PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Człowiek – najlepsza inwestycja” Podnoszenie kompetencji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
"Nowoczesny Nauczyciel
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Co to jest TIK?.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Człowiek – najlepsza inwestycja Podnoszenie kompetencji.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
„Szkolne Centrum Nauki”
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Gmina Zwierzyn „RÓWNAJ W GÓRĘ”. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
„Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno- przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W CZELINIE.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Człowiek – najlepsza inwestycja” Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE w Zespole Szkół w Baczynie

Baczyna to duża wieś sołecka przylegająca od północnego zachodu do Gorzowa Wielkopolskiego. Ze względu na korzystne położenie obok dużego miasta, Baczyna stała się atrakcyjnym miejscem lokalizacji dla gorzowskich firm, które zajmują się głównie handlem, usługami i drobną wytwórczością. We wsi znajduje się przedszkole, zespół szkół, ośrodek zdrowia, liczne sklepy, mała gastronomia i klub sportowy. Do Zespołu Szkół uczęszczają dzieci i młodzież z Baczyny oraz z okolicznych wsi ( Lubna Marwic i Wysokiej) w liczbie około 250 osób. O Nas

Tu się uczymy

Zespół Szkół w Baczynie

Podstawowe informacje Program Operacyjny: Kapitał Ludzki Priorytet: III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie: 3.3 Poprawa jakości kształcenia Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Cel ogólny projektu zwiększenie zainteresowania naukami matematyczno-przyrodniczymi poprzez opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania wykorzystujących interaktywną platformę e-learningową

Cele szczegółowe projektu  zwiększenie zainteresowania SCIENCE u uczniów  wzrost umiejętności związanych z rozpoznawaniem i definiowaniem problemów badawczych oraz stosowaniem metod badawczych w obrębie SCIENCE dzięki udziałowi uczniów/ uczennic w realnym procesie badawczym  rozwój umiejętności posługiwania się technologiami informatyczno-komunikacyjnymi w procesie uczenia się dzięki zastosowaniu metody e-learningu. Uczenie umiejętności Uczenie faktów

0dbiorcy projektu Uczniowie Kl. IIA ZS W Baczynie

Użytkownikami projektu są mgr Jolanta Gintowt – dyrektor szkoły mgr Elżbieta Marcinkowska – nauczycielka biologii mgr Justyna Zimna - nauczycielka geografii mgr Jan Kłosek - nauczyciel matematyki i fizyki Jolanta Gintowt- dyrektor nauczyciele  Justyna Zimna  Elżbieta Marcinkowska  Jan Kłosek

Korzyści dla szkoły  dostęp do materiałów edukacyjnych z zakresu SCIENCE stworzonych na platformie e-learningowej;  możliwość tworzenia atrakcyjnych materiałów interaktywnych  dostęp do nowoczesnej metodyki nauczania;  możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w szkoleniach oraz korzystanie z nowoczesnych technik;  możliwość prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej;  urozmaicenie prowadzonych zajęć dzięki grom, quizom dostępnym na platformie;  możliwość uczestniczenia w transmisjach on-line.

Wycieczka do Borówca 8 października 2012 r. klasa I gimnazjum udała się na dwudniową wycieczkę edukacyjną do Borówca. Dzięki programowi EDUSCIENCE mogliśmy doświadczyć niezwykłych wrażeń i wiele się nauczyć.

Podczas pierwszego dnia wycieczki wzięliśmy udział w zajęciach przeprowadzonych przez pracowników Obserwatorium Astrogeodynamicznego Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii nauk w Borowcu, podczas których dowiedzieliśmy się na czym polega praca w obserwatorium i z jakiego sprzętu korzystają naukowcy. Naukowcy i pracownicy PAN zapoznali nas również z historią kalendarza i zegara. Na własne oczy mieliśmy okazję zobaczyć zegary atomowe, odmierzające czas z dokładnością do pikosekund. Wycieczka do Borówca

Poznaliśmy również metodę badania laserowego satelitów, która wykorzystuje wysyłanie wiązki laserowej w stronę satelity i obserwowanie nieba w poszukiwaniu odbitych fal elektromagnetycznych. Obejrzeliśmy urządzenia wykorzystywane w tej metodzie tj. laser wysyłający oraz potężny trzytonowy teleskop. W tej części naszego pobytu w Borowcu wykonaliśmy również zadanie praktyczne w grupach, polegające na budowaniu sztucznego satelity Ziemi w skali 1:1 Wycieczka do Borówca

Uczniowie uczestniczyli w wykładzie prowadzonym przez pracowników naukowych instytutu Wycieczka do Borówca

W dniu kolejnym wycieczki zwiedzaliśmy kompleks zamkowy w Kórniku. W zamku mieści się muzeum oraz Biblioteka Działyńskich należąca do Polskiej Akademii Nauk. Dużym zainteresowaniem cieszyła się tu sala rycerska jak i przedstawiona przez panią przewodnik historia Tytusa Działyńskiego. Wycieczka do Borówca

Zwiedzanie zamku

Zamek w Kórniku

Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się na zajęcia wykładowo- praktyczne do Arboretum Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk w Kórniku. Dla nas, była to prawdziwa uczta przyrodnicza, gdyż mieliśmy okazję zobaczyć bogatą kolekcję drzew i krzewów pochodzących z różnych obszarów kuli ziemskiej, w tym z Japonii, Korei, Chin, Ameryki Północnej, łącznie ok 3500 gatunków i odmian. Zajęcia te kończył konkurs przeprowadzony przez naszego przewodnika. Zajęcia w Arboretum

W grudniu 2012 roku w ramach projektu EDUSCIENCE otrzymaliśmy stację meteorologiczną, dzięki której uczniowie mogą prowadzić systematyczne pomiary składników pogody i przekazywać je na stronę portalu Eduscience. Z nadesłanych pomiarów powstaną prezentacje wyników w postaci map tematycznych. Codziennie określają podstawowe warunki meteorologiczne: zachmurzenie wiatr opady atmosferyczne MONITORING PRZYRODNICZY

Platforma e – learningowa pozwala na wykorzystywanie w czasie zajęć interesujących lekcji, doświadczeń, ćwiczeń, filmów, prezentacji, gier edukacyjnych i innych zasobów, które zostały tam umieszczone przez nauczycieli, dydaktyków oraz naukowców z PAN. Lekcje

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ADMINISTRATOR PROJEKTU: JAN KŁOSEK