Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia decyzji szkolno – zawodowej: planujemy ścieżki i kroki. Na podstawie opracowania Anny Filipowskiej przygotowała.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Advertisements

Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Rodzic jako doradca zawodowy
Metody wyboru zawodu Cele zajęć:
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Dane informacyjne Nazwa szkoły: ZSO nr 1 I Liceum Ogólnokształcące im. ppor. Emilii Gierczak w Nowogardzie ID grupy: 97_6_G_P1 Opiekun: Barbara Papuszka.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
CZYNNIKI WYBORU DROGI EDUKACYJNO-ZAWODOWEJ
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
OGÓLNOPOLSKI TYDZIEŃ KARIERY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Cieszynie Inicjator OTK: Stowarzyszenie Doradców Szkolnych.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Wojewódzki Urząd Pracy w Łodzi
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Aktywne poszukiwanie pracy
DORADCA ZAWODOWY? A kto to taki?
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Rola pedagoga szkolnego w organizacji wewnątrzszkolnego systemu doradztwa i zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Indywidualny plan działania
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
„Edukacja a rynek pracy – źródła informacji”
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Co dalej Gimnazjalisto ?
Jak wybrać zawód?.
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” Gimnazjum im. C. Miłosza w Mierzęcicach Projekt „MOJA SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Planowanie własnej przyszłości
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
CZYNNIKI TRAFNEGO WYBORU ZAWODU
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Zespół Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć Ku refleksji „Nie idź za mną, bo nie umiem prowadzić. Nie idź przede mną, bo mogę za Tobą nie nadążyć. Idź.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Planowanie kariery - gdzie szukać pomocy?. Czy zastanawiasz się Jak zaplanować swoje życie? Co pragniesz w życiu osiągnąć? Kim będziesz za kilka lub kilkanaście.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Ryc. 1 0% 10% 20% 30% 40% 50% 60% 70%
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Pomoc w dokonywaniu wyboru w zakresie edukacji,
Przykłady dobrych praktyk
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia decyzji szkolno – zawodowej: planujemy ścieżki i kroki. Na podstawie opracowania Anny Filipowskiej przygotowała Marzanna Kotowicz

Jakich informacji potrzebuję, by wiedzieć, jaką wybrać szkołę? Mogę zostać lekarzem, prawnikiem, nauczycielem, stolarzem,policjantem,dentystą

Znać siebie to znaczy znać swoje: zainteresowaniazainteresowania uzdolnieniauzdolnienia temperamenttemperament umiejętnościumiejętności osobowośćosobowość stan zdrowiastan zdrowia poziom wiedzy szkolnejpoziom wiedzy szkolnej mocne i słabe stronymocne i słabe strony

Zebrać informacje o zawodach to znaczy poznać: świat zawodów i ich podziałświat zawodów i ich podział opisy zawodówopisy zawodów warunki i środowisko pracywarunki i środowisko pracy zadania i czynności zawodowezadania i czynności zawodowe narzędzia pracynarzędzia pracy predyspozycje i przeciwwskazaniapredyspozycje i przeciwwskazania do zawodów perspektywy płacy i zatrudnieniaperspektywy płacy i zatrudnienia

Znać ścieżki kształcenia oznacza poznać: typy szkółtypy szkół sieć szkółsieć szkół kryteria przyjęć i warunki naborukryteria przyjęć i warunki naboru przebieg kształcenia w szkole/zawodzieprzebieg kształcenia w szkole/zawodzie kwalifikacje absolwentakwalifikacje absolwenta możliwość kontynuowania nauki i podnoszenia kwalifikacjimożliwość kontynuowania nauki i podnoszenia kwalifikacji kursy, szkolenia uzupełniającekursy, szkolenia uzupełniające

Znać rynek pracy oznacza poznać: trendy na rynku pracytrendy na rynku pracy wskaźniki bezrobocia i zatrudnieniawskaźniki bezrobocia i zatrudnienia sposoby poszukiwania pracysposoby poszukiwania pracy wymagania pracodawcówwymagania pracodawców potrzebne umiejętności i kwalifikacje zawodowepotrzebne umiejętności i kwalifikacje zawodowe oferty pracyoferty pracy

Źródła informacji to: rodzinarodzina rówieśnicy i znajomirówieśnicy i znajomi szkoła macierzystaszkoła macierzysta poradnia psychologiczno- pedagogicznaporadnia psychologiczno- pedagogiczna szkoły ponadgimnazjalneszkoły ponadgimnazjalne media (RTV, prasa, Internet)media (RTV, prasa, Internet) informatory, książki,programy komputeroweinformatory, książki,programy komputerowe instytucje, urzędy pracyinstytucje, urzędy pracy przedstawiciele zawodówprzedstawiciele zawodów

ABSOLWENT GIMNAZJUM ZNA SIEBIE – ZNA ZAWODY – ZNA ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA ABSOLWENT GIMNAZJUM ZNA SIEBIE – ZNA ZAWODY – ZNA ŚCIEŻKI KSZTAŁCENIA CZUJE SIĘ ODPOWIEDZIALNY ODPOWIEDZIALNY ZA SWÓJ LOS I SWOJĄ ZA SWÓJ LOS I SWOJĄPRZYSZŁOŚĆ