Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów 20-22 lutego 2013 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt ustawy o dodatkowym ubezpieczeniu zdrowotnym
Advertisements

z uwzględnieniem zastosowania jej dla usług pozaenergetycznych
FUNDUSZE UNIJNE JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA REWITALIZACJI OBSZARÓW MIEJSKICH Malwina Wrotniak MKN Bankier.
„INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA”
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
INFRASTRUKTURA KRYTYCZNA

Analiza ryzyka projektu
Katarzyna Topolska-Ciuruś Szczyrk, 6-7 czerwca 2011 r.
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
Inspekcja Ochrony Środowiska
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
PAŃSTWOWY MONITORING ŚRODOWISKA
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Andrzej Cieślak Zakład Bezpieczeństwa Procesowego i Ekologicznego
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Budżet państwa.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
RENOWATOR Staże Ośrodka RENOWATOR.
Gospodarka wodna wsi i rolnictwa
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
SYSTEMY OCHRONY PRACY W POLSCE:
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Przygotował Andrzej Potucha
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
Działania operatora systemu przesyłowego na rzecz konkurencyjnego rynku energii Warszawa, 22 czerwca 2006 roku.
Konferencja Polskiego Towarzystwa Wspierania Przedsiębiorczości
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Informacja na temat realizacji projektu i udział w nim podmiotów zewnętrznych KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA pt. Bezpieczeństwo i zagrożenia zbiorowego.
CYKL ROZWOJU PROJEKTU INWESTYCYJNEGO
Węgiel brunatny w Polityce Energetycznej Polski do 2030 roku
Zarządzanie kryzysowe – system organizacji i zasady funkcjonowania
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
GRUPA ROBOCZA 5 ZAPOBIEGANIE POWAŻNYM AWARIOM W PRZEMYŚLE
Bezpieczeństwo fizyczne i techniczne systemów i sieci komputerowych
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Plany Zarządzania Ryzykiem Powodziowym – cele i działania
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Ocena projektów inwestycyjnych
Systemy łączności w Powiecie Wejherowskim Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Inwentaryzacja.
USŁUGI PUBLICZNE - DEFINICJA
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej PSE-Operator S.A.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Oborniki Śląskie, r.. Rewitalizacja - to proces zmian przestrzennych, technicznych, społecznych i gospodarczych, podjętych w interesie publicznym,
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Grzegorz Strączkowski. „podstawowe urządzenia i instytucje usługowe niezbędne do funkcjonowania gospodarki i społeczeństwa’’ Źródło Encyklopedia PWN.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Cyber Security Management
TRANSPORTOWY DOZÓR TECHNICZNY
Kontrole okresowe przewodów kominowych.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie Energią i Teleinformatyka ZET 2013 Nałęczów lutego 2013 r.

Struktura prezentacji WPROWADZENIE UWARUNKOWANIA PRAWNE I ORGANIZACYJNE W ZAKRESIE WYKORZYSTANIA ERS ANALIZY EKONOMICZNO-TECHNICZNE PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ PODSUMOWANIE

WSTĘP Nowe wymagania od infrastruktury sieciowej ze względu na: zjawiska atmosferyczne – coraz większa intensywność niekorzystne prognozy

WSTĘP Nowoczesne technologie pozwalające na znaczne zmniejszenie skutków ewentualnych zaburzeń pracy sieci przesyłowych i dystrybucyjnych ERS – Emergency Restorian System

UWARUNKOWANIA PRAWNE I ORGANIZACYJNE Ustawą z dnia 26 kwietnia 2007 roku o zarządzaniu kryzysowym zostało wprowadzone pojęcie infrastruktury krytycznej i jej ochrony. [1,16,21]. Pojęcie infrastruktury krytycznej obejmuje obiekty szczególnie ważne dla bezpieczeństwa państwa i obronności, ale również systemy oraz wchodzące w ich skład powiązane ze sobą funkcjonalnie obiekty, w tym obiekty budowlane, urządzenia, instalacje, usługi istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa obywateli, a także służące zapewnieniu sprawnego funkcjonowania organów administracji publicznej, instytucji i przedsiębiorstw.

UWARUNKOWANIA PRAWNE I ORGANIZACYJNE Ustawa przewiduje następujące działania właścicieli infrastruktury krytycznej : przygotowanie wykazu obiektów i systemów rozumianych jako infrastruktura krytyczna, analizę ryzyka przygotowanie wykazu zasobów do ochrony infrastruktury, zdefiniowanie działań realizowanych w sytuacji zagrożenia, zdefiniowanie działań odtwarzających infrastrukturę, określenie kanałów komunikacji ze stronami trzecimi,

UWARUNKOWANIA PRAWNE I ORGANIZACYJNE Zarządzanie ryzykiem Wymienia się sześć faz zarządzania ryzykiem, : 1.Identyfikacja ryzyka, w tym budowę systemu wczesnego ostrzegania 2.Analiza ryzyka 3.Sformułowanie wariantów zarządzania ryzykiem 4.Ocena ryzyka 5.Zarządzanie ryzykiem: decyzje i działania 6.Kontrola monitoring i ocena podjętych działań.

ANALIZY EKONOMICZNO -TECHNICZNE

I. Koszt budowy sieci wg. wstępnie opracowanego harmonogramu: + ( +

ANALIZY EKONOMICZNO -TECHNICZNE I. Koszt budowy sieci wg. wstępnie opracowanego harmonogramu: + ( + - +

ANALIZY EKONOMICZNO -TECHNICZNE Analiza opłacalności wykorzystania linii tymczasowej ( opracowanie własne)

PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ Źródło: Roy St-Eustace, Québec J7R 5R5 Canada,

PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ Źródło:

PRZYKŁADY ROZWIĄZAŃ

PODSUMOWANIE Linie tymczasowe przede wszystkim są pomyślane jako środek przy eliminowaniu poważnych awarii związanych z ekstremalnymi stanami pogodowymi. Wydaje się jednak, że to nie jest jedyne możliwe zastosowanie. Linie te mogą odegrać pierwszoplanową rolę w przyspieszaniu inwestycji infrastruktury sieciowej.

Podziękowanie Serdeczne podziękowania za uwagę