EWALUACJA PROGRAMU SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 2013/ 2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
SP 8SP 20SP 44 SP 50SP 67SP 74SP 78 SP 83SP 93SP 107 ZSzP 4 SOSzW 10 SP 98 SSzP Optimum III GRUPA ZSz 15 SP 12.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
w nowej podstawie programowej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dojrzałość szkolna dziecka
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Duże dzieci – wielkie sprawy
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Cele projektu Celem projektu jest zwalczanie rasizmu, ksenofobii i antysemityzmu poprzez upowszechnianie postawy fair play dla większego zrozumienia innych.
EWALUACJA PROGRAMU SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE w SP5 - Leszno 2012/13
Od maja 2002 r. do października 2003 r. trwała I edycja akcji "Szkoły z klasą". Wzięło w niej udział ponad 4,3 tys. szkół, z których 3118 zrealizowało.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
w praktyce pedagogicznej
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Szkoła Promująca Zdrowie
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Tylko zdrowy uczeń jest w stanie rozwijać się wszechstronnie i osiągać wysokie wyniki. To nasza szkoła jest tą, w której panuje dobra atmosfera i obowiązują.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Projekt Promocja zdrowia pracowników szkoły Realizacja w latach
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

EWALUACJA PROGRAMU SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE 2013/ 2014

ZDROWIE „ Zdrowie to nie dar niebios dany raz na zawsze - nad zdrowiem trzeba pracować i praca ta ma również charakter pedagogiczny” Maciej Demel

SZ P Z Szkoła promująca zdrowie jest inwestycją nie tylko w zdrowie, ale także w edukację młodego pokolenia. Tylko zdrowy uczeń jest w stanie rozwijać się wszechstronnie i osiągać wysokie wyniki. Jest to szkoła, w której panuje dobra atmosfera i obowiązują zasady współpracy, gdzie zdrowie jest podstawowym celem działania. Mając na uwadze powyższe fakty nasza szkoła prowadzi zajęcia z edukacji zdrowotnej we wszystkich klasach I – VI a na zakończenie każdego roku szkolnego dokonuje ewaluacji zajęć. .

Klasy I - III Celem zajęć było; - podejmowanie starań, aby poprawić swoje samopoczucie , - kształtowanie umiejętności współżycia w grupie, -szerzenie wiedzy na temat tolerancji ( wobec osób niepełnosprawnych, o innym kolorze skóry, wyznaniu….) - dbanie o swoje zdrowie i bezpieczeństwo. Kryterium sukcesu- założone; 95% uczniów postrzega ustalonych reguł i pełni określoną rolę w grupie – obserwacja prowadzących zajęcia 80% uczniów ma przyswojone wiadomości o zdrowiu- ankieta

Analiza obserwowanych zajęć Zgodnie z podanymi kryteriami, przyjęto, że po zrealizowaniu tematyki z edukacji zdrowotnej nasi uczniowie w 95% będą umieli pracować według ustalonych i wspólnie wypracowanych norm ,reguł i zasad zachowania. Zajęcia miały na celu rozbudzenie i kształcenie u dzieci umiejętności współdziałania w grupie, w klasie, w szkole .Obserwacja (przez prowadzących zajęcia) zachowań uczniów , ich pracy na zajęciach , w grupie rówieśniczej pozwala stwierdzić, że 97,0% uczniów przestrzega ustalonych reguł i pełni określoną rolę w grupie. Założone kryterium zostało osiągnięte

EWALUACJA – KL. I RAZEM WZROST TEMATY I A I B KRYT. SUKC. OSIĄG. 1.Chcemyuczyć się i bawić razem- ustalamy normy, reguły i zasady. 97% 98% 95% 2.Umiem rozpoznawać i nazywać uczucia. 93% 90% 94% 3.Zmieniłem się od urodzenia. 87% 85% 4.Mogę być silny i zdrowy-czyli ,co pomaga mi w utrzymaniu dobrego stanu zdrowia. 96% 5.Czuję się bezpiecznie w domu i w szkole. RAZEM 89% WZROST 6% 4% 5%

EWALUACJA- KL.II TEMATY II A II B II C RAZEM WZROST KRYT. SUKC. OSIĄG 1.Mam przyjaciół, nie jestem sam 90% 91% 85% 87% 2.W różnych sytuacjach przeżywam różne uczucia. 75% 86% 60% 82% 3.Skąd się wziąłem? 78% 4.Dbam o swoje zdrowie ! 80% 5.Jak zachować bezpieczeństwo w relacjach z nieznajomymi? 84% RAZEM 88% 73% WZROST 11% 15% 12%

EWALUACJA- KL.III (ja) RAZEM WZROST TEMATY IIIA IIIB KRYT. SUKC. OSIĄG. 1.Przyjażń warunkiem dobrej atmosfery w klasie. 91% 93% 90% 92% 2.Okazuję własne uczucia i rozpoznaję je w innych. 78% 76% 65% 77% 3.Nikt nie jest samotną wyspą- istnieję jako dziewczyna i chłopak. 94% 4.Gdyby moje ciało mogło mówić… 82% 84% 80% 83% 5.W jaki sposób zachowujemy bezpieczeństwo? 88% 86% 85% 87% RAZEM 85 % WZROST 5% 4%- 3%

ANALIZA ANKIET KL. I-III Pyt. I A IB IIA IIB II C IIIA IIIB 1. 100% 90% 95% 70% 85% 2. 96% 91% 94% 3. 84% 75% 86% 98% 4. 92% 78% 5. 88% 80% 97% 79% 82% % 87,2% 91,8% 87% Kryterium sukcesu (80%) we wszystkich klasach osiągnięto.

EWALUACJA ZAJĘĆ kl.I-III We wszystkich klasach zrealizowano zaplanowane zajęcia warsztatowe. Założone kryterium sukcesu zostało osiągnięte, a nawet przekroczono (w klasie I a i I b wynik bardzo wysoki -100%) Dowodem na to są wyniki ewaluacji poszczególnych zajęć jak również wyniki ankiet (końcowych). WNIOSKI: 1. Pracować nad przestrzeganiem wypracowanych i ustalonych norm, reguł i zasad zachowania- zwiększyć dyscyplinę szczególnie w klasach pierwszych ( uściślić pytanie 1 w ankiecie ) 2.Więcej pracować z dziećmi nad tematyką dotyczącą tolerancji wobec „inności”-niepełnosprawność, kolor skóry, wyznanie religijne. 3.W klasie trzeciej więcej uwagi poświęcić na zajęcia dotyczące mocnych stron dzieci i radzeniem sobie ze stresem 4. Wypracować sposoby , metody ......na umiejętność rozwiązywania konfliktów (zapobieganie zachowaniom agresywnym)

Klasy IV-VI „W zdrowym ciele zdrowy duch ” Cele ogólne zajęć: - poznawanie zasad funkcjonowania własnego organizmu - poznanie zasad zdrowego stylu życia - kształtowanie umiejętności podejmowania właściwych decyzji i rozwiązywania problemów; - dostarczanie wiedzy o prawach dzieci - kształtowanie umiejętności organizacji czasu wolnego ze szczególnym uwzględnieniem aktywności ruchowej - poznawanie zasad zachowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia…… -szerzenie wiedzy na temat tolerancji wobec osób niepełnosprawnych, innego koloru skóry, odmiennych postaw, wyznań…..

KLASY IV 1.CHCĘ BYĆ DOBRY – KONTAKT Z DRUGIM CZŁOWIEKIEM -ROZUMIEJĄ , ŻE POMAGANIE INNYM „ OPŁACA SIĘ” -WIEDZĄ , ŻE OBOWIĄZUJCE W SZKOLE ZASADY, NORMY I REGUŁY W SZKOLE UMOŻLIWIAJĄ ORGANIZACJĘ ZYCIA SZKOLNEGO, -POTRAFIĄ SŁUCHAĆ” INNYCH, -NIEUSTANNIE POSZUKUJĄ SPOSOBÓW DOBREGO KOMUNIKOWANIA SIĘ Z INNYMI

2.CHCĘ KOCHAĆ I BYĆ KOCHANYM-EMPATIA -UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE PODSTAWOWĄ POTRZEBĄ KAŻDEGO CZŁOWIEKA JEST POCZUCIE „BYCIA KOCHANYM” -ZNAJĄ I ROZUMIEJĄ POJĘCIE „Empatia”- potrafią je wyjaśnić

3. JAK STAWAĆ SIĘ PRACOWITYM CZŁOWIEKIEM?. - DZIECI WIEDZĄ, ŻE WAŻNĄ CECHĄ JEST PRACOWITOŚĆ, - POTRAFIĄ PLANOWAĆ ZAJĘCIA I UMIEJĘTNIE GOSPODAROWAĆ CZASEM, - ZAUWAŻAJĄ KORZYŚCI WYNIKJĄCE Z BYCIA PRACOWITYM, -SZUKAJĄ SPOSOBÓW NA LEPSZE WYKORZYSTANIE CZASU WOLNEGO, PLANOWANIE DNIA

