Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
e-PUAP czas na wdrożenie
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
BUDŻET ZADANIOWY SZKOLENIE W DNIU R.
Rola audytu wewnętrznego w systemie zapewnienia
Wykład 7 Wojciech Pieprzyca
Wykład 6 Wojciech Pieprzyca
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO 12 stycznia Ministerstwo Środowiska.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Zarządzanie projektami
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Instrukcja dla Świadczeniodawców
dr inż. Piotr Muryjas Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji
Klub Seniora jako zadanie realizowane przez samorząd Osiedla (uwarunkowania formalne) Wrocław, r.
Twoje narzędzie do pracy grupowej
REJESTRACJA CZASU PRACY
import danych; sumy pośrednie; tabela przestawna; konsolidacja danych
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Wieloletnia Prognoza Finansowa miasta Tychy
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Marcin Żarłok Naczelnik Wydziału Inwestycji Funduszy Strukturalnych Podsumowanie pierwszego.
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
Instrukcja USOS Rejestracja na zajęcia obieralne wersja by Marek Opacki.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Metodyki zarządzania projektami
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
Konkurs Ofert 2007 Instalacja oprogramowania Kopiowanie danych.
BAZA DANYCH AMATORSKIEJ DRUŻYNY PIŁKI HALOWEJ
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
Temat: Wprowadzenie do arkusza kalkulacyjnego
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej

Moduł II. Obszar formułowania Programów i Projektów.
1 Moduł 0. Zasady modelu i wymagania. „Zasady ogólne”, w których sformułowano wymagania zapisano dla: 1.Wieloletniej Prognozy Finansowej 2.Przygotowania.
1 Moduł IV. Obszar formułowania zadań budżetowych typu B.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
System WIZJA Założenia. Istota filozofii zarządzania finansami  Skupienie uwagi nie na kwotach, ale na tendencjach i strukturach. Wizja to oferuje 
Moduł V Monitorowanie wskaźników
Nasze rozwiązanie „ENOVA DLA ENERGETYKI” powstało na bazie nowoczesnego systemu zarządzania klasy ERP oraz dwuletniej współpracy z jednym.
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
Kalendarz 2020.
Narzędzia wspomagające procesy zarządzania w gminach wiejskich Ossa, dnia września 2014 roku.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Program do analizowania i weryfikowania danych dla JST i kuratoriów.
ENOVA dla WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI System Zarządzania klasy ERP NOWOCZESNE, SPECJALSTYCZNE OPROGRAMOWANIE, WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I OBSŁUGĘ.
Projektowanie postaci formularza:
Hurtownia danych dla PSZ – realizacja CeSAR
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Praktyczne.
Usługa e-Załączniki Automatyzacja usługi - nowy kanał komunikacyjny Izba Celna w Białej Podlaskiej Prezentuje Leszek Krasa Biała Podlaska, dn r.
WIELOLETNIE PLANOWANIE FINANSOWE
1 Zarządzania ryzykiem.  Audyty, audity i kontrole Pod koniec każdego roku trzeba przygotować:  plany audytu wewnętrznego,  plany kontroli, wykonywanych.
1 Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Umowa o Partnerstwie na rzecz Rozwoju - założenia Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Finanse jednostek samorządu terytorialnego – opracowywane zmiany w prawie Dr Jerzy Kwieciński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rozwoju, Członek Rady Ministrów,
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Selekcja danych Korelacja.
Zapis prezentacji:

Moduł I Definiowanie dziedzin, celów, wskaźników strategicznych i usług publicznych oraz prognoz finansowych i raportów

Wspomaganie zarządzania przez system – dane podstawowe Zanim system będzie gotowy do przyjęcia danych dotyczących zamierzeń, planów działania, finansów, ryzyk i badań audytowych należy wprowadzić do niego podstawowe dane charakteryzujące system organizacyjny danej JST: Systematykę dziedzin zarządzania Systematykę usług publicznych Hierarchię celów Strategii Rozwoju Zestaw wskaźników dziedzinowych używanych na poziomie strategicznym dla wyznaczania celów i dokonywania ocen Używaną w administracji strukturę Wieloletniej Prognozy Finansowej Rejestr przedsięwzięć wieloletnich Rejestr zadań budżetowych Słowniki

