Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2015 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Kształcenie zawodowe pielęgniarek i położnych w ramach studiów pomostowych” w ramach Priorytetu II, Działania 2.3, Poddziałania Programu Operacyjnego.
Advertisements

Zmiany w ustawie o pożytku publicznym i o wolontariacie dotyczące pomocy społecznej Przepisy wprowadzające i podmioty uprawione Zmiany weszły w życie z.
STOWARZYSZENIE – LGD „BĄDŹMY RAZEM”
Perspektywy rozwoju spółdzielczości socjalnej w kontekście dotychczasowych doświadczeń związanych z wdrażaniem PO KL i PO FIO.
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Organizacje pozarządowe
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Fundusze europejskie, a rejestry publiczne Gdańsk, dn bezpieczny i skuteczny dostęp do zawartych w nich danych oraz rozwój systemów udostępniania.
Plany działania na 2007 i 2008 rok dla regionalnych Priorytetów PO KL Wrocław,
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
Wsparcie dla partnerów społecznych w Priorytecie V PO KL Ministerstwo Rozwoju Regionalnego 6 listopada 2007.
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
„Narodowy program przebudowy dróg lokalnych Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój edycja 2013 Małopolski Urząd Wojewódzki.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
ZASADY WNIOSKOWANIA O DOTACJĘ NA REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO Z DZIEDZINY POMOCY SPOŁECZNEJ ORAZ WSPIERANIA SYSTEMU PIECZY.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Beneficjenci Małych projektów tj. operacji, które nie odpowiadają warunkom przyznania pomocy w ramach działań Osi 3., ale przyczyniają się do osiągnięcia.
Plan Działania KSOW dla województwa lubuskiego na lata
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
2 Obszary wsparcia: Fundusz ma na celu wspieranie realizacji działań organizacji pozarządowych i grup nieformalnych w obszarach uznanych wspólnie przez.
dr Elwira Gross-Gołacka Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Departament Współpracy z Jednostkami Samorządu Terytorialnego Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
1 SPOTKANIE PROGRAM FIO 2014 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Regionalny Program Operacyjny
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
I. Działania Stałej konferencji ds. konsultacji funduszy europejskich
Postęp prac w zakresie ewaluacji ex-ante Kujawsko-Pomorskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Departament Zarządzania Funduszami i.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
„Top Model Współpracy w Województwie Pomorskim” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Współpraca PROW
Spotkanie informacyjne FIO 2014 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2015 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Kętrzyn Walne Zebranie Członków Lokalnej Grupy Działania „Barcja”
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
1. Rozstrzygnięcie konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego w 2011 roku na terenie Dolnego Śląska.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
Kryteria wyboru operacji w zakresie formalnym i merytorycznym
Zapis prezentacji:

Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2015 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1

Informacje ogólne 2 instrument programowy i finansowy coroczny konkurs grantowy przejaw, wypracowanej w partnerstwie publiczno-społecznym, troski o rozwój aktywności obywatelskiej i potrzeby wzmocnienia miejsca i roli trzeciego sektora w realizacji zadań publicznych. Czym jest FIO?

Informacje ogólne 3 Środki finansowe Całość środków na konkurs w danym roku 30 mln PLN 50 mln PLN 60 mln PLN 62,75 mln PLN 60 mln PLN W tym pomoc techniczna (obsługa konkursu) 2,2 mln PLN 2,4 mln PLN 2,51 mln PLN 2,4 mln PLN

Informacje ogólne 4 Program FIO jako kontynuacja Program jest kontynuacją wcześniej organizowanego wsparcia dla organizacji pozarządowych:  Rządowy Program – Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata  Rezerwa celowa na rok 2008: Fundusz Inicjatyw Obywatelskich  Program Operacyjny Fundusz Inicjatyw Obywatelskich na lata

Informacje ogólne 5 Podstawowe informacje. 1.Podstawą konkursu FIO 2015 jest przyjęty 27 listopada 2013 r. Program FIO na lata Podstawowym dokumentem dla Oferentów będzie Regulamin Konkursu FIO w 2015 r. 3.DPP MPiPS jest Instytucją Zarządzającą 4.Nie ma Instytucji Wdrażającej.

FIO podmioty uprawnione Podmiotami uprawnionymi do składania ofert o dofinansowanie realizacji zadania w ramach Programu FIO są: organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 UoDPPioW, m.in. stowarzyszenia oraz jednostki terenowe stowarzyszeń posiadające osobowość prawną, związki stowarzyszeń, fundacje, kółka rolnicze, cechy rzemieślnicze, izby rzemieślnicze, izby gospodarcze, samorządy gospodarcze i wspólnoty mieszkaniowe; osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego; stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego; spółdzielnie socjalne; spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników. Te podmioty są zobowiązane do załączenia w generatorze ofert wersji elektronicznej statutu / umowy spółki, a także przesłanie go / jej wraz z ofertą, w wersji papierowej. 6

Program FIO Cel główny Zwiększenie zaangażowania obywateli i organizacji pozarządowych w życie publiczne. Realizacja Programu FIO ma umożliwić obywatelom angażowanie się w różnorodne działania na rzecz innych, swoich wspólnot oraz w tworzenie, realizację i monitoring polityk publicznych.

Program FIO Cele szczegółowe 1.Zwiększenie ilości inicjatyw oddolnych. 2.Wzrost liczby obywateli angażujących się w działania organizacji pozarządowych i inicjatywy lokalne. 3.Wzrost partycypacji obywateli w sprawach publicznych. 4.Wzmocnienie potencjału III sektora.

Program FIO Priorytet 1. Małe inicjatywy: Kierunki działania: 1.Zwiększanie roli inicjatyw nieformalnych 2.Animowanie działań samopomocowych 3.Wspieranie młodych organizacji pozarządowych

Program FIO Priorytet 2. Aktywne społeczeństwo Kierunki działania: 1.Aktywizacja obywateli w sprawach wspólnotowych Animowanie działań samopomocowych 2.Rozwijanie wolontariatu 3.Poprawa zdolności organizacji pozarządowych do mobilizowania zasobów 4.Aktywizacja współpracy wspólnot lokalnych i instytucji publicznych 5.Wspieranie aktywnych form integracji społecznej 6.Rozwój przedsiębiorczości społecznej 7.Tworzenie warunków rozwoju bezpłatnego poradnictwa prawnego i obywatelskiego

Program FIO Priorytet 3. Aktywni obywatele Kierunki działania: 1.Zwiększanie wpływu obywateli na polityki publiczne 2.Rozwijanie edukacji obywatelskiej i kompetencji społecznych 3.Wzrost znaczenia organizacji strażniczych i rzeczniczych 4.Wspieranie tworzenia partnerstw (w tym partnerstwa publiczno-społecznego) i innych form współpracy, służących aktywizacji obywateli oraz przekazywaniu im realizacji zadań publicznych

Program FIO Priorytet 4: Silne organizacje pozarządowe Kierunki działania: 1.Zwiększanie kompetencji organizacji obywatelskich 2.Wspieranie działań o charakterze systemowym

Program FIO Priorytetwysokość środków w %wysokość środków w zł Priorytet Priorytet Priorytet Priorytet Priorytet OGÓŁEM Program FIO

Krótka informacja o FIO Liczba złożonych ofert (w terminie): priorytet1 - roczne2 - letnie3 - letnieLiczba złożonych ofert P P P P

Krótka informacja o FIO Progi punktowe P 2P 3P 4 I - roczne18297*104* II - letnie III - letnie

Informacje ogólne 16 Proces przygotowania Regulaminu: 1. Wstępne założenia do Regulaminu Konkursu FIO w 2015 r., opublikowane przez DPP 26 sierpnia br. 2. Zebrane uwagi zostały przedstawione KSM podczas pierwszego posiedzenia 25 września 2014 r. 3. Na podstawie ustaleń, które zapadły podczas tego posiedzenia został opracowany projekt Regulaminu Konkursu FIO w 2015 r września rozpoczęły się konsultacje społeczne Regulaminu, które trwały do 21 października. 5. Zestawienie z konsultacji zostało przedstawione KSM na drugim posiedzeniu KSM 30 października 2014 r.

Informacje ogólne 17 Proces przygotowania Regulaminu: 6. Na podstawie ustaleń, które zapadły podczas drugiego posiedzenia opracowana została wersja Regulaminu przedstawiona do akceptacji KSM. 7. W dniach listopada Członkowie KSM opiniowali Regulamin. Regulamin uzyskał akceptację Komitetu. 8. Dnia 26 listopada Regulamin został przyjęty przez KSM i zaakceptowany przez Ministra.

Informacje ogólne 18 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): 1. Termin rozpoczęcia zadania dla wszystkich typów projektów: od 1 maja 2015 r. Nieprzekraczalny termin zakończenia zadania: - dla projektów „jednorocznych”: 31 grudnia 2015 r. (8 mies.) - dla projektów „dwuletnich”: 30 listopada 2016 r. (19 mies.)

Informacje ogólne 19 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): 2. Konkurs nie obejmie wyboru operatorów w Priorytecie 1 (operatorzy zostali wybrani na 3 lata w FIO 2014, kolejny konkurs na operatorów odbędzie w 2017 r.). 3. Wydzielony zostaje tylko jeden komponent (Komponent Działań Systemowych w P. 4).

Informacje ogólne 20 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): 4. Podmiotami nieuprawnionymi są te, które otrzymały dotację na realizację projektu 3-letniego (konsekwencja zapisu z Regulaminu FIO w 2014 r.). 5. Dofinansowanie projektu dwuletniego wyklucza możliwość ubiegania się o środki w roku 2016.

Informacje ogólne 21 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): 6. Z alokacji ustalonej w Regulaminie FIO 2014 r. wynika zmniejszona alokacja na konkurs FIO 2015 (ze względu na zobowiązania wynikające z projektów 2-letnich, drugich transz projektów 3-letnich).

Informacje ogólne 22 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): Priorytet alokacja na rok 2015 w % alokacja na rok 2015 w tys. PLN regranting / komponen ty w tys. PLN Obciążenia z 2014 r.pozostałe środki na dotacje alokacja na drugie „transze” projektów "dwuletnic h" w 2016 r. w tys. PLN 24% SUMA

Informacje ogólne 23 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): 7. Nowe kryteria strategiczne Spełnianie kryteriów strategicznych oznacza przyznanie spełniającym je ofertom premii punktowej (w wysokości maksymalnie 6 punktów). Spełnienie kryteriów strategicznych nie jest obowiązkowe do zakwalifikowania projektu do dofinansowania i realizacji. Spełnienie danego kryterium skutkuje przyznaniem dodatkowej liczby punktów na etapie oceny merytorycznej: 3 pkt za I kryterium, 3 pkt za II kryterium, 3 pkt za III kryterium.

Informacje ogólne 24 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): Kryteria strategiczne dla P. 2 i P. 3 I.II. 3 pkt Projekt realizowany przez podmiot, który od 2009 r. nie otrzymał dofinansowania w ramach ogólnopolskiego konkursu FIO. Projekt realizowany przez podmiot spełniający dwa kryteria łącznie: - mający swoją siedzibę w gminie poniżej 50 tys. mieszkańców (GUS, 2012) oraz - którego roczny budżet za 2013 r. nie przekracza mediany rocznego budżetu organizacji pozarządowych na rok 2010 (25,4 tys. zł)

Informacje ogólne 25 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): Kryterium strategiczne dla P. 4 III. 3 pkt Projekt ma na celu realizację przez organizacje o charakterze federacyjnym (federacja lub stowarzyszenie posiadające min. 3 oddziały z osobowością prawną) lub organizacje tworzące od co najmniej 6-miesięcy wspólne sieci (o charakterze branżowym lub terytorialnym) wsparcia merytorycznego własnych organizacji członkowskich, własnych oddziałów lub członków swojej sieci, zarówno na poziomie ogólnokrajowym jak i wojewódzkim.

Informacje ogólne 26 Najważniejsze zmiany w FIO 2015 (w stosunku do 2014 r.): 8. Odformalizowanie partnerstwa. Partnerstwo oceniane będzie merytorycznie w karcie oceny. Nie ma kryterium strategicznego  nie ma konieczności potwierdzania oświadczenia o partnerstwie umową partnerską. 9. Wprowadzenie limitu znaków w części „Krótka charakterystyka zadania publicznego” do 3 tys. znaków. [1] [1] Suma wszystkich przychodów.

Informacje ogólne 27 Maksymalna ilość punktówMinimum punktowe Kwestia horyzontalna dla Priorytetu 3 pkt. [9]65% z 54 pkt. = 35 pkt. Merytoryczna zawartość oferty 51 pkt. [56] Budżet22 pkt. [25]65% z 22 pkt. = 14 pkt. Zaangażowanie społeczności (partycypacja / aktywizacja) 12 pkt. [0]65% z 12 pkt. = 8 pkt. Zasoby osobowe i rzeczowe Oferenta: 12 pkt. [10]50% z 12 pkt. = 6 pkt. ŁĄCZNIE100 pkt.min. 63 pkt. [59]

Informacje ogólne 28  Ogłoszenie konkursu – planowane na drugi tydzień grudnia 2014 r.  Termin składania ofert: połowa stycznia W konkursie ogłoszonym w ramach P FIO oferty należy składać w dwóch formach: - złożenie oferty w wersji elektronicznej przez Generator Ofert FIO - wysłanie lub dostarczenie oferty w wersji papierowej lub złożenie oferty za pomocą profilu zaufanego ePUAP, zgodnie z instrukcją zawartą w Regulaminie Konkursu FIO w 2015r. W dniu ogłoszenia konkursu link do Generatora podany zostanie na stronie

FIO omówienie Regulaminu 29 konkurs FIO 2014 Priorytet 1Priorytet 2 Priorytet 3Priorytet 4 Komponent Wsparcia Działań Rzeczniczych i Strażniczych Komponent Działań Systemowych

FIO omówienie Regulaminu 30 konkurs FIO 2015 Priorytet 2 Priorytet 3Priorytet 4 Komponent Działań Systemowych

FIO omówienie Regulaminu 31 Kryteria horyzontalne i kryteria merytoryczne Kryterium oceny Maksymalna ocena punktowa Przyznana ocena punktowa Oferta1. Kwestia horyzontalna dla Priorytetu całość oferty 1.1. W jakim stopniu projekt uwzględnia kwestię horyzontalną wskazaną dla Priorytetu? 3

FIO omówienie Regulaminu 32 Kryterium oceny Maksymalna ocena punktowa Przyznana ocena punktowa Oferta 2. Merytoryczna zawartość Oferty całość oferty 2.1. W jakim stopniu realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia celu głównego Programu? 4 III W jakim stopniu problem został zidentyfikowany przez Oferenta? 6 III.2 i III W jakim stopniu wskazany cel/cele projektu wynika/wynikają ze zidentyfikowanego problemu? 4 III W jakim stopniu trafnie zidentyfikowana jest grupa docelowa projektu? 6 III W jakim stopniu osiągnięcie zakładanych rezultatów przyczyni się do realizacji celu projektu? 6

FIO omówienie Regulaminu 33 III W jakim stopniu projekt jest przydatny z punktu widzenia beneficjentów (adresatów zadania)? 7 III W jakim stopniu zakładane rezultaty są wymierne i możliwe do osiągnięcia dzięki realizacji zaplanowanych działań? 6 III W jakim stopniu Oferent dokonał trafnej oceny prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka, jego oddziaływania, wpływu na realizację projektu oraz sposobu minimalizacji? 3 III.8 i III Czy opis działań tworzy spójną całość, jest adekwatny wobec zidentyfikowanych problemów, a harmonogram ich realizacji jest przejrzysty/klarowny? 6 III W jakim stopniu projekt przyczyni się do wzmocnienia potencjału Oferenta lub Partnera? 3 Razem (merytoryczna zawartość projektu): 51

FIO omówienie Regulaminu 34 Kryterium oceny Maksymalna ocena punktowa Przyznana ocena punktowa Oferta 3. Budżet IV3.1. Na ile przedstawione koszty są racjonalne, spójne i niezbędne z perspektywy realizacji projektu? 7 IV3.2. Prawidłowość kwalifikacji kosztów?6 IV3.3. Adekwatność i realność przyjętych w kalkulacji stawek jednostkowych? 6 IV 3.4 W jakim stopniu znaczenie projektu i jego jakość uzasadniają wysokość kosztów administracyjnych? (tj. kategorii II - koszty obsługi zadania, w tym koszty administracyjne, kategorii IV - koszty funkcjonowania organizacji związane z realizacją zadania, kategorii V - koszty wyposażenia związane z realizacją zadania, kategorii VI - koszty adaptacji pomieszczeń dla celów realizacji zadania, kategorii VII – koszty wyjazdów służbowych osób zaangażowanych w realizację zadania, kategorii VIII – koszty związane z działaniami promocyjnymi zadania) 3 Razem: (min 65% = 14 pkt) 22

FIO omówienie Regulaminu 35 Kryterium oceny Maksymalna ocena punktowa Przyznana ocena punktowa Oferta4. Zaangażowanie społeczności III W jakim stopniu projekt oddziałuje na społeczności lokalne lub regionalne? 4 III W jakim stopniu w działania projektowe zaangażowani są członkowie wspólnoty lokalnej lub regionalnej? 3 III W jakim stopniu projekt wpływa na rozwój kapitału społecznego w społeczności lokalnej lub regionalnej? 3 III.8 i IV 4.4. W jakim stopniu ograniczono wydatki ponoszone w ramach projektu, korzystając z zasobów wspólnoty lokalnej lub regionalnej? 2 Razem: (min 65% = 8 pkt) 12

FIO omówienie Regulaminu 36 Kryterium oceny Maksymalna ocena punktowa Przyznana ocena punktowa Oferta5. Zasoby osobowe i rzeczowe Oferenta V Kwalifikacje i doświadczenie kluczowych osób zaangażowanych w realizację projektu. 4 V Zaangażowanie wolontariuszy2 V Zaplecze lokalowe, wyposażenie itp. – w odniesieniu do skali proponowanych działań. 2 V Doświadczenia Oferenta (oraz partnerów) w realizacji podobnych projektów (merytoryczne i co do skali przedsięwzięcia) 2 całość oferty5.5. Czy Oferta zakłada partnerstwo, które przyczyni się do skutecznej realizacji projektu? 2 Razem: (min 50% = 6 pkt) 12

FIO omówienie Regulaminu 37

Dziękuję za uwagę Prezentacja udostępniona przez Departament Pożytku Publicznego Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej dr Magdalena Arczewska 38