Mądrze zaplanuj swoją przyszłość

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
WYNIKI ANKIETY W ankiecie przeprowadzonej przez Nową Przyszłość wzięło udział 106 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum z Zespołu Szkół im. Ks. Jerzego.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Szkoła Odkrywania Talentów
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
„Zawodoznawstwo” MODUŁ Klasa II.
Reporterzy z klasy 2.
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
Regulamin Świetlicy Szkolnej
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość !
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Planowanie własnej przyszłości
PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 5 SPOTKANIE
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
Mądrze zaplanuj swoją przyszłość
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH „Jeśli potrafisz o tym marzyć, to potrafisz także tego dokonać” Walt.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych „Szczęście to jest to.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 6 SPOTKANIE.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ Program zajęć dla uczniów szkoły podstawowej 2 spotkanie „Naszą największą słabością jest poddawanie się. Najpewniejszą.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Organizacja pobytu Studentów podczas realizacji praktyki pedagogicznej
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 2 Moja.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 4 WARTOŚCI.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
Bądź jak HIPOLIT POŻYTECZNY OTWARTY PRZEWIDUJĄCY PRZEDSIĘBIORCZY
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Rok szkolny [wpisz rok] Nazwa szkoły Nazwisko nauczyciela Skala ocen
Zawody w moim najbliższym otoczeniu
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Mądrze zaplanuj swoją przyszłość „Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się.” Aldous Huxley -  angielski powieściopisarz, nowelista, eseista, poeta. Mądrze zaplanuj swoją przyszłość Program zajęć dla uczniów szkół podstawowych 4 spotkanie

Ulubione zajęcia Co to jest hobby? Jakie są Twoje ulubione zajęcia ? Co lubisz robić w wolnym czasie? Uczniowie podają definicję hobby.

Test – to lubię robić Każdy z nas ma swoje ulubione zajęcia, które lubi wykonywać i inne, których nie znosi. W teście „Właśnie to lubię robić ” znajduje się lista zajęć, czynności, czy też Twoich przekonań. Źródło: „Vademecum talentu – zintegrowana ocena predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów.

instrukcja Po przeczytaniu listy oceń, na ile każdy element pasuje do Ciebie, na ile się z nim zgadzasz. Następnie wybierz jedną z trzech odpowiedzi: Tak – gdy w pełni zgadzasz się z danym stwierdzeniem Nie – gdy się z nim nie zgadzasz Nie wiem- gdy nie wiesz, jaką wybrać odpowiedź Postaraj się jak najrzadziej wybierać odpowiedź: Nie wiem. Pracuj szybko i udzielaj prawdziwych odpowiedzi

Źródło: „Vademecum talentu – zintegrowana ocena predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, ECORYS Polska Sp. z o.o. , Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP

Źródło: „Vademecum talentu – zintegrowana ocena predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, ECORYS Polska Sp. z o.o. , Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP

Źródło: „Vademecum talentu – zintegrowana ocena predyspozycji i zainteresowań zawodowych uczniów, ECORYS Polska Sp. z o.o. , Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP

Obliczanie wyników Najpierw kolejno sprawdź stwierdzenia o numerach 6, 9, 17 i 44. Jeżeli podaną odpowiedzią dla któregoś z nich jest Nie, to w poniższe pola wpisz w odpowiednie kwadraty oznaczone numerem pytania cyfrę 1. Następnie sprawdź wszystkie pozostałe pytania. Tylko dla odpowiedzi Tak wpisz w odpowiednie kwadraty oznaczone numerem pytania cyfrę 1, oznaczającą 1 punkt za każdą odpowiedź Tak. Podsumuj wyniki dla każdej ze skal w poziomie i wpisz do kolumny oznaczonej Suma

