"Konkurs dla szkół trenerskich - jakie programy mogą uzyskać dofinansowanie z PO KL” Anna Świebocka-Nerkowska Dyrektor Zespołu Rozwoju Zasobów Ludzkich
Priorytet II PO KL Priorytet II: Rozwój zasobów ludzkich i potencjału adaptacyjnego przedsiębiorstw oraz poprawa stanu zdrowia osób pracujących Działanie 2.1 Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki Działanie 2.2 Wsparcie dla systemu adaptacyjności kadr Poddziałanie Poprawa jakości świadczonych usług szkoleniowych
Działanie Projekty systemowe - poprawa jakości świadczonych usług szkoleniowych: podnoszenie kwalifikacji i umiejętności kadry szkoleniowej (w tym: trenerów i wykładowców) w zakresie opracowywania programów, prowadzenia szkoleń oraz doradztwa dla kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw
Projekt – Szkolenie trenerów Cel: zwiększenie liczby i podniesienie kompetencji trenerów pracujących z przedsiębiorstwami, szczególnie z MSP, podniesienie kompetencji trenerów poprzez dofinansowanie procesu certyfikacji w wybranych jednostkach certyfikacyjnych kształcenie trenerów rozpoczynających działalność w wybranych szkołach trenerskich Założenie: określenie kryteriów wyboru szkół trenerskich i jednostek certyfikacyjnych funkcjonujących na rynku (na podstawie materiałów i we współpracy z PIFS oraz w konsultacji z innymi instytucjami reprezentującymi środowisko) Wdrażanie: konkursowy nabór wniosków szkół i jednostek certyfikacyjnych
Wnioskodawcy podmiot posiadający osobowość prawną, zarejestrowany na terenie RP i prowadzący tutaj działalność, działający na rzecz zatrudnienia, rozwoju zasobów ludzkich lub potencjału adaptacyjnego przedsiębiorców, posiadający potencjał ekonomiczny i techniczny niezbędny do realizacji ilości szkoleń zaplanowanych w ramach składanego wniosku, posiadający udokumentowane doświadczenie w realizacji programów szkoleniowych dla trenerów, posiadający udokumentowane doświadczenie w realizacji programów szkoleniowych dla trenerów opartych na podejściu kompetencyjnym dysponujący odpowiednim personelem merytorycznym i administracyjnym potwierdzonym pisemnymi deklaracjami uczestnictwa
Uczestnicy szkoleń posiadający dyplom ukończenia studiów wyższych i minimalne doświadczenie zawodowe rozumiane jako udokumentowany rok pracy zawodowej od momentu ukończenia studiów lub posiadający udokumentowaną 5-cio letnią praktykę zawodową (zgodną z kierunkiem szkoleń, które kandydat na trenera w przyszłości zamierza prowadzić) oraz pisemne poświadczenie od firmy rekomendującej go na szkolenia lub certyfikat zawodowy potwierdzające, że kandydat dysponuje specjalistyczną wiedzą w określonej dziedzinie lub posiadający udokumentowaną praktykę trenerską licząca co najmniej 50 przeprowadzonych dni szkoleniowych (400 godzin)
Wsparcie nie może być niższe niż zł oraz nie może przekroczyć 2 mln zł pula dostępnych środków w ramach I edycji konkursu wynosi 20 mln zł całkowita wartość środków na ten cel – 100 mln zł środki będą przyznawane do momentu wykorzystania alokacji, w przypadku niewykorzystania środków w pierwszym terminie składania wniosków, PARP ogłosi nowy termin w ramach tej samej edycji konkursu, wielkość wsparcia może wynieść do 100 % wydatków kwalifikowanych, wniosek może obejmować wyłącznie realizację Kursów trenerskich na poziomie podstawowym, wyłącznie realizację Kursów trenerskich na poziomie zaawansowanym, lub realizację obydwu typów kursów szkoleniowych realizacja działań sierpień 2008 – wrzesień 2010
Przedmiot wniosku Realizacja programów szkoleniowych dla trenerów opartych na podejściu kompetencyjnym, - Kursy trenerskie na poziomie podstawowym rozumiane jako: cykle szkoleniowe o długości minimum 98 godzin szkoleniowych - Kursy trenerskie na poziomie zaawansowanym rozumiane jako cykle szkoleniowe o długości minimum 184 godziny szkoleniowe dla grup min. 8 osobowych
Przedmiot wniosku Metodologia szkoleń oparta na podejściu kompetencyjnym i zawierająca co najmniej cztery podstawowe obszary tematyczne: identyfikacja potrzeb szkoleniowych, projektowanie szkolenia, prowadzenie szkolenia, ewaluacja szkolenia. W ramach każdego obszaru tematycznego należy doskonalić wiedzę, umiejętności, postawę oraz dostarczać doświadczeń niezbędnych do uzyskania określonego poziomu kompetencji
Kryteria przedmiotowe: Dofinansowaniem zostaną objęte projekty o charakterze szkoleniowym w zakresie podnoszenia kwalifikacji i umiejętności osób świadczących usługi szkoleniowe dla przedsiębiorców. W ramach kursów trenerskich na poziomie podstawowym preferowane będą projekty przygotowane z myślą o osobach, które nie posiadają doświadczenia trenerskiego, ale posiadają predyspozycje do bycia trenerem oraz dysponują specjalistyczną wiedzą w określonej dziedzinie. Wniosek musi zawierać opisaną koncepcję uczenia szkoły ubiegającej się o wsparcie. Koncepcja ta powinna zawierać opis stosowanej metodologii i merytorycznego zakresu zajęć wraz z uzasadnieniem
Rekrutacja na szkolenia W ramach rekrutacji i selekcji kandydaci powinni odbyć rozmowę kwalifikacyjną z Komisją, w trakcie której ocenione są predyspozycje kandydata do bycia trenerem Pisemne procedury rekrutacji, selekcji a także ewaluacji uczestników kursu w obszarze co najmniej kompetencji obligatoryjnych, stanowić będą Załącznik do Wniosku
Finansowanie projektów Zaliczka dla wnioskodawcy – do 30%, Po rozliczeniu 50% zaliczki wypłata kolejnej transzy środków, Cykl składania wniosków o płatność – co 2 miesiące, Tryb konkursowy – dokumentowanie wydatków Koszty pośrednie – do 20% wartości kosztów bezpośrednich
- Pomoc de minimis dla uczestników szkoleń będących przedsiębiorcami lub delegujących pracowników na szkolenia - Pomoc de minimis dla szkół trenerskich na zakup sprzętu (do 8% wydatków kwalifikowanych projektu) Pomoc publiczna:
Harmonogram działań Marzec/Kwiecień Opracowanie i konsultacje dokumentacji konkursowej Maj/Czerwiec (uzależnione od wejścia w życie Rozporządzenia) - Działania informacyjne i promocyjne - Ogłoszenie konkursu Składanie wniosków – 1,5 miesiąca Ocena wniosków – 1,5 miesiąca Podpisywanie umów wrzesień/październik
Dziękuję za uwagę kontakt: