Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie
Problematyka spotkań: Problematyka spotkań: Finlandia: przegląd systemów edukacyjnych krajów partnerskich, ochrona wód i ekosystemu Bałtyku Dania: modele opieki społecznej w krajach partnerskich, szkolnictwo wyższe i zatrudnienie Niemcy: powstawanie i cechy krajobrazu polodowcowego, ochrona krajobrazu i środowiska Polska: szkolnictwo wyższe w sektorze morskim, ochrona krajobrazu i środowiska
PAŹDZIERNIK 2010
Ciężka praca nad projektem Ciężka praca nad projektem
Ważny punkt każdego spotkania - przyroda
Prezentacja szkół Nauka języka fińskiego
Uniwersytet Techniczny w Tampere
Klimaty…
STØVRING, DANIA MARZEC 2011
Przygotowujemy się do prezentacji zagadnień
Wizyta na uniwersytecie, w domu spokojnej starości oraz w przedszkolu duńskim
Czas na integrację: tradycyjne tańce duńskie i bowling
SIERPIEŃ 2011
BERLIN BUNDESTAG HUMBOLDT UNIVERSITÄT
WAREN KRAJOBRAZ POLODOWCOWY
MÜRITZ REJS PO NAJWIĘKSZYM JEZIORZE NIEMIEC PRZYRODA
WYKŁADY PRZYGOTOWANIA… PREZENTACJA PRACY W GRUPACH
Produkty końcowe projektu: Kalendarz na rok szkolny 2012/13 zawierający zdjęcia wykonane przez uczestników projektu Album zawierający zdjęcia wykonane przez uczestników projektu, ukazujące krajobrazy oraz przyrodę czterech krajów partnerskich oraz przebieg spotkań projektowych Artykuł w dwumiesięczniku „Zew Północy” poświęcony projektowi
Co zyskali nasi uczniowie Co zyskali nasi uczniowie: swoboda w zawieraniu nowych znajomości nowe przyjaźnie rozwój umiejętności językowych umiejętność pracy w grupie wielokulturowej poznanie kultury, historii, krajobrazu naszych sąsiadów doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami
Co zyskaliśmy jako nauczyciele Co zyskaliśmy jako nauczyciele: Nowe kontakty i znajomości mogące zaowocować kolejnymi projektami Możliwość porównania treści nauczania, stosowanych metod i technik oraz warsztatu pracy Otwarcie na stosowanie nowoczesnych technologii w procesie nauczania Mobilizacja do nauki języków obcych (angielski i niemiecki) Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez sprzęt zakupiony na potrzeby projektu
PROBLEMY Słaba znajomość języków obcych wśród nauczycieli innych przedmiotów Brak możliwości wpisania zajęć projektowych do siatki godzin, czyli poświęcanie na projekt czasu prywatnego Zbyt późny dostęp do funduszy przed pierwszym spotkaniem projektowym, co rodzi problemy z opłatą za transport Postrzeganie projektu przez innych nauczycieli jako nic nie wartą rozrywkę grupy zapaleńców (podejście "bo wy to ciągle gdzieś sobie jeździcie") Nieumiejętność wykorzystania wiedzy zdobytej przez uczniów w ramach projektu na zajęciach z konkretnych przedmiotów
Dziękujemy za uwagę Życzymy równie udanych projektów