POPYT TURYSYTCZNY. Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Marketing usług transportowych
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
POPYT PODAŻ RÓWNOWAGA RYNKOWA.
ZARZĄDZANIE JAKO DYSCYPLINA NAUKOWA
Gospodarka Rynkowa RYNEK – podstawowy mechanizm gospodarki rynkowej. Rynek jest miejscem, zorganizowanym zazwyczaj w sensie instytucjonalnym, miejsce na.
Ekonomia bezrobocie dr Robert Pater.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
PODMIOTY UCZESTNICZĄCE W ZARZĄDZANIU PRODUKTEM ORT
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
P O P Y T , P O D A Ż.
Popyt i podaż WYKŁAD 3.
Katedra Marketingu Usług
Teoria wyboru konsumenta
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Marketing elektroniczny w turystyce
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Rynek usług medycznych
RYNKI CZYNNIKÓW WYTWÓRCZYCH
Problemy rynku pracy..
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Równowaga rynkowa.
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
wyjazdów turystycznych
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Funkcjonowanie rynku pracy
Prawo popytu.
Turystuka Weekendowa.
ELEMENTY OTOCZENIA SPOŁECZNO- DEMOGRAFICZNEGO
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
Skąd się biorą ceny?!.
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Model klasyczny. Gospodarka zamknięta.
STRONA POPYTU NA RYNKU Opracowanie: mgr inż. Dorota Bargieł-Kurowska
Elementy otoczenia społeczno demograficznego
Ekonomia Blok 1: Rynek, popyt i podaż POPYT
PODSTAWY TURYSTYKI ćwiczenia
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
Międzynarodowy rynek turystyczny
PROGNOZOWANIE W TURYSTYCE
Popyt i podaż jako regulatory rynku
POJĘCIE MARKETINGU. MARKETING jest to proces społeczno-gospodarczy mający na celu poznanie przyszłej struktury popytu na produkty lub usługi oraz zaspokojenie.
CECHY POPYTU TURYSTYCZNEGO
BEZROBOCIE.
Marketing usług agroturystycznych
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
J. Wilkin: Ekonomia Podstawowa analiza rynku Wprowadzenie do ekonomii Wykład 4 (konspekt) Jerzy Wilkin.
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
Popyt Na rynku pracy reprezentowany jest przez pracodawców, którzy są gotowi do zatrudnienia pracowników. Podaż Kształtują osoby chętne do podjęcia pracy,
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
Segmentacja rynku.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Zasady funkcjonowania rynku
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
Publiczne prawo konkurencji
Zapis prezentacji:

POPYT TURYSYTCZNY

Jest to suma dóbr turystycznych, usług i towarów, które turyści są skłonni nabyć przy określonym poziomie cen.

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE POPYT 1.Czas wolny 2.Czynniki demograficzne 3.Czynniki cywilizacyjne 4.Czynniki psychologiczne 5.Czynniki marketingowe

Czas wolny Może być przeznaczony na uprawianie turystyki zarówno w skali dnia, ale przede wszystkim w skali tygodnia oraz roku.

Czynniki demograficzne Rozmiary popytu potencjalnego będą określone przede wszystkim przez liczbę ludności i przez wzrost liczby ludności Struktury ludności: -Wiek -Stan cywilny -Miejsce zamieszkania -Przynależność do grupy społeczno-zawodowej -Struktury wykształcenia

Czynniki cywilizacyjne Uprzemysłowienie, wprowadzenie nowej techniki, wzrost ludności zamieszkałej w miastach oraz zatrudnionych poza rolnictwem. Związane jest to z większym wysiłkiem psychicznym, skażeniem środowiska, chorobami cywilizacyjnymi, stąd rodzi się dążenie do ucieczki od codzienności i regeneracji sił.

Czynniki psychologiczne MODA – naśladownictwo, chęć pokazania się, oryginalność. RELIGIA – związane z miejscami szczególnego kultu religijnego, często o znaczeniu międzynarodowym UCZUCIE – turystyka o charakterze etnicznym.

Czynniki marketingowe PROMOCJA TURYSTYCZNA – oddziaływanie na potencjalnych turystów oraz pośrednie ogniwa sprzedaży polegające na przekazywaniu im informacji, która ma w odpowiednim stopniu zwiększyć ich wiedzę na temat produktu turystycznego, w celu stworzenia preferencji na rynku turystycznym. Spośród wielu rodzajów promocji szczególne znaczenie będzie miała REKLAMA i PROPAGANDA TURYSTYCZNA. Aby zaistniał popyt, potencjalny turysta musi wiedzieć o istnieniu produktu.