DORADZTWO ZAWODOWE OPRACOWAŁY: EWA MŁYNARSKA, EWA SZYNDLER.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybór szkoły w aspekcie zmian w szkolnictwie ponadgimnazjalnym
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
 Nasze Liceum proponuje Wam wybór takich trzech przedmiotów
Rodzic jako doradca zawodowy
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Decyzja Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 4 stycznia 2012 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów do publicznych.
Zmiany w szkolnictwie ponadgimnazjalnym od 1 września 2012
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2012/2013 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Modyfikacja Mariola Przybylska
szkół ponadgimnazjalnych
WYBIERAMY SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ
I. Wybór przedmiotów egzaminacyjnych 1. Egzaminy obowiązkowe: w części ustnej – poziom podstawowy: a) język polski, b) język obcy nowożytny, c) język mniejszości.
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Zarządzenie Nr 2 /2012 Podlaskiego Kuratora Oświaty z dnia 2 stycznia 2012 r. w sprawie ustalenia terminów i zasad rekrutacji do gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Co dalej Gimnazjalisto ?
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie wielkopolskim 2014/2015.
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
EGZAMIN MATURALNY JEST FORMĄ OCENY POZIOMU WYKSZTAŁCENIA OGÓLNEGO, SPRAWDZA WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI, KTÓRE SĄ OKREŚLONE W STANDARDACH WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zmiany w kształceniu zawodowym Wykonała: Ewelina Maciejewska – doradca zawodowy Gimnazjum nr 4 w Pile.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
1. Składanie podań przez kandydatów (w przypadku rekrutacji elektronicznej do szkół pierwszego wyboru) od r. do r. do godz.
TERMINARZ REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2013/ 2014.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
Egzamin gimnazjalny: r. godz historia, wos r. godz j. polski r. godz przedmioty przyrodnicze
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
WYBIERAMY SZKOŁĘ PONADGIMNAZJALNĄ INFORMACJE DLA TRECIOKLASISTÓW I NIE TYLKO……… /2017.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2017 roku
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
ZASADY REKRUTACJI.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

DORADZTWO ZAWODOWE OPRACOWAŁY: EWA MŁYNARSKA, EWA SZYNDLER

ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW ZA OCENY UZYSKANE W GIMNAZJUM I SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW JĘZYK POLSKI DOPUSZCZAJĄCY - 0 PUNKTÓW 19 PUNKTÓW DOSTATECZNY – 9 PUNKTÓW DOBRY – 13 PUNKTÓW BARDZO DOBRY – 16 PUNKTÓW CELUJĄCY – 19 PUNKTÓW PIERWSZE WYBRANE ZAJĘCIA EDUKACYJNE JAK W PRZYPADKU JEZYKA POLSKIEGO 19 PUNKTÓW DRUGIE WYBRANE ZAJĘCIA EDUKACYJNE19 PUNKTÓW TRZECIE WYBRANE ZAJĘCIA EDUKACYJNE19 PUNKTÓW ŚWIADECTWO UKOŃCZENIA GIMNAZJUM Z WYRÓŻNIENIEM5 PUNKTÓW INNE SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA (KONKURSY, ZAWODY NA SZCZEBLU POWIATOWYM)5 PUNKTÓW I m. 5 pkt. II m. 4 pkt. III m. 3 pkt. WOLONTARIAT2 PUNKTY 1. ŚWIADECTWO MAKSYMALNIE 100 PUNKTÓW

ZASADY PRZYZNAWANIA PUNKTÓW ZA OCENY UZYSKANE W GIMNAZJUM I SZCZEGÓLNE OSIĄGNIĘCIA UCZNIÓW JĘZYK POLSKI – 0,2 punktu za każdy uzyskany procentMAKSYMALNIE 20 punktów HISTORIA I WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent MAKSYMALNIE 20 punktów MATEMATYKA – 0,2 punktu za każdy uzyskany procentMAKSYMALNIE 20 punktów PRZEDMIOTY PRZYRODNICZE – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent MAKSYMALNIE 20 punktów JĘZYK OBCY (poziom podstawowy) – 0,2 punktu za każdy uzyskany procent MAKSYMALNIE 20 punktów II. PRZELICZANIE NA PUNKTY WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO MAKSYMALNA LICZBA PUNKTÓW W REKRUTACJI - 200

Źródło: edukacja.warszawa.pl

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE nauka trwa 3 lata I klasa: wszystkie przedmioty na poziomie podstawowym, kontynuacja edukacji rozpoczętej w gimnazjum II i III klasa obowiązkowo: język polski, matematyka, dwa języki obce i zajęcia z wychowania fizycznego od 2 do 4 przedmiotów w zakresie rozszerzonym, przy czym co najmniej jednym z tych przedmiotów musi być: historia, biologia, geografia, fizyka lub chemia inne rozszerzone: język obcy nowożytny, wiedza o społeczeństwie, informatyka, historia sztuki, historia muzyki, język łaciński i kultura antyczna oraz filozofia