1 Zainteresowania sportowe K M Wynik Opis Sportowe 0-1 0-2 Niski Praca związana ze sportem. Może polegać na bezpośrednim uprawianiu sportu, prowadzeniu treningów, kształceniu kadry sportowej, ocenie wyników, komentowaniu, dbaniu o zdrowie i kondycję fizyczną sportowców. Przykładowe zawody: sportowiec zawodowy, instruktor, trener, organizator imprez sportowych, sędzia sportowy, komentator, dziennikarz sportowy 2-8 3-9 Umiarkowany 6-10 9-10 Wysoki

2 Zainteresowania produkcyjne M Wynik Opis Produkcyjne 0-2 Niski Praca związana z wykonywaniem różnych produktów. Może polegać na wytwarzaniu (od projektu do gotowego produktu) lub uczestniczeniu w produkcji np. montażu gotowych przedmiotów z prostszych elementów. Obejmuje różnorodne branże i obszary zawodowe, takie jak: rzemieślnicy, monterzy, operatorzy maszyn, zawody inżynierskie, techniczne. 1-5 3-8 Umiarkowany 6-10 9-10 Wysoki

3 Zainteresowania poznawczo-informacyjne K M Wynik Opis Poznawczo-informacyjne Niski Praca związana z wykonywaniem zadań typu: odkrywanie, wymyślanie, badanie, eksperymentowanie, a także działalnością badawczą, naukową i dydaktyczną. Mogą to być nie tylko złożone i trudne zadania, lecz także proste czynności jak: poszukiwanie, zbieranie, porządkowanie, tworzenie, rozpowszechnianie lub też udzielanie informacji. Przykładowe zawody: pracownik naukowy, bibliotekarz. 1-3 Umiarkowany 4-6 Wysoki

4 Zainteresowania organizacyjne K M Wynik Opis Organizacyjne Niski Praca polega na zarządzaniu zespołem. Należą tutaj zawody wymagające dużej odpowiedzialności, związane bezpośrednio z ludźmi. Obejmują w dużej części stanowiska kierownicze, ich przedstawiciele sprawują nadzór nad innymi, organizują i kontrolują pracę innych ludzi. Przykładowe stanowiska pracy to: naczelnik działu, kierownik, dyrektor, prezes. 1-6 Umiarkowany 7-9 Wysoki

5 Zainteresowania artystyczne K M Wynik Opis Artystyczne Niski Praca związana ze sztuką, tworzeniem „dzieł”. Przedstawicieli zawodów artystycznych cechuje duża wyobraźnia, myślenie twórcze oraz innowacyjne pomysły. Szczególnie ważne jest nie tylko posiadanie specyficznego talentu, lecz także jego systematyczne doskonalenie i rozwijanie. Przykładowe zawody to: malarz, muzyk, fotografik, rzeźbiarz, projektant mody, stolarz mebli artystycznych , kowal artystyczny. 1-4 1-3 Umiarkowany 5-6 4-6 Wysoki

6 Zainteresowania porządkowe M Wynik Opis Organizacyjne 0-2 0-1 Niski Praca polega na planowaniu porządku, harmonii i zasad. Osoby wykonujące tę pracę bezpośrednio dbają o prawidłowość przestrzegania określonych zasad, norm, regulaminów, wytycznych, wzorców, reguł itp. Praca ta może dotyczyć różnorodnych zadań i obszarów zawodowych: sędzia, policjant, archiwista, magazynier, sprzątacz. 3-6 2-6 Umiarkowany 7 Wysoki

7 Zainteresowania opiekuńczo-wychowawcze M Wynik Opis Opiekuńczo-wychowawcze 0-1 Niski Praca polega na wpływaniu na rozwój innych ludzi, kształtowaniu pożądanych postaw, umiejętności, wiedzy. Polega także na zajmowaniu się innymi osobami, ochronie, dbaniu, opiece. Przykładowe zawody: nauczyciel, pedagog szkolny, opiekunka środowiskowa, doradca zawodowy, logopeda. 2-6 1-4 Umiarkowany 7-8 5-8 Wysoki

A jakie ty masz zainteresowania ?

Dziękujemy i do zobaczenia wkrótce Opracowanie: Radosława Kompowska-Marek, Małgorzata Polkowska, Beata Grzelak