Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI czyli rewolucja w uczeniu
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Projektowanie programów studiów
System KRK w Polsce – rekomendacje dla uczelni Spotkanie zespołów ds. kształcenia Uniwersytetu Gdańskiego Leźno, 14 czerwca 2011 r Na podstawie materiałów.
Prowadzenie dokumentacji
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Projektowanie programów studiów
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Misja Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Prowadzimy działalność naukowo-badawczą oraz kształcimy bazując.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Wykorzystano: 1. M. Próchnicka: Seminarium Bolońskie.Krajowe Ramy Kwalifikacji. Budowa programów studiów na bazie efektów kształcenia. 2. A.Wroczyńska,
Zintegrowany System Kwalifikacji. Wprowadzenie do tematyki Wojciech Stęchły Instytut Badań Edukacyjnych Biłgoraj, 8 lutego 2016 r.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
WZORY NOWEJ DOKUMENTACJI PROGRAMÓW STUDIÓW dla cykli rozpoczynających się od r.a. 2019/2020 Szczecin, 25 stycznia 2019 r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP

Koncepcja przyznawania punktacji ETCS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP Zgodnie ze zmianami wynikającymi z Ustawy z dnia r. studia podyplomowe powinny umożliwić uzyskanie słuchaczom co najmniej 60 punktów ECTS. Konieczne jest zatem wprowadzenie do Regulaminu studiów podyplomowych UEP zasad przyznawanie punktów ECTS. Proponowany termin wprowadzenia: studia podyplomowe uruchamiane w semestrze zimowym 2012 r. Procedura przyznania punktów ECTS – Kierownik komórki inicjującej studia podyplomowe przedstawia do zaopiniowania wydziałowej komisji programowej sylabusy przedmiotów studiów podyplomowych zawierające propozycję punktacji ECTS stanowiących integralną część dokumentacji wniosku o uruchomienie studiów.

Koncepcja przyznawania punktacji ETCS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP Propozycja punktacji ECTS – Program studiów podyplomowych zawiera minimum 10 przedmiotów, które – 5 przedmiotów zaliczanych jest przez egzamin. Każdy przedmiot wyceniony jest na 6 punktów. W przypadku studiów podyplomowych, w ofercie których są przedmioty które realizowane są w większym niż przeciętnym (14) wymiarze godzin dopuszczalne jest przyjęcie mniejszej liczby egzaminów, które mogą być wycenione wyżej niż na 6 punktów. – Pozostałe przedmioty (minimum 5) zaliczane są bez egzaminu i każdy z nich wyceniony jest przeciętnie na 3 punkty. – Seminarium dyplomowe wycenione jest na 15 punktów w rozbiciu semestralnym 5p/10p – Suma uzyskanych punktów przy zastosowaniu powyższej reguły wynosić powinna minimum 60 punktów ECTS

Koncepcja przyznawania punktacji ETCS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP Odpowiednio do zapisów Ustawy konieczne jest określenie efektów kształcenia oraz sposobu ich weryfikacji i dokumentacji. Konieczne jest zatem opracowania do każdego przedmiotu sylabusa zwierającego : – Cele kształcenia (co najmniej 3) – Efekty kształcenia rozbiciu na: Wiedzę Umiejętności Kompetencje personalne i społeczne – Powiązanie treści programowych z celami kształcenia i efektami kształcenia – Czas poświęcony na pracę indywidualną słuchacza – Sposób zaliczania przedmiotu (łącznie z seminarium) – Sposób sprawdzenia osiągania zakładanych efektów kształcenia (wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych)

Definicje stosowane przez Krajowe Ramy Kwalifikacji Efekty uczenia sie - oznaczają określenie tego, co uczący się wie, rozumie i potrafi wykonać po ukończeniu procesu uczenia się, które dokonywane jest w kategoriach wiedzy, umiejętności i kompetencji Wiedza – oznacza efekt przyswajania informacji poprzez uczenie się. Wiedza jest zbiorem faktów, zasad, teorii i praktyk powiązanych z dziedziną pracy lub nauki Umiejętności – oznaczają zdolność dostosowania wiedzy i korzystanie z know – how w celu wykonania zdań i rozwiązywania problemów Kompetencje – oznaczają udowodnioną zdolność stosowania wiedzy, umiejętności i zdolności osobistych, społecznych lub metodologicznych ukazywaną w pracy lub nauce oraz w karierze zawodowej i osobistej

Zgodnie z przyjętą w UE metodologią poziomy kwalifikacji opisywać się będzie w PRK przy pomocy trzech grup deskryptorów 1.Określających poziom wiedzy 2.Określających poziom umiejętności 3.Określających poziom „kompetencji społecznych i personalnych”

Deskryptory uniwersalne dla 6 poziomu PRK WiedzaUmiejętnościKompetencje społeczne i personalne Ma wiedze ogólną i szczegółową w wybranych zakresach pozwalającą na rozumienie i rozwiązywanie problemów w kontekście uczenia się na poziomie studiów wyższych II stopnia i/lub pracy wymagającej zaawansowanego (wysoko profesjonalnego) przygotowania Ma opanowane wysoko profesjonalne umiejętności potrzebne do rozwiązywania problemów w kontekście uczenia się i/lub pracy Jest zdolny do: samodzielności i inicjatywy na różnych polach współpracy z innymi w ramach działań o różnym charakterze wypowiadania sądów w ważnych sprawach z uwzględnieniem etycznych wymiarów swojego postępowania

Efekty kształcenia dla obszarów studiów społecznych Źródło: Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego, MNiSzW, W-wa 2010

Efekty kształcenia dla obszarów studiów społecznych