Koordynator dziedziny 1. Definiowanie dziedzin zarządzania Uniwersum, jakim zajmuje się JST dzielimy (umownie) na rozłączne części nazywane dziedzinami zarządzania. W Krakowie przyjęliśmy, że będzie ich 16. Każda dziedzina ma swojego koordynatora. Koordynator dziedziny - profesjonalista powołany zarządzeniem Prezydenta: przygotowuje w swoim obszarze dane i analizy do diagnozy dziedziny zapewnia ekspertyzę dla najwyższego kierownictwa służąc doradztwem przy podejmowaniu decyzji w sprawach strategii, polityk proponuje wybór działań dla realizacji celów. administruje danymi dotyczącymi swojej dziedziny

Koordynator dziedziny 2. Definiowanie usług publicznych Usługi publiczne obejmują całość działalności jaką w danej dziedzinie JST wykonuje (lub kontraktuje) na rzecz mieszkańców lub infrastruktury publicznej wyłączając programy rozwojowe. Koordynator Dziedziny: proponuje systematykę usług publicznych w swojej dziedzinie, umieszcza je w systemie STRADOM po przedyskutowaniu i akceptacji odpowiedniego kierownika pionu proponuje i uzgadnia wskaźniki kontekstowe i strategiczne ważne dla dziedziny Propozycja wyboru wskaźników powinna być poprzedzona solidną analizą danych i badaniami społecznymi

Usługi publiczne w Systemie STRADOM

Katalog wskaźników dziedzinowych w STRADOM, wskaźniki kontekstowe

Katalog wskaźników dziedzinowych w STRADOM, wskaźniki strategiczne - Transport

Przypisywanie wskaźników do usług publicznych

3. Wieloletnia Prognoza Finansowa Skarbnik 3. Wieloletnia Prognoza Finansowa Po przyjęciu systematyki w zakresie dziedzin, usług oraz miar, które pozwolą na zobiektywizowaną prezentację celów długoterminowych konieczne jest określenie możliwości finansowych. Projektując wspomaganie dla WPF przyjęto, że planista może wg swojego uznania zdefiniować strukturę arkusza. W Krakowie przyjęliśmy, że prócz wymagań dotyczących WPF wg uofp będzie on zawierał przewidywane limity wydatków bieżących dla „dużych jednostek miejskich” w perspektywie kilkuletniej. Plan można „wczytać” z odpowiedniego arkusza programu EXCEL lub wprowadzić dane „z klawiatury”. Gdy dane dotyczące WPF znajdą się systemie będą mogły być wykorzystywane do tworzenia raportów, analiz, wyliczania wskaźników.

Definiowanie struktury WPF w Systemie STRADOM

Możliwość importu danych WPF do Systemu STRADOM

4. Wieloletnia Prognoza Finansowa - przedsięwzięcia Skarbnik 4. Wieloletnia Prognoza Finansowa - przedsięwzięcia Prezentacja WPF dla Ministerstwa Finansów (system BESTIA) wymaga załącznika w postaci wykazu przedsięwzięć wieloletnich. Listę przedsięwzięć można z systemu STRADOM automatycznie wygenerować pod warunkiem, że: zostaną one zdefiniowane, w trakcie planowania zadań zostaną do nich „przypisane” wszystkie działania o charakterze wieloletnim. Definiując przedsięwzięcie określamy nazwę, wskazujemy jednostkę realizującą oraz typ przedsięwzięcia. Lista przedsięwzięć tu zdefiniowanych pozwoli na etapie definiowania zadań budżetowych „podłączać” je do przedsięwzięć. Czynność ta sprawia, że ustalone zostają daty rozpoczęcia i zakończenia przedsięwzięcia oraz kwoty wydatków w poszczególnych latach.