4. ABY SKUTECZNIE DĄŻYĆ DO CELU… PLANOWANIE - WIEDZĄ , ŻE NALEŻY SZUKAĆ ROZWIĄZAŃ POMIMO NAPOTYKANIA WIELU PRZESZKÓD --POTRAFIĄ DOKONAĆ KOREKTY DO PLANÓW , TAK ABY W CIĄGU DNIA ZACHOWANA BYŁA RÓWNOWAGA MIĘDZY ZABAWĄ, ODPOCZYNKIEM A PRACĄ, -POTRAFIĄ PRZEWIDYWAĆ KONSEKWENCJE SWOICH DECYZJI I DZIAŁAŃ, -UCZNIOWIE ZROZUMIELI, ŻE OSIĄGNIĘCIE ZAMIERZONEGO CELU WYMAGA WYSIŁKU I MĄDREGO PLANOWANIA,

5. STRES I LĘK MOGĘ POKONAĆ. --UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE STRES I LĘK JEST NIEODŁĄCZNYM „TOWARZYSZEM” ŻYCIA CZŁOWIEKA, ALE NALEŻY UCZYĆ SIĘ SPOSOBÓW RADZENIA SOBIE Z NIM, -PRACOWALI WSPÓLNIE W GRUPACH A NASTĘPNIE PREZENTOWALI WYPRACOWANE SPOSOBY RADZENIA SOBIE ZE STEREM ( DZIELILI SIĘ „SWOIMI DOŚWIADCZENIAMI”), -WIEDZĄ , ŻE W SYTUACJACH TRUDNYCH NIE NALEŻY ULEGAĆ PRESJI OTOCZENIA

KLASY V 1. DOBRZE GOSPODARUJĘ CZASEM. -ZDAJĄ SOBIE SPRAWĘ, ŻE UPORZĄDKOWNY PLAN DZIAŁAŃ PRZYNOSI POZYTYWNE KORZYŚCI, - UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE ROZSĄDNE GOSPODAROWANIE CZASEM WPROWADZA W ZYCIE ŁAD I PORZĄDEK W ŻYCIU CZŁOWIEKA, - POTRAFIĄ SKORYGOWAĆ SWÓJ PLAN ZAJĘĆ, 2. ŻYCZLIWOŚĆ OKAZYWANA INNYM OWOCUJE W ŻYCIU. -STARAJĄ SIĘ BYĆ DOBRYM ,UCZYNNYM, ŻYCZLIWYM, -ROZPOZNAJĄ UCZUCIA ORAZ EMOCJE, UCZĄ SIĘ ROZPOZNAWAĆ JE U INNYCH, -WIEDZĄ CO TO JEST EMAPTIA, - MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE ŻYCZLIWOŚĆ OKAZYWANA INNYM „OWOCUJE”

3. NORMY I REGUŁY OBOWIĄZUJĄCE W ŻYCIU. UCZNIOWIE TWORZYLI SWÓJ ZESTAW REGUŁ ,ZASAD, ZGODNY Z NORMAMI OBOWIAZUJĄCYMI W KLASIE, W SZKOLE I POZA NIĄ , STARAJĄ SIĘ GO PRZESTRZEGAĆ, WIEDZĄ , ŻE TRZEBA MYŚLEĆ POZYTYWNIE, BO TO POMAGA OSIĄGNĄĆ CEL, UCZĄ SIĘ PONOSIĆ KONSEKWENCJE SWOICH CZYNÓW, WIEDZA , ZE NIE S BEZKARNI 4. WIEM KIM JESTEM… UCZNIOWIE POTRAFIĄ ROZPOZNAĆ SWOJE SŁABE I MOCNE STRONY, WIEDZĄ, ŻE PRACA NAD WŁASNYM CHARAKTEREM PRZYNOSI KORZYŚCI I OWOCUJE W PRZYSZŁOŚCI

5. JESTEM MIŁY I LUBIANY WŚRÓD SWOICH RÓWIEŚNIKÓW UCZNIOWIE WIEDZĄ, ŻE TRZEBA I WARTO OKAZYWAĆ INNYM LUDZIOM ŻYCZLIWOŚĆ, POTRAFILI PODAĆ LICZNE PRZYKŁADY, UCZNIOWIE ZROZUMIELI JAK WAŻNA JEST W ŻYCIU EMPATIA, PRACOWALI NAD SWOIM ZACHOWANIEM I RELACJAMI Z INNYMI, WIEDZĄ DOSKONALE , ŻE WAŻNA JEST WSPÓŁPRACA W GRUPIE, ŻE NALEŻY BYĆ MIŁYM, UCZYNNYM

KL. VI 1.NIKT NIE JEST SAMOTNĄ WYSPĄ -UCZNIOWIE MAJĄ ŚWIADOMOŚĆ, ŻE CZŁOWIEK JEST CZĘŚCIA WSPÓLNOTY I POWINNIEN WCHODZIĆ W INTERAKCJE Z INNYMI JEJ CZŁONKAMI, - ROZUMIEJĄ ,ŻE „PRZYJAŹŃ” JEST BARDZO POTRZEBNA W ŻYCIU KAŻDEGO Z NICH, -CZUJĄ POTRZEBĘ BYCIA PRZYJACIELEM I CHCĄ TEŻ MIEĆ PRZYJACIELA -PRÓBUJĄ „SŁUCHAĆ” TYCH, KTÓRZY SĄ W POTRZEBIE, -STARAJĄ SIĘ OKAZYWAĆ UCZUCIA INNYM

2.SZTUKA PODEJMOWANIA DCYZJI -UCZNIOWIE WIEDZĄ, ŻE KAŻDA PODJĘTA PRZEZ NICH DECYZJA POCIĄGA ZA SOBĄ KONSEKWENCJE, -WIEDZĄ , ŻE KAŻDY PROBLEM NALEŻY ROZWIĄZAĆ I SZUKALI RÓŻNYCH SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA ICH, -ODWAŻNIE PODEJMOWALI PRÓBY PRZYZNANIA SIĘ DO BŁĘDÓW...

3. WIEM KIM JESTEM I DOKĄD PODĄŻAM Uczniowie dokonali autoprezentacji przedstawiających ich mocne strony, Uczniowie potrafią wskazać swoje mocne i słabe strony, Mają plany na życie- potrafią określać cele bliskie i dalekie, Dostrzegają, że realizując własne cele należy brać pod uwagę dobro innych ludzi

4. GDY MI JEST TRUDNO TO… UCZNIOWIE DZIELILI SIĘ ZE SOBĄ SPOSOBAMI NA ZWALCZANIE SMUTKU, SMUTNEGO NASTROJU, ANALIZOWALI RÓŻNE SPOSOBY RADZNIA SOBIE Z TRUDNOŚCIAMI, LĘKIEM I STRESEM, UCZYLI SIĘ RADZENIA Z PRESJĄ GRUPY, WIEDZĄ GDZIE SZUKAĆ POMOCY W SYTUACJACH TRUDNYCH, ZROZUMIELI, ŻE STRES MOŻE BYĆ SIŁĄ POZYTYWNĄ I NEGATYWNĄ- DWA OBLICZA STRESU DOKONYWALI SAMOKONTROLI SWOICH DZIAŁAŃ

5.JESTEM CZŁOWIEKIEM PRZEDSIĘBIORCZYM… UCZEŃ MA ŚWIADOMOŚĆ, ŻE PRACOWITOŚĆ JEST CECHĄ OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA, UCZEŃ ZOSTAŁ PRZYGOTOWANY DO AKTYWNEGO UCZESTNICTWA W ŻYCIU SPOŁECZNYM, UCZŃ POZYSKIWAŁ INFORMACJE Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ , UCZEŃ UMIE PRZEWIDZIEĆ KONSEKWENCJE SWOICH ZACHOWAŃ I DZIAŁAŃ

WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY 1.SZERZYĆ WIEDZĘ NA TEMAT TOLERANCJI WOBEC ODMIENNYCH POSTAW I ZACHOWAŃ LUDZKICH (podejmowanie wszelkich inicjatyw, mających na celu przeciwdziałanie przejawom antysemityzmu, rasizmu …) 2. KŁAŚĆ NACISK NA KONIECZNOŚĆ BUDOWANIA PRZEZ UCZNIÓW DOBRYCH RELACJI INTERPERSONALNYCH. 3. WSPIERAĆ DZIECI W RADZENIU SOBIE Z PRESJĄ GRUPY, ROZWIĄZYWANIU PROBLEMÓW, ZAPANOWANIU NAD STRESEM I LĘKIEM. 4. UŚWIADOMIĆ KONSEKWENCJE PODEJMOWANYCH PRZEZ NICH DZIAŁAŃ, DECYZJI I PREZENTOWANYCH ZACHOWAŃ. 5. DOKONYWAĆ KOREKTY PODEJMOWANYCH PRZEZ UCZNIÓW DZIAŁAŃ.

DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM ZA UWAGĘ Halina Jóźwiak 