M d E Y El Puente Gesellschaft für Inklusion und Soziale Arbeit e.V. (Stowarzyszenie na Rzecz Integracji i Pracy Społecznej) Osoba odpowiedzialna : Bautz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH
Advertisements

Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Województwo Podkarpackie
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Konferencja psychologów/pedagogów szkolnych w Rudzie Śląskiej
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
PODDZIAŁANIE Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: otwarty Alokacja: ,00 PLN Typ/typy projektów (operacji)
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW EFS W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
RODZICE W SZKOLE.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
SPRAWY RÓŻNE Delegatura w Płocku. MONITOROWANIE WDRAŻANIA PODSTAW PROGRAMOWYCH KSZTAŁCENIA W ZAWODACH Monitorowanie procesu wdrażania podstaw programowych.
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
XLIV Liceum Ogólnokształcące w Łodzi ul. Wacława 22/24 93 – 118 Łódź tel. do sekretariatu
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
„ Wolontariat i prawo - z czym to się je
“Lokalny rynek pracy z perspektywy migrantów”
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

M d E Y El Puente Gesellschaft für Inklusion und Soziale Arbeit e.V. (Stowarzyszenie na Rzecz Integracji i Pracy Społecznej) Osoba odpowiedzialna : Bautz Wolfgang Adres: Zum Jagenstein Potsdam Beneficjenci :imigranci, wnioskujący o azyl i uchodźcy Opis :powołanie pośredników językowych i kulturowych w celu ułatwienia beneficjentom projektu dostępu do opieki zdrowotnej. Cele : -Umożliwienie sprawiedliwego dostępu do świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkującym na terenie Kraju Związkowego Brandenburgia, które nie mówią po niemiecku, poprzez umożliwienie im posługiwania się ich językiem ojczystym, -Wspieranie wyspecjalizowanych kadr medycznych poprzez udostępnianie informacji dotyczących świadczeń i ofert ubezpieczeń zdrowotnych w języku ojczystym pacjentów. Przebieg projektu -powołanie zespołu pośredników językowych i kulturowych, ustawiczne kształcenie zawodowe i wspieranie zespołu do września 2004 r. -powołanie biura pośrednictwa w Poczdamie, które od polowy 2005 r. przyjmuje wnioski z całego Kraju Związkowego Brandenburgia -wdrażanie tych mechanizmów w systemie publicznej opieki zdrowotnej -kampania informacyjna Rezultaty : -wyraźna poprawa w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej, -wnioski pochodzące z Brandenburgii były rozpatrywane przy pełnej satysfakcji zainteresowanych, -opracowanie informatorów dotyczących systemu opieki zdrowotnej w różnych językach. Dotychczas otrzymane nagrody : brak Mechanizm socjalizacji i kształcenia zawodowego Collège Lucie Aubrac, lokalna placówka szkolnictwa publicznego Adres: 62 rue de la Fontaine au Roi Paris Dyrektor szkoły : Jean-Luc Garcia Dane osoby do kontaktu : Annette Ferrand, zastępca dyrektora szkoły Beneficjenci : uczniowie koledżu (12-15 lat) mający problemy z nauką, zagrożeni przedwczesnym przerwaniem nauki szkolnej, wytypowani przez nauczycieli oraz wolontariusze Okres realizacji : październik 2004 r. - czerwiec 2009 r. Opis : chodzi o zachęcenie uczniów koledżu do udziału w zindywidualizowanym projekcie zmierzającym do osiągnięcia pomyślnych wyników w nauce, poprzez czasowe wdrożenie alternatywnego mechanizmu dla ograniczonej liczby osób (6), proponującego treści dostosowane do indywidualnych potrzeb i powiązane z cyklem nauczania przedmiotów szkolnych, które są uzupełnione o zajęcia w zakresie wyrażania siebie i otwartości kulturowej, z zapewnieniem indywidualnego nadzoru po powrocie do klasy, do której uczeń uczęszczał przed eksperymentem. Cele : wychodząc ze wspólnego stwierdzenia pogorszenia w zachowaniu ucznia wobec niepowodzeń w nauce i związanego z tym ryzyka