PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
1 Lokalny program rewitalizacji – Możliwości finansowania Paweł Dryl; MIELEC, 17 lutego 2006 r. 1.
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Wsparcie na wdrożenie CSR
GRC.
Rynek usług medycznych
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Szkolenia, Coaching, PR.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PAŃSTWA EUROPY PÓŁNOCNEJ
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Społeczne zaangażowanie firm na przykładzie Garncarskiej Wioski i Rajskiego Ogrodu Krzysztof Margol.
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

PRZEWODNIK DLA FIRMY

Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy w dofinansowywaniu określonych organizacji niedochodowych poprzez ich decyzje zakupowe względem produktów danej firmy uczestniczącej w kampanii.

Podstawowe zyski to: Przyciągnięcie i zatrzymanie klientów – pomaga on w budowaniu długotrwałych relacji z klientami. Badania owych wysiłków dowiodły poparcie jakie deklarują klienci dla firm działających na rzecz spraw socjalnych. Wyróżnienie na rynku – dla wielu firm CRM może być źródłem stworzenia alternatywnego wizerunku i promocji, formą wyróżnienie wśród podobnych na rynku, poprzez oferowanie klientowi możliwości przyczynienia się do czegoś więcej niż tylko dochodu dla firmy. · Osiąganie nisz rynkowych – partnerstwo we współpracy z organizacją niedochodową może pomóc firmom w połączeniu się ze specyficznymi rynkami demograficznymi i geograficznymi. · Motywowanie i zdobywanie lojalności pracowników – angażowanie pracowników w działania na rzecz społeczności pomagają im we własnym rozwoju i zwiększają lojalność względem firmy · Wzmocnienie misji firmy – CRM zwiększa zaangażowanie wszystkich grup interesu w promowaniu misji społecznej odpowiedzialności firmy. · Wsparcie społeczne – wszelkie badania dowodzą iż wśród wszystkich interesariuszy, społeczność lokalna jest siłą krytyczną, jej wsparcie i zdobycie poparcia często decyduje o być lub nie być dla firmy.

Program CRM wykorzystywać w sposób świadomy, przestrzegając kroków postępowania tj. planowanie, przygotowanie, zaangażowanie, monitoring i analiza zwrotna działań. Istotne jest: · Identyfikacja właściwych celów (sprawy) – ważne jest aby połączyć wartości kampanii z kluczowymi zasadami firmy. · Wybór odpowiedniego partnera – jest to najistotniejszy element CRM, tak samo ważny jak sam wysiłek marketingowy. Należy rozważyć reputację i społeczne postrzeganie organizacji oraz zakres jej rynków docelowych. · Ustalenie warunków partnerstwa – stworzenie formalnego dokumentu określającego wielkość i sposób dotacji, cel i sposób alokacji pieniędzy i wszelkie kroki zapobiegawcze w przypadku wystąpienia problemów. · Zapewnienie bezpieczeństwa prawnego – ustalenie zakresu odpowiedzialności względem wynikłych problemów. · Przekazanie wiadomości – najbardziej efektywne kampanie CRM to te oparte na prostej i jasnej formule czytelnej dla otoczenia. Klienci nie tylko muszą znać naturę sprawy, ale również muszą czuć się zaangażowani aby aktywnie uczestniczyć w programie. Partnerzy muszą dołożyć wysiłku aby cel kampanii był logiczny dla odbiorcy. ·

Czym jest dobra praktyka? Dobre praktyki to dobrowolne działania i programy podejmowane przez firmy, które: Dotyczą konkretnych obszarów funkcjonowania firmy (HR, marketing, produkcja, R&D) bądź całej firmy, podnosząc jakość i efektywność jej działań Są skierowane do jednej lub wielu grup interesariuszy (pracownicy, dostawcy, klienci, społeczność lokalna...) Stanowią nowe podejście i przynoszą korzyści firmie, tworzą wartość dodaną dla niej samej bądź jej otoczenia Mają określone kryteria sukcesu, które są weryfikowane

Jak wybrać dobrą praktykę? Firma może zgłosić program bądź działanie skierowane do wybranej grupy interesariuszy (pracownicy, NGO, klienci, itd.) bądź zdefiniować działania prowadzone w jednym z tematów/obszarów: rynek, miejsce pracy, społeczność, środowisko, zarządzanie i raportowanie.

Rynek Rynek jest jednym z najważniejszych obszarów biznesu w ogóle, choć też najsłabiej rozumianym z punktu widzenia odpowiedzialnego biznesu. Sposób, w jaki firmy działają na rynku, jest ważną wskazówką pokazującą, jak potrafią one zintegrować oczekiwania różnych grup, do których docierają ze swoją główną strukturą organizacyjną i procesem decyzyjnym. Produkty i usługi: Jak firma minimalizuje negatywny wpływ produktu na społeczeństwo? Rozwiązania dla kontrowersyjnych produktów Jak mierzyć środowiskowy i społeczny wpływ produktów i usług? Jak łączyć cele biznesowe i społeczne w ramach promocji produktu?(CRM- cause related marketing/ marketing zaangażowany społecznie) Czy firma wdraża systemy postępowania w sytuacjach konfliktowych na linii klient – firma? Jak funkcjonuje taki mechanizm?

