(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Advertisements

SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Program wychowawczy szkoły
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zmiany w prawie oświatowym
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

(NASZ WSPÓLNY POMYSŁ NA SZKOŁĘ– NAUCZYCIELI, UCZNIÓW, RODZICÓW)

 Jednym z głównych celów Szkoły Podstawowej nr 122 w Łodzi jest systematyczne podnoszenie jakości jej pracy we wszystkich obszarach działalności szkoły.  W naszej Szkole panuje atmosfera przyjaźni i wzajemnej akceptacji.  Dokładamy wszelkich starań, aby uczeń czuł się pewnie i bezpiecznie oraz osiągał sukcesy na miarę swoich możliwości. Koncepcja pracy szkoły powstała w oparciu Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego poszczególnych typach szkół ( Dz. U. z 2009r. nr 4, poz. 17 ). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 07 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 maja 2013 r. zmieniające ustawę w sprawie nadzoru pedagogicznego Kartę Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. ( Dz. U. z 2006r. nr 97, poz. 674 z późn. zm. ) Konwencję o prawach dziecka z dnia 20 listopada 1989 r. Statut Szkoły. Konsultacje z uczniami dotyczące wartości, wizji idealnej szkoły oraz idealnego nauczyciela Konsultacje z rodzicami w formie ankiet

„ W mojej szkole jestem ki mś ”

W naszej szkole dążymy do: 1. Stworzenia atmosfery zaufania, wyrozumiałości i cierpliwości wśród uczniów, nauczycieli, pracowników szkoły i rodziców. 2. Wszechstronnego rozwoju uczniów poprzez indywidualne podejście do każdego z nich. 3. Przestrzegania zasad bezpieczeństwa. 4. Kształtowania odpowiednich postaw społecznych. 5. Integracji ze środowiskiem lokalnym.

1.Podnoszenie jakości procesu kształcenia i wychowania oraz działania na rzecz zdrowia i bezpieczeństwa. 2.Funkcjonowanie w środowisku lokalnym. 3. Zarządzanie szkołą.

PriorytetDziałanie Zajęcia edukacyjne i wychowawcze integrujące społeczność klasową i szkolną Coroczne autorskie projekty międzyprzedmiotowe Wyjścia tematyczne (kino, teatr, muzeum, biblioteka, itp) Wycieczki, zielone szkoły Uroczystości i imprezy szkolne

PriorytetDziałanie Dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo Respektowanie norm społecznych Wspólne ustalanie obowiązujących zasad i przestrzeganie ich przez społeczność szkolną Procedury adekwatne do specyfiki szkoły. Bezpieczeństwo w sieci – autorski projekt „Mój przyjaciel komputer” Cykle spotkań ze specjalistami (lekarz, psycholog, policjant) Dodatkowe zajęcia sportowe i akcje szkolne o tematyce zdrowotnej

PriorytetDziałanie Działania edukacyjne dotyczące praw człowieka Projekt dotyczący praw dziecka Przedstawienia teatralne, akcje i konkursy dotyczące praw człowieka

Priorytet Działanie Systemowe rozwiązania dotyczące monitorowania jakości kształcenia Wypracowane przez Radę Pedagogiczną narzędzia np. Karta przyrostu wiedzy i umiejętności ucznia. Comiesięczne testy przygotowujące do sprawdzianu szóstoklasisty Promowanie wartości edukacji poprzez stwarzanie atmosfery sprzyjającej uczeniu się, sprawdzaniu efektów własnej pracy nauczycieli. Uwzględnienie wniosków z analiz wyników sprawdzianów zewnętrznych i wewnętrznych.

PriorytetDziałanie Działania związane z wykorzystaniem potencjału możliwości każdego ucznia Organizowanie procesów edukacyjnych sprzyjających uczeniu się tzn. stosowanie nowoczesnych metod, prowadzenie ciekawych zajęć, zachęcanie uczniów do samodzielnego uczenia się i wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce Rozwijanie aktywności uczniowskiej Wspomaganie rozwoju każdego ucznia poprzez określenie jego potrzeb, zapewnienie mu odpowiedniej pomocy Zachęcanie uczniów przez nauczycieli do udzielania pomocy koleżeńskiej. Konkursy „nie tylko dla najzdolniejszych” Zajęcia dodatkowe dostosowane do możliwości wszystkich uczniów

PriorytetDziałanie Nowatorstwo pedagogiczne Liczne innowacje prowadzone w szkole.

PriorytetDziałanie Współpraca z rodzicami Partnerstwo rodziców i szkoły Aktywizowanie rodziców do udziału w uroczystościach szkolnych i projektach. Sprawny proces przepływu informacji. Pomoc szkoły w rozwiązywaniu problemów edukacyjno- wychowawczych (propozycje spotkań ze specjalistami. Angażowanie rodziców do prezentowania swojej pracy lub hobby.

PriorytetDziałanie Promocja szkoły w środowisku lokalnym Cykliczne tworzenie gazetki szkolnej „sprawki ze szkolnej ławki” pod patronatem dziennika łódzkiego. Na bieżąco aktualizowana strona internetowa szkoły. Coroczne organizowanie wspólnie z radą osiedla dnia 11 listopada przed tablicą pamiątkową Imprezy i uroczystości szkolne

PriorytetDziałanie Współpraca z partnerami lokalnymi Wykorzystanie zasobów środowiska polegające na świadomej i systematycznej współpracy przynoszącej wzajemne korzyści Udział w akcjach charytatywnych Sponsorowanie nagród w konkursach Zachęcanie partnerów prywatnych do sponsorowania potrzeb szkoły Działania na rzecz bezpieczeństwa, profilaktyki zdrowotnej i edukacji

PriorytetDziałanie Współpraca z PPP Zwiększenie ilości zajęć psychologiczno – pedagogicznych Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli w diagnozowaniu dzieci

PRIORYTETYDZIAŁANIA Podnoszenie kwalifikacji Rady Pedagogicznej Wykorzystanie nowoczesnych technologii przez nauczycieli do kształcenia uczniów Samokształcenie – e-learning Przystosowanie świetlicy Doposażenie Adaptacja dodatkowego pomieszczenia Wyposażanie sal lekcyjnych Tworzenie przestrzeni dydaktycznej inspirującej dla uczniów, pobudzającej do działania, wyciszającej emocje, utrwalającej przeżycia dziecka Rozwój nauczycieli i uczniów Podejmowanie nowatorskich działań Działania zapewniające szkole wsparcie zewnętrzne Indywidualna i zespołowa praca nauczycieli Doskonalenie zawodowe nauczycieli Wykorzystanie wniosków z nadzoru pedagogicznego w kierunku rozwoju szkoły