SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kształtowanie motywacji pracowników
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Konstruktywizm w dydaktyce
Jak motywować dziecko do nauki?
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Multimedialne środowisko nauczania fizyki dla szkół ponadgimnazjalnych
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum i ich rozwój metodą projektów mgr Kamila Dębińska Uniwersytet Szczeciński.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Dydaktyka ogólna.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
istotne cechy kryterium:
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Ocenianie holistyczne
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Co wpływa na uczenie się uczniów?
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Studia stacjonarne i niestacjonarne
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Prof. dr hab. Kazimiera Krakowiak
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Filozofia Idealizm i realizm; odwołanie do absolutnych, ponadczasowych i uniwersalnych wartości oraz możliwości poznania świata poprzez zmysły i rozumowanie Pragmatyzm – zmiana, proces i względność świata ludzkiego poznania

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Ideologia Transmisja kulturowa Romantyczna i progresywna

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Cel kształcenia Akceptacja swojego miejsca w życiu Poprawa jakości życia, wspomaganie demokracji

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Uczenie się Opanowywanie zorganizowanego materiału nauczania (głównie faktów i poglądów) Kooperatywne rozwiązywanie problemów

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Program Zorganizowana, podzielona na przedmioty, hierarchicznie ustrukturyzowana wiedza odzwierciedlająca kulturalne dziedzictwo ludzkości Interdyscyplinarny, opierający się na doświadczeniach i zainteresowaniach ucznia

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model nauczania Przekaz wiedzy, modelowanie zachowań Bezpośrednie, fenomenologiczne, przez działanie; akcent na metodę

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model oceniania Ocenianie produktu (rezultatów) kształcenia, świadectwa, promocje Ocenianie formujące (systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej dotyczącej sposobu pracy)

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model wychowania Rygoryzm wychowawczy Podmiotowe traktowanie ucznia

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Model motywowania Zewnętrzny (kary i nagrody) Wspieranie motywacji wewnętrznej

SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA PRZESUNIĘCIE PROGRESYWISTYCZNE W SZKOLE W LATACH SIEDEMDZIESIĄTYCH I OSIEMDZIESIĄTYCH KATEGORIA PORÓWNANIA SZKOŁA TRADYCYJNA SZKOŁA PROGRESYWISTYCZNA Zmiana Inicjowana i sterowana z zewnątrz Od wewnątrz, od siebie, z pełnym podzielaniem przesłanek leżących u jej podstaw przez jej rzeczywistych realizatorów tzn. nauczycieli