TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Praca dyplomowa inżynierska
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Alternatywne formy zajęć wychowania fizycznego organizowane w Publicznym Gimnazjum im. Kazimierza Górskiego w Zespole Szkół w Widuchowej Widuchowa 2010.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Praca z uczniem zdolnym – czyli Młodzieżowy Klub Techniki w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Autor: Jarosław Pieczkowski.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
System edukacji w Polsce
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Technologia informacyjna
Szkoła Nauczycielem stoi
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
MATEMATYKA Egzamin ósmoklaisty
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska

Wdrożenie programu Program realizowaliśmy w roku szkolnym 2013/2014 Realizacja obejmowała następujące przedmioty: fizyka, zajęcia techniczne i informatyka Zajęcia odbywały się w: Gimnazjum nr 94 w Warszawie i Społecznym Gimnazjum nr 1 Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Warszawie

Realizacja programu W ramach realizacji programu w GM94 przeprowadziliśmy zajęcia zgodnie z programem nauczania,wykorzystując przygotowane przez zespół materiały.

Realizacja programu W ramach realizacji programu w GM94 przeprowadziliśmy zajęcia zgodnie z programem nauczania, wykorzystując przygotowane przez zespół materiały.

Spotkania robocze

Przeprowadziliśmy zajęcia Uczniowie klas pierwszych i drugich byli zafascynowani projektowaniem i programowaniem robotów, z dużym zaangażowaniem przeprowadzali doświadczenia fizyczne, chętnie szyli.

Zajęcia „Technika/Robotyka”

Zajęcia „Technika/Robotyka”

Zajęcia „Technika/krawiectwo”

„Fizyka i doświadczenia” Zajęcia „Fizyka i doświadczenia”

Zajęcia „Informatyka”

Realizacja programu Celem wdrażania programu był wzrost jakości nauczania w szkołach gimnazjalnych. Dla sprawdzenia przyrostu wiedzy uczniów przeprowadziliśmy badanie diagnozujące we wrześniu 2013 r. i badanie sprawdzające w czerwcu 2014 r. Zarówno test diagnozujący, jak i sprawdzający zawierał 17 pytań. W teście przeważały pytania zamknięte. Po zakończeniu realizacji programu dokonaliśmy analizy porównawczej .

Odpowiedzi na poszczególne pytania testu diagnozującego.

9b - uczeń opisał znaczenie symbolu 11a - uczeń podał nazwę ściegu mającego zastosowanie przy fastrygowaniu, marszczeniu tkaniny; 11c - uczeń znał nazwę ściegu mającego zastosowanie przy zszywaniu, ozdobnym wykończeniu tkaniny;

Procent wykonania zadań testu diagnozującego przez poszczególnych uczniów.

Edukacyjna Wartość Dodana Wszyscy uczniowie (100%) biorący udział w realizacji programu uzyskali udokumentowany badaniem porównawczym przyrost wiedzy i  umiejętności, który został wyliczony dla każdego ucznia i zawiera się w  przedziale +1 ÷ +22, zaś wynik średni wartości EWD wynosi + 9, co  stanowi 22, 5% punktów możliwych do zdobycia w teście.

EWD dla klasy 1a GM94

Raport z badania opinii uczestników w GM94 1. Udział w projekcie był dla Ciebie: (zakreśl odpowiednią cyfrę na skali) nie interesujący bardzo interesujący 1 2 3 4 5 2. Jak ocenisz przydatność materiałów otrzymanych podczas zajęć? nie interesujące bardzo interesujące 3. Czy potrafisz wykorzystać w praktyce uzyskane na lekcjach wiedzę i umiejętności? nie potrafię bardzo dużo

Raport z badania opinii uczestników w GM94 1. Udział w projekcie był dla Ciebie: (zakreśl odpowiednią cyfrę na skali) nie interesujący bardzo interesujący 1 2 3 4 5 2. Jak ocenisz przydatność materiałów otrzymanych podczas zajęć? nie interesujące bardzo interesujące 3. Czy potrafisz wykorzystać w praktyce uzyskane na lekcjach wiedzę i umiejętności? nie potrafię bardzo dużo

Raport z badania opinii uczestników w GM94 1. Udział w projekcie był dla Ciebie: (zakreśl odpowiednią cyfrę na skali) nie interesujący bardzo interesujący 1 2 3 4 5 2. Jak ocenisz przydatność materiałów otrzymanych podczas zajęć? nie interesujące bardzo interesujące 3. Czy potrafisz wykorzystać w praktyce uzyskane na lekcjach wiedzę i umiejętności? nie potrafię bardzo dużo

Zalety współpracy Zajęcia były realizowane w szkole publicznej i w szkole społecznej. Takie rozwiązanie daje możliwość wzajemnego uzupełniania się i wymiany doświadczeń. W sytuacjach awaryjnych istnieje możliwość oddelegowania nauczyciela do drugiej szkoły realizującej program.

Mocne strony projektu Stworzyliśmy dodatkowe materiały dydaktyczne dla nauczycieli i uczniów. Program rozwija wiedzę i umiejętności techniczne uczniów. Poprzez konstruowanie robotów i programowanie ich, uczniowie w ciekawy sposób poznali zasady projektowania inżynierskiego. Program zawiera przykłady praktycznych i użytecznych zastosowań nowych technologii w codziennym życiu. Dzięki programowi TECH-INFO uczniowie uczą się pracy zespołowej i współdziałania. Stosowanie technologii informacyjnej pozwoliło na nowoczesne wykorzystanie wybranych technik artystycznych. Program pokazał praktyczne zastosowania praw fizyki w przyrządach i urządzeniach technicznych.

Wnioski Warto rozważyć możliwość podziału klas na grupy podczas zajęć z robotyki oraz podczas doświadczeń z fizyki. Nie zawsze jest to możliwe, ale jeśli jest taka możliwość, wskazane byłoby to rozważyć.(GM 94) Wskazane byłoby uzupełnienie materiału z informatyki. Zarówno w części dotyczącej prezentacji multimedialnych, jak i fotografii cyfrowej. W miarę możliwości można zwiększyć liczbę godzin z zakresu robotyki, ponieważ uczniowie wykazują duże zainteresowanie tymi zagadnieniami.

Program TECH – INFO opracowały, zrealizowały i wdrożyły szkoły w Warszawie: Społeczne Gimnazjum nr 1 im. Jana Nowaka Jeziorańskiego Gimnazjum nr 94