Raport przestawny – wykaz przedsięwzięć WPF Koordynator Programu Raport przestawny – wykaz przedsięwzięć WPF

Raport przestawny – wykaz przedsięwzięć WPF Koordynator Programu Raport przestawny – wykaz przedsięwzięć WPF

Hurtownia danych – raporty, mierniki i wskaźniki System STRADOM jest w końcowej fazie budowy. Uzgadniane i testowane są raporty : finansowe zawierające dane pobrane do hurtowni ze źródłowych systemów finansowo – księgowych UMK, UMP i dużych MJO. zestaw standardowych raportów wymienionych w załączniku do umowy dla dziedzin, programów, zadań i procesów, zestaw raportów „OLAPowych”, w formie tabel przestawnych w celu tworzenia „raportów na żądanie”.

Koordynator zadania / jednostki organizacyjnej Raporty finansowe dla zadań budżetowych W zależności od szczegółowości planowania i ewidencji księgowej w danej JST, dla każdego zadania, działania / etapu Koordynatorzy zadań, Jednostek Realizujących mogą przeglądać aktualne dane (na poprzedni dzień) w zakresie plan wydatków, zaangażowania, zobowiązań, wykonania wydatków, kosztów. Raport dostępny może być dla jednej lub wielu jednostek realizujących, dla wybranego okresu z dokładnością danego dnia. Raport prezentuje dane w układzie klasyfikacji budżetowej i zadaniowej. Raport można wyeksportować do dowolnego formatu, w tym Excel, a następnie zapisać na dysku i wykorzystywać do analiz.

Koordynator zadania / jednostki organizacyjnej Raport finansowy dla UMK – definiowanie zakresu informacji

Koordynator zadania/ jednostki Raport finansowy dla UMK – możliwość eksportu

Koordynator zadania/ jednostki Raport finansowy dla UMK – format Excela

Raporty predefiniowane dla dziedzin, programów i zadań budżetowych Koordynator zadania Raporty predefiniowane dla dziedzin, programów i zadań budżetowych W STRADOM dostępne jest kilkanaście wzorów raportów predefiniowanych umożliwiających m.in. analizę wskaźników dziedzinowych, ocenę realizacji programów i zadań budżetowych. Część raportów dostępna jest formie gotowych szablonów, dla których zakres danych wybiera się za pomocą określonych filtrów, Inne raporty przestawne tworzone w układzie domyślnym, ale z możliwością elastycznego kształtowania zakresu informacji przez użytkownika za pomocą specjalnego menu, Raporty dostępne są dla jednej lub wielu jednostek realizujących, wybranego okresu z dokładnością do dnia. Wszystkie raporty można eksportować w wybranym formacie.

Koordynator Dziedziny Raport predefiniowany dla dziedziny – wskaźniki dla dziedziny Transport

Raport przestawny dla programu strategicznego Koordynator Programu Raport przestawny dla programu strategicznego

Raport przestawny dla projektu P/ST6.3/06 Koordynator Programu Raport przestawny dla projektu P/ST6.3/06

Koordynator Programu Raport predefiniowany oceny zadań typu B – cele szczegółowe

Koordynator zadania / jednostki Raport predefiniowany oceny zadań typu B – realizacja planu z uwzględnieniem usług publicznych

Pracownik Wydziału Budżetu, Wydział Strategii, Koordynator zadania…. Raporty OLAPowe Raporty OLAPowe (OnLine Analytical Processing) przeznaczone są do analiz opartych na wielowymiarowych widokach i hierarchiach. Raporty OLAPowe będą pełniły rolę raportów uzupełniających zakres informacyjny raportów predefiniowanych, wspomagając proces podejmowania decyzji na różnych poziomach zarządzania, np. usług publicznych, programów, jednostek organizacyjnych, zadań, działań / etapów ... Raporty OLAP można wyeksportować do dowolnego formatu, w tym Excel, a następnie zapisać na dysku i wykorzystywać do analiz.

Pracownik Wydziału Budżetu Raport OLAPowy – Plan budżetu w PLBI i FKPLAN

Koordynator zadania / jednostki organizacyjnej Raport OLAPowy – czas pracy związany z realizacją zadań