przedwczesnego opuszczenia szkoły, zespół wdrążający mechanizm wspiera zagrożonych uczniów w rozbudzaniu lub odzyskiwaniu szacunku dla siebie samego i sensu nauki, żeby mogli oni rozpocząć budowę indywidualnego i dostosowanego do ich potrzeb projektu nauczania i odnaleźć w jak najlepszych warunkach swoje miejsce w macierzystej klasie. Przebieg projektu: przewiduje się przeprowadzić 4 sesje w roku szkolnym. Zespół składa się z 10 nauczycieli, 1 asystentki ds.. nauczania, 1 głównego doradcy ds.. nauczania, pielęgniarki, opiekuna środowiskowego, 4 partnerów zewnętrznych. Rezultaty : Ankieta przeprowadzona w 2006 r. (z uczniami świadkami) : w liczbach : wśród 72 beneficjentów, jakościowo : rozmowy z beneficjentami i ich rodzicami wykazały, że mechanizm jest postrzegany jako użyteczny Należy podkreślić prewencyjny charakter mechanizmu, który ma zapobiegać przedwczesnemu przerywaniu nauki szkolnej.. Dotychczas otrzymane nagrody : brak Polski Faust Grupa teatralna « SŁOWO » - grupa nieformalna Adres: ul. Mazowiecka 3, Przasnysz, Polska Michał Helwak, koordynator projektu Beneficjenci: szczególnie uczniowie szkół średnich w Przasnyszu oraz osoby niepełnosprawne ruchowo i intelektualnie, ich rodziny i przyjaciele. Okres realizacji: 1września – 15 grudnia 2002 r. Opis : Pomysł realizacji projektu zrodził się ze stwierdzenia bardzo słabej integracji dwóch w/w docelowych grup projektu, skąd wynikało np. zakłopotanie młodzieży w relacjach z osobami niepełnosprawnymi. Projekt polegał na przygotowaniu integracyjnego musicalu Włodzimierza Jasińskiego i Janusza Grzywacza pt. „Pan Twardowski”. Premiera spektaklu odbyła się 2 grudnia 2002 r. Główny cel projektu: promowanie idei teatru integracyjnego jako metody rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych oraz podnoszenia kompetencji społecznych przasnyskiej młodzieży Przebieg projektu : Próby do spektaklu trwały od początku września do końca listopada 2002 r.. Spektakl został przygotowany i wystawiony przy udziale 42 aktorów amatorów w wieku lat, w tym 20 osób niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo, ok. 30 wolontariuszy młodzieżowych i pełnoletnich oraz pracowników instytucji partnerskich. Przygotowania do premiery obejmowały: pozyskiwanie partnerów lokalnych, źródeł finansowania, działania integrujące grupę, przygotowanie projektów scenografii, kostiumów, materiałów promocyjnych, zakup urządzeń oświetlenia sceny i innego specjalistycznego wyposażenia. Miejski Dom Kultury nieodpłatnie udostępnił aktorom swoje pomieszczenia i udzielił wsparcia technicznego. Sztukę zagrano 24 razy w Przasnyszu i poza miastem. Obejrzało ją ok widzów, którzy uczestniczyli także w spotkaniach z realizatorami projektu. Rezultaty: Projekt był precedensowym wydarzeniem w historii miasta. Wśród rezultatów należy wymienić: -znaczny wzrost integracji obydwu środowisk, o czym świadczą podejmowane w późniejszym czasie, przez inne grupy, inicjatywy integracji młodzieży ze Środowiskowym Domem Samopomocy; -utworzenie Przasnyskiego Centrum Wolontariatu; Dotychczas otrzymane nagrody :nagroda dla koordynatora projektu w konkursie „Barwy wolontariatu”, organizowanym przez Centrum Wolontariatu w Warszawie w 2002 r. Zaproszenia do prezentacji spektaklu i projektu w teatrach, programach radiowych i telewizyjnych. MAZOWSZE – BRANDENBURGIA - ÎLE-DE-FRANCE Prezentacja najlepszych projektów Województwo MazowieckieKraj Związkowy BrandenburgiaRegion Ile-de-France