Rynek Dostawcy: Czy firma dba o to, by dostawcy przestrzegali standardów i zasad, którymi kieruje się firma, by z jednej strony zapewnić sobie jakość produktów i usług, a z drugiej być pewnym, że przestrzegają zasad odpowiedzialnego biznesu? Czy firma edukuje swoich partnerów biznesowych, by mieć wysokiej jakości, lojalnych dostawców i pomaga im w optymalizowaniu ich podejścia do odpowiedzialnego biznesu? Czy dostawcy włączani są w działania społeczne firmy, by lepiej budować z nimi relacje? Na jakich zasadach się to odbywa? Marketing: Jak prowadzić etyczną politykę informacyjno-promocyjną w celu zatrzymania lojalnych klientów? (etyczna reklama)? W jaki sposób zapewnić firmie politykę, która przestrzega praw konsumentów?

Miejsce pracy Pracownicy są największą siłą wpływającą na firmę, oni są jej najlepszymi „ambasadorami”. Odpowiedzialny biznes w stosunku do pracowników oznacza, iż kreatywność i entuzjazm pracowników są odpowiednio wykorzystywane, dobra praca jest należycie wynagradzana, zasady oceny są przejrzyste, a szanse awansu są równe i niezależne od płci. Satysfakcja pracowników powinna zostać uznana za jeden z głównych celów firmy. Dobre praktyki w tym obszarze odpowiadają na pytania: Czy firma bada poziom satysfakcji pracowników i kultury organizacyjnej w firmie? Jak wygląda ten proces? Czy firma podejmuje działania, aby środowisko pracy było przyjazne dla pracowników? Jak wygląda taka polityka w firmie? Czy firma inicjuje, promuje i nagradza odpowiedzialne i innowacyjne postawy pracowników? Jaką formę przyjmuje to w firmie?

Społeczność Zaangażowanie społeczne biznesu to często najbardziej widoczna część działań firmy w ramach odpowiedzialnego biznesu. Może obejmować ona różnorodne formy aktywności, ale zawsze dotyczy podejmowania przez firmę zagadnień społecznych i udział w rozwiązywaniu problemów społecznych i zawsze, bez względu na program czy narzędzia, przynosi korzyści zarówno społeczeństwu jak i samej firmie. Czy firma współtworzy i współrealizuje strategię rozwoju lokalnego i regionalnego? W jaki sposób działania firmy sprzyjają integracji społecznej, w tym wyrównywaniu szans osób pochodzących ze środowisk defaworyzowanych? Czy firma poprzez program inwestycji społecznych (zaangażowania społecznego związanego z celami biznesowymi) buduje swoje relacje ze społecznością oraz z obecnymi i przyszłymi klientami? Czy firma angażuje przedstawicieli społeczności lokalnej w proces tworzenia strategii i włącza ich w struktury zarządzania (np. jako członków rady nadzorczej)?

Środowisko Pojęcie zrównoważonego rozwoju dotyczy równowagi pomiędzy rozwojem ekonomicznym i integracją społeczną a zachowaniem zdrowego środowiska dla przyszłych pokoleń. Chodzi o rozwiązania, w których wraz z rozwojem gospodarczym nie następuje degradacja środowiska naturalnego i minimalizowany jest negatywny wpływ firmy na otoczenie, co wymaga wielu wysiłków na rzecz wprowadzania produkcji i wzorów konsumpcyjnych przyjaznych dla środowiska. Czy firma redukuje wysoki poziom wytwarzania odpadów i prowadzi system segregacji odpadów? W jaki sposób realizowana jest polityka ekologiczna firmy? Jakie rozwiązania przyjazne środowisku są wdrażane w miejscu pracy? Czy firma realizuje projekty lub programy wspierające edukację ekologiczną pracowników i/lub społeczności lokalnej? Czy firma podejmuje działania, by wydajniej i bardziej zrównoważenie zużywać zasoby naturalne?

Zarządzanie i raportowanie W zarządzaniu firmą coraz częściej poszukuje się takich rozwiązań, które są społecznie odpowiedzialne, ekologicznie przyjazne i ekonomicznie wartościowe jednocześnie. Odpowiedzialny biznes jest narzędziem zarządzania, które pozwala wykorzystywać proces budowania dialogu z interesariuszami w celu doskonalenia strategii rozwoju firmy, wpływa na lepszą koordynację wewnętrzną w firmie oraz wzrost wiarygodności i pozytywnych relacji z otoczeniem. Czy strategia firmy jest zgodna z misją i wizją przedsiębiorstwa? Jak firma realizuje swoją misję i wartości w praktyce? Czy odpowiedzialny biznes wdrażany jest na wszystkich poziomach funkcjonowania firmy? Jak funkcjonuje struktura wspierająca ten proces? Czy firma opracowuje i publikuje zintegrowany raportu społecznej odpowiedzialności? Jak wygląda proces tworzenia takiego dokumentu? Czy firma włącza standardy certyfikowane do systemu zarządzania? W jaki sposób są one stosowane?