AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła Promująca Zdrowie
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej Wskaźniki i narzędzia do autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie Opracowanie na bazie prezentacji.
Posumowanie projektu Szkoła Promująca Zdrowie
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
RAPORT Z EWALUACJI DZIAŁAŃ W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE Rok szkolny 2009/2010.
Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia w szkole
Szkoła Podstawowa nr 139, im
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zdrowie samo w sobie jest bogactwem. Wyniki autoewaluacji w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2011/2012 Zespół Szkół Publicznych.
W YNIKI AUTOEWALUACJI W S ZKOLE P ROMUJĄCEJ Z DROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie,
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa Nr 22 im. Marii Dąbrowskiej w Olsztynie.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. J. Korczaka w Kluczborku
Zespół Szkół w Ostrówku
WYNIKI AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W ZESPOLE SZKÓŁ ROLNICZYCH IM. JULIUSZA PONIATOWSKIEGO W CZARNOCINIE 18 GRUDNIA 2013 r.
Szkoła Promująca Zdrowie
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi
i bezpieczeństwa uczniów
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy AK Cichociemnych w Brzozowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Promująca Zdrowie
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 29 w Sosnowcu
Zdrowe odżywianie – kondycji wzrastanie
„Dziewięć dziesiątych naszego szczęścia polega na zdrowiu. Zdrowy żebrak jest szczęśliwszy niż chory król” Arthur Schopenhauer Szkoła Promująca Zdrowie!
Krajowy Certyfikat Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa nr 5 w Chojnicach otrzymała
Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie. KONCEPCJA SZKO Ł Y Koncepcja szkoły promującej zdrowie wynika bezpośrednio z założeń promocji zdrowia. Ze względu na bardzo.
Szkoła promująca zdrowie
AUTOEWALUACJA Prezentacja wyników autoewaluacji w dniu 1 grudnia 2011r. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie.
Szkoła Podstawowa nr 40 w Sosnowcu
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI 27 MAJA 2014 Szkoła Podstawowa Nr 149 z klasami integracyjnymi im. Obrońców Westerplatte W Łodzi.
AUTOEWALUACJA W ZAKRESIE PIĘCIU STANDARDÓW SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 11 W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM W ROKU SZKOLNYM 2014/2015.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
SzPZ Standard I Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Prezentacja wyników autoewaluacji Szkoły Podstawowej nr 3 im. Orła Białego w Ciechanowie ubiegającej się o nadanie Krajowego Certyfikatu „Szkoła Promująca.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE SUPER JEDYNKA. RAPORT Z EWALUACJI.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
„Szkoła promująca zdrowie”. Ewaluacja w zakresie pięciu standardów.
Co to jest SzPZ? Koncepcja SzPZ narodziła się w Europie w latach 80-tych, jako drugi po „zdrowych miastach” szeroki ruch promocji zdrowia.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Miejska Sieć Szkół Promujących Zdrowie Miasta Lublin przykładem dobrej praktyki wspierania rozwoju Sieci Szkół Promujących Zdrowie.
II Społeczne Liceum Ogólnokształcące im. Toniego Halika w Ostrołęce Prezentacja wyników autoewaluacji II Społecznego Liceum Ogólnokształcącego w Ostrołęce.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Opracowanie : Ewa Inglot, Barbara Połomska
Witamy w Szkole Promującej Zdrowie ZSO nr 13 w Sosnowcu
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 5 w Brzegu SZKOŁĄ PROMUJĄCĄ ZDROWIE
Szkoła Podstawowa nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego
Szkoła Promująca Zdrowie
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
Przedszkole promujące zdrowie to takie, które tworzy warunki i podejmuje działania, które sprzyjają: - zdrowiu i dobremu samopoczuciu społeczności.
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

AUTOEWALUACJA PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI W DNIU 27 MAJA 2013 ROKU W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE tel./fax: 12 389 10 34 e-mail: spskala@interia.pl

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE WYNIKI AUTOEWALUACJI W SZKOLE PROMUJĄCEJ ZDROWIE PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2012/2013 na podstawie publikacji „Narzędzia do autoewaluacji SzPZ” - red. Barbary Woynarowskiej SZKOŁA PODSTAWOWA IM. WŁADYSŁAWA ŁOKIETKA W SKALE

Standardy Szkoły Promującej Zdrowie Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia ogólnego i innych obowiązujących aktach prawnych i ponadto: STANDARD PIERWSZY Pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcje szkoły promującej zdrowie. STANDARD DRUGI Zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej w tym rodziców i społeczności lokalnej, skuteczności i długofalowości działań. STANDARD TRZECI Prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności. STANDARD CZWARTY Tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników. uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej. STANDARD PIĄTY Tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

AUTOEWALUACJA Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród społeczności szkolnej - uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły

Średnia liczba punktów STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Wymiar Średnia liczba punktów I. Upowszechnianie koncepcji szkoły promującej zdrowie i znajomość tej koncepcji w społeczności szkolnej i lokalnej 4,6 II. Zrozumienie i akceptacja koncepcji szkoły promującej zdrowie w społeczności szkolnej 4,8 Ocena łączna 4,7

STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie

STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie Chcieliby otrzymywać więcej informacji na temat Szkoły Promującej Zdrowie: nauczyciele 70 % uczniowie 26,7 % rodzice 63 % niepedagogiczni pracownicy szkoły 100 %

STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie

STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie MOCNE STRONY: cala społeczność szkolna została zapoznana z koncepcją szkoły Promującej Zdrowie w różnoraki sposób, wysoki jest poziom znajomości i akceptacji koncepcji Szkoły Promującej Zdrowie wśród nauczycieli, uczniów, pracowników niepedagogicznych i rodziców, społeczność szkolna dobrze zna swoją rolę i zadania w tworzeniu SzPZ, nauczyciele, pracownicy niepedagogiczni oraz rodzice wyrażają zainteresowanie poszerzaniem wiedzy.

STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: urozmaicać ofertę działań szkoły dla uczniów, rodziców i pracowników, o nowe pomysły rozszerzające wiedzę o koncepcji szkoły promującej zdrowie, rozwijać u uczniów potrzebę poszerzania tej wiedzy, zachęcać wszystkich pracowników do udziału w warsztatach, szkoleniach prozdrowotnych. diagnozować potrzeby rodziców i motywować ich do liczniejszego uczestnictwa w zajęciach związanych z promocją zdrowia zwiększyć udział Samorządu Uczniowskiego i sekcji prozdrowotnej w wyborze treści zdrowotnych, planowaniu działań i sposobie ich realizacji.

Średnia liczba punktów STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej - skuteczności i długofalowości działań Wymiar Średnia liczba punktów III. Działalność szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia 4,3 IV. Działalność szkolnego zespołu promocji zdrowia 4,7 V. Miejsce promocji zdrowia w działalności (polityce) szkoły 4,8 VI. Diagnozowanie potrzeb społeczności szkolnej w zakresie promocji zdrowia 4,0 VII. Planowanie działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia 4,5 VIII. Realizacja działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia 4,6 IX. Ewaluacja wyników działań (w tym projektów) w zakresie promocji zdrowia Ocena łączna

STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej - skuteczności i długofalowości działań

STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej - skuteczności i długofalowości działań Czy dostrzega Pan/Pani możliwość zwiększenia swojego udziału w podejmowanych w szkole działaniach w zakresie promocji zdrowia? TAK NIE nauczyciele 70 % 30 % rodzice 63 % 37 %

STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej - skuteczności i długofalowości działań

STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej - skuteczności i długofalowości działań MOCNE STRONY: promocja zdrowia jest wartością priorytetową w Koncepcji Pracy Szkoły, społeczność szkolna angażuje się i ma satysfakcje z uczestnictwa w realizacji działań w zakresie promocji zdrowia szkoła współpracuje z różnymi podmiotami i instytucjami w zakresie realizacji działań prozdrowotnych, PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: dbać o aktywny udział całej społeczności szkolnej w działaniach tworzenia Szkoły Promującej Zdrowie na etapie diagnozy,

Średnia liczba punktów STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności Wymiar Średnia liczba punktów I. Polityka, warunki i organizacja życia szkoły sprzyjają edukacji zdrowotnej 4,6 II. Uczeń jest aktywnym uczestnikiem procesu realizacji edukacji zdrowotnej 4,3 III. Szkoła współpracuje ze środowiskiem i wykorzystuje jego zasoby 3,8 IV. Szkoła prowadzi ewaluację i wykorzystuje jej wyniki do podnoszenia jakości edukacji zdrowotnej 4,5 Ocena łączna

STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności

STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności MOCNE STRONY: warunki i organizacja życia szkoły sprzyjają edukacji zdrowotnej, edukacja zdrowotna zajmuje znaczące miejsce w działalności szkoły, dyrektor akceptuje jej ważność, szkoła posiada publikacje z zakresu edukacji zdrowotnej, oraz udostępnia informacje dotyczące realizacji edukacji zdrowotnej w różnorodnej, dostępnej formie: tradycyjnie w formie ekspozycji ściennych i gazetek oraz z wykorzystaniem strony internetowej, działania są zaplanowane na podstawie diagnozy i ewaluacji, nauczyciele regularnie uczestniczą w szkoleniach z zakresu edukacji zdrowotnej i potrafią współpracować w realizacji zadań, uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczą w ciekawych przedsięwzięciach zdrowotnych, w zakresie współpracy, szkoła wykorzystuje zasoby środowiska, angażując w tym rodziców.

STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: systematycznie rozwijać zainteresowania rodziców edukacją prozdrowotną, uświadamiać jej ważność, angażować uczniów i rodziców do większego wpływu na wybór treści w zakresie edukacji zdrowotnej, udoskonalić formy ewaluacji i techniki samoobserwacji na zajęciach dla uczniów.

Średnia liczba punktów STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Uczniowie Średnia liczba punktów I. Satysfakcja ze szkoły 4,1 II. Stwarzanie uczniom możliwości uczestnictwa w życiu klasy 3,9 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,2 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach 2,9 V. Motywowanie do osiągania sukcesów 4,0 VI. Przestrzeganie praw ucznia, znajomość reguł i ich ocena VII. Relacje między uczniami 3,7 Ocena łączna 3,8

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

UCZNIOWIE MOCNE STRONY: PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej UCZNIOWIE MOCNE STRONY: wysoko oceniają wsparcie ze strony nauczycieli, satysfakcję ze szkoły, motywowanie ich do osiągania sukcesów, przestrzeganie ich praw, znajomość reguł i ich ocena. PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: prowadzić pogadanki i inne działania, celem uświadamiania szkodliwości agresji wśród uczniów, oraz eliminowania przemocy i zachowań aspołecznych, pracować nad rozwijaniem negocjacji, komunikacji werbalnej oraz właściwych relacji z rówieśnikami, nadal uświadamiać uczniów, jak obniżać poziom stresu przed sprawdzianami, uświadamiać uczniom celowość zadań domowych.

Średnia liczba punktów STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Nauczyciele Średnia liczba punktów I. Satysfakcja z pracy w szkole 4,5 II. Stwarzanie nauczycielom możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,2 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,6 IV. Podejście uczniów do nauki i zachowania na lekcjach V. Relacje nauczyciele – nauczyciele VI. Uczestnictwo rodziców uczniów z klasy wychowawczej w życiu klasy/szkoły Ocena łączna 4,3

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej NAUCZYCIELE MOCNE STRONY: nauczyciele wysoko ocenili satysfakcje ze swojej pracy oraz swoje wsparcie dla uczniów, na poziomie dobrym ocenili możliwość uczestniczenia w życiu i pracy szkoły oraz wsparcie dyrekcji, dobrze ocenili też relacje wśród nauczycieli oraz udział rodziców w życiu klasy i szkoły, dobrą ocenę podali w odniesieniu do podejścia uczniów do nauki i zachowania na lekcjach. PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: dbać o równomierny przydział obowiązków dla nauczycieli, aby przeciwdziałać przeciążeniu obowiązkami

Niepedagogiczni pracownicy szkoły Średnia liczba punktów STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Niepedagogiczni pracownicy szkoły Średnia liczba punktów I. Satysfakcja z pracy w szkole oraz wsparcie ze strony dyrekcji 4,3 II. Stwarzanie pracownikom, którzy nie są nauczycielami, możliwości uczestnictwa w życiu i pracy szkoły 3,6 III. Relacje między pracownikami, którzy nie są nauczycielami IV. Stosunek uczniów do pracowników, którzy nie są nauczycielami 4,0 Ocena łączna 4,1

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

PRACOWNICY, KTÓRZY NIE SĄ NAUCZYCIELAMI STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej PRACOWNICY, KTÓRZY NIE SĄ NAUCZYCIELAMI MOCNE STRONY: pracownicy wysoko oceniają satysfakcję z pracy i relacje miedzy sobą, dobrze ocenili też stosunek uczniów do siebie, nie stwierdzają dużego przeciążenia pracą ani występowanie przemocy lub zachowań aspołecznych wśród uczniów. PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: umożliwiać większy udział w działaniach na rzecz promocji zdrowia oraz uczestnictwo w życiu szkoły.

Średnia liczba punktów STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Rodzice Średnia liczba punktów I. Satysfakcja ze szkoły dziecka 4,3 II. Stwarzanie rodzicom możliwości uczestnictwa w życiu klasy/szkoły 4,2 III. Wsparcie uczniów ze strony nauczycieli 4,1 IV. Uczestnictwo rodziców w życiu i pracy klasy/szkoły V. Wsparcie dla rodziców Ocena łączna

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej RODZICE MOCNE STRONY: najwyżej oceniają satysfakcję dziecka ze szkoły, oraz wsparcie ze strony nauczycieli, dobrze oceniają stwarzanie im możliwości uczestniczenia w życiu klasy i szkoły swojego dziecka, uczestnictwo w życiu klasy i szkoły, a także wsparcie uczniów ze strony nauczycieli, nie stwierdzają wysokiego przeciążenia nauką szkolną i stresem w szkole

Średnia liczba punktów STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej Podsumowanie Średnia liczba punktów Uczniowie 3,8 Nauczyciele 4,3 Pracownicy szkoły, którzy nie są nauczycielami 4,1 Rodzice 4,2 Ocena łączna

STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: - satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, - zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, - uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej

Średnia liczba punktów STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników Wymiar Średnia liczba punktów Budynek i teren szkoły 4,9 Warunki sanitarne, czystość i estetyka pomieszczeń 4,5 Mikroklimat, oświetlenie, ochrona przed hałasem 4,8 Meble dla uczniów i nauczycieli 4,4 Organizacja lekcji i przerw międzylekcyjnych Warunki i organizacja zajęć ruchowych 5,0 Organizacja posiłków i dostępność napojów dla uczniów 4,7 Zabezpieczenie przed wypadkami, urazami i dostępność pierwszej pomocy Ocena łączna

STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników

STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników MOCNE STRONY: budynek szkoły jest w dobrym stanie technicznym i estetycznym, środowisko fizyczne szkoły jest bezpieczne, szkoła jest systematycznie doposażona w odpowiednie meble, stoliki, krzesła oraz szafki w klasopracowniach. zyskuje najwyższą ocenę w odniesieniu do warunków i organizacji zajęć ruchowych. dzięki odpowiedniej sali gimnastycznej, placowi zabaw „Nivea”, kompleksowi boisk „Orlik” na terenie przyszkolnym oraz boiska do siatkówki i koszykówki. Posiadamy salę do zajęć ruchowych właściwie wyposażoną i systematycznie doposażoną np. w bieżącym roku szkolnym zwiększyła się ilość pomocy do korzystania w tej sali, w związku z realizacją projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania w klasach I - III”. pracujemy nad rozwiązaniem problemu nadmiernego hałasu podczas przerw różnymi metodami i przez wdrażanie różnych form zabawowych we współpracy z Samorządem Szkolnym.

STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników PROBLEMY PRIORYTETOWE WYMAGAJĄCE ROZWIĄZANIA: Systematycznie zapewniać środki higieniczne w sanitariatach, Poprawić wentylację sali gimnastycznej, Zapewnić dostęp do bezpłatnej wody na korytarzu i w pokoju nauczycielskim.

WYNIKI AUTOEWALUACJI STANDARDY WYNIKI 4,7 4,5 4,3 4,1 ŁĄCZNIE STANDARD PIERWSZY Szkoła promująca zdrowie pomaga członkom społeczności szkolnej (w tym rodzicom) zrozumieć i zaakceptować koncepcję szkoły promującej zdrowie. 4,7 STANDARD DRUGI Szkoła promująca zdrowie zarządza projektami promocji zdrowia w sposób sprzyjający: uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu społeczności szkolnej, w tym rodziców i społeczności lokalnej skuteczności i długofalowości działań. 4,5 STANDARD TRZECI Szkoła promująca zdrowie prowadzi edukację zdrowotną uczniów i pracowników oraz dąży do zwiększenia jej jakości i skuteczności. 4,3 STANDARD CZWARTY Szkoła promująca zdrowie tworzy klimat społeczny sprzyjający: satysfakcji z nauki i pracy w szkole, osiąganiu sukcesów oraz wzmacnianiu poczucia własnej wartości u uczniów i pracowników, zdrowiu i rozwojowi uczniów i pracowników, uczestnictwu, partnerstwu i współdziałaniu członków społeczności szkolnej, rodziców i osób ze społeczności lokalnej. 4,1 STANDARD PIĄTY Szkoła promująca zdrowie tworzy środowisko fizyczne sprzyjające zdrowiu, bezpieczeństwu i dobremu samopoczuciu uczniów i pracowników. ŁĄCZNIE

WYNIKI AUTOEWALUACJI

Dziękuję za uwagę 