Wizja przedszkola Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił -

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Dojrzałość szkolna dziecka
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Szkoła Promująca Zdrowie
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
PROGRAM PROFILAKTYKI PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 2 W ZESPOLE SZKOLNO – PRZEDSZKOLNYM.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

Wizja przedszkola Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił - tego, czego pragnie. Paulo Coelho Piąta Góra

Poprzez zabawę i naukę : Ideą przewodnią pracy w naszym przedszkolu jest rozbudzanie ciekawości świata, otwartości, spontaniczności, twórczości, aktywności i kreatywnego myślenia zgodnie z indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecka w oparciu o nowoczesną bazę i najnowsze tendencje edukacyjne. Poprzez zabawę i naukę : wspomagamy dzieci w rozwijaniu uzdolnień i kształtujemy czynności intelektualne niezbędne w codziennym życiu i w dalszej edukacji, wychowujemy dzieci tak, aby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe, kształtujemy u dzieci odporność emocjonalną, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach nowych i trudnych, włącznie z sytuacją porażki, rozwijamy umiejętności społeczne, które warunkują poprawność relacji z dziećmi i dorosłymi, stwarzamy warunki rozwoju dzieciom o zróżnicowanych możliwościach i umiejętnościach, poszerzamy wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym, technicznym, rozwijamy umiejętność logicznego rozumowania i prezentowania w sposób zrozumiały dla innych swoich opinii, przemyśleń o świecie, kształtujemy postawy „zdrowego stylu życia”, rozwijamy sprawność fizyczną, wprowadzamy dzieci w świat sztuki i rozwijamy umiejętność prezentowania obserwowanej rzeczywistości, odczuć, poprzez różne formy ekspresji artystycznej, poprzez naukę języka obcego wpływamy na rozwój intelektualny, a przede wszystkim uzmysławiamy dziecku, że istnieją jeszcze inne języki oprócz języka  polskiego, którymi można się porozumiewać. kształtujemy poczucie przynależności społecznej, narodowej.

Misja przedszkola Podczas realizacji procesu wychowania i nauczania dzieci w wieku przedszkolnym zależy nam, aby nasi wychowankowie osiągając gotowość szkolną:   wykazywali: motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego, zainteresowanie treściami nauczania, chęć poznawania czegoś nowego, umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z posiadanych wiadomości, uważnego słuchania, umiejętność koncentracji, pracy przez dłuższy czas, wytrwałość, umiejętność radzenia sobie z trudnościami (nie zniechęcali się, gdy im się coś nie uda, podejmowali próby radzenia sobie z zadaniem), umiejętność współpracy w grupie (podporządkowując się poleceniom, normom, umieli współdziałać z innymi), tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań, samodzielność, odporność na stres (sytuacje problemowe, konflikty z kolegami); posiadali: zdolność do obdarzania nauczycieli (i innych dorosłych) uwagą i porozumiewania się w zrozumiały dla innych sposób, wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia, podstawową wiedzę o świecie;

umieli: cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykonają zadanie, posługiwać się zdobyczami techniki (tablica multimedialna, komputer i inne);   rozumieli, znali: prawa dziecka i respektowali prawa innych ludzi, zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną, zasady kultury współżycia, postępowania, kulturę i dziedzictwo własnego regionu, symbole narodowe, potrzebę szanowania przyrody i środowiska (prezentowali postawę proekologiczną) oraz przestrzegali ww. praw i zasad. nie obawiali się: występować publicznie, reprezentować grupę, przedszkole, chwalić się swoimi pomysłami, osiągnięciami artystycznymi, językowymi, sportowymi, sukcesami, wykazywali inicjatywę w działaniu, wyrażania swoich uczuć.