TECHNIKUM nauka trwa 4 lata kształcenie ogólne jak w liceum ogólnokształcącym 2 przedmioty na poziomie rozszerzonym, związane z kształceniem w zawodzie; jednym z nich musi być: matematyka, biologia, geografia, fizyka lub chemia w trakcie nauki uczeń odbywa praktyki zawodowe i zdaje egzaminy zawodowe: jeden, dwa lub trzy po każdym zdanym egzaminie – świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie gdy zda wszystkie egzaminy i ukończy szkołę – dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w ramach kształcenia zawodowego uczeń będzie rozwijał umiejętności w zakresie: języka obcego ukierunkowanego zawodowo, podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, organizacji pracy małych zespołów oraz kompetencje personalne i społeczne

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA nauka trwa 3 lata w trakcie nauki uczeń zdaje egzaminy zawodowe: jeden, dwa lub trzy praktyczna nauka zawodu może odbywać się u pracodawcy, w centrach kształcenia praktycznego lub w warsztatach szkolnych w ramach kształcenia zawodowego uczeń będzie rozwijał umiejętności w zakresie: języka obcego ukierunkowanego zawodowo, podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz kompetencje personalne i społeczne po każdym zdanym egzaminie – świadectwo potwierdzające kwalifikacje w zawodzie gdy zda wszystkie egzaminy i ukończy szkołę, uczeń otrzyma dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe uczeń może uzyskać wykształcenie średnie, wybierając liceum ogólnokształcące dla dorosłych; naukę w liceum dla dorosłych może rozpocząć od drugiej klasy

Największy wpływ na decyzje uczniów dotyczące wyboru szkoły czy zawodu mają rodzice oraz tradycje rodzinne. Warto zatem wykorzystać ten kredyt zaufania udzielony przez dzieci i potraktować jako inwestycję w ich przyszłą karierę. Ogromny wpływ ma również grupa rówieśnicza, znajomi i koledzy młodego człowieka.

Nie zapominajmy jednak o tym, że poza oddziaływaniem rodziny, szkoły, przyjaciół, czy też przypadku, ważną rolę pełnią tzw. czynniki wewnętrzne, do których możemy zaliczyć: zainteresowania, predyspozycje, zdolności, talent, umiejętności, temperament, cechy charakteru, wartości, możliwości intelektualne, postawy, przekonania, stan zdrowia

Rodzicu, przede wszystkim możesz:  zaobserwować, jakie czynności chętnie wykonuje Twoja córka lub syn, co ich pasjonuje, zajmuje, ciekawi i rozmawiać z nim na ten temat. Są one bowiem pierwszym źródłem informacji o jego zainteresowaniach;  przyglądać się temu, w których zajęciach pozalekcyjnych Twoje dziecko czuje się jak przysłowiowa „ryba w wodzie”;  rozmawiać na temat interesujących córkę lub syna przedmiotów szkolnych. Rozmowy te mogą być dla Ciebie kopalnią wiedzy o potencjale dziecka;  towarzyszyć w codziennych obowiązkach – to pozwala na zaobserwowanie przejścia z dziecięcej fazy marzeń, zawodowych fantazji („Będę sławną piosenkarką, albo modelką”) poprzez fazę zainteresowań („Świetnie, gdy mamy dwie matematyki. Gorzej, gdy dwie historie”) do krystalizacji pomysłów na siebie („Interesują mnie samochody. Wybiorę szkołę zawodową i będę mechanikiem samochodowym”);  angażować się w życie szkoły, także we współpracę związaną ze wspieraniem uczniów w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej.

Rola rodziców w procesie wyboru przyszłości edukacyjno- zawodowej zaczyna się już od najwcześniejszych lat poprzez uczenie swoich dzieci kluczowych umiejętności, które zarazem warunkują efektywne funkcjonowanie w życiu Należą do nich: umiejętność nawiązywania kontaktów międzyludzkich, zdolność komunikowania się z otoczeniem, umiejętność pracy w zespole, zdolność podejmowania decyzji, umiejętność stawiania sobie celów i ich realizowania, świadomość swoich możliwości i ograniczeń, umiejętności organizacyjne, odporność na stres

Drogi rodzicu, wspierając dziecko w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej, pamiętaj: że zawsze jest możliwość kontynuowania nauki! aby dobrze wybrać, należy zapoznać się z ofertą szkół rozmowa ze znajomymi, czy absolwentami konkretnych szkół są bardzo pomocne dla Twojego dziecka warto wybrać się do szkoły osobiście, aby sprawdzić, co tak naprawdę oferuje

ŹRÓDŁA INFORMACJI O SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH WWW kuratorium oświaty funkcjonującego w danym województwie WWW szkół ponadgimnazjalnych dni otwarte w szkołach targi edukacji (organizowane w marcu)