M d E Y El Puente Gesellschaft für Inklusion und Soziale Arbeit e.V. (Stowarzyszenie na Rzecz Integracji i Pracy Społecznej) Osoba odpowiedzialna : Bautz Wolfgang Adres: Zum Jagenstein Potsdam Beneficjenci :imigranci, wnioskujący o azyl i uchodźcy Opis :powołanie pośredników językowych i kulturowych w celu ułatwienia beneficjentom projektu dostępu do opieki zdrowotnej. Cele : -Umożliwienie sprawiedliwego dostępu do świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkującym na terenie Kraju Związkowego Brandenburgia, które nie mówią po niemiecku, poprzez umożliwienie im posługiwania się ich językiem ojczystym, -Wspieranie wyspecjalizowanych kadr medycznych poprzez udostępnianie informacji dotyczących świadczeń i ofert ubezpieczeń zdrowotnych w języku ojczystym pacjentów. Przebieg projektu -powołanie zespołu pośredników językowych i kulturowych, ustawiczne kształcenie zawodowe i wspieranie zespołu do września 2004 r. -powołanie biura pośrednictwa w Poczdamie, które od polowy 2005 r. przyjmuje wnioski z całego Kraju Związkowego Brandenburgia -wdrażanie tych mechanizmów w systemie publicznej opieki zdrowotnej -kampania informacyjna Rezultaty : -wyraźna poprawa w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej, -wnioski pochodzące z Brandenburgii były rozpatrywane przy pełnej satysfakcji zainteresowanych, -opracowanie informatorów dotyczących systemu opieki zdrowotnej w różnych językach. Dotychczas otrzymane nagrody : brak Mechanizm socjalizacji i kształcenia zawodowego Collège Lucie Aubrac, lokalna placówka szkolnictwa publicznego Adres: 62 rue de la Fontaine au Roi Paris Dyrektor szkoły : Jean-Luc Garcia Dane osoby do kontaktu : Annette Ferrand, zastępca dyrektora szkoły Beneficjenci : uczniowie koledżu (12-15 lat) mający problemy z nauką, zagrożeni przedwczesnym przerwaniem nauki szkolnej, wytypowani przez nauczycieli oraz wolontariusze Okres realizacji : październik 2004 r. - czerwiec 2009 r. Opis : chodzi o zachęcenie uczniów koledżu do udziału w zindywidualizowanym projekcie zmierzającym do osiągnięcia pomyślnych wyników w nauce, poprzez czasowe wdrożenie alternatywnego mechanizmu dla ograniczonej liczby osób (6), proponującego treści dostosowane do indywidualnych potrzeb i powiązane z cyklem nauczania przedmiotów szkolnych, które są uzupełnione o zajęcia w zakresie wyrażania siebie i otwartości kulturowej, z zapewnieniem indywidualnego nadzoru po powrocie do klasy, do której uczeń uczęszczał przed eksperymentem. Cele : wychodząc ze wspólnego stwierdzenia pogorszenia w zachowaniu ucznia wobec niepowodzeń w nauce i związanego z tym ryzyka przedwczesnego opuszczenia szkoły, zespół wdrążający mechanizm wspiera zagrożonych uczniów w rozbudzaniu lub odzyskiwaniu szacunku dla siebie samego i sensu nauki, żeby mogli oni rozpocząć budowę indywidualnego i dostosowanego do ich potrzeb projektu nauczania i odnaleźć w jak najlepszych warunkach swoje miejsce w macierzystej klasie. Przebieg projektu: przewiduje się przeprowadzić 4 sesje w roku szkolnym. Zespół składa się z 10 nauczycieli, 1 asystentki ds.. nauczania, 1 głównego doradcy ds.. nauczania, pielęgniarki, opiekuna środowiskowego, 4 partnerów zewnętrznych. Rezultaty : Ankieta przeprowadzona w 2006 r. (z uczniami świadkami) : w liczbach : wśród 72 beneficjentów, jakościowo : rozmowy z beneficjentami i ich rodzicami wykazały, że mechanizm jest postrzegany jako użyteczny Należy podkreślić prewencyjny charakter mechanizmu, który ma zapobiegać przedwczesnemu przerywaniu nauki szkolnej.. Dotychczas otrzymane nagrody : brak Polski Faust Grupa teatralna « SŁOWO » - grupa nieformalna Adres: ul. Mazowiecka 3, Przasnysz, Polska Michał Helwak, koordynator projektu Beneficjenci: szczególnie uczniowie szkół średnich w Przasnyszu oraz osoby niepełnosprawne ruchowo i intelektualnie, ich rodziny i przyjaciele. Okres realizacji: 1września – 15 grudnia 2002 r. Opis : Pomysł realizacji projektu zrodził się ze stwierdzenia bardzo słabej integracji dwóch w/w docelowych grup projektu, skąd wynikało np. zakłopotanie młodzieży w relacjach z osobami niepełnosprawnymi. Projekt polegał na przygotowaniu integracyjnego musicalu Włodzimierza Jasińskiego i Janusza Grzywacza pt. „Pan Twardowski”. Premiera spektaklu odbyła się 2 grudnia 2002 r. Główny cel projektu: promowanie idei teatru integracyjnego jako metody rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych oraz podnoszenia kompetencji społecznych przasnyskiej młodzieży Przebieg projektu : Próby do spektaklu trwały od początku września do końca listopada 2002 r.. Spektakl został przygotowany i wystawiony przy udziale 42 aktorów amatorów w wieku lat, w tym 20 osób niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo, ok. 30 wolontariuszy młodzieżowych i pełnoletnich oraz pracowników instytucji partnerskich. Przygotowania do premiery obejmowały: pozyskiwanie partnerów lokalnych, źródeł finansowania, działania integrujące grupę, przygotowanie projektów scenografii, kostiumów, materiałów promocyjnych, zakup urządzeń oświetlenia sceny i innego specjalistycznego wyposażenia. Miejski Dom Kultury nieodpłatnie udostępnił aktorom swoje pomieszczenia i udzielił wsparcia technicznego. Sztukę zagrano 24 razy w Przasnyszu i poza miastem. Obejrzało ją ok widzów, którzy uczestniczyli także w spotkaniach z realizatorami projektu. Rezultaty: Projekt był precedensowym wydarzeniem w historii miasta. Wśród rezultatów należy wymienić: -znaczny wzrost integracji obydwu środowisk, o czym świadczą podejmowane w późniejszym czasie, przez inne grupy, inicjatywy integracji młodzieży ze Środowiskowym Domem Samopomocy; -utworzenie Przasnyskiego Centrum Wolontariatu; Dotychczas otrzymane nagrody :nagroda dla koordynatora projektu w konkursie „Barwy wolontariatu”, organizowanym przez Centrum Wolontariatu w Warszawie w 2002 r. Zaproszenia do prezentacji spektaklu i projektu w teatrach, programach radiowych i telewizyjnych. MAZOWSZE – BRANDENBURGIA - ÎLE-DE-FRANCE Prezentacja najlepszych projektów Województwo MazowieckieKraj Związkowy BrandenburgiaRegion Ile-de-France

M d E Y El Puente Gesellschaft für Inklusion und Soziale Arbeit e.V. (Stowarzyszenie na Rzecz Integracji i Pracy Społecznej) Osoba odpowiedzialna : Bautz Wolfgang Adres: Zum Jagenstein Potsdam Beneficjenci :imigranci, wnioskujący o azyl i uchodźcy Opis :powołanie pośredników językowych i kulturowych w celu ułatwienia beneficjentom projektu dostępu do opieki zdrowotnej. Cele : -Umożliwienie sprawiedliwego dostępu do świadczeń zdrowotnych osobom zamieszkującym na terenie Kraju Związkowego Brandenburgia, które nie mówią po niemiecku, poprzez umożliwienie im posługiwania się ich językiem ojczystym, -Wspieranie wyspecjalizowanych kadr medycznych poprzez udostępnianie informacji dotyczących świadczeń i ofert ubezpieczeń zdrowotnych w języku ojczystym pacjentów. Przebieg projektu -powołanie zespołu pośredników językowych i kulturowych, ustawiczne kształcenie zawodowe i wspieranie zespołu do września 2004 r. -powołanie biura pośrednictwa w Poczdamie, które od polowy 2005 r. przyjmuje wnioski z całego Kraju Związkowego Brandenburgia -wdrażanie tych mechanizmów w systemie publicznej opieki zdrowotnej -kampania informacyjna Rezultaty : -wyraźna poprawa w dostępie do świadczeń opieki zdrowotnej, -wnioski pochodzące z Brandenburgii były rozpatrywane przy pełnej satysfakcji zainteresowanych, -opracowanie informatorów dotyczących systemu opieki zdrowotnej w różnych językach. Dotychczas otrzymane nagrody : brak Mechanizm socjalizacji i kształcenia zawodowego Collège Lucie Aubrac, lokalna placówka szkolnictwa publicznego Adres: 62 rue de la Fontaine au Roi Paris Dyrektor szkoły : Jean-Luc Garcia Dane osoby do kontaktu : Annette Ferrand, zastępca dyrektora szkoły Beneficjenci : uczniowie koledżu (12-15 lat) mający problemy z nauką, zagrożeni przedwczesnym przerwaniem nauki szkolnej, wytypowani przez nauczycieli oraz wolontariusze Okres realizacji : październik 2004 r. - czerwiec 2009 r. Opis : chodzi o zachęcenie uczniów koledżu do udziału w zindywidualizowanym projekcie zmierzającym do osiągnięcia pomyślnych wyników w nauce, poprzez czasowe wdrożenie alternatywnego mechanizmu dla ograniczonej liczby osób (6), proponującego treści dostosowane do indywidualnych potrzeb i powiązane z cyklem nauczania przedmiotów szkolnych, które są uzupełnione o zajęcia w zakresie wyrażania siebie i otwartości kulturowej, z zapewnieniem indywidualnego nadzoru po powrocie do klasy, do której uczeń uczęszczał przed eksperymentem. Cele : wychodząc ze wspólnego stwierdzenia pogorszenia w zachowaniu ucznia wobec niepowodzeń w nauce i związanego z tym ryzyka przedwczesnego opuszczenia szkoły, zespół wdrążający mechanizm wspiera zagrożonych uczniów w rozbudzaniu lub odzyskiwaniu szacunku dla siebie samego i sensu nauki, żeby mogli oni rozpocząć budowę indywidualnego i dostosowanego do ich potrzeb projektu nauczania i odnaleźć w jak najlepszych warunkach swoje miejsce w macierzystej klasie. Przebieg projektu: przewiduje się przeprowadzić 4 sesje w roku szkolnym. Zespół składa się z 10 nauczycieli, 1 asystentki ds.. nauczania, 1 głównego doradcy ds.. nauczania, pielęgniarki, opiekuna środowiskowego, 4 partnerów zewnętrznych. Rezultaty : Ankieta przeprowadzona w 2006 r. (z uczniami świadkami) : w liczbach : wśród 72 beneficjentów, jakościowo : rozmowy z beneficjentami i ich rodzicami wykazały, że mechanizm jest postrzegany jako użyteczny Należy podkreślić prewencyjny charakter mechanizmu, który ma zapobiegać przedwczesnemu przerywaniu nauki szkolnej.. Dotychczas otrzymane nagrody : brak Polski Faust Grupa teatralna « SŁOWO » - grupa nieformalna Adres: ul. Mazowiecka 3, Przasnysz, Polska Michał Helwak, koordynator projektu Beneficjenci: szczególnie uczniowie szkół średnich w Przasnyszu oraz osoby niepełnosprawne ruchowo i intelektualnie, ich rodziny i przyjaciele. Okres realizacji: 1września – 15 grudnia 2002 r. Opis : Pomysł realizacji projektu zrodził się ze stwierdzenia bardzo słabej integracji dwóch w/w docelowych grup projektu, skąd wynikało np. zakłopotanie młodzieży w relacjach z osobami niepełnosprawnymi. Projekt polegał na przygotowaniu integracyjnego musicalu Włodzimierza Jasińskiego i Janusza Grzywacza pt. „Pan Twardowski”. Premiera spektaklu odbyła się 2 grudnia 2002 r. Główny cel projektu: promowanie idei teatru integracyjnego jako metody rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych oraz podnoszenia kompetencji społecznych przasnyskiej młodzieży Przebieg projektu : Próby do spektaklu trwały od początku września do końca listopada 2002 r.. Spektakl został przygotowany i wystawiony przy udziale 42 aktorów amatorów w wieku lat, w tym 20 osób niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo, ok. 30 wolontariuszy młodzieżowych i pełnoletnich oraz pracowników instytucji partnerskich. Przygotowania do premiery obejmowały: pozyskiwanie partnerów lokalnych, źródeł finansowania, działania integrujące grupę, przygotowanie projektów scenografii, kostiumów, materiałów promocyjnych, zakup urządzeń oświetlenia sceny i innego specjalistycznego wyposażenia. Miejski Dom Kultury nieodpłatnie udostępnił aktorom swoje pomieszczenia i udzielił wsparcia technicznego. Sztukę zagrano 24 razy w Przasnyszu i poza miastem. Obejrzało ją ok widzów, którzy uczestniczyli także w spotkaniach z realizatorami projektu. Rezultaty: Projekt był precedensowym wydarzeniem w historii miasta. Wśród rezultatów należy wymienić: -znaczny wzrost integracji obydwu środowisk, o czym świadczą podejmowane w późniejszym czasie, przez inne grupy, inicjatywy integracji młodzieży ze Środowiskowym Domem Samopomocy; -utworzenie Przasnyskiego Centrum Wolontariatu; Dotychczas otrzymane nagrody :nagroda dla koordynatora projektu w konkursie „Barwy wolontariatu”, organizowanym przez Centrum Wolontariatu w Warszawie w 2002 r. Zaproszenia do prezentacji spektaklu i projektu w teatrach, programach radiowych i telewizyjnych. MAZOWSZE – BRANDENBURGIA - ÎLE-DE-FRANCE Prezentacja najlepszych projektów Województwo MazowieckieKraj Związkowy BrandenburgiaRegion Ile-de-France