkanaście lat wstecz były jeszcze używane „zdobyłem wiedzę na temat urządzeń i przedmiotów, które wyparte zostały przez rozwój cywilizacji” „ przekonałam się jak mała była moja wiedza na temat przedmiotów, które jeszcze niedawno można było spotkać w gospodarstwie domowym”.  zdobyli praktyczną wiedzę i umiejętności związane z formatowaniem tekstu, tworzeniem "dobrej" prezentacji „sprawniej posługuję się różnego rodzaju narzędziami komputerowymi (Word, PowerPoint)” „mogłem wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności, tworząc stronę projektu”  „opanowali podstawy warsztatu historyka - wykonanie fiszki i praca z różnego rodzaju źródłami „zrozumiałam, że bardzo ostrożnie trzeba podchodzić do różnych źródeł informacji” „zabawa w detektywa dała mi wiele radości i umiejętności potrzebnych na lekcjach historii”

WNIOSKI Co ja zyskałem realizując projekt Jak to doświadczenie wykorzystam w przyszłości? nowe spostrzeżenia dotyczące uczniów i ich patrzenie na rzeczywistość poznałem nowe możliwości uczniów - zawsze mnie czymś zaskakują opanowałem podstawy Flasha w chwili obecnej z grupą uczniów stworzyliśmy i realizujemy projekt w ramach akcji "Aktywuj się z PZU. Rusz się człowiek”. Zdobyte doświadczenie z prezentacji publicznej "Wirtualnego Muzeum Staroci" wykorzystamy już 1 kwietnia 2007 r. na kiedy przewidziany jest finał akcji „Aktywuj się".