W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Oferta zajęć sportowych w Szkole Podstawowej Nr 10
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Oferta zajęć sportowych w Gimnazjum Nr 7
GIBKOŚĆ.
Nasze zwariowane życie
Katedra Lekkoatletyki i Gimnastyki
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Skutki złego odżywiania.
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
KANONY DOGOTERAPII.
SYMBOLICZNY INTERAKCJONIZM
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
ZAJĘCIA MUZYCZNO – RUCHOWE DLA DZIECI.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Dzieciństwo jest snem rozumu
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
,,Zdrowy przedszkolak”.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Ćwiczyć każdy może Indywidualne wsparcie nauczycieli wychowania przedszkolnego w celu zachęcenia wychowanków do podejmowania aktywności fizycznej : odkrywamy.
Energia mechaniczna.
w praktyce pedagogicznej
Metoda Ruchu Rozwijającego
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
Zdrowe ż ycie jest wa ż ne dla ka ż dego cz ł owieka. Warunkuje je zarówno prawid ł owe od ż ywianie jak i aktywno ść fizyczna.
Podstawy aktywności ruchowej
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
RUCH TO ZDROWIE.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
CROSS-PROMOCJA Batonik MilkyWay+Guma Orbit dla Dzieci
Projekt „ Indywidualizacja w nauczaniu – rozwijam zdolności, eliminuję trudności” Styczeń 2013r.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Hałas w szkole Co to jest hałas? Wpływ hałasu na nasze zdrowie.
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W PROGRAMIE TRZYMAJ FORMĘ ZOFIA LIPKA PSSE JELENIA GÓRA.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
EKONOMOIŚ Zajęcia taneczne w Dąbrowie Górniczej
KLASA SPORTOWA ROK SZKOLNY 2018/2019 IV SP w DYWITACH.
Zapis prezentacji:

W życiu człowieka dominują trzy formy aktywności – zabawa, nauka i praca. Każda z tych form występuje na każdym jego etapie w zróżnicowanym nasileniu, zależnym również od indywidualnego rozwoju.

to zespół ruchów i gestów powstających pod wpływem bodźców emocjonalnych, skoordynowanych z muzyką.

Ćwiczenia taneczne wzmacniają układ mięśniowy dziecka, wspomagają jego koordynacje i równowagę. Ruch przy muzyce pozytywnie oddziałuje na biologiczną sferę dziecka, na układy krążenia, oddechowy, dokrewny, nerwowy, mięśniowy i kostno – stawowy. Taniec kształtuje sprawność motoryczną, prowadząc do harmonijnego rozwoju organizmu.

Du ż e zaanga ż owanie emocjonalne w taniec uwalnia wi ę kszy potencjał mo ż liwo ś ci sił ruchowych dzieci. Obecno ść podkładu muzycznego niweluje skutki fizycznego zm ę czenia. Taniec mo ż e pomóc równie ż dzieciom, które cierpi ą na ró ż norodne zaburzenia i deficyty rozwojowe. Znacz ą cy jest równie ż wpływ na rozwój pami ę ci dziecka, uczy si ę ono zapami ę tywa ć i odtwarza ć d ź wi ę ki b ą d ź ich grupy, zapami ę tuj ę kroki i proste układy taneczne.

Jedną z podstawowych sfer rozwoju dziecka, na którą znaczący wpływ mają zajęcia muzyczne, jest sfera poznawcza oraz procesy myślenia. Mają one znaczący wpływ na kształtowanie się uwagi –na jej podzielność, szybkość reagowania, gotowość. Nauce tańca towarzyszyć będzie również nauka savoir-vivre’u – zasady zachowania wobec współtowarzyszy tańca- partnerów. Zajęć muzyczno-ruchowych wpływają także na sferę osobowości, uczuciową i społeczną dzieci. Wspólne zabawy i tańce rozwijają w dzieciach potrzeba wspólnego działania, zwiększają karność i poczucie odpowiedzialności.

 Podsumowując, można stwierdzić, że taniec ma ogromny wpływ na rozwój dziecka.  Ograniczanie czy eliminacja działalności tanecznej z życia dziecka, mocno zubaża proces kształtowania pozytywnych postaw dzieci i młodzieży, może zakłócić rozwój osobowości dziecka a także znacznie ograniczyć ich aktywność ruchową.  Kilkugodzinny pobyt dziecka w szkole, wśród rówieśników jest najodpowiedniejszym miejscem propagowania tańca.