Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Metoda Development Center w praktyce
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Zarządzanie projektami – pojęcia
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
1 Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Ministerstwo Gospodarki i Pracy Założenia Planu Oceny Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Perspektywa i taktyka ubiegania się o środki europejskie w latach Założenia i cele Projektu doradczego Teraz Limanowa Wystąpienie Ekspertów CERTUS.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
- instrumenty ewaluacji i monitoringu RSI
Jak mierzyć efekty naszych działań, czyli ewaluacja w projekcie społecznym Agnieszka Iwaniak Warszawa, 10 czerwca 2009 r.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
ZADANIA KOORDYNATORÓW
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Prof. Aleksander Surdej
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Sprawozdanie z działań ewaluacyjnych realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą PO KL II stopnia – Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w 2014 r. Gdańsk,
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Planowanie i realizacja badań ewaluacyjnych służących oszacowaniu wartości wskaźników rezultatu długoterminowego EFS 18 stycznia 2015 r.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
PROGRAM ĆWICZEŃ Część II - PRAKTYKA 5. Przygotowanie projektu przygotowanie strategii monitoringu w projekcie przygotowanie strategii rekrutacji/promocji/upowszechniania.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Aktualizacja Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata czerwca 2018 r.
Raport po ocenie 360° - fragment
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Zapis prezentacji:

Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach

cel Ewaluacja jest narzędziem pomagającym w: zaplanowaniu projektu monitorowaniu projektu identyfikowaniu słabych i mocnych stron projektu opracowaniu raportów (zwłaszcza końcowego) wykorzystaniu rezultatów planowaniu przyszłych projektów planowaniu strategii upowszechniania wyników

cechy Trafność – czy przyjęte cele projektu odpowiadają rzeczywistym potrzebom i oczekiwaniom uczestnikom Efektywność – czy partnerzy wykonują zadania zgodnie z ich rolą i kompetencjami, ocena działań w odniesieniu do nakładu pracy i środków Skuteczność – czy zostały osiągnięte zakładane cele projektu, rola partnerów w osiąganiu celów Oddziaływanie/wpływ – czy realizacja projektu będzie oddziaływać na otoczenie i wywoływać w nim zmiany Trwałość efektów – czy współpraca partnerów będzie kontynuowana po zakończeniu projektu, czy udział w projekcie przyniesie uczestnikom rezultat w postaci trwałej zmiany

Etapy procesu ewaluacyjnego: Planowanie Projektowanie Realizacja Raportowanie Wykorzystanie wyników

Projektowanie ewaluacji: zdefiniowanie celów ewaluacji (po co to robimy?) identyfikacja zasobów (czasowych, ludzkich) określenie przedmiotu ewaluacji (jakie obszary?) sformułowanie listy pytań badawczych określenie kryteriów ewaluacji dobór metod badawczych harmonogram zaprojektowanie raportu Konceptualizacja badania: sprecyzowanie oczekiwań, postawienie szczegółowych pytań ewaluacyjnych, określenie wymagań i podział zadań

Realizacja ewaluacji: zbieranie danych (dostępne dokumenty, badania ankietowe, analiza potrzeb, dokumenty programowe) analiza – interpretacja danych, zestawienie i porównanie danych ocena – analiza stopnia osiągnięcia celów, analiza kosztów-korzyści sformułowanie wniosków, rekomendacji

Monitoring ≠ Ewaluacja Monitoring jest ciągłym procesem systematycznego zbierania i analizowania danych na temat prawidłowości realizacji projektu. Monitoring służy do zbierania informacji na temat: - aktualnego stanu i przebiegu realizacji projektu, - postępu w realizacji planu merytorycznego, - wykorzystania środków finansowych, - przygotowania prognozy na najbliższy okres.

Celem ewaluacji szkolenia jest zbadanie: -czy efektywnie wykorzystano środki na realizację programu szkolenia -jaki jest poziom satysfakcji uczestników szkolenia -w jakim stopniu projekt realizował cele programu -w jakim stopniu uczestnicy podnieśli kompetencje zawodowe i poprawili umiejętności językowe (cele projektu) -jak oceniono organizację szkolenia -jak uczestnicy planują wykorzystać zdobytą wiedzę i doświadczenia

ewaluacja powinniśmy ewaluować poszczególne fazy projektu - przygotowanie - kulturowe, językowe, merytoryczne - uczestnicy powinniśmy ewaluować szkolenie - jego różne aspekty - merytoryczny - program, prowadzący, metody, treści, materiały i organizację - podróż, zakwaterowanie, wyżywienie, program kulturalny, opiekę i wsparcie po zakończeniu szkolenia - efekty przygotowanie i realizacja - uczestnicy, ale już wdrożenia nie tylko subiektywnie, ale koordynator, instytucja, podobnie szkolenia też obiektywnie – prowadzący, instytucja