W zakresie organizacji i zarządzania zależy nam, aby: Kadra pedagogiczna posiadała wysokie kwalifikacje do wspomagania rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnym potencjałem. Wszyscy pracownicy przedszkola mieli świadomość współuczestnictwa w procesie wychowania. Kadra pedagogiczna wykorzystywała nowatorskie metody pracy z dziećmi nieustająco dbając o własny rozwój, doskonalenie warsztatu pracy i podnoszenie kwalifikacji. Rodzice naszych wychowanków mieli poczucie współuczestnictwa we wszystkich istotnych sprawach dotyczących funkcjonowania przedszkola. Relacje miedzy organami przedszkola były oparte na zasadzie partnerstwa, zaufania, współodpowiedzialności i współpracy.

W zakresie współpracy z instytucjami dążymy do: Promowania przedszkola i jego osiągnięć w lokalnym środowisku. Organizacji i uczestnictwa w międzyprzedszkolnych imprezach. Współpracy z organizacjami działającymi na rzecz dzieci i rodziny. Upowszechnienia dobrych praktyk w pracy z dziećmi w szeroko funkcjonującym środowisku przedszkolnym. Organizowania różnorodnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Podejmowania inicjatyw w zakresie wspierania rodziców w rozwijaniu umiejętności wychowawczych poprzez organizowanie spotkań z psychologami, lekarzami i nauczycielami.

W zakresie doskonalenia własnego dążymy do: Podnoszenia jakości pracy przedszkola we wszystkich sferach jego funkcjonowania, z wykorzystaniem różnych narzędzi ewaluacyjnych. Doskonalenia warsztatu pracy kadry pedagogicznej i jej umiejętności poprzez różnorodne formy szkoleniowe. Dostosowania organizacji pracy przedszkola do potrzeb środowiska lokalnego.

Cele główne i szczegółowe wynikają z misji i wizji przedszkola oraz koncepcji pracy dyrektora, są także wynikiem analizy dotychczasowej pracy placówki. Zapewnianie poczucia bezpieczeństwa, akceptacji, szacunku i rozwoju z uwzględnieniem ich potrzeb i możliwości. Przedszkole: zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu na bieżąco modernizuje pomieszczenia i sprzęt przeprowadza stosowne szkolenia dla pracowników z zakresu p.poż. i BHP uczy dzieci i rodziców profilaktyki prozdrowotnej i bezpiecznych zachowań prowadzi t Program Adaptacyjny w sierpniu w tygodniu poprzedzającym przyjście dzieci do przedszkola Program A, B. C. Przedszkole - Szkoła” program współpracy ze szkołą. ,,Bezpieczny start”- przygotowanie do podjęcia nauki w szkole - spotkania dla rodziców (spotkania z psychologiem, logopedą, terapeutą SI, przedstawicielami szkoły.

Przedszkole: prowadzi systematyczną obserwację dzieci analizuje wytwory działalności dziecięcej diagnozuje i raportuje umiejętności, możliwości, zainteresowania i osiągnięcia dzieci rozwija i wspiera zainteresowania i uzdolnienia dzieci poprzez udział w konkursach, festiwalach, warsztatach, zorganizowanych przez nauczycielki zajęciach dodatkowych z plastyki, tańców, j. angielskiego. dostosowuje metody i formy pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka  wprowadza innowacje i programy autorskie: ,,Gimastyka rozwojowa według trzech metod: Dennisona, Sherborne, Ayres,, Codzienne zabawy z językiem angielskim, Programy taneczne, Programy plastyczne, Programy promujące zdrowie, programy ekologiczne, Zabawy z komputerem z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. wspiera dzieci w kształtowaniu postaw warunkujących osiąganie sukcesu szkolnego. Tworzenie warunków do rozwoju dzieci poprzez odkrywanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami.   Pobudzanie ciekawości, aktywności, spontaniczności, twórczości i kreatywnego myślenia jako elementów przygotowania dzieci do dalszych etapów kształcenia.

Przedszkole: propaguje wśród dzieci i rodziców zdrowy styl życia: odżywianie, aktywność fizyczną, higienę, poprzez pikniki rodzinne ,,Mama, Tata i ja”, kiermasze przedszkolne, turnieje, realizację programów o charakterze prozdrowotnym, np: Ogólnopolskiego Programu Edukacji Zdrowotnej ,,Akademia Zdrowego Przedszkolaka” „ Mamo tato ze mną ćwicz- bo ja zawsze chcę zdrowym być”. wprowadza zdrowe jadłospisy uprawia warzywa, zioła w salach i na tarasie rozwija sprawność i aktywność ruchową dzieci – codzienne wyjścia na świeże powietrze, gimnastyka rozwojowa. uczy nawyków związanych z aktywnością fizyczną Promowanie zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i zdrowia emocjonalnego.

Wspieranie dzieci ze specjalnymi potrzebami Przedszkole: prowadzi działania profilaktyczne wad postawy (gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dzieci) profilaktykę funkcji językowych (logopedia) profilaktykę zaburzeń w przetwarzaniu informacji zmysłowych- SI prowadzi profilaktykę zaburzeń koordynacji wzrokowo-ruchowej -Frostig współpracuje ze specjalistami w celu pełniejszego poznania dziecka współpracuje z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną. w swojej pracy wykorzystuje nowatorskie metody: Ruch Rozwijający, Gimnastykę Mózgu, pedagogikę zabawy, tańce integracyjne, Edukację przez ruch – D. Dziamskiej, Trening widzenia – M. Markiewicza, Dogoterapię   Wspieranie dzieci ze specjalnymi potrzebami

Przedszkole: kształtuje prawidłowe relacje społeczne wyrabia postawy prospołeczne kształtuje pozytywny obraz własnej osoby uczy wyrażania i radzenia sobie z własnymi emocjami wzmacnia poczucie własnej wartości poprzez realizację programu promocji zdrowia psychicznego dzieci „Przyjaciele Zippiego Rozwijanie u dzieci umiejętności prospołecznych: empatii, adekwatnego do sytuacji wyrażania emocji, zaradności, wiary we własne możliwości i umiejętności.

Przedszkole: wspiera rodziców w wychowaniu dziecka zachęca do współdecydowania o pracy przedszkola podejmuje różnorodne formy współpracy z rodzicami – spotkania, zajęcia otwarte ,,Minutki z rodzicem”, uroczystości: Pasowanie na przedszkolaka, Dzień Absolwenta, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Bale, Pikniki Rodzinne, Pożegnanie starszaków, akcja 1% dla Przedszkola, pracuje w oparciu o aktualizowany program wychowawczy zgodny z nową podstawą programową wychowania przedszkolnego ściśle współpracuje z Radą Rodziców. włącza rodziców w organizację zajęć- ,, Pasjonata” imprez okolicznościowych, akcji charytatywnych. Współpraca z rodzicami poprzez spędzanie wolnego czasu, podejmowanie wspólnych działań na rzecz dzieci i przedszkola

Język angielski codziennie - w ramach innowacji „Zabawy z językiem angielskim” Przedszkole: zapewnia wykwalifikowaną kadrę wzbogaca i modernizuje już istniejącą bazę i wyposażenie, zakupuje materiały do nauczania - zakup tablicy interaktywnej, komputera, projektora współpracuje z Wydawnictwem Macmillan, Cambridge University Press, z Centrum Zasobów Dydaktycznych, z Polską Fundacją im. Roberta Schumana w ramach programu „Wolontariat Europejski”

Promocja przedszkola - dbanie o pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku lokalnym Przedszkole: współpracuje z okolicznymi placówkami i instytucjami” organizuje i bierze udział w lokalnych imprezach i konkursach prowadzi stronę internetową organizuje coroczny Festiwal Piosenki Angielskiej dla Przedszkolaków, Ogólnopolskie Konkursy Plastyczne, Konkursy rodzinne i środowiskowe. współpracuje z liceami, uczelniami wyższymi - program ,,Mrowisko Słuchowisko” nawiązuje współpracę z przedszkolami w innych krajach, poprzez przystąpienie do programów Erasmus+ lub e – Twinning.