Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Henryk Majchrzak Prezes Zarządu PSE Operator S.A.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
Polityka działań wykonawczych na lata Zespół doradców Ministra Gospodarki Łódź luty 2009 Załącznik do polityki energetycznej Polski do 2030 Działania.
Rejowiec Fabryczny Miasto przyjazne mieszkańcom i środowisku.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Inwestycje budowlane ze środków publicznych Jerzy Jacek Rybiński 1 Inwestycje budowlane ze środków publicznych Strategia przygotowania inwestycji.
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Koncepcja programowo - przestrzenna terenów położonych przy ulicach: Grudziądzka, Polna, Ugory.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Warunki działania PSE–Operator S.A. w latach Spotkanie z Klientami PSE SA i PSE-Operator S.A. w dniach grudnia 2004r.
Bezpieczeństwo elektroenergetyczne Warszawy i Mazowsza
Rola Vattenfall Heat Poland S. A
Zespół ds. Energetyki WFOŚiGW w Gdańsku
Wspieranie kluczowych inwestycji TAKICH JAK
ZMIANA PlanU Zagospodarowania Przestrzennego Woj. Podkarpackiego
mgr Marlena Ballak doktorant na Wydziale Prawa i Administracji
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Polityka przestrzenna Wielkopolski w zakresie zwartości zabudowy
Bielsko-Biała, 15 września 2010r,
Polskie Sieci Elektroenergetyczne SA
Energetyka atomowa dla Polski
Bezpieczeństwo energetyczne w skali regionu i gminy
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Węgiel brunatny w Polityce Energetycznej Polski do 2030 roku
   Praca dyplomowa inżynierska
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
DZIAŁANIA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA RZECZ ROZWOJU ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W REGIONIE Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam.
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Warsaw / VIII Kongres Nowego Przemysłu Uwarunkowania prawne inwestycji w nowe źródła energii elektrycznej Karolina Siedlik CMS Cameron McKenna.
RPO dla Mazowsza #RPO wyjście z grupy regionów słabiej rozwiniętych silne zróżnicowania wewnętrzne Szczególna sytuacja województwa mazowieckiego.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Rola i znaczenie polskiej spółki gazownictwa w kształtowaniu rynku gazu w polsce Andrzej Dębogórski Międzyzdroje, maj 2015 r.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
System aktów planowania przestrzennego
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
Doprowadzenie niezbędnej infrastruktury technicznej do terenów inwestycyjnych przy ulicy Stołczyńskiej.
1 Zmiana nr 2 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Gniew CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE PROJEKTU.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Aktualizacja Strategii Energetyki Województwa Lubuskiego Dychów, 3 czerwca 2016 r. Danuta Wesołowska-Wujaszek Z-ca Dyrektora Departamentu Infrastruktury.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Barbara Adamska ADM Poland
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Klastry energii w praktyce: czy spełnią oczekiwania branży?
Złoże węgla brunatnego Złoczew
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
Strategia rozwoju TerminalU LNG w Świnoujściu
Koszty zagospodarowania przestrzennego
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew

INWESTOR Inwestorem są Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. - przedsiębiorstwo będące w 100% własnością Skarbu Państwa, niezależne od pozostałych uczestników rynku energii. PSE S.A. jest operatorem systemu przesyłowego - zdefiniowanym w ustawie Prawo energetyczne - jako przedsiębiorstwo energetyczne zajmujące się przesyłaniem energii elektrycznej, odpowiedzialne za: ruch sieciowy w systemie przesyłowym elektroenergetycznym; bieżące i długookresowe bezpieczeństwo funkcjonowania tego systemu; eksploatację, konserwację i remonty oraz niezbędną rozbudowę sieci przesyłowej, w tym połączeń z innymi systemami elektroenergetycznymi.

CEL Zapewnienie bezpieczeństwa dostaw energii elektrycznej poprzez rozwój Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE) i połączeń transgranicznych Budowa linii 400 kV Kozienice - Ołtarzew stanowi realizację celów publicznych wskazanych w art. 6 pkt 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21 sierpnia 1997 r. i jako taka jest inwestycją celu publicznego, a w związku z tym zgodnie z art. 21 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym koszty sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego ponosi inwestor. Projekt jest częścią rozbudowy Warszawskiego Węzła Elektroenergetycznego – jednej z największych i najważniejszych inwestycji elektroenergetycznych najbliższych lat. Prace nad projektem trwają od lat siedemdziesiątych XX wieku.

Inwestycja jest uznana za strategiczną w: przyjętej przez Radę Ministrów Polityce Energetycznej Polski do 2030 roku; uchwalonej przez radę ministrów Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju do 2030 roku; uchwalonej przez Sejmik Województwa Mazowieckiego Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020; uchwalonym w dniu 7 lipca 2014 Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Mazowieckiego: „Zagrożenia bezpieczeństwa energetycznego regionu – brak tzw. południowego półpierścienia warszawskiego 400kV, czyli odcinka linii zamykającego planowany pierścień linii najwyższych napięć wokół stolicy, co powoduje zagrożenie aglomeracji warszawskiej oraz znacznej części regionu wystąpieniem rozległej awarii systemowej.” Prace nad projektem trwają od lat siedemdziesiątych XX wieku.

Realizacja projektu: wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i niezawodności dostaw energii elektrycznej dla całego regionu i aglomeracji warszawskiej. Poprawi to standard zasilania, usprawni działanie lokalnej infrastruktury oraz stworzy większe szanse na pozyskanie nowych inwestorów; umożliwi budowę nowych połączeń elektroenergetycznych centralnego regionu Polski z KSE; pozwoli na uruchomienie nowych dróg przesyłu energii elektrycznej z dużych źródeł mocy, takich jak Elektrownie Kozienice i Bełchatów; zmniejszy zagrożenie wystąpienia przerw w dostawie energii elektrycznej.

CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA długość linii – ok. 120 km; linia napowietrzna, dwutorowa o napięciu 400kV; linia będzie przebiegać przez: 1 województwo, 7 powiatów, 14 gmin; Słupy o konstrukcji kratowej.

KRYTERIA WYBORU TRASY LINII UWARUNKOWANIA SPOŁECZNE np. zbliżenia do zabudowy mieszkaniowej UWARUNKOWANIA PLANISTYCZNE np. przewidywane obszary pod inwestycje / zabudowę UWARUNKOWANIA ŚRODOWISKOWE np. Natura 2000, obszary chronione, przejścia przez lasy UWARUNKOWANIA TECHNICZNE np. ukształtowanie terenu UWARUNKOWANIA INFRASTRUKTURALNE np. planowane zamierzenia innych inwestorów

POZYSKANIE PRAW DO NIERUCHOMOŚCI pas technologiczny linii wynosi 70m tj. po 35m po obu stronach licząc od osi linii; ustalenie działek i stanu władania; operaty szacunkowe wykonywane na każdą nieruchomość znajdujących się w pasie linii. Operaty wykonywane są przez uprawnionych rzeczoznawców majątkowych; propozycje zawarcia umowy otrzymuje każdy właściciel indywidualnie.

KORZYŚCI DLA GMINY Z TYTUŁU LOKALIZACJI LINII zwiększenie bezpieczeństwa energetycznego regionu; zwiększenie możliwości rozwoju regionu w związku z dodatkowym zasileniem regionu w energię elektryczną; zyski dla gmin z tytułu podatku od inwestycji, a co za tym idzie dla ich mieszkańców w postaci nowych dróg i rozwoju infrastruktury. Dla gminy Radziejowice, gdzie długość linii wyniesie około 2 700 metrów, zysk z tytułu podatku od inwestycji wyniesie od 108.000 do 135.000 PLN rocznie. promocja gminy w mediach; odszkodowania dla mieszkańców gminy z tytułu lokalizacji linii na ich działkach;