Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Deutsch-Wagen-Tour w Polsce
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
„Szkolne Centrum Nauki”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
PROGRAM COMENIUS.
KOŁO PLASTYCZNE.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
compulsory full-time education
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
Język obcy w przedszkolu
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Projekt „Mistrz w zawodzie- Meister im Beruf”
KLASA O PROFILU JĘZYKOWYM
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Jak uczymy się niemieckiego
Staże europejskie drogą do sukcesu
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Informacja i wsparcie dla cudzoziemców w Poznaniu
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie

Problematyka spotkań: Problematyka spotkań: Finlandia: przegląd systemów edukacyjnych krajów partnerskich, ochrona wód i ekosystemu Bałtyku Dania: modele opieki społecznej w krajach partnerskich, szkolnictwo wyższe i zatrudnienie Niemcy: powstawanie i cechy krajobrazu polodowcowego, ochrona krajobrazu i środowiska Polska: szkolnictwo wyższe w sektorze morskim, ochrona krajobrazu i środowiska

PAŹDZIERNIK 2010

Ciężka praca nad projektem Ciężka praca nad projektem

Ważny punkt każdego spotkania - przyroda

Prezentacja szkół Nauka języka fińskiego

Uniwersytet Techniczny w Tampere

Klimaty…

STØVRING, DANIA MARZEC 2011

Przygotowujemy się do prezentacji zagadnień

Wizyta na uniwersytecie, w domu spokojnej starości oraz w przedszkolu duńskim

Czas na integrację: tradycyjne tańce duńskie i bowling

SIERPIEŃ 2011

BERLIN BUNDESTAG HUMBOLDT UNIVERSITÄT

WAREN KRAJOBRAZ POLODOWCOWY

MÜRITZ REJS PO NAJWIĘKSZYM JEZIORZE NIEMIEC PRZYRODA

WYKŁADY PRZYGOTOWANIA… PREZENTACJA PRACY W GRUPACH

Produkty końcowe projektu: Kalendarz na rok szkolny 2012/13 zawierający zdjęcia wykonane przez uczestników projektu Album zawierający zdjęcia wykonane przez uczestników projektu, ukazujące krajobrazy oraz przyrodę czterech krajów partnerskich oraz przebieg spotkań projektowych Artykuł w dwumiesięczniku „Zew Północy” poświęcony projektowi

Co zyskali nasi uczniowie Co zyskali nasi uczniowie: swoboda w zawieraniu nowych znajomości nowe przyjaźnie rozwój umiejętności językowych umiejętność pracy w grupie wielokulturowej poznanie kultury, historii, krajobrazu naszych sąsiadów doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami

Co zyskaliśmy jako nauczyciele Co zyskaliśmy jako nauczyciele: Nowe kontakty i znajomości mogące zaowocować kolejnymi projektami Możliwość porównania treści nauczania, stosowanych metod i technik oraz warsztatu pracy Otwarcie na stosowanie nowoczesnych technologii w procesie nauczania Mobilizacja do nauki języków obcych (angielski i niemiecki) Wzbogacenie warsztatu pracy poprzez sprzęt zakupiony na potrzeby projektu

PROBLEMY Słaba znajomość języków obcych wśród nauczycieli innych przedmiotów Brak możliwości wpisania zajęć projektowych do siatki godzin, czyli poświęcanie na projekt czasu prywatnego Zbyt późny dostęp do funduszy przed pierwszym spotkaniem projektowym, co rodzi problemy z opłatą za transport Postrzeganie projektu przez innych nauczycieli jako nic nie wartą rozrywkę grupy zapaleńców (podejście "bo wy to ciągle gdzieś sobie jeździcie") Nieumiejętność wykorzystania wiedzy zdobytej przez uczniów w ramach projektu na zajęciach z konkretnych przedmiotów

Dziękujemy za uwagę Życzymy równie udanych projektów