PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Człowiek – najlepsza inwestycja” Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk matematyczno-przyrodniczych i technicznych z wykorzystaniem innowacyjnych metod i technologii – EDUSCIENCE w Zespole Szkół w Baczynie
Baczyna to duża wieś sołecka przylegająca od północnego zachodu do Gorzowa Wielkopolskiego. Ze względu na korzystne położenie obok dużego miasta, Baczyna stała się atrakcyjnym miejscem lokalizacji dla gorzowskich firm, które zajmują się głównie handlem, usługami i drobną wytwórczością. We wsi znajduje się przedszkole, zespół szkół, ośrodek zdrowia, liczne sklepy, mała gastronomia i klub sportowy. Do Zespołu Szkół uczęszczają dzieci i młodzież z Baczyny oraz z okolicznych wsi ( Lubna Marwic i Wysokiej) w liczbie około 250 osób. O Nas
Tu się uczymy
Zespół Szkół w Baczynie
Podstawowe informacje Program Operacyjny: Kapitał Ludzki Priorytet: III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie: 3.3 Poprawa jakości kształcenia Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Cel ogólny projektu zwiększenie zainteresowania naukami matematyczno-przyrodniczymi poprzez opracowanie i pilotażowe wdrożenie innowacyjnych programów nauczania wykorzystujących interaktywną platformę e-learningową
Cele szczegółowe projektu zwiększenie zainteresowania SCIENCE u uczniów wzrost umiejętności związanych z rozpoznawaniem i definiowaniem problemów badawczych oraz stosowaniem metod badawczych w obrębie SCIENCE dzięki udziałowi uczniów/ uczennic w realnym procesie badawczym rozwój umiejętności posługiwania się technologiami informatyczno-komunikacyjnymi w procesie uczenia się dzięki zastosowaniu metody e-learningu. Uczenie umiejętności Uczenie faktów
0dbiorcy projektu Uczniowie Kl. IIA ZS W Baczynie
Użytkownikami projektu są mgr Jolanta Gintowt – dyrektor szkoły mgr Elżbieta Marcinkowska – nauczycielka biologii mgr Justyna Zimna - nauczycielka geografii mgr Jan Kłosek - nauczyciel matematyki i fizyki Jolanta Gintowt- dyrektor nauczyciele Justyna Zimna Elżbieta Marcinkowska Jan Kłosek
Korzyści dla szkoły dostęp do materiałów edukacyjnych z zakresu SCIENCE stworzonych na platformie e-learningowej; możliwość tworzenia atrakcyjnych materiałów interaktywnych dostęp do nowoczesnej metodyki nauczania; możliwość rozwoju zawodowego poprzez udział w szkoleniach oraz korzystanie z nowoczesnych technik; możliwość prowadzenia zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej; urozmaicenie prowadzonych zajęć dzięki grom, quizom dostępnym na platformie; możliwość uczestniczenia w transmisjach on-line.
Wycieczka do Borówca 8 października 2012 r. klasa I gimnazjum udała się na dwudniową wycieczkę edukacyjną do Borówca. Dzięki programowi EDUSCIENCE mogliśmy doświadczyć niezwykłych wrażeń i wiele się nauczyć.
Podczas pierwszego dnia wycieczki wzięliśmy udział w zajęciach przeprowadzonych przez pracowników Obserwatorium Astrogeodynamicznego Centrum Badań Kosmicznych Polskiej Akademii nauk w Borowcu, podczas których dowiedzieliśmy się na czym polega praca w obserwatorium i z jakiego sprzętu korzystają naukowcy. Naukowcy i pracownicy PAN zapoznali nas również z historią kalendarza i zegara. Na własne oczy mieliśmy okazję zobaczyć zegary atomowe, odmierzające czas z dokładnością do pikosekund. Wycieczka do Borówca
Poznaliśmy również metodę badania laserowego satelitów, która wykorzystuje wysyłanie wiązki laserowej w stronę satelity i obserwowanie nieba w poszukiwaniu odbitych fal elektromagnetycznych. Obejrzeliśmy urządzenia wykorzystywane w tej metodzie tj. laser wysyłający oraz potężny trzytonowy teleskop. W tej części naszego pobytu w Borowcu wykonaliśmy również zadanie praktyczne w grupach, polegające na budowaniu sztucznego satelity Ziemi w skali 1:1 Wycieczka do Borówca
Uczniowie uczestniczyli w wykładzie prowadzonym przez pracowników naukowych instytutu Wycieczka do Borówca
W dniu kolejnym wycieczki zwiedzaliśmy kompleks zamkowy w Kórniku. W zamku mieści się muzeum oraz Biblioteka Działyńskich należąca do Polskiej Akademii Nauk. Dużym zainteresowaniem cieszyła się tu sala rycerska jak i przedstawiona przez panią przewodnik historia Tytusa Działyńskiego. Wycieczka do Borówca
Zwiedzanie zamku
Zamek w Kórniku
Po zwiedzeniu zamku udaliśmy się na zajęcia wykładowo- praktyczne do Arboretum Instytutu Dendrologii Polskiej Akademii Nauk w Kórniku. Dla nas, była to prawdziwa uczta przyrodnicza, gdyż mieliśmy okazję zobaczyć bogatą kolekcję drzew i krzewów pochodzących z różnych obszarów kuli ziemskiej, w tym z Japonii, Korei, Chin, Ameryki Północnej, łącznie ok 3500 gatunków i odmian. Zajęcia te kończył konkurs przeprowadzony przez naszego przewodnika. Zajęcia w Arboretum
W grudniu 2012 roku w ramach projektu EDUSCIENCE otrzymaliśmy stację meteorologiczną, dzięki której uczniowie mogą prowadzić systematyczne pomiary składników pogody i przekazywać je na stronę portalu Eduscience. Z nadesłanych pomiarów powstaną prezentacje wyników w postaci map tematycznych. Codziennie określają podstawowe warunki meteorologiczne: zachmurzenie wiatr opady atmosferyczne MONITORING PRZYRODNICZY
Platforma e – learningowa pozwala na wykorzystywanie w czasie zajęć interesujących lekcji, doświadczeń, ćwiczeń, filmów, prezentacji, gier edukacyjnych i innych zasobów, które zostały tam umieszczone przez nauczycieli, dydaktyków oraz naukowców z PAN. Lekcje
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ ADMINISTRATOR PROJEKTU: JAN KŁOSEK