TiK w edukacji wczesnoszkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczanie, czyli platforma edukacyjna.
Advertisements

Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Nowoczesne technologie w edukacji Andrzej Matuła
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Założenia PROJEKTU
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Nauczanie zintegrowane
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach” Wykorzystanie narzędzi (aplikacji) TIK do pracy edukacyjnej w szkole.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
OD ZABAWY DO KLASOWEJ OFICYNY WYDAWNICZEJ.  POZNANIE CIEKAWYCH SPOSOBÓW UCZENIA SIĘ ORTOGRAFII ICH UPOWSZECHNIANIE  ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI POPRAWNEGO.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Szkoła z klasą 2.0 Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 17 Specjalnych w Kielcach 2012/2013.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Gramy z TIK-iem, nasze pomysły na gry edukacyjne dla małych i dużych To tytuł naszego projektu edukacyjnego, który realizujemy w ramach Programu Szkoła.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Zadaliśmy sobie pytanie: Jak wykorzystać tablet do nauki liczenia i pisania? Okazało się, że jest wiele ciekawych programów edukacyjnych do wykorzystania.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
TIK w szkole CYFROWA SZKOŁA.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Debata szkolna Zestawienie Odpowiedzi na pytania udzielone przez uczniów klas I-VI (SP7 Głogów)
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
Programowanie dla każdego
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

TiK w edukacji wczesnoszkolnej wykorzystanie technologii i komunikacji w klasie Ia SP w Zespole Szkół Nr 3 w Pile

„Używanie nowoczesnych technologii nie może być celem samym w sobie „Używanie nowoczesnych technologii nie może być celem samym w sobie. Celem powinno być takie korzystanie z nowoczesnych technologii, aby wspomagać uczniów w zdobywaniu i pogłębianiu potrzebnej im wiedzy i umiejętności (także społecznych i cyfrowych) w XXI wieku”. cyt. Jolanta Okuniewska, „Technologie są dla dzieci”, epub

Klasa Ia ma swoją własną stronę internetową, prowadzoną przez ich wychowawczynię Aleksandrę Schoen-Kamińską. Nazwa strony została wymyślona przez dzieci, a związana była z zabawą. Są na niej zamieszczane najważniejsze wydarzenia klasowe, efekty pracy realizowanych projektów oraz gry dydaktyczne (przygotowywane przez ich nauczycielkę), ułatwiające dzieciom zapamiętanie treści. www.mojaklasapila.jimdo.com

zamiast słupków i tzw. kserówek… uczniowie poszerzają i bogacą swą wiedzę oraz utrwalają poznane wiadomości i umiejętności dzięki grom dydaktycznym, przygotowywanym przez wychowawcę na platformach edukacyjnych. To dla dzieci atrakcyjna forma pracy, efekty znakomite. http://learningapps.org/watch?v=p46dhk8za01 uczenie ortografii http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3b9c018ffac3

graj i utrwalaj czyli… gamifikacja pozwala dzieciom w nauce i przygotowaniu się do sprawdzianów. Założone konta uczniowskie na platformie dają możliwość obserwować wyniki całej klasy i poszczególnych uczniów. Po analizie wyników nauczyciel wie, co jeszcze należy ćwiczyć. www.zondle.com

Założone na www.zondle.com konta dla każdego ucznia pozwalają dokonać nauczycielowi wnikliwej analizy wyników podczas gamifikacji.

Uczniowie wspólnie napisali książeczkę Uczniowie wspólnie napisali książeczkę. Wykorzystali do niej programy chmurowe. Rymy i teksty napisali w swoim udostępnionym dokumencie google. Dzieci wiedzą, że wspólne pisanie to odpowiedzialność za powierzone im zadanie. Uczą się też systematyczności i obowiązkowości. Mają świadomość, że autorem dokumentu może być kilka osób. http://issuu.com/aleksandraschoen-kamiska/docs/ksi____eczka_w_chmurkach_powsta__a?e=7111870/7012747

Tablety w pierwszej klasie?

Pierwszy projekt Patyczaków - wykorzystanie urządzeń mobilnych czyli… Patyczaki – Tableciaki. Projekt rozpoczął się w styczniu 2014r. Dzieci pracują na własnym prywatnym sprzęcie. Zaczęły od 10 sztuk na 20 osób – był jeden tablet na parę. Teraz tablety mają wszyscy.

tablet – współczesne wyposażenie piórnika Uczniowie doskonalą swą wiedzę z zakresu rozmaitych edukacji dzięki aplikacjom tabletowym lub stworzonym przez n-la grom (aplikacje: Zondle, Zondle Beta, LearningApss). Oczywiście wszystkie są darmowe. I tak n-l realizuje treści programowe przy wykorzystaniu tabletów np. uczniowie zrobili kartki walentynkowe i plakaty o zwierzętach. Potrafią zapisać proste zdania, dokonują analizy i syntezy wzrokowej, utrwalają litery, poznane zasady ortograficzne.

Układanki tangram rozwijały logiczne myślenie, zaś mapa myśli pozwoliła zapisać najważniejsze wiadomości o zwierzętach (to już inny projekt, o którym dalej).

Dzieci mają tabletowe czwartki. Uwielbiają te zajęcia.

Wychowawczyni wykorzystuje aplikacje, pozwalające w realnym czasie zobaczyć wyniki głosowania, sondażu czy badania na dany temat. Jest to szybka, efektowna i efektywna metoda zobaczenia „live” wyników uczniów. www.kahoot.com

drugi projekt - webquest „Zwierzęta zagrożone wyginięciem” Patyczaki zrealizowały międzyszkolny projekt webquest. Ich partnerami była klasa I ze szkoły podstawowej w Kamieńcu Wrocławskim. Zapraszamy na stronę projektu. http://patyczakiwebquest.jimdo.com/

Dzięki wykorzystaniu narzędzi TiK uczniowie poszerzyli wiedzę nt Dzięki wykorzystaniu narzędzi TiK uczniowie poszerzyli wiedzę nt. gatunków zagrożonych wyginięciem oraz sposobach niesienia im pomocy. Ponadto poznali nowych kolegów, ich miejscowość, szkołę i zainteresowania. http://www.slideshare.net/monikawalkowiak754/zwierzta-zagroone-wyginiciem

prezentacja podsumowująca projekt webquest http://www. youtube

trzeci projekt – „Poznajemy tajemnice komputera” Dzieci poznały wiele programów „chmurowych”, dzięki którym wzbogaciły swe umiejętności TiK. Praca w tych programach sprawiała wiele radości nie tylko dzieciom, również ich rodzicom. To „szalony obraz”.   http://bomomo.com/

Praca z programem do animacji http://pivotanimator.net/

edytowanie zdjęć i dodawanie efektów http://www.tuxpi.com/

muzykowanie na ekranie czyli jak zrobić muzyczną grafikę tonematrix

„Włączając umiejętnie w proces edukacyjny różne narzędzia TIK, umożliwiamy uczniom zdobycie wiadomości i umiejętności przewidzianych zapisami podstawy programowej”. cyt. Jolanta Okuniewska, „Technologie są dla dzieci”, epub Realizujemy również jedną z kompetencji w ramach EO/EPC (kompetancja 10 – korzystanie z różnorodnych źródeł informacji).

Dziękuję za uwagę Aleksandra Schoen-